Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

BROCHURE DJOSER
   GRATIS REISMAGAZINE
   GRATIS KAMPEERMAGAZINE
   MAGAZINE WERK BUITENLAND
   OVERZICHT LAST-MINUTES

mijn reis van 6 maanden

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

mijn reis van 6 maanden

Eind oktober begin november zijn wij ( mijn franse vriend en ik) van plan om een reis van een half jaar te gaan maken. we willen graag beginnen met 2 maanden Thailand, vervolgens 2 maanden maleisie en als laatst 2 maanden Indonesie. Nu is dit mijn eerste echte verre reis en ik weet niet zo heel goed waar ik moet beginnen met organiseren.. We zijn van plan om rond juli de ticket naar bangkok te boeken. Nu heb ik een paar vragen en ik hoop dat iemand me er antwoord op kan geven.

* Is het verstandiger om de visa al in Nederland aan te vragen of is dit geen probleem om dit per land in het land zelf te doen? Ik dacht namelijk dat dit minder duur is in het land zelf?

* Wat zou een reden zijn dat ik geen visum zou kunnen krijgen?

* welke vaccinaties heb ik nodig?

* Hoeveel geld zouden jullie hiervoor sparen? excl de tickets? dus echt voor het leven daar? we hoeven geen luxe!

* Zijn deze landen veilig? Zijn er dingen waar ik absoluut rekening mee moet houden daar?

alvast bedankt!

Bedankt
    0

Re: mijn reis van 6 maanden

kan niemand mij helpen??

Forumbeheer Reisfotografie

Bedankt
    103
    Is bedankt: 675

Niet zo ongeduldig, daar kom je in Azie niet ver mee.

Visa: voor Thailand krijg je een visum-vrije entree als je 30 dagen blijft. Jij blijft langer, en moet vantevoren een visum regelen.

Maleisie krijg je aan de grens.

Voor Indonesie krijg je een visum on arrival voor US$ 25 als je een bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Je kan het beste een visum aanvragen in Kuala Lumpur of Penang. Niet vergeten een ticket mee te nemen.

Je zegt niet wat je wilt doen en hoe luxe, dusis het onmogelijk om een schatting van het budget te geven. Als je niet te luxe wilt en niet veel alcohol drinkt, red je het makkelijk voor gem. 1000 euro per persoon per maand.

Voor vaccinaties ga je naar een arts, niet naar een forum. De meeste mensen kiezen voor hepatitis A en B, DTP en soms tyfus.

Doe geen dingen die je thuis niet doet, dan is zo-Azie veilig.

Kijk ook eens op de afzonderlijke landenfora voor meer info. Op www.ikreis.net staan mijn ervaringen.
    Zie http://www.fotoof.nl voor mijn foto's.

Zie http://www.ikreis.net en http://www.outofasia.nl voor verslagen en foto's van mijn reizen, vrijwilligerswerk en buitenlandse stage.

Bedankt
    1
    Is bedankt: 39

Hey MP1988,

ťťn goede tip voor ZO-AziŽ: organiseer niet te veel van tevoren en go with the flow. Je zal zien dat alles ter plaatse regelen goed meevalt.

Ga, zoals Jenny al zei, eens langs bij de reisdokter en informeer je ivm de Visa.

Tip voor vliegtickets: op skyscanner kan je prijzen zien gedurende de hele maand en zo de goedkoopste dagen selecteren, de goedkope maatschappij AirAsia vliegt nu ook vanaf Parijs.

Wij gingen in betere hotels met A/C en eigen badkamer, dronken toch geregeld eens een pintje, deden heel wat uitstappen en reisden per bus, nachttrein en 2 keer vliegtuig. Hiervoor zaten we rond de Ä 1.200,- pppm

Veel plezier.

Bedankt
    0

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga gelijk op die site tickets checken!

@ jenny, het was niet ongeduldig bedoeld, maar ik ben zo enthousiast dat ik gewoon van alles wil horen van iedereen

marijke7
    Guest

Naar veel research kom ik toch altijd weer uit op tix.nl voor de goedkoopste tickets.

Bedankt
    0

1200 pppm valt me nog mee! waar in azie zat je?

Bedankt
    184
    Is bedankt: 364

Veel antwoorden vind je in een reisgids zoals Rough Guide of Lonely Planet. Dus info over de kosten, gevaren, visa, leuke dingen om te zien, hotels, bussen etc etc.
    Dus koop wat reisgidsen, of leen ze in de bieb als je nog niet zeker weet naar welke landen je wilt.
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    IndonesiŽ - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - AustraliŽ - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - BraziliŽ - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    0

Oja, nog een vraagje, wat voor kleding moet ik meenemen? want in een backpack kan natuurlijk niet veel. Dus is het denk ik verstandig om licht gewicht kleding te kopen? of gewoon iets warms (voorzover ik dat nodig heb daar) en iets voor mooi weer en een bikinie? het klinkt simpel maar ik vind het niet makkelijk!

Hoe hebben jullie dit gedaan? en qua schoenen? ook iets speciaals aangeschaft?

Bedankt
    184
    Is bedankt: 364

Citaat Origineel gepost door MP1988 Bekijk Post
    Oja, nog een vraagje, wat voor kleding moet ik meenemen? want in een backpack kan natuurlijk niet veel. Dus is het denk ik verstandig om licht gewicht kleding te kopen? of gewoon iets warms (voorzover ik dat nodig heb daar) en iets voor mooi weer en een bikinie? het klinkt simpel maar ik vind het niet makkelijk!

Hoe hebben jullie dit gedaan? en qua schoenen? ook iets speciaals aangeschaft?
    Niet:
    - spijkerbroek (te zwaar en droogt langzaam)
    - dikke trui of dikke jas (neemt teveel ruimte in en is onnodig in AziŽ)
    - teveel shirtjes of teveel andere kleding (je kunt daar veel leuks kopen voor weinig geld! Dus 'te weinig' meenemen is niet erg.)
    - meer dan 3 paar schoeisel (waarmee ik ook slippers bedoel)

Wel:
    - dunne kleding die in laagjes over elkaar past.
    - in ieder geval ťťn dunne blouse of shirt met lange mouwen, voor 's avonds tegen de muggen (maar die dus wel dun genoeg is voor als het nog steeds 25-30 graden is)
    - een paar slippers (maar kun je eventueel daar kopen)... handig voor overdag in stadjes of bij het strand, of voor in vieze douches
    - schoenen waarmee je goed wandelingen kunt maken. Dit ligt eraan hoeveel je wilt gaan wandelen... het kunnen echte hoge wandelschoenen zijn, maar ook gympen of goede sandalen. Als je grote wandelschoenen kiest, kan het fijn zijn om daarnaast ook nog sandalen mee te nemen die tegen water kunnen, bijvoorbeeld Teva, waarmee je bijvoorbeeld op rotsachtige zeebodems kunt lopen. (Soms als je bv. een snorkeltour doet, moet je nog een stuk lopen over zeebodems met scherpe stenen.) In die warme landen in AziŽ zou je eventuele bergwandelingen ook nog wel kunnen doen op goede sandalen, en mocht het koud zijn dan kun je eventueel sokken dragen in je sandalen. Dat scheelt dus een heel paar schoenen.
    - ongeveer 5-7 onderbroeken (als je elke dag een onderbroek mee wast terwijl je doucht, heb je altijd wel schone)
    - ongeveer 3 paar sokken, het is daar vaak zo warm dat je ze niet nodig hebt
    - een bandana > handig als sjaaltje, of als doek om voor je mond te binden als het ergens heel stoffig is en hard waait, of voor allerlei andere dingen (handen afdrogen, dingen verzameld in bewaren, etc etc)

Verder ligt het er een beetje aan wat jij fijn vindt... zelf heb ik naar dat soort tropische gebieden het volgende bij me, naast wat ik hierboven al noemde:
    - een rokje dat niet kreukt
    - ongeveer 4 van mijn lievelingsshirtjes met kort mouwtje, liefst van bamboe (kreukt niet, geurt niet, minder snel zweetplekken, weegt weinig). Je zult dus vaak hetzelfde dragen, maar gewoon vaak wassen. Ik heb ook wel eens (dom!) 7 shirtjes bij me maar dan draag ik eigenlijk toch de favoriete 3 of 4 shirtjes het meest! En die andere draag ik dan eigenlijk alleen 'omdat ik ze anders voor niks bij me heb'. In zo'n warm land waar je van alles onderneemt, kies je toch al gauw voor de shirtjes die het lekkerst zitten en het minst snel zweetplekken vertonen. Het is geen modeshow, en je komt toch telkens nieuwe mensen tegen dus niemand heeft door dat je dat shirtje al 20x eerder aan hebt gehad. Zorg dat je in ieder geval ťťn shirtje bij je hebt dat je schouders goed bedekt, in veel van die landen zijn blote schouders en decolletť niet zo behoorlijk voor een vrouw, al helemaal niet als je een tempel ofzo bezoekt. In heel toeristische gebieden zie je vrouwen wel in hemdjes / singlets lopen, maar in andere gebieden zie je de lokale vrouwen toch vooral met mouwtjes.
    - een afritsbroek en een gewone lange broek van dunne stof, met zijvakken
    - een broekriem met in de binnenkant een rits waar ik wat papiergeld in kan verstoppen. Natuurlijk haal ik dat geld er nooit uit als iemand het kan zien. Ik heb altijd wat geld voor dagelijkse aankopen in mijn zak of een portemonneetje, maar geen grote bedragen.
    - een winddicht fleece vest
    - een wegwerp regenponcho van de HEMA (weegt amper iets... ziet er niet uit als je het draagt maar who cares?)
    - een pet
    - een zonnebril
    - een t-shirtje om in te slapen
    - een dun truitje met lange mouwen
    - bikini (eventueel kun je daar een tweede kopen)
    - twee bh's, telkens wassen
    - een sarong > handig als strandlaken, maar eventueel ook als gordijn, als rok, als tas, etc etc.
    - twee kleine reishanddoekjes van Xenos (tweedoeken volstaan ook! daar kun je je prima mee afdrogen na een douche, als je maar eerst de ergste druppels van je lijf veegt met je handen, en je haar uitwringt). Die doekjes of theedoeken zijn goedkoop, drogen snel, en het is dus niet erg als je ze per ongeluk ergens vergeet. Dan koop je gewoon ergens een nieuwe theedoek.
    Zoals gezegd is daar ook veel leuke goedkope kleding te koop, dus hou wat ruimte in je tas voor kleding en andere souvenirs!

verder natuurlijk ook niet-kleding bagage:
    - andere toiletspullen (in kleine speciale reisflesjes, die niet makkelijk open kunnen knallen in je tas)
    - stekkers en snoertjes en opladers etc.
    - twee leesboeken in het Engels, die kun je nog ruilen (of neem een e-reader mee)
    - reisgids
    - moneybelt
    - lege tasjes voor vuile was en om dingen te bundelen
    - EHBO-kitje en eventueel malariapillen enzo
    - kleine dagtas: als handbagage in het vliegtuig of de bus; en voor overdag als mijn backpack in het hotel blijft.
    - fototoestel e.d.

Doe van tevoren gewoon eens een proef-inpaksessie, en ga eens een stuk lopen met je volle backpack.

Je kunt ook met wat Google-zoekacties vast wel veel checklists en paklijsten vinden. Kijk bijvoorbeeld eens hier:
    www.packinglistonline.com
    www.enikneemmee.nl/home

Succes en veel plezier!
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    IndonesiŽ - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - AustraliŽ - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - BraziliŽ - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    0

bedankt! je helpt me enorm met deze lijst