Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

BROCHURE DJOSER
   GRATIS REISMAGAZINE
   GRATIS KAMPEERMAGAZINE
   MAGAZINE WERK BUITENLAND
   OVERZICHT LAST-MINUTES

Reis Vancouver-Panama City

Bedankt
    6
    Is bedankt: 0

Reis Vancouver-Panama City

Het plan is ontstaan om over precies een jaar een rondreis te maken over het Amerikaanse continent met de auto (deze kunnen we regelen in Vancouver), namelijk beginnen in Vancouver in februari 2013. Dan via Mexico, Guatamala, Honduras, El Salvador, Nicaragua en Costa Rica rijden we door naar Panama City. Om vervolgens weer terug te rijden en een half jaar later (augustus 2013) weer in Vancouver aan te komen.

Het is nog maar een vaag plan wat zeker nog geconcretiseerd moet worden. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, tips en tricks en noem maar op wat we mee kunnen nemen of zeker over na moeten denken.
    Paar vragen die ik zo heb zijn bijvoorbeeld:
    - Is het mogelijk om met een Canadese auto zo rond te trekken en de grenzen over te steken? Heb je daar speciale papieren voor nodig zoals verzekeringen en dat soort dingen?
    - Wat zijn must see's in Panama waar we sowieso langs moeten rijden?
    - Is er iemand die deze trip of een deel ervan een keer afgelegd heeft? Hoe beviel dat? Wat was leuk en ging goed wat zou je een volgende keer anders doen?
    - Hoe is de grens met Costa Rica? Is deze in bepaalde plaatsen veiliger over te steken dan in andere bijvoorbeeld?
    - IdeeŽn voor leuke (goedkope) slaapplaatsen in Panama?

En noem zo maar op. Ik hoor graag wat jullie van het plan vinden en waarvan jullie denken dat moet niet vergeten worden (zowel qua planning als qua plaatsen die bezocht moeten worden in Panama).

Forumbeheerder Cambodja
    Forumbeheerder Mexico

Bedankt
    47
    Is bedankt: 107

Blogposts
    42

Re: Reis Vancouver-Panama City

Hoi Floor,

mooie reis heb je in het vooruitzicht

Hoe het met de auto gaat in Panama weet ik niet, want ik heb alles met het openbaar vervoer gedaan, maar ik kan je wel een paar tips geven van bezienswaardigheden die ik er heb bezocht.

Als je vanuit Costa Rica komt kun je o.a. ter hoogte van David naar het noordem, naar de plaats Boquete. Boqete is een leuk klein plaatsje, waar je vooral van de natuur/omgeving kan genieten. Overnachten en eten is er geen probleem, want het is redelijk op toeristen ingesteld. Iets eerder dan Davis kun je ook naar Volcan, maar daar kan ik je niets uit ervaring over vertellen.

Panama City is een leuke stad, die een meerdaags bezoek zeker waard is. Je hebt net buitenaf de ruines van de oude stad Panama Viejo, het oude stadscentrum Casco Antiguo, of de couseway af naar de kleine eilandjes. Je kunt ook met de ferry naar Isla de Taboga, maar ik weet even niet meer hoe frequent het veer gaat. Verder kun je natuurlijk een bezioek brengen aan de kanaalsluizen bij Miraflores. Absolute aanrader is een bezoek aan natuurpark Barro Colorado, wat onder beheer van het Smitsonian staat. Ben er vroeg bij, want er mogen niet veel bezoekers op het eiland vanwege quota. Niet goedkoop, maar een prachtige en unieke ervaring.

Vanuit Panama City kun je redelijk makkelijk naar El Valle of een andere plaats in de omgeving, bijvoorbeeld richting de Darien. Er is genoeg te zien.

Het San Blas archipel is m.i. het hoogtepunt van Panama, maar wij zijn er met een vliegtuigje heen gegeaan voor een paar dagen. Wij zaten als enige 2 toeristen op een eiland, tussen de Kuna Yala indianen. Prachtig! Misschien kun je met de auto tot Colon en dan met een boot verder, maar dat heb ik alleen van horen zeggen.

Panama is echt prachtig!

3. roberts wordt bedankt door: