Creatieve vertaalster (26) zoekt project in Latijns-Amerika

+ Reageren

Bedankt
    5
    Is bedankt: 0

Creatieve vertaalster (26) zoekt project in Latijns-Amerika

Hallo,

Ik ben een 26-jarige Vlaamse die op zoek is naar een fijn project voor na de zomer. Ik heb 2 jaar in ItaliŽ gewoond en woon sinds een viertal maanden in Barcelona, ik zou graag mijn blik nog verruimen door een 4-6-tal maanden in Latijns-Amerika te gaan werken, het liefst met (min of meer) leeftijdsgenoten.

Ik heb een voorkeur voor landen als BraziliŽ, Honduras, Peru, Mexico en ArgentiniŽ, en het zou enorm tof zijn om iets te vinden waar creativiteit en talenkennis voor vereist is.

Ik ben vertaalster/copywriter, spreek vloeiend NL, FR, EN, IT en redelijk goed ES, ben sociaal en ondernemend, heb ervaring met lesgeven/creatief schrijven/muziek/animatie van kinderen/beeldende kunst etc. Ik wil graag de kosten drukken en ben op zoek naar een low-cost project. Heeft iemand een suggestie voor me?

Gracias!

Anna

Bedankt
    0

Re: Creatieve vertaalster (26) zoekt project in Latijns-Amerika

Hola Anna!
    Kijk eens op de website van Stichting El Manguare in Iquitos Peru. www.elmanguare.nl Het is een kleinschalige Nederlandse NGO, met een educatieve missie. Je hoeft alleen je verblijfskosten en natuurlijk je ticket te bekostigen. Voor vrijwilligers zijn er kamers op het terrein van een van de Nederlandse directrices van El Manguare. Ik was in 2010 drie maanden vrijwillig werkzaam als klassenassistent op een schooltje in een arme wijk in Iquitos. Er is vraag naar vrijwilligers. Als je nav de site nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je.
    Marita

Bedankt
    5

Hť Marita,

Heel erg bedankt voor de tip, het klinkt als een interessant project. Ik veronderstel dat jouw ervaring heel positief was? Ik ga de organisatie contacteren in de komende week om te horen wat ze nodig hebben en of het een goeie match kan zijn, Iquitos kende ik ook niet maar het lijkt me best een boeiende plek om een maand of 3 te blijven.

Thx!

Anna

Bedankt
    0

Ik heb een bijzondere tijd in Iquitos gehad. Iquitos ligt in de tropen van Peru. Dat betekent hoge luchtvochtigheid en minimaal 30 graden C elke dag. Iquitos ligt ca. 30 minuten varen van de grote Amazone rivier en de jungle. Heel bijzonder om ook daar in een lodge te verblijven en jungle walks te maken. Je moet je dus wel op de hitte instellen. Er zijn jonge vrijwilligers vanaf ca 18 jr. Ik vormde een uitzondering en was ouder, maar vond het een prachtige belevenis. Je zult zeker aansluiting vinden bij de andere vrijwilligers. Op website ook 'testimonals' van vrijwilligers.
    Succes met je besluit. Groet Marita

Bedankt
    0
    Is bedankt: 1

Hoi,

Kijk anders ook eens op http://www.kinderenvanecuador.com/ en mail gerust voor informatie!

Groetjes
    Nienke

6. kinderenvanecuador wordt bedankt door:

Commundo
    Guest

Hoi Anna,
    Ook wij hebben verschillende projecten in Zuid-Amerika. Neem eens een kijkje op onze website: www.commundo.nl!
    Je kunt ons altijd bellen of mailen als je meer wilt weten. We kunnen heel goed maatwerk leveren!
    Groetjes,
    Jette

8. Commundo wordt bedankt door:

Bedankt
    0
    Is bedankt: 2

Hoi Anna!

Ik weet zeker dat je in Guatemala een project naar je zin zult vinden, hier zijn altijd extra handen nodig! Ik raad je aan om eens een kijkje te nemen op www.do-guatemala.com, we zijn een lokaal gevestigd bedrijf maar deels Nederlands gerund, dus altijd een contactpersoon bij de hand!
    We werken met een kleine vrijwilligersbijdrage, maar omdat we in Guatemala gevestigd zijn, komt al het geld ten goede aan lokale services, en ook een donatie voor het project is inbegrepen!

Als je vragen hebt, of je wil meer informatie over een specifiek project, mail me gerust op info@do-guatemala.com

Hasta pronto!

Bedankt
    5

Hoi, ik vind niet meteen info over de prijzen maar het ziet er voor de rest een fijn project uit, ik zal meer informatie aanvragen, bedankt voor de tip!

Bedankt
    0

Beste Anna,

Onze partnerorganisatie Natatť, die werkt in Chiapas, Mexico, zou jouw hulp zeker kunnen gebruiken op een aantal projecten.

Een mogelijkheid is om bij Natatť zelf aan de slag te gaan, waar je kwaliteiten op het gebied van vertalen en communicatie goed van pas zouden komen (http://www.volunta.nl/vrijwilligersw...schrijving.htm).

Een ander project dat misschien goed bij je past is Telntos y Vida, zie daarvoor http://www.volunta.nl/vrijwilligersw...schrijving.htm.

Voor een project van 4 tot 6 maanden moet je rekenen op EUR 450,- bemiddelings- en voorbereidingskosten, en EUR 80,- per maand voor onderdak en begeleiding. Boodschappen / maaltijden zijn voor je eigen rekening, en dat valt in Mexico over het algemeen reuze mee.

Ik hoor het graag als je vragen hebt over ťťn van de projecten. Succes met het maken van een keuze!

Hartelijke groet,
    Aukje de Boer

12. VoluntŠ wordt bedankt door:

Bedankt
    0

Beste Anna,

Kijk ook eens op www.vrijwilligersecuador.nl. wij zijn een stichting die de school Ciudad de Guayaquil ondersteunt met financiele middelen en vrijwilligers.

Met prachtige stranden, vulkanen, watervallen, de amazone, woestijn achtige gebieden en natuurlijk Galapagos is Ecuador een van de gevarieertste landen van Zuid-Amerika. Bij ons betaal je alleen je verblijfskosten en je reis.

Je kunt al je creativiteit kwijt in bijvoorbeeld het lesgeven van de engelse taal of met de animatie van de kleinste kinderen. Ook zou je je kunnen inzetten met creatief schrijven om de doelstellingen van onze stichting nog beter te laten slagen. Onze stichting is aangemerkt als Algemeen nut beogende instelling (ANBI)

indien je meer wilt weten kun je altijd even een mailtje sturen met je vragen naar info@vrijwilligersecuador.nl

Met vriendelijke groet,
    Bert

14. Vrijwilligers Ecuador wordt bedankt door:

Bedankt
    0
    Is bedankt: 1

Hola Anna,

Kijk ook eens op onze website www.spanishschoolsollatino.com

Wij zijn een talenschool in Xela, Guatemala en werken samen met verschillende vrijwilligersprojecten in de buurt van Xela.
    Voor de meeste projecten word geen bijdrage gevraagd.

Op onze website onder het kopje 'social projects' kun je veel informatie vinden.

Heb je nog andere vragen, neem gerust contact op met onze international coordinator Rineke, (Nederlandse en al ruim 9 jaar woonachtig in Guatemala).
    Ze zal met veel plezier al je vragen beantwoorden en je desgewenst van meer informatie voorzien.
    Neem dus gerust vrijblijvend contact op met Sol Latino: info@spanishschoolsollatino.com

Met vriendelijke groeten,
    Ellen Punte
    Stagaire Sol Latino

16. Sol Latino wordt bedankt door:

+ Reageren