Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

statistieken toerisme

Bedankt
    3
    Is bedankt: 0

statistieken toerisme

Hallo allemaal,

Ik doe op dit moment een schoolonderzoek over:

De mogelijkheden Braziliaanse reizigers onder te brengen in Centraal Amerika (met name Costa Rica, Panama en Nicaragua).

Ik kan weinig tot geen data vinden over het huidige aantal Brazilianen die daar naartoe gaat op vakantie, hun gemiddelde bestedingen etc etc etc.

Zijn er mensen die me wellicht kunnen helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Bedankt
    8
    Is bedankt: 45

Re: statistieken toerisme

Hola,

Interessant onderzoek, maar lijkt me inderdaad heel moeilijk om aan informatie en gegevens te komen. Ben je op dit moment ook in Panama, Costa Rica of Nicaragua? Dat maakt het sowieso al iets makkelijker om naar instanties te gaan voor info en interviews en om eventueel enkele Brazilianen te interviewen, al zou ik niet weten waar je die kan tegenkomen.

Ik kan je helpen aan wat toerisme statistieken over Nicaragua. Hier worden o.a. het aantal Brazilianen vermeldt die Nicaragua bezoeken en ook hoe ze het land binnenkomen. Maar andere gegevens, bijv. bestedingen en gedrag etc. worden allemaal gegroepeerd tot Zuid-Amerika.
    http://www.intur.gob.ni/estadisticas.php

Als ik jou was zou ik INTUR even bellen en mailen om te vragen of ze jou kunnen helpen. Ook verschijnt binnenkort het rapport met de statistieken van 2011, misschien dat ze je die ook alvast kunnen geven. Verder zou ik ook (als je dat nog niet gedaan hebt) contact opnemen met Instituto Costarricense de Turismo (ICT), Autoridad de Turismo Panama, CANATUR en EMBRATUR. Via Mintel, een toerisme database, heb ik nog een uitgebreid rapport gevonden over Brazil Outbound, die ik je wel wil sturen.

Persoonlijk denk ik dat je je onderzoeksvraag makkelijker en haalbaarder moet maken. Kies bijvoorbeeld maar 1 land (want Nicaragua bijv. is zo anders dan Costa Rica) en specificeer "mogelijkheden". Misschien een idee om het accent te leggen op de Braziliaanse outbound en daar vanuit te kijken welk land in Centraal Amerika het meest aantrekkelijk voor Brazilianen is om te bezoeken.

Heel veel succes!
    Sole