Citaat:
Origineel gepost door hster
Surya Atmadja heeft duidelijk een beeld gegeven over het volk en cultuur, een goede tip voor degenen die nog nooit met vakantie is geweest naar dit land. ....
|
Daar word ik verlegen van .
Het is gewoon een omong kosong verhaal.
Ik wil hier een verhaal plaatsen hoe de (gemiddelde) indonesier aankijkt tegen de fenomeen orang turis .
En zeker als de Wisman(Wisatawan Mancanegara= buitenlandse toerist) uit negeri belanda komen.
Ik heb geluk dat ik met 2 petten en 2 brillen kan kijken.
Als ik met mijn nederlandse bril bekijk hoe chaotisch , burokratisch ze daar werken , en hoe verbreid de verschijnsel KKN (Korupsi-Kolusi-Nepotisme) is , dan zeg ik potverdikkie .
Aan de andere kant , als ik weet hoe het geweest is dan ben ik best tevreden , het kan natuurlijk sneller en beter.
Wat hster zegt is ook waar , je heb ook allerlei soorten toerist , van back packers tot de middenclassers ( verzorgde reizen van De Boer en Wendel en de andere speciale reizen) tot en met toeristen die in een 5*++ hotel logeren.
Het is van zelfssprekend dat ze andere soorten ervaringen hebben .
Het is ook het geval bij de buitenlandse migranten , buitenlanders die voor werk daar moet zijn , of ze als particulier komen , of als pensionado' s (Lansia-visum) of je een dikbetaalde expat ben.
Over de Corps Diplomatique gaan we natuurlijk niet praten.