Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

Afrika: gele of bruine kaart? auto verzekering

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Afrika: gele of bruine kaart? auto verzekering

Hey , mijn naam is Dries.
    Ik samen met mijn vriendin gaan met de auto van BelgiŽ naar Zuid-Afrika maar wij hadden is een vraag. We weten niet goed welke verzekering wij moeten nemen voor onze auto? Wat is het goede koopste en het meest efficientste?
    We hebben al gehoord van een gele of bruine kaart die je kan kopen in bepaalde landen in Afrika maar wat houd dat juist in ? Dat weten we niet..
    We zijn ook op zoek naar een goede auto dus als iemand zijn auto verkoopt of zo .. Laat het maar weten ..

Alvast bedankt om te luisteren ( of te lezen ;-)

groetjes

Eef en Dries:
    x

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Re: Afrika: gele of bruine kaart? auto verzekering

hoi,

ik weet niet of jullie al vertrokken zijn. maar mochten jullie een goede 4x4 hebben en deze in zuid afrika willen verkopen? ik ga aan het einde van dit jaar naar zuid afrika en wil terugrijden naar nederland. en ik heb nog geen auto.

groet,
    Pieter

Bedankt
    0
    Is bedankt: 9

hey,
    even er van uit gaande dat jullie langs oostkut rijden het volgende: europa is uiteraard gedekt door eigen verzekering. daarna kun je los bij elk land aan de grens verzekering kopen. in oost afrika kun je inderdaad zo'n yellow card insurance kopen. gangbaar is de ''COMESA''. Die werkt vanaf ethiopia tot bijna helemaal in zuidafrika. Voor een kantoor waar je het kunt kopen zou je even moeten googlen naar ''Comesa yellow card insurance'' + naam van het land waar je hem wil kopen.
    hoop dat de info helpt. comesa insurance scheelt een hoop geld en gedoe aan elke grens omdat je het dan elke keer opnieuw los hoeft te kopen!

Bedankt
    1
    Is bedankt: 51

Een andere mogelijkheid is in Nederland een wereldverzekering te kopen bij bv www.alessie.com .