Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

BROCHURE DJOSER
   GRATIS REISMAGAZINE
   GRATIS KAMPEERMAGAZINE
   MAGAZINE WERK BUITENLAND
   OVERZICHT LAST-MINUTES

Paasvakantie 2013 Japan met kids

Bedankt
    8
    Is bedankt: 1

Paasvakantie 2013 Japan met kids

Hallo, Een goeie anderhalf jaar geleden hebben we onze zeg maar 'belated' honeymoon naar Japan gedaan toen mijn vrouw zwanger was op ons 10jarig huwelijk jubileum. Het heeft ons erg gesmaakt en we hadden de kids beloofd van ze 1 keer mee te nemen, en we houden ons dus ook aan ons plan.
    Nu vroeg ik me af, we zijn nog volop in de beginfase van onze planning, we zitten met een lieve peuter van 2 jaar dan, en een 10 en 12 jarige jongen en meid.
    We vroegen ons af wat er eigenlijk ook wel aanraders mochten zijn voor het gezin, zaken die we zeker niet zouden mogen overslaan met hen erbij.
    Laat de tips maar komen!
    Vorige keer deden we Tokio 5 dagen uitstappen allerhande 2 dagen Fuji/Nikko/Hakone en zo door naar Kyoto 5 dagen.
    Nu zouden we graag Tokio korter doen, Kyoto en Osaka, en vandaaruit zeker Miyajima.
    Mensen die al met kids ginder gereisd hebben, alle input is welkom!
    En nog iets, hoe zit het met glutenvrij in Japan? Onze jongste zoon Akira is glutenallergisch, dat zal waarschijnlijk een probleem worden ter plaatse, of valt dit goed mee in Japan?

Bedankt
    29
    Is bedankt: 78

Re: Paasvakantie 2013 Japan met kids

Ik heb geen kinderen, maar toen ik rond die leeftijd(10-12) in Japan kwam, vond ik het leuk om naar pretparken te gaan. In Tokyo heb je Disneyland en Disney Sea, Yomiuriland, net buiten Tokyo Fuji Q Highland, Nikko Edo Wonderland, Ghibli Museum
    Ueno zoo is wellicht leuk en een unieke mogelijkheid om panda's te zien. Hoge observatieplekken als Tokyo Tower of Tokyo Metropolitan Gouvernment gebouw vond ik ook altijd leuk. Odaiba is misshien ook leuk voor kinderen en Tokyo Edo Museum is ook heel interessant
    In Osaka heb je een geweldig aquarium en Universal Studios.

Hebben je kinderen wellicht bepaalde interesses zoals auto's of anime?

3. Nigo wordt bedankt door:

Bedankt
    8
    Is bedankt: 1

Tokyo Disney hebben we alvast beslist van niet te doen, maar de tips van het aquarium in osaka ben ik alvast iets mee, Fuji-Q Highland heb ik gezien de vorige keer toen we naar mount fuji gingen, zalig maar ook bangelijk , en de mijne gaan da wel niet durven , Edo Wonderland Nikko, mooi, daar zocht ik naar, ik was de naam vergeten

Tja, er is idd interesse van de kids voor cars/moto's/anime/tokusatsu, maar wat ze zeker gaan zien in kyoto is toei movie world zodat ze hun powerrangers kunnen zien

Alvast bedankt voor deze tips.

Bedankt
    29
    Is bedankt: 78

Nog enkele suggesties:
    Cup Noodle Museum in Yokohama :
    http://www.cupnoodles-museum.jp/english/index.html

Toyota Megaweb:
    http://www.megaweb.gr.jp/About/en.html

Kyoto Ninja Restaurant:
    http://www.ninja-kyoto.com/

Op Japan-Guide.com is redelijk informatie over glutenvrij eten te vinden.

6. Nigo wordt bedankt door: