Onderwerp: Nederlandse ambassadeur Bangkok wil reisverzekering verplichten

Bedankt
    54
    Is bedankt: 110

Nederlandse ambassadeur Bangkok wil reisverzekering verplichten

Nederlandse ambassadeur Bangkok wil reisverzekering verplichten

De Nederlandse ambassadeur in Bangkok stelt aan de Thaise overheid voor om toeristen die zonder reisverzekering reizen de toegang tot het land te ontzeggen. Ambassadeur Joan Boer deed dit in een gesprek met de directeur van de Thaise staatsorganisatie voor toerisme. De ambassadeur geeft aan dat veel Nederlanders in Thailand in grote problemen komen door ongelukken te krijgen zonder reisverzekering.

Dit gaat voornamelijk op voor jongeren die met low-budget reizen naar Thailand gaan en vervolgens geen reisverzekering nemen. Er wordt dan veelal zonder helm op scooters en jetski's gezeten waarbij veel ongelukken voorkomen. Wanneer deze onverzekerde toeristen dan in het ziekenhuis terechtkomen geraken ze zeer snel in financiële problemen.

De Nederlandse ambassadeur vindt dat dit een gezamenlijke verantwoordelijkheid is voor de Nederlandse overheid én de Thaise overheid. Zo moeten Thaise toeristen bij de aanvraag van een visum in Nederland direct al een reisverzekering laten zien.

Wat vind jij? Moet Thailand inderdaad onverzekerde reizigers weren? Of kan men verwachten dat als men zonder verzekering reist de kans groot is dat je in problemen geraakt?

2. Mark wordt bedankt door:

Bedankt
    36
    Is bedankt: 1

Re: Nederlandse ambassadeur Bangkok wil reisverzekering verplichten

Ik vind het onzin, mensen weten zelf dat als ze onverzekerd op reis gaan dat ze dan dom bezig zijn... en wat kost zo'n reisverzekering nou helemaal? Daar ga je toch niet het risico voor lopen. En als je dan overal zonder helm gaat motorrijden of jetskivaren ben je helemaal dom bezig. Dan verdien je haast die financiele problemen

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Re: Nederlandse ambassadeur Bangkok wil reisverzekering verplichten

Ik vind het een goede zaak, niet alleen voor jezelf maar ook voor alle onnodige tijd die een ander in jou moet steken omdat je wilt besparen op die paar centen die een reisverzekering kost. Zelf heb ik al jaren een doorlopende reisverzekering zodat ik me daar in elk geval geen zorgen over hoef te maken.
    Voor een paar drankjes minder heb je in elk geval minder zorgen mocht er iets gebeuren wat in een vreemd land al erg genoeg is.

.

WERELDWIJZER AGENDA
JUNI 2013
Scandinavië Reisquiz
Peiling: Grootste vertraging ooit met het vliegtuig?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
JULI 2013
Scandinavië Reisquiz
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
OKTOBER 2013
Informatiemarkt Student Op Reis
NOVEMBER 2013
Wereldwijzer Vrijwilligersdag

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten