Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

BROCHURE DJOSER
   GRATIS REISMAGAZINE
   GRATIS KAMPEERMAGAZINE
   MAGAZINE WERK BUITENLAND
   OVERZICHT LAST-MINUTES

rondreizen vrouw

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

rondreizen vrouw

Hi,

Ik ga in juni in een ziekenhuis in Accra werken, maar wil voor die tijd nog eerst naar het noorden reizen. Is dit goed te doen als vrouw van 21 alleen?

Het plan is om via Kumasi en Tamale naar het Mole National Park te reizen en dan weer terug naar Accra, dit alles met de bus. Of worden er misschien in accra goede 'tours' richting het noorden aangeboden?

Groetjes Eva

Bedankt
    1
    Is bedankt: 5

Re: rondreizen vrouw

Hoi Eva

Deze reis is prima te doen als vrouw alleen.

Busverbindingen van Accra naar Kumasi zijn erg goed en ook verder naar het noorden is de verbinding prima te doen en veilig.

Mocht je snel heen en weer willen kun je ook overwegen een binnenlandse vlucht naar Tamale te nemen.
    Nadeel daarvan is de beperkte bagage die je mee mag nemen (max 20kg) en je ziet natuurlijk niets van het land.

Zoek voordat je gaat vast uit in welke hotels je wilt overnachten, scheelt je weer uitzoekwerk als je aankomt.

Veel plezier

Wout

Bedankt
    7
    Is bedankt: 26

Re: rondreizen vrouw

Hallo

Reizen met de bus is goed te doen.

Van Accra naar Kumasi met de VIP bus is ongeveer 20 GHC per persoon = 10 euro zonder bagage,, Per koffer is 4 of 5 GHC

Maar je hebt ook bus reizen van Accra naar Tamale is ongeveer 35 GHC per persoon.

de wegen tussen Accra en Kumasi is niet zo best maar na Kumasi is de wegen goed. Ik geef u ťťn tip mee meen wel een bus ( touringcars ) met airco en die redelijk tot goed veilig zijn en waar je comfortabel kan zitten. Met name V.I.P en V.V.I.P en S.T.C zijn goed.

Ik kan u wel zeggen.. U krijgt wel veel aandacht van mannen/Jongens. Vooral als je alleen reist en als je blond bent. en laat je niet zomaar afzetten om iets te kopen en ze doen vaak de prijs hoger omdat je blank bent.

Groet , marcel