actieve topics

STEL EEN VRAAG

Tijd doorbrengen op Sheremetyevo Airport

Bedanken
    0
    Is bedankt: 0

Tijd doorbrengen op Sheremetyevo Airport

Hallo allemaal,

Ik ga begin september via Moskou naar Hanoi.
    We komen 's ochtends om 4.50 aan in Moskou en onze vlucht naar Hanoi vertrekt pas om 20.05.
    Is het te doen om je tijd door te brengen op Sheremetyevo airport of raden jullie me aan de stad in te gaan? Is het haalbaar om dingen te zien en op tijd terug te zijn op het vliegveld?

Ik begreep wel dat ik daar een visum voor nodig heb. Kan je deze ook op het vliegveld zelf krijgen of moet ik dit vooraf in Nederland halen?

Alle tips zijn welkom!!

Bedanken
    3

Re: Tijd doorbrengen op Sheremetyevo Airport

Om Rusland in te komen heb je hoe dan ook een visum nodig. Deze kun je niet op het vliegveld kopen, alleen vooraf via het consulaat in Den Haag of via een visumbureau.

Bedanken
    0

Regel dan een visum vooraf via het consulaat in Den Haag of via een visumbureau. Omdat je vroeg aankomt is de taxirit naar het het centrum van Moskou in 60-75 minuten wel te doen. Houd er rekening mee dat het 's avonds 3 uur kan duren om vanuit het centrum van Moskou terug te rijden naar het vliegveld. Dus dan moet je om 15:30 al weer een taxi boeken naar het vliegveld. Dan heb je effectief 6 uur de tijd om wat van het centrum van Moskou te zien (Kremlin enzovoorts)...

Groet.

Bedanken
    3

Vervoer van vliegveld naar binnenstad Moskou kan veel makkelijker. Vanaf Sheremetyevo rijdt er een trein (aero-express) naar (metro)station Beloruskaya in iets meer dan een half uur. Pak vandaar uit de metro naar Teatralnaya en je staat in het centrum, kosten ongeveer 400 roebel enkele reis. Daar kan de taxi niet tegenop.

Bedanken
    0

Citaat Origineel gepost door Snakepit74 Bekijk Post
    Om Rusland in te komen heb je hoe dan ook een visum nodig. Deze kun je niet op het vliegveld kopen, alleen vooraf via het consulaat in Den Haag of via een visumbureau.

Ik ga begin juli ook naar Hanoi via Moskou, ik ga het vliegveld niet af en heb een korte tussenstop in Moskou, ik heb echter begrepen dat ik hier geen visum voor nodig heb, maar ga nu twijfelen of dit wel klopt?
    En ik vlieg terug vanaf Bangkok, ook via Moskou. Nu neem ik uit Azie graag wat fruit mee of iets dergelijks, heb ik eerdere jaren ook gedaan maar nooit via Moskou gevlogen. Weet iemand of je hier problemen mee kunt krijgen?

Bedanken
    2
    Is bedankt: 12

Sheremetyevo is een verschrikkelijk vliegveld! Geen airco en het was toen ik er was erg, erg warm. Stoeltjes zijn er minimaal (misschien voor 1/10 van de passagiers).

Het zal afzien worden om 16u lang daar door te brengen :-)

Je hebt geen visum nodig als je op het vliegveld blijft. Als je naar het centrum gaat wel. En een visum is niet heel eenvoudig te krijgen. Dat moet met een uitnodiging (die overigens elk visumbureau voor je kan regelen) en het kost aardig was... Ik meen iets van 60 euro of zo.
    De vraag is of je het er voor over hebt voor maar een paar uur in Moskou?

Een taxi moet je absoluut niet nemen. Wat hierboven al gezegd is, ga met de trein (luxe trein, zelfs internet in de trein) naar Beloruskaya en vanaf daar met de metro eenvoudig naar elke bezienswaardigheid die jij interessant vindt. In de metro is alles aangegeven in het Russisch (cyrillisch alfabet), maar goed te doen, gewoon letter/teken voor letter/teken met elkaar vergelijken en als je de metro van Parijs/New York/Madrid/enz gewend bent, dan gaat dat erg eenvoudig.

treinjunk
    Guest

Sheremetyevo was een verschrikkelijk vlieveld. Sinds 2010 is het grondig verbouwd. Het straalt licht en ruimte. Als je een taxi wilt nemen naar Moskou dan ben ongeveer 35 euro (ca 1700 roebel) een normale prijs deze prijzen betaal je ook op schiphol, Nieuw York of andere grote steden. Alleen je bent ca 1.5-2 uur onderweg de wegen om en rond moskou zijn verschrikkelijk druk. Terminal E is de terminal waar bv de KLM vertrekt. Terminal D is de terrminal waar binnenlandse vluchten vertrekken. In dit gebouw heb je diverse eethuisjes en restaurantjes waar je iets kan eten of drinken. Met de trein is ook een optie, alleen verzuip niet in de mensen massa bij trein en metro stations. Je moet kennis hebben van de russische tekens. Moskou is een machtige stad, het is mijn favoriete stad. Ik bezoek de stad 2-3 keer per jaar. Als tourist en fotograaf.

Bedanken
    9
    Is bedankt: 17

Bovenstaande over het vliegveld klopt, je kan je tegenwoordig best vermaken. als alternatief naar de stad wil ik nog het volgende opperen:
    de shuttlebus naar de rand van de stad (kost 60 roebel) en dan de metro naar het centrum.
    kijk even verder op internet voor meer info (welke lijn enzo)

treinjunk
    Guest

Hmmmm, pas op je praat over een stad waar de stad New York in verzuipt..

Bedanken
    9
    Is bedankt: 17

Ik heb die shuttle/metro combi al een paar keer genomen en dat ging verrassend rap, denk wel dat de trein sneller is maar daar heb ik op dat traject geen ervaring mee. Ik vind de beschikbare tijd wel een beetje kort om effe de stad in te gaan, zeker als dan ook voor die paar uur nog een visum moet regelen.

STEL EEN VRAAG - ACTIEVE TOPICS