Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

Juli/augustus Vietnam, natuur en strand/vliegticket?

Bedankt
    1
    Is bedankt: 1

Juli/augustus Vietnam, natuur en strand/vliegticket?

Wij willen juli/augustus waarschijnlijk nr Vietnam.
    nu ben ik eerder geweest in Februari. toen was het heerlijk reisweer.
    Nu ben ik benieuwd hoe dat in juli/agustus is.

Ook zijn we deze keer van plan.. Chichi Tunnels te bezoeken.
    -Mekong Delta - ik hoorde iets over dat hier rondfietsen erg leuk is
    -Ik ben benieuwd hoe palmen eiland / Whaleisland is??
    -of het eiland in het zuiden.
    -een tocht met easyriders zou ik graag willen afleggen

en dan verder door naar het Noorden. vorige keer hebben we Sapa bezocht wat ik helemaal te gek vond. maar misschien deze keer dan naar Halong Bay!?!

Tickets kon ik nu trouwens alleen rond de 1000 vinden terwijl ik 2 jaar terug met zn tweeen voor 1500 ben gevlogen.. hmmm ? maar z al ook wel door de tijd komen..of heeft iemand goede tips om vanuit n andere locatie te vliegen wat goedkoper is..

thanks

Bedankt
    2
    Is bedankt: 6

Re: juli/augustus Vietnam, natuur en strand/vliegticket?

Hey,

Heb je via skyscanner al gekeken voor tickets? Wel data en luchthavens heb je gekeken? Wij hebben voor 1400 euro twee tickets in mei.. Wil best eens kijken of ik wat kan vinden.

Voor de rest kan ik je nu nog niet helpen, over 2,5 week vertrekken wij voor het eerst die kant op. Maar ik weet zeker dat hier een aantal ervaringsdeskundigen rondlopen die je meer info kunnen geven.

Veel plezier alvast met de voorbereidingen!

Bedankt
    1

Hallo Britt, je mag van mij best wel mee kijken naar tickets. vanaf waar vliegen jullie? wel gewoon amsterdam. ik zie via skyscanner goedkoopste ticket voor 900 pp..
    Misschien ligt het ook echt aan de tijd v.h jaar.
    En voor jullie heel veel plezier.. Sapa is ook echt n aanrader.. alle bergvolken die daar wonen erg mooi om een 2 daagse tocht te maken!

Bedankt
    2

Hey Sanne,

Wij vliegen heen van Amsterdam naar Hanoi, terug vanaf HCMC. Meende van de week een aanbieding te hebben gezien via een maatschappij. Zal eens kijken!

Bedankt
    1
    Is bedankt: 0

Al geprobeerd om het via Thailand te doen? Dit doen wij ook op 26 mei. wij betalen voor 2 personen dan € 1.165, en reizen dan door naar Hanoi via Bangkok voor 172,- voor 2 personen. (tickets gekocht via Kilroy)

Coördinator Reisredactie

Bedankt
    236
    Is bedankt: 227

Re: Juli/augustus Vietnam, natuur en strand/vliegticket?

Hoi Sanne,

De tickets voor juli en augustus zijn wat duurder, volgens mij. Heb je Aeroflot al geprobeerd? Ik heb daar best goede verhalen over gehoord. Een tussenstop via Bangkok is ook een goede tip!

De Mekong Delta vind ik zeker een aanrader. Ikzelf heb niet gefietst, maar veel gevaren. Ook heel leuk! En een tocht maken met easyriders is ook zeker een aanrader! Wel wat aan de prijzige kant, maar zelf vond ik het echt de moeite waard. Ik heb t zelf door omgeving DaLat gedaan. DaLat staat om de easyriders bekend, maar in andere plekken in Vietnam kan het ook, bijvoorbeeld rondom Hué, of een tour van plek A naar plek B.

Halong Bay vond ik zeker heel mooi. Maar een dag of een tour met 1 overnachting vind ik wel voldoende. Er is op dit forum ook informatie over een alternatief voor Sapa rondgegaan. Ton kan je daar vast meer over vertellen (als hij dat wilt ).

Groetjes, Anne
    Reisgroetjes, Anne-Jitske

Wil jij wijzer de wereld rond? Kijk dan eens in ons reismagazine!
    Net als ik dol op Vietnamese koffie?
    En ook zo'n passie voor verschillende culturen? Neem dan een kijkje in mijn online magazine: www.wereldvanculturen.nl

ton ton is offline
    Forumbeheerder Vietnam
    Forumbeheerder Azië Forum

Bedankt
    116
    Is bedankt: 291

Natuurlijk wil ik dat Anne :-).

Hallo Sanne,

Ik vind eigenlijk wel dat Halong Bay nu maar eens een must moet worden.
    Maar ben het met Anne eens dat 1 nacht echt een beetje maximaal is.

Vandaar zou je , i.p.v., Sapa de parken zuidelijk van Hanoi kunnen bezoeken.

Je kan vanuit de Bay naar Ninh Binh rechtstreeks met de bus of van de Bay naar Hanoi, en dan dan naar de ninh Binh Provincie.

Daar via Tam Coc, de provincie naar Nationaal park Cuc Phuong, en Mai Chau en terug naar Hanoi.
    Dit kan in een week.

Zo heb je Halong Bay over het water en over het land; deze rotsen zie je dan gewoon ook staan op het land.
    Ook kan je homestays doen, minderheden bezoeken, rijstetages zien, boottochten, regenwoud enz. enz.

Ben ook even gaan kijken op internet of er iets mogelijk was met een motor.

En dat is er dus ook, kwam deze tegen ( is wel zelf rijden volgens mij, maar er bestaat ook een easy riders groep in Hanoi )

http://www.asiakingtravels.com/tours...ng-4-days.html
    ( dit is een voorbeeld, heb hier geen enkele ervaring mee, je kan er zo ook diverse meer vinden en dus wat kijken wat het kost ).

Voor de internationale tickets, wel even in ogenschouw nemen dat wanneer je van noord naar zuid of andersom reist, je deze tickets bijv inkomen Viet Nam in Hanoi en vertrek vanaf Saigon probeert te boeken.

Anders komt er een binnenlandse vlucht bij.
    Ook bij een ticket vanaf A'dam naar Bangkok en dan naar Hanoi en dan een ticket vanaf saigon naar Bangkok even goed kijken wat deze kosten.

Het kan zijn dat een wat duurder internationaal ticket naar Hanoi en vanaf Saigon van en naar A'dam wel eens wat goedkoper kan zijn en minder transittijden.

Ik hoop voor je dat Britt of de tip van Denise je helemaal gelukkig kan maken met een goede deal.

gr.
    Ton.

8. ton wordt bedankt door:

Bedankt
    2

Helaas heb ik via wat sites gezien dat bij vliegen tussen 14 juli en ergens in augustus de prijzen bijna lijken te verdubbelen. Waanzin, maar helaas waar. Als het je lukt de heen- of terugreis buiten deze periode te plannen, dan scheelt het al iets.

ton ton is offline
    Forumbeheerder Vietnam

Bedankt
    116

Hallo Sanne,

Ik ben ook even gaan kijken op het net.

Het goedkoopste dat ik kon vinden is wel vanaf Frankfurt, weet niet waar je woont.
    Maar parkeren in Frankfurt is spot goedkoop; voor 1 maand op een prive parking, met gratis prive shuttle naar het vliegveld vv kost je voor 1 maand rond de 100 euro.
    Kan je meewegen in de kosten naar Frankfurt.

Dus ook een binnenlandse vlucht van Hanoi naar saigon of omgekeerd is dan niet nodig.

Deze komt in de buurt van de 1500 van je vorige reis.
    Ook heb ik aankomst Saigon en vertrek Hanoi , met een transittijd van 6 uur en 50 minuten heen en 7 uur en 10 minuten terug.

Frankfurt - Ho Chi Minh City, Economy Klasse
    Hinflug: Donnerstag 12/07/2012, Rückflug: Mittwoch 15/08/2012, 2 Erwachsene
    Sie haben folgende Flüge ausgewählt weitere Fluginformationen Fluginformationen als E-Mail versenden

Do 12/07 19:00 Frankfurt Fr 13/07 12:20 Seoul,Incheon Intl OZ 542 (10h20)
    Fr 13/07 19:10 Seoul,Incheon Intl Fr 13/07 22:25 Ho Chi Minh City OZ 735 (5h15)

Mi 15/08 22:50 Hanoi Do 16/08 05:10 Seoul,Incheon Intl OZ 734 (4h20)
    Do 16/08 12:30 Seoul,Incheon Intl Do 16/08 17:00 Frankfurt OZ 541 (11h30)

Flugpreis Bedingungen

Preis pro Erwachsener 2x € 530,00 + € 326,79 Flughafensteuern = € 1.713,58
    Service-Pakete (bitte auswählen) € 0,00

Basis-Paket
    beinhaltet Online-Flugbuchung + Ausstellung des elektronischen Tickets

Sicherheits-Paket (Empfehlung!) (+ € 12,00)
    beinhaltet Basis-Paket + Flugticketgarantie

Gesamtpreis (2 Erwachsene) € 1.713,58

Dit via cheaptickets.de.

Misschien een optie?

gr.
    Ton.

Bedankt
    1

Hoi allen,

vast bedankt voor alle tips.
    ik zag nu via skyscanner zelf ook n ticket voor 850 pp.. alleen wel heen en terug Ho Chi Min.
    Kan je bij skyscanner ook.. heen en terug via n andere stad invoeren. Dit was mij namelijk nog niet gelukt.
    Bedankt TOn voor het meezoeken. wel moeite waard m ns te kijken alleen de 12e heeft mn vriend nog geen vakantie dat begint echt de 16e. en als ik rond de 900 pp. vanuit amsterdam kan vliegen blijft dat uiteindelijk toch nog goedkoper aangezien naar frankfurt toch de benzine en parkeerkostten erover heen komen.hmm maar ik zal er nog wel even op letten.

Via Bangkok zal ik ook nog ns kijken.

Denk dat we easyriders ook vanuit dalat gaan doen.. las ook iets over vanuit Saigon naar Dalat met easyriders. iemand hier ervaring mee??

Bedankt ook Britt, Denise en Anne voor de tips.

Iemand ook nog op Whale of bounty island geweest of op Phu qoc . Hier was ik ook nog
    wel erg benieuwd naar.

En denk dat we deze keer dan ook wel n tripje maken naar Haylong Bay en als er tijd over is ook nog n keer naar Sapa vond ik zelf de vorige keer errrug mooi!!

Bedankt
    2

Hey Sanne,

Nee, helaas bestaat die optie niet bij Skyscanner. Ik heb de maatschapiij bekeken die het goedkoopste was bij Skyscanner en vervolgens via hun eigen site tickets voor 2 verschillende luchthavens geboekt.

Hoop dat je de tickets kunt vinden voor een fatsoenlijke prijs, het kan soms zo lastig zijn.

Succes!

ton ton is offline
    Forumbeheerder Vietnam

Bedankt
    116

Hallo sanne,

Het voorstel vanaf Frankfurt was ter informatie, omdat je vroeg om andere vertrek lokatie.

Whale Island
    Ik ben er geweest en is mooi, maar niets te doen als luieren en zwemmen.
    Hou je van duiken is het een optie.

Wanneer je toch naar Nha Trang zou willen gaan is het ook mogelijk om gewoon iets in Nha Trang te boeken.
    Voldoende lager geprijsde hotels te vinden.
    Goed uitgaans klimaat; restaurants, cafe's en disco's.

neem een taxi naar "Monkey Island "; geen tour want dan zit je meteen coomercieel te doen.

Dan heb je een mooi strand met ligbed, parasol en alle horeca bijna voor je zelf.
    ook heb je een circus waren apen en honden hun kunstjes vertonen.

Vanuit Nha Trang Stad kost je de taxi rond de 10 USD en de boot rond de 1 USD.
    Zo heb je alles van beide werelden; strand ( bijna bounty ) en vertier..
    .
    PQ

Mooi Eiland, mooi stand en mooie resorts en hostels.

Alleen is er op dit moment niet echt veel te beleven en is heel in trek bij oost europese/ russische touristen.
    De mensen daar spreken niet echt goed engels.

Maar het is het zeker waard en omdat het eiland niet echt groot is kan je in 1 a 2 dagen het hele eiland bekijken.
    Zeker een aanrader.

Bedenk wel, dat een echt wit strand met palmen zoals je ziet in sommige reisbrochures niet echt bestaan in Viet Nam.

ook PQ heeft dit niet en ook Con Dao niet ( deze komt wel heel in de richting ).

Het enigste witte strand in Viet Nam bevind zich in Nha Trang en dan op het eiland van Vin Pearl.
    Maar dit is ook kunstmatig.

Maar dit even terzijde.

Wanneer je mij zou vragen of Whale Issland of PQ, zou ik gaan voor PQ.

gr.
    Ton.

Ps.

Misschien heb je nog geluk, want de VAT wordt 50% verlaagd misschien.
    Nu 10 en 5 %, en gaat naar 2.5 en 5 %.

Waarschijnlijk gaat dit in juli in, volg even de kranten.

http://english.vietnamnet.vn/en/busi...-per-cent.html

gr.
    Ton.

Bedankt
    1

Hoi allen,

we hebben toch net geboekt! Het is geen goedkoop ticket geworden maar niet meer aan denken.
    we vliegen nu wel KLM (maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, maar deze kwam nu zelfs het goedkoopst en meest praktisch uit de hoek) maar wel maar 1 uurtje over stappen in Bangkok en heen naar Ho chi Min en terug vanaf Hanoi dus hoeven geen binnenlandse vlucht meer te boeken! prrrrrrrima..

Nu hoorde ik wat ideeën over easy riders vanuit Dalat naar Saigon. Dan zal het ook wel andersom kunnen. Iemand ervaringen met EasyRiders vanuit Saigon naar Dalat. Hoelang doe je er over en waar in Ho CHi min vindt je deze relaxte rijders.

Daarna gaan we Monkey island opzoeken hoorde er goede verhalen over.. erna richtting Hoi An,en erna Richtting Hanoi kijken of we tijd over houden voor de natuurgebieden onder Hanoi of Sapa en Halong Bay.

Voordat we uit Saigon vertrekken willen we trouwens de mekong Delta nog bezoeken.. hoelang zou je daar voor uit trekken vanuit Ho Chi min?

Thanks alvast. Ik ben blij!! het ticket is binnen!

Coördinator Reisredactie

Bedankt
    236
    Is bedankt: 227

Fijn dat je ticket binnen is!

Begrijp ik goed dat je dagje de Mekong Delta wilt bezoeken? Je hebt er zeker een dag voor nodig, het makkelijkst is als je dan een tour gaat doen. De eerste dag vond ik zelf het minst spectaculair, maar hoe meer dagen je eraan vastplakt, hoe intenser de reis, vond ik (minder toeristisch en steeds meer contact met lokale bevolking).

Hoop dat er medereizigers zijn die je andere vragen kunnen beantwoorden. Je gaat in ieder geval naar Vietnam met je ticket!

Groetjes, Anne
    Reisgroetjes, Anne-Jitske

Wil jij wijzer de wereld rond? Kijk dan eens in ons reismagazine!
    Net als ik dol op Vietnamese koffie?
    En ook zo'n passie voor verschillende culturen? Neem dan een kijkje in mijn online magazine: www.wereldvanculturen.nl

ton ton is offline
    Forumbeheerder Vietnam

Bedankt
    116

Hallo Sanne,

fijn dat je geslaagd ben met het kopen van een ticket.
    Slim om een binnenlandse vlucht te ontlopen.

De easy riders kun je gewoon boeken in saigon, voldoende kantoortjes te vinden in het backpackersgebied.

De Easy riders zijn een touroperator, met het verschil dat zij touristen met de motor vervoeren ipv met een auto/bus.
    Het is dus niet zo dat ze ergens staan te wachten tot er een klant komt, is een hele professionele, commerciele organisatie.
    Je kan vanuit Saigon een standaard tour boeken, via een vaststaand traject en dagen, of een custom made trajekt van een aantal dagen naar je keuze.
    Reken op een prijs van 60 a 70 dollar per dag.

Normaal kost het afleggen van de route Saigon naar Dalat een uur of 7 gemiddeld met auto of bus.

Wanneer je naar de Delta wilt voor 1 dag wordt het Cai Be of Ben Tre.
    Ga je wat langer dan kan je naar Can Tho en naar de mooiste drijvende markt in de Delta, die van Phong Dien.
    De delta is echt de moeite waard om er langer dan 1 dag te verblijven.

gr.
    Ton.