Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

BROCHURE DJOSER
   GRATIS REISMAGAZINE
   GRATIS KAMPEERMAGAZINE
   MAGAZINE WERK BUITENLAND
   OVERZICHT LAST-MINUTES

Kanchanaburi en omgeving

Bedankt
    12
    Is bedankt: 1

Kanchanaburi en omgeving

Hoi allemaal,

Ik twijfel hoe ik Kanchanaburi en omgeving (in juli) het beste kan bekijken. Had eigenlijk de gedacht gebruik te maken van de bouwsteen River and Railway van Thailandonline.nl (http://www.thailandonline.nl/river-kwai-thailand.htm), maar overweeg het op eigen houtje te gaan doen omdat ik ook graag de Hell Fire Pass wil bezoeken.
    Mijn idee was:
    dag 1: vertrek uit Bangkok met trein of bus
    vanuit Kanchanaburi met treintje naar Nam Tok
    Overnachten in River Kwai Jungle rafts
    dag 2: naar Hell Fire Pass
    Naar erawan watervallen (willen hier de tijd hebben om geheel naar boven te klimmen en te zwemmen)
    Overnachten in Kanchanaburi
    Dag 3: Brug, museum en begraafplaats bezoeken
    door naar Ayutthaya.

- Is dit een logische planning?
    - Maar hoe doe ik dit qua vervoer? Hoe kom ik van het treinstation in Nam Tok bij de jungle rafts? En hoe doe ik de route hellfirepass en erawan inclusief 2 backpacks!? Zie het niet zitten naar boven te klimmen of te wandelen met backpack op.
    - Is dit goedkoper dan de 172 euro pp die Thailand Online vraagt? (1 nacht jungle rafts kost 100 euro per kamer)

Wie kan mij helpen???
    Bedankt!!

Bedankt
    5
    Is bedankt: 149

Re: Kanchanaburi en omgeving

Hee Bas en Corine,

Over een andere boeg:

K'buri als "basiskamp". Een rugzak, of twee kleine met kleding e.a. voor twee dagen.

Neem hier in NL contact op met Jungle Rafts , en probeer een pickup te regelen vanaf Nam Tok Station. De volgende dag vervoer van Jungle Rafts naar Hellfire Pass. Vraag daar even op welke tijden de bus (van Sangkhlaburi)naar K'buri komt, en waar deze stopt.

Erawan is makkelijk vanuit K'buri te regelen, maar plan daar wel een complete dag voor: Naar het busstation van K'buri lopen , een kaartje kopen voor 55 baht , een busreis van anderhalf uur, vraag even wanneer hij teruggaat.

Voor de treinreis naar Nam Tok en na het bezoek aan Erawan heb je tijd voor de brug, begraafplaatsen en museum.

Hans.

Bedankt
    5

Owww,

en met basiskamp bedoel ik dat je aan je hotel of guesthouse vraagt om voor twee dagen je spullen op te slaan. Vrijwel altijd kan dit kosteloos.
    Zelf zweer ik bij Apple's New Guesthouse, omdat het dichtbij het busstation is, 400 of 700 baht kost, maar niet in de laatste plaats voor het uitstekende eten.

Hans.

Bedankt
    12

Hans bedankt voor de tip!
    Ik overweeg nu enkele mogelijkheden. Wil graag in de Jungle Rafts slapen, maar vraag me af of dit regeltechnisch haalbaar is. Andere optie is Oriental Kwai Resort, dit spreekt me ook erg aan! Maar zij hebben de dag dat ik naar Kanchanaburi ga geen plaats meer. 1 dag later wel, dus overweeg ik mn schema om te gooien.
    Heb nu 4 mogelijkheden. Wie kan mij vertellen of ze allemaal wel reisbaar en organiseerbaar zijn en welke jullie aan zouden raden?

Optie 1: 2 dagen georganiseerd via Thailand Online, daarna zelf door naar Ayuttha
    za. naar treinmarktje, met treintje naar Nam Tok, naar Jungle Rafts
    zo. naar Erawan, naar Kanchanaburi voor brug enz, overnachten bij royal river kwai resort en spa.
    ma. (vanaf hier zelfstandig) einde van de ochtend naar Ayuttha met de bus. 's avonds tuktuk huren en tempels bij nacht bekijken. Overnachten in Ayuttha.
    di. Tempels met de fiets bezoeken. Nachttrein naar Chiang Mai

Optie 2: Zelfstandig naar Jungle Rafts (tip van Hans)
    za. Met bus naar Kanchanaburi, tassen droppen bij Apple Guesthouse, treintje naar Nam Tok nemen. Naar Jungle Rafts (hoe doe ik dit, staan hier taxi's??)
    zo. Naar Erawan watervallen (hoe kom ik aan vervoer?), overnachten in Kanchanaburi bij Apple's.
    ma.einde van de ochtend naar Ayuttha met de bus. 's avonds tuktuk huren en tempels bij nacht bekijken. Overnachten in Ayuttha.
    di. Tempels met de fiets bezoeken. Nachttrein naar Chiang Mai

Optie 3: Zelfstandig Oriental Kwai resort
    za. Met trein naar Ayutthaya. Met fiets tempels bekijken overdag en in donker. Trein terug naar Bangkok en hier overnachten.
    zo. Met bus naar Kanchanaburi, brug enz bekijken, slapen bij Oriental.
    ma. Erawan, slapen bij Oriental.
    di. Terug naar Bangkok voor nachttrein.

Optie 4: Zelfstandig Oriental Kwai resort
    za. Met trein naar Ayutthaya. Met fiets tempels bekijken overdag en in donker. Overnachten in Ayutthaya.
    zo. Met bus naar Kanchanaburi, brug enz bekijken, slapen bij Oriental.
    ma. Erawan, slapen bij Oriental.
    di. Terug naar Bangkok voor nachttrein.

Weer ontzettend bedankt!!

Bedankt
    5

Hee Bas en Corine,

Het antwoord voor de trip naar Erawan had je al: Naar het busstation van K'buri lopen , een kaartje kopen voor 55 baht , een busreis van anderhalf uur, vraag even wanneer hij teruggaat.

Wat je eventueel ook bij Apple's kunt regelen: Vervoer per taxi of muinibus van Nam Tok naar Jungle Rafts. Geen idee wat het kost, maar Apple's is tevens een reisagent. Let erop dat ze je wellicht dan ook vervoer naar Nam Tok aanbieden. Laat dit gedeelte van het aanbod voor wat het is, de treinrit is echt te mooi om te missen. Vraag expliciet om vervoer tussen Nam Tok en Jungle Rafts.

Hans.

6. hans2007 wordt bedankt door:

Bedankt
    15
    Is bedankt: 11

Hoi Bas en Corine,

In 2009 wilden wij ook graag in de Jungle Rafts overnachten, maar ook een aantal bezienswaardigheden zien, maar konden nergens een pakket vinden waar alles in zat wat we graag wilden zien.
    We hebben het als volgt geregeld met Greenwood Travel;

Dag 1: Vroeg in de ochtend opgehaald vanaf hotel in Bangkok en vertrek naar het Kanchanaburi War Cemetary en Museum.
    Vanuit daar met een busje naar de pier, met een longtailboot gingen we naar 'the bridge over the river kwai'.
    Met het busje naar de pier waarvandaan we met een longtailboot vaarden naar the jungle rafts. 's middags relaxen in de hangmat en zwemmen bij the jungle rafts. einde van de middag naar The Hellfire pas en museum.
    terug in het floatel, weer gezwommen en heerlijk gegeten. In de avond kregen we een dansvoorstelling te zien van de 'Mon' stam.

Dag 2: wakker geworden door tetterende olifanten die op (serieus) een meter afstand van ons 'balkon' aan de achterzijde zich stonden te wassen. Ontbijten met elkaar en daarna naar de mon-stam die in de bergen achter het floatel woonden. in de middag waren we 'vrij', je kon vanaf het floatel een aantal (flink dure) excursies boeken, samen met 2 andere stelletjes die ook in het floatel verbleven hebben we zelf een bootje geregeld die ons naar het vaste land vaarde, een busje geregeld en samen zijn we naar de erawan watervallen gereden, samen 3500 baht voor 6 personen, als we het via de jungle rafts zouden regelen 3700 baht per persoon! dat scheelt nog al. We hebben het 'illegaal' geregeld met een van de werknemers van het floatel, kost wat moeite maar wat scheelt het een geld, en de Erawan watervallen zijn echt prachtig en zeer zeker aan te raden. De chauffeur wacht net zo lang als je wilt, wij hebben een lunch meegenomen en hebben er alle 7 levels watervallen beklommen, lekker gezwommen en genoten van het uitzicht.

Dag 3:
    Ochtend vrij, einde van de ochtend met de boot weer terug naar de bewoonde wereld, met elkaar bij een thais restaurantje lunchen en door naar het Nam Tok station waar we met de trein een stuk gingen rijden over de Birma spoorlijn, erg indrukwekkend. Aan het einde van de route stapten we uit en gingen we met de bus weer terug naar Bangkok.
    Je kunt ook met de bus naar je vervolg bestemming, andere stelletjes gingen bijv. vanaf Nam Tok naar het noorden.

Dus ik zou eens contact opnemen met Greenwood travel en je wensen voorleggen, niets is te gek! 1 tip: overnacht zeker in The River Kwai Jungle Rafts floatel, wij vonden het een unieke belevenis, zo gaaf! vooral de rust en stilte als je in je hangmatje ligt, ook het zwemmen in de rivier is echt een belevenis!

oja wat betreft de kosten 11.500 baht (285 euro voor 2 personen, zit alles bij, overnachting, transfers, entree gelden, ontbijt, lunch en diner voor alle dagen)

Succes met de voorbereidingen!

Angelab

Alles geregeld met Greenwood Travel (nederlands sprekend)

8. angelab wordt bedankt door:

Forumbeheerder Thailand

Bedankt
    124
    Is bedankt: 289

Blogposts
    5

Citaat Origineel gepost door angelab Bekijk Post
    Dus ik zou eens contact opnemen met Greenwood travel en je wensen voorleggenoja wat betreft de kosten 11.500 baht (285 euro voor 2 personen, zit alles bij, overnachting, transfers, entree gelden, ontbijt, lunch en diner voor alle dagen)

Alles geregeld met Greenwood Travel (nederlands sprekend)
    Nog beter is dan om eens contact met mij (Viengtravel) op te nemen. Ook Nederlandssprekend......en goedkoper

River Kwai 3 dagen/2 nachten
    TIP: Stap op de fiets in Bangkok en wijk van de gebaande paden af ! Boek een van de fietstochten door deze metropool ! Kijk op de website van Recreational Bangkok Biking en 'like' onze Facebook pagina !
    Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !

10. Krung Thep wordt bedankt door:

Bedankt
    15

tja als het goedkoper kan altijd doen ;-)

Bedankt
    12

Bedankt voor alle tips!
    Angelab, begrijp ik dat die 285 euro per 2 personen is, en niet per persoon?

13. BasenCorine wordt bedankt door:

Bedankt
    15

Ja dat klopt! dat was onze prijs voor 2 personen!

Forumbeheerder Thailand

Bedankt
    124
    Is bedankt: 289

Blogposts
    5

Citaat Origineel gepost door angelab Bekijk Post
    Ja dat klopt! dat was onze prijs voor 2 personen!
    Als ik nog eens goed jullie programma doorlees, zie ik dat jullie de tour van het Floatel hebben gedaan (JR 102): http://www.riverkwaijunglerafts.com/...ls/packages/en

Prijs komt ook aardig overeen, want tegenwoordig is deze tour 5950 Baht per persoon.....
    TIP: Stap op de fiets in Bangkok en wijk van de gebaande paden af ! Boek een van de fietstochten door deze metropool ! Kijk op de website van Recreational Bangkok Biking en 'like' onze Facebook pagina !
    Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !