actieve topics

STEL EEN VRAAG

Vragen over Oman

Bedanken
    14
    Is bedankt: 7

Vragen over Oman

Ik zit eraan te denken om naar Oman te gaan volgend jaar. Maar ik stuit op wat zaken waar ik nog geen antwoord op heb.

En eigenlijk de meest belangrijke is of er ook hostels aanwezig zijn. Tot nu toe heb ik niets gevonden en ik ben eigenlijk bang dat dit simpelweg daar niet voorkomt. Ik vind alleen maar hotels.
    Wie weet er wellicht andere manieren om goedkoop te overnachten daar

Wie is er eerder op eigen houtje door Oman gereisd? En is dit goed te doen?

Het fotograferen van mensen ? Normaal gesproken vraag ik meestal of ik een foto mag maken van een persoon. Ik heb het idee dat het daar zowiezo niet gewaardeerd wordt?

Een groepsreis zie ik simpelweg niet zitten. Al heb ik daar eigenlijk geen ervaring mee terwijl het wellicht best leuk kan zijn.

Dank!

Bedanken
    3
    Is bedankt: 24

Re: vragen over Oman

Hier kun je meer info vinden: http://oman.startpagina.nl/

Verder bij Google even "reisverslagen Oman" intoetsen, dan heb je al heel wat meer info.

En je vraag hier stellen: http://www.wegwijzer.be/forum
    En je vraag ook hier stellen: http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/ Hier zitten veel backpackers die zoveel mogelijk gebruik maken van hostels. De zoekfunctie levert daar aardig wat info op.

Zelf ben ik in Syrie en Jordanie geweest. Over het algemeen kun/mag je vrouwen zeker niet op de foto zetten. Meestal zul je ze alleen gesluierd tegenkomen. Altijd vragen! Of je moet een behoorlijke telelens op je camera hebben zitten die je kunt gebruiken. Vragen opent meestal wel deuren.

Bedanken
    3

Bedanken
    14

Re: vragen over Oman

Hey Ed en/of Maaike!

superbedankt voor je reactie. Ik kan weer wat verder!

Bedanken
    3

Re: Vragen over Oman

Dit kwam ik net bij toeval ook nog tegen:
    http://www.wegwijzer.be/forum/info-reis-oman

Bedanken
    0
    Is bedankt: 0

Het is al wel weer een jaar of 5 geleden dat ik in Oman was. niet met een reisbureau, ik logeerde bij mijn familie die daar toen woonde.
    Bedenk dat Oman zeer duur is, dat er een duidelijke scheiding is tussen alochtonen ( voor het werk, meest mensen uit Maleisie, Pakistan etc. ) en autochtonen om de baas te zijn. Vrouwen hebben weinig in te brengen, mannen zijn de baas.
    Het is officieel een zeer islamitisch land met strenge regels wat kleding en alkohol betreft. Het is ook verboden met een vuile auto rond te rijden, krijg je een bekeuring
    Goedkoop rondreizen was toen niet te doen. Hostels o.i.d. heb ik niet gezien. Het is een redelijk veilig land,je moet je wel aan de regels houden anders krijg je problemen. De natuur is prachting.
    Adri-de

Bedanken
    14

Bedankt Adri-De!

ik kreeg aan de hand van meer info ook het idee dat het allemaal duur is. Hostels zijn er simpelweg niet en in mn eentje een 4WD te huren zie ik simpelweg niet zo zitten. Mijn richtingsgevoel laat me wel eens in de steek

Wat overblijft is een groepsreis. Maar die kost zo'n 2000 euro voor 12 dagen excl zakgeld e.d. en dat vind ik gewoon teveel geld.

Erg jammer, maar tis nie anders.

Bedanken
    0
    Is bedankt: 1

Citaat Origineel gepost door Jelmer78 Bekijk Post
    Bedankt Adri-De!

ik kreeg aan de hand van meer info ook het idee dat het allemaal duur is. Hostels zijn er simpelweg niet en in mn eentje een 4WD te huren zie ik simpelweg niet zo zitten. Mijn richtingsgevoel laat me wel eens in de steek

Wat overblijft is een groepsreis. Maar die kost zo'n 2000 euro voor 12 dagen excl zakgeld e.d. en dat vind ik gewoon teveel geld.

Erg jammer, maar tis nie anders.

Oman staat inderdaad niet voor goedkoop overnachten, maar 2000 euro uitgeven lijkt me nu ook niet hoeven. Een relatief goedkoop hotelletje is nog wel te vinden en autohuur hoeft ook niet schrikbarend duur te zijn.
    Wij zijn zelf van dubai naar oman gegaan met de auto. Maar ik zou gewoon een ander middenoostenland bezoeken. Ben in redelijk wat M-O landen geweest en vond Oman een van de mindere, maar dat is mijn mening. Syrie bijv is al stukken indrukwekkender en als je echt iets bijzonders wilt dan moet je naar Jemen, dat is voor mij de mooiste reis die ik ooit gemaakt heb.....

Bedanken
    14

@ericbr

dank voor je reactie. Maar inmiddels heb ik al een ticket geboekt, maar dan naar India!

Bedanken
    0
    Is bedankt: 0

Wat ik erg jammer vind is dat er veel negatieve kritiek over het land Oman is,vooral van die Adrie.Onderhand meer dan twintig jaar later ben ik ook een volwassen vrouw die juist volgend jaar een verre reis wilt maken naar Oman/Dubai/Bachrein.Dit omdat ik vroeger als klein meisje van 3 jaar hier 1,5 jaar heb gewoond.

Ik en mijn ouders,zusje hebben dit als erg aangenaam ervaren.Ook hebben we toen der tijd genoeg contact gehad(gepraat en op visites geweest bij Omani mensen zelf,ook vrouwen.En zelfs vrouwen en kinderen op foto gezet,je moest is weten hoeveel foto's en film we van dat land hebben.Maar ja natuurlijk hoort daar inderdaad wel alle respect bij dat je het netjes aan die mensen vraagt,of ze dat wel willen.Omdat wij daar zelf wonen,ivm mijn vaders werk keken wij er ook heel anders tegen aan dan toeristen.Die je nu pas ook daar hebt,toen der tijd was het land nog niet opengesteld.
    Ja waar ik het wel mee eens bent,het is geen goedkoop land.Maar ja in hotels/B&B heb je ook zeker prijsklasses,ook is een aanrader in een bedoeinentent slapen.En ja dat moet je er dan wel voor over hebben.Anders moet je gewoon naar Thailand,waar het allemaal lekker goedkoop is en de toerisme massa in opkomst is!

Het is een erg gastvrij mooi land en staat open voor andere culturen.Ook kunnen Westerse vrouwen hier in "normale"kleding lopen met broek/rok en t-shirt met korte mouw.Ook geldt dat trouwens voor Bachrein en Dubai.Ik heb gewoond in Islamitische landen waar vrouwen dit niet kunnen.Tja,ik vind ik het logisch dat je niet er te bloot bij mag lopen.Het blijft daarvoor inderdaad toch een Islamitisch land.Ook mogen vrouwen er gewoon autorijden,en word er niet op vrouwen neergekeken.Dit is juist wel weer het geval in Saudi-Arabie,na de golfoorlog nog strenger geworden dan voorheen.Maar gezien dit geen land is waar toeristen mogen komen,zullen mensen die een negatief beeld van een moslim land willen creeren dit niet snel kunnen vergelijken.Hoe ik dit weet,ook hier spreek ik uit woonervaring.

Volgend jaar Oktober/November wil ik naar Oman met mijn vriend reizen,en heb al een goed georienteerd particulier reisbureau gevonden die helemaal is gericht op de Arabische emigraten en echt een aanrader voor mensen die individueel willen,dus met eigen mensen.Tijdens groepsreizen van die commerciele reisbureau's krijg je minder mooie stukken van dit land te zien,dan via dit gastvrije reisbureau.Deze mensen gaan ook elk jaar een paar keer bezoek brengen aan Oman,om het de klant zoveel mogelijk naar wens te maken.

Ik hoop dat ik toch nog ook andere mensen enthousiast heb gemaakt.En vind het erg jammer te horen dat de gastvrijheid van dit land ontbreekt.

Bedanken
    0
    Is bedankt: 6

't is ook al enkele jaren geleden, 2007 als ik me niet vergis, dat ik doorheen Oman reisde, maar het meeste zal nog wel van toepassing zijn:

duur, maar goedkoper dan Europa. Eten is supergoedkoop, water kost meer dan benzine! :-)
    mijn reisgids vermeldde ťťn hostel, maar dit heb ik niet kunnen vinden. De goedkoopste hotels zijn de motels langs de grote wegen. 20 USD/nacht ongeveer toen. Ik had het geluk dat ik iemand ontmoette die me enkele dagen onderdak verschafte en overal rond gidste.
    Ik had mezelf een gewone sedan gehuurd ipv een 4x4 en overal zonder grote problemen door geraakt.

Oman is echt een prachtig land met al zijn wadi's, forten, stranden, historische sites, etc
    als je graag duikt, zeker doen ginder!

<ik kan iedereen een reis naar Oman zeker aanraden!!!!!
    Mijn reisverhaal over een maandenlange zwerftocht doorheen West-Afrika: Bloed, Zweet & Avontuur

STEL EEN VRAAG - ACTIEVE TOPICS