Bedankt
    5
    Is bedankt: 1

goede relaties met egyptenaren?

Ik hoor alleen maar over de slechte relaties met egyptenaren, maar net als in ieder land zijn er ook goede relaties te vinden. Heb jij een goede relatie met een Egyptenaar? Laat dat dan weten ! Want ik vind dit net een heksejacht !

SBE SBE is offline

Bedankt
    1
    Is bedankt: 5

Re: goede relaties met egyptenaren?

Hallo,

ikzelf ben één jaar (of zal dat zijn over 2 dagen yey!) samen met een Egyptenaar. Niet altijd de gemakkelijkste situatie aangezien ik in België woon en werk en hij in Egypte. Maar het lukt voorlopig wel. Gelukkig bestaan skype en messenger, zo kunnen we elke dag praten.

Ik leerde hem kennen in Dahab op het einde van mijn vakantie (begin mei 2011). Het klikte en ik gaf hem mijn contactgegevens. Iets wat ik daarvoor nooit had gedaan, ik heb al heel wat reizen gemaakt, heel wat aardige mensen leren kennen maar nooit een relatie (zelfs geen onenightstands) met een van hen begonnen.

Eenmaal dat ik terugwas in België praatte ik bijna dagelijks met hem via messenger. Eind september ben ik opnieuw vertrokken naar Egypte, eerst terug naar Dahab, daarna naar Alexandrië op bezoek bij zijn familie. En binnenkort opnieuw.

Ik heb vanaf het begin wel duidelijk gemaakt dat ik alles langzaam aan wou laten verlopen. Mijn vorige relatie (in België) heeft van mij een heel voorzichtig mens gemaakt.

Ik heb nog nooit de vraag gekregen om geld op te sturen voor operaties van ma of pa en mijn geld heeft nog nooit pootjes gekregen als ik daar was. Hij heeft mij netjes voorgesteld aan zijn familie en vrienden en als we het oneens zijn over iets dan praten wij het uit als normale mensen.

Ik heb sommige van de verhalen op internet ook al gelezen en op sommige sites is het een ware heksenjacht geworden met horrorverhalen die enkel langs één kant worden gehoord. Elke relatie is anders, de ene al complexer dan de andere. Een vechtscheiding kan net zo goed in Europa plaats vinden en ook hier in Europa worden mensen belazerd door anderen.

3. SBE wordt bedankt door:

Bedankt
    3
    Is bedankt: 4

Hoi hoi !
    Aangezien dit een gesprek is waar je in kan laten weten of je een relatie hebt met een Egyptenaar ; tadaaa ! Ik hoor ook bij de "gelukkigen".
    Ik ben sinds twee weken samen met een jongen uit Egypte (ja, ik weet het, het is nog niet zo lang en allemaal nog fris en vrolijk)...
    We hebben op 2 weken tijd echt al superveel met elkaar besproken over belangrijke zaken, en gelukkig verstaan we elkaar heel goed. We praten over alles, en er word nooit iets eenzijdig beslist.
    Uiteraard zijn er veel verschillen qua geloof en cultuur, maar net zoals hier in Belgie of Nederland, moet je hierover praten met elkaar. En zolang je elkaar verstaat en respecteert, denk ik dat zulke relaties een even grote slaagkans hebben als relaties met iemand uit het eigen land...

5. Sjill wordt bedankt door:

Bedankt
    5

Yes ! Zo is het maar net !
    Ik word mijn hele leven al opgelicht in Nederland, zacht gezegt wordt eigenlijk mijn leven onmogelijk gemaakt op allerlei manieren!
    Sinds ik in Egypte ben terug gekomen voel ik mij weer een gelukkig mens, ik tel weer mee! Vorige maand ben ik naar mijn geliefde geweest en we hebben samen een geweldige tijd gehad. We willen graag samen ons leven voortzetten in Egypte, heel erg spannend allemaal, maar vooral vanwege alle regeltjes die hier in Nederland gelden!

We zijn ook officieel verloofd in Egypte en onze vrienden waren daarbij. Daarna zijn we naar zijn familie gegaan, die hadden een feestmaaltijd voor ons bereid. Daarna wachte ons nog een feestmaaltijd bij zijn beste vriend thuis. De mensen zijn heel gastvrij en zeer behulpzaam is mijn ervaring.

Ik wens dat iedereen die vooroordelen over deze mensen heeft eens zijn oogkleppen af zou doen! In ieder land kan je goede en/of slechte ervaringen tegenkomen. Dat is over de hele wereld het zelfde !

Bedankt
    3

Klopt volleeeedig ! Overal zijn goede en minder goede mensen.
    En ik heb net hetzelfde, als ik in Egypte geweest ben, voel ik mij gewoon herboren. En als ik dan een week hier ben, ben ik weer leeg... Dat land heeft zo'n ontzettende kracht en energie, niet normaal..

Ben wel heel blij voor je ! Ik wens je heel veel geluk toe samen !

8. Sjill wordt bedankt door:

Bedankt
    48
    Is bedankt: 108

Wat een leuk topic dit!

Ik heb ook een relatie met een Egyptenaar alweer 5 jaar tijd vliegt voorbij. Ik ben door Nl zo moeilijk deed naar Belgie verhuist en daar wonen wij in augustus alweer 3 jaar samen het bevalt hier prima en we zullen in Belgie blijven.
    Egypte was toen geen optie voor mij en nu na de revolutie ook niet wie weet wat de toekomst brengt.
    Egypte vind ik een heel mooi land heel warm maar ja ook wel vakantiegevoel natuurlijk al gaan we nu vaak op familiebezoek dus weer een echt zonvakantie heb ik wel zin in.

We zijn nu bezig om samen een toekomst op te bouwen en hopelijk mogen wij ooit een kindje krijgen!

10. camilla wordt bedankt door:

Bedankt
    3

Super om dit te lezen, Camilla !
    Ik wens je het allerbeste toe, en wens je veel succes met de wens voor jullie eerste spruit

Bedankt
    5

hou de moed er in !
    Goed om te lezen dat er meer mogelijkheden zijn als je er echt naar zoekt om samen met je geliefde te kunnen zijn. Het is toch eigenlijk gewoon a-sociaal wat voor beleid ze hier voeren als je leest wat iemand van buitenaf allemaal moet doen om ff hier op bezoek te mogen komen?!

13. mandyvanhou wordt bedankt door:

Bedankt
    48
    Is bedankt: 108

Dank je wel.

Ja heel jammer dat Nl zo moeilijk doet en het was ook wel even moeilijk in het begin in Belgie maar nu bevalt het prima Belgie heeft ons heel goed geholpen en ben blij dat we nu samen zijn.

Het is gewoon lastig om een bp-er naar hier te halen die buiten Europa woont maar als je er samen voor gaat dan kom je er wel.
    Communicatie is heel belangrijk.

Dus geniet van alle momenten samen en praat heel veel.

Bedankt
    5

ja dank je , dat doen we wel hoor! Als ik iets voel of denk , bespreek ik het meteen met hem, we zijn heel erg close met elkaar wat dat betreft.....

fijn al die reakties! Het wordt tijd dat het tij omkeerd ten goede van....

Bedankt
    3

Het is wel leuk als je de positieve dingen met elkaar kunt delen, want niet heel veel mensen staan er voor open...
    Ik krijg met momenten echt heel wat negatieve commentaar, en dat doet me dan wel pijn omdat ik het gevoel dan krijg dat ik me moet verdedigen... En het is zo al moeilijk genoeg als je weer voor een tijd niet samen kan zijn.

Bedankt
    5

vandaag weer gebombardeerd door 'een goede vriend' hup alle jaloezie en vooroordelen weer over me heen uit gekotst!
    ze moesten zich echt schamen!

:mad:

Bedankt
    3

Ja, dat is bij mij ook dagelijkse kost...

Bedankt
    5

Het enige wat ik vroeg was wat moet ik allemaal regelen als ik in Egypte wil wonen en werken aan iemand die daar al 3 jaar woont......krijg ik weer te horen, trouw niet met hem want dan ben je alles kwijt en dan heb je niets meer te vertellen.........nou, dat was ook de laatste keer dat ik contact gezocht heb met die persoon!

Bedankt
    3

Goh, in België weet ik dat je niet veel moet regelen eigenlijk...
    Mutualiteit eventjes extra in orde zetten (dat je zoiezo ginds ook verzekerd bent en makkelijk naar hier kan komen als er echt iets serieus aan de hand is), vakbond opzeggen, verzekeringen stopzetten (indien auto's etcetera), en bijvoorbeeld GSM-abonnementen... Voor de rest is er in België niet veel meer te doen... Weet wel niet hoe het in Nederland werkt

21. Sjill wordt bedankt door:

SBE SBE is offline

Bedankt
    1

Ja, die 'goede raad' van vrienden ken ik ook. Heb die al meermaals zelf moeten aanhoren.

Uiteindelijk ligt de keuze bij jezelf. Ik zou je enkel willen aanraden de verschillen in de wetgeving zeer goed de bestuderen. In Egypte trouwen is niet evident voor een Europese en je moet toch met een aantal dingen rekening houden.

Voorbeeld: als je niet in het egyptisch huwelijkscontact laat zetten dat je het recht hebt om zelf de scheiding aan te vragen of dat je het land mag in en uit reizen wanneer je zelf wil (al dan niet met eventuele kinderen) dan heb je die rechten later ook niet. Als je in Egypte trouwt en daarna het huwelijk in BE laat inschrijven bij de burgerlijke stand dan is het automatisch gemeenschap van goederen. Tenzij de vooraf een belgisch huwelijkscontact afsluit en dat laat ondertekenen door de toekomstige op de ambassade van BE. En als niet-moslim kan je nooit erven van je echtgenoot, alles gaat terug naar zijn familie. Enz...

Ik wil niemand schrik aanjagen maar verbrand niet alle bruggen achter je. Er is misschien wel een reden waarom er zoveel negatieve verhalen de ronde doen. Sommige vrouwen waren misschien niet goed ingelicht met alle gevolgen van dien.

23. SBE wordt bedankt door:

Bedankt
    0

Question Re: goede relaties met egyptenaren?

Zeker het lijkt allemaal een sprookje maar het leven is hard en zeker niet gemakkelijk" toch ben ik zeer blij dat ik afgelopen winter in december getrouwd ben met me man
    Klink heel raar om me man te zeggen want ik ben pas 21jaar' het leven is anders dan in Nederland en moet soms nogwel wennen gelukkig komt hij uit een goede en grote familie: Al Hawary zijn familie heeft nogal een geschiedenis verhaal en eigen mentaliteit, ze komen uit een dorp in UpperEgypt Qena waar ik wellis op bezoek ga en dat is helemaal anders dan in een toeristestad, gelukkig accepteerd zijn familie en vrienden mij en als ik op bezoek kom ben ik van harte welkom, alle kinderen van heel de buurt komen dan langs om paar woordjes engels te zeggen en om gezamelijk te lachen, en dat zijn niet alleen moslims maar ook cristelijke iedereen helpt elkaar hier ongeacht het geloof niet zoals we in Europa zien of in de media. Hamdullah dat ik moslim ben geworden en dat ik nu een huwelijk en familie hier heb al heb ik het soms moeilijk dat ik geen vrienden heb in de buurd om mee te praten om af te spreken, wie weet ben jij ook in hurghada en woon je ook hier ? Iedereen is van harte welkom groetjes Salma en Alaa

Bedankt
    5

Mijn verloofde woont in Luxor, maar ook daar zie ik hetzelfde hoor! De mensen helpen elkaar wanneer dat nodig is en de familie van mijn verloofde zijn super hartelijke en gastvrije mensen. Het moeilijkste vind ik dat ik de taal nog niet zo goed ken, maar daar valt aan te werken.

SBE SBE is offline

Bedankt
    1

Mijn vriend en zijn familie zijn afkomstig uit Alexandria, maar binnenkort hebben we een maandje vakantie samen in Dahab. 't Zal helaas weer veel te snel voorbij zijn.

Bedankt
    1

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op dit forum. Net zoals een aantal van jullie heb ik ook een Egyptische vriend.Tenminste hij is geen Egyptenaar maar een Nubiër en dat is wel een verschil .

Ik heb eigenlijk een vraagje waar we heel graag een antwoord op willen alleen tot op heden hebben we die nog niet

Mijn vriend en ik zijn afgelopen mei tegen wat probleempjes aangelopen toen we in Aswan waren omdat we niet waren getrouwd. Zo mochten we niet samen het Musea in.(In luxor trouwens hebben we nergens last van.)

Nu vertelde iemand dat als we een marriage contract afsloten we daar geen last van hadden. Nu hoor je veel dingen over Orfi maar mij is niet duidelijk of dit dan ook om een orfi gaat.
    Dit contract wordt door een advocaat opgesteld en we krijgen ook een 3-tal stempels (van de Goverment en gerechtshof en nog een stempel).

We hebben dit ook aan de advocaat gevraagd en die zegt dat dit geldt als een echt huwelijk. En op de ID van mijn vriend komt ook echt te staan dat hij dan getrouwd is. Is dit dan ook geldig hier in Nederland en kan ik dat dan hier registreren? Want dan heb ik toch al die andere papieren nodig?

We hebben het contract gelezen en er staat met grote letters op Marriage contract en alle dingen die horen bij een huwelijk. Is dit dan een Orfi?? Zoja, hoe zit het dan als we dan echt gaan trouwen. Waarom ik dit vraag is omdat mijn vriend omdat hij Nubiër is maar 1 keer in zijn leven mag trouwen en niet als de Egyptenaren meerdere vrouwen mag hebben
    Want we willen zo graag trouwen maar het lukt ons vanwege de problemen in Caïro maar niet om daar heen te gaan. Onze veiligheid gaat voor, kan iemand ons helpen.

Je hoort ook wel en dat weet ik ook wel dat Egyptische mannen echt wel weten wat een orfi is en sommige hebben er ook meerdere. Maar mijn vriend en ik hebben ons hierin nog nooit verdiept omdat we toch gaan trouwen. En tot afgelopen mei nooit ergens last van hebben gehad. Wat wij willen is gewoon net als in Luxor overal samen naar binnen kunnen. We zijn nu bijna 2 jr samen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Laatst aangepast door tazzie : 14-06-12 om 19:15 Reden: iets vergeten

SBE SBE is offline

Bedankt
    1

Als je een huwelijk wil dat in BE en NL erkend is, dan is de enige mogelijkheid een huwelijk afgesloten op de Egyptische rechtbank.

Hiervoor heb je een document nodig van je eigen ambassade dat afgeleverd wordt na het binnenbrengen van een aantal documenten van de burgelijke stand van je woonplaats en/of een bijkomend onderzoek (dat tot 6 maand kan duren) op schijnhuwelijk. Daarna leveren ze al dan niet het document af.

Een contract afgesloten bij een advocaat is dus orfi. Bij mij staat er trouwens UN wedding contract op. Je bent niet verplicht deze te laten registreren, dit houdt in dat je met je vriend later een officieel huwelijk zou kunnen sluiten. Maar idd. ze kunnen je niet lastigvallen omdat je niet getrouwd bent. Je bent ook niet meer strafbaar als je in Egypte samen onder één dak woont (ookal is 't maar tijdens de vakantie).

Orfi heeft een slechte naam in Egypte, het wordt ook wel eens fuck-license
    genoemd, vanwege het misbruik dat ervan gemaakt wordt. Voor mij en mijn vriend is het een soort van verloving.

29. SBE wordt bedankt door:

Bedankt
    13
    Is bedankt: 2

Halo allemaal,

Allereerst fijn topic dit, dacht ik schrijf ook even een reactie.

Ik had zelf vroeger ook vooroordelen, daarbij heb ik mezelf dus 2 jaar lang voor gehouden dat ik niet verliefd kon worden op een Egyptenaar. En als het echte liefde is houd je dat op een gegeven moment natuurlijk niet meer vol. Mijn vooroordelen en en ervaringen in NL hebben er wel voor gezorgt dat ik niet zomaar ergens in stap. En daar ben ik best blij om, zoals eerder genoemt sommige vrouwen hadden zich niet in de wetgeving verdiept. En ik doe dit nu af en toe wel.

Vooroordelen zijn maf en kloppen vaak niet, veroordeel niet iemand als je diegene niet kent. (ik weet er zelf alles van)

Inmiddels heb ik net een uurtje geleden mijn ticket geboekt naar Egypte weer. En ga ik voor de 6de keer heen. Ik vind het spannend, want ik ben helemaal gek van mijn vriend. En we hebben besloten binnenkort een besluit te nemen, gaan we samen door? zojah waar dan? dus het word spannend voor me.

Ik was altijd bang voor reacties van vrienden en was op het ergste voorbereid, maar eigenlijk staan al mijn echte vrienden vol achter me. Mijn vrienden zijn het aller belangrijkste in mijn leven door mij ervaringen.

Maargoed ook ik heb een ´´goede´´ egyptenaar gevonden... toeminste na bijna 3 jaar ben ik daar nu wel zeker van, maar je weet maar nooit.

groetjes merel

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Hey mensen,

Ook ik ben nieuw op dit forum.
    Net als vele anderen ben ik afgelopen vakantie verliefd geworden op een Egyptenaar, en ja hoor... hij ook op mij.
    Ik was samen met mijn vriend op vakantie in Marsa Alam. Na een aantal dagen in en rondom het hotel vertoeft te hebben, besloten we een 2-daagse boot excursie te doen.
    Aangekomen bij het duikcentrum, kwam 1 van de gidsen in de bus staan om het een en ander uit te leggen. Waarna we naar de boot reden.
    Op het moment dat we met de boot bij het rif aan waren gekomen gingen we het water in om met de dolfijnen te zwemmen.
    Vanaf dat moment sloeg bij mij de knop om, ik keek hem aan en hij mij, en voelde op dat moment meteen mijn hart sneller slaan.
    Iedere keer pakte hij mijn hand om dichter bij de dolfijnen te komen. Hij heeft mij dingen laten zien, die de andere toeristen bij mijn weten niet hebben gezien.
    Heel de dag hield ik hem een beetje in de gaten, en hij mij ook, dat voelde ik.
    De dag erna, om 04:45 uur wakker, omdat op dat moment de motoren van de boot weer gingen draaien.
    Ook deze dag gingen we weer met de dolfijnen zwemmen en het prachtige rif bezoeken.
    We bleven elkaar in het water (onbewust) opzoeken. Iedere keer nam hij mij mee, om net even wat extra mooie dingen te laten zien.

Op het moment dat de dolfijnen weer bij ons in de buurt kwamen, pakte hij mij hand weer vast, toen ik mijn hoofd heel even boven het water uitstak, deed hij dat ook.
    Z'n snorkel uit zijn mond, en hij zei tegen mij, "I really like you so much".
    Ook zei hij dat hij mijn ogen helemaal geweldig vond, wat wederzijds is, als ik in zijn ogen kijk dan voel ik de warmte, en de echte liefde die ik nog niet eerder gevoeld heb.

Mijn vriend en ik hebben in oktober een huis gekocht, dus dat maakt dit alles, allemaal weer net wat moeilijker.

Ik dacht dat ik de afgelopen 4 jaar met mijn vriend gelukkig was, totdat ik de geweldige Egyptenaar heb leren kennen.
    Dat was 1 blik en we wisten allebei genoeg, dit heb ik nog nooit eerder gevoeld.

Ik ga in Augustus voor 2 maanden terug, aangezien ik daar op de duik/snorkelschool mag gaan werken.
    Dit heeft zijn baas geregeld omdat die ziet hoe verliefd hij is op mij. En omdat die weet dat dat wederzijds is. Gelukkig krijgen wij de kans om elkaar dus beter te leren kennen.
    Ook spreken we elkaar dagelijks op skype, of via de telefoon. Iedere keer als we elkaar aankijken op skype, voelen we dat we verliefd zijn en heel gelukkig met elkaar kunnen worden.
    Het is een gevoel dat niet te beschrijven is.

Heeft iemand misschien goede adviezen voor mij? Alles is welkom, want ik heb echt geen idee wat ik verder moet doen!!

Alvast Bedankt!

tut tut is offline

Bedankt
    0
    Is bedankt: 12

Samsam1990

Allereerst welkom hier op het forum,en fijn dat je verliefd bent geworden.
    Geniet van het moment en de vlinders die je voelt.
    Leuk dat je voor 2 maanden terug kan en daar kan gaan werken dan kan je een beetje zijn kant van zijn leven bekijken en kijken hoe het verder gaat tussen jullie.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen,verdiep je in zijn cultuur geloof land gebruiken maar stel zelf je grenzen.
    Hou je ogen en oren goed open en praat veel met elkaar leer elkaar goed kennen,en vooral leer zijn familie kennen want ook die zijn heel belangrijk.
    Lees een beetje de verhalen hier op het forum,ook de minder leuke verhalen want helaas ook dat soort dingen gebeuren.

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten