Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

BROCHURE DJOSER
   GRATIS REISMAGAZINE
   GRATIS KAMPEERMAGAZINE
   MAGAZINE WERK BUITENLAND
   OVERZICHT LAST-MINUTES

Thailand juli 2012 - backpackers

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Thailand juli 2012 - backpackers

Beste,

Wat raden jullie mij aan i.v.m. mijn reisschema? Mijn vriendin en ik gaan voor 1 maand, van 29 juni tot 29 juli, en we zouden onze vlucht boeken naar Bangkok en terugkeren van Phuket. We hebben dus 1 maand ter plaatse en beginnen in Bangkok en we moeten eindigen in Phuket. Wat raadt u ons aan om er het meeste uit te halen? Wij houden van een gevarieerde vakantie, dus wat zonnebaden, cultuur opsnuiven, uitgaan, nieuwe dingen ontdekken e.d. Ik moet er wel bij zeggen dat wij nog studenten zijn en dat we reizen met budget, maar we leven maar één keer, dus als er iets de moeite waard is, dan is het niet zo erg om daar een eurootje meer voor uit te geven. Wij zijn echte levensgenieters op dat vlak, ons motto: "Waarom? Omdat het kan!" Alle tips zijn dus welkom, van zonnebaden tot de allergekste typische Thaise dingen

Alvast bedankt!

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Re: Thailand juli 2012 - backpackers

Nog vergeten bij te zeggen, onze vluchten staan nog niet vast. Dus als er iemand ons aanraad om van ergens elders te beginnen, dan zullen we dit eens bekijken. Ik denk er misschien aan om te beginnen in Chiang Mai en zo zuidwaarts trekken om te eindigen in Phuket.

Advies?

Bedankt
    2
    Is bedankt: 35

Helaas beginnen de meeste Thailand vakanties midden tussen de bekende plaatsen.
    Je landt in Bangkok en gaat vervolgens eerst Noord om daarna dezelfde weg weer terug te gaan naar het Zuiden.

Volgens mij wordt er ook gevlogen op Phuket, dus je zou daar kunnen beginnen en dan via Bangkok naar Chiang Mai. Ook dan moet je weer terug naar Bangkok natuurlijk.

Let wel even op je visum of visum-vrijstelling. 29 juni - 29 juli is een maand, maar ook 31 dagen als je op de 29e juni aankomt en op de 29e juli weer vertrekt. Dag van aankomst is de eerste dag en de dag van vertrek geldt als de laatste dag.

Linlala
    Guest

Toen ik twee jaar geleden voor het eerst naar Thailand op vakantie ging vond ik het floating hotel aan de River Kwai erg de moeite waard. Als je de kans hebt zou ik deze zeker meenemen in je reisschema. Vergeet niet te reserveren. Bangkok is trouwens ook echt een belevenis, maar Thailand heeft zoveel meer te bieden.

Bedankt
    5
    Is bedankt: 149

Je moet hiervoor een bepaalde avontuurlijkheid hebben, maar ikzelf zou het volgende recept hanteren:

Reis per bus of (Mijn favoriet) trein. Steeds een paar uur per keer.
    Koop een Lonely Planet gids. Reisduur: 2 weken.
    Van Bangkok kun je naar Phuket via de volgende plaatsen:

Phetburi
    Hua Hin
    Cha Am
    Prachuap Khiri Khan
    Bang Saphan Yai
    Chumphon
    Khao Lak (via Ranong en Takua Pa, vrij lange reis per bus)
    Phuket (bus)

Uitgezonderd Khao Lak, Phuket en in mindere mate Hua Hin en Cha Am
    zijn deze plaatsen zeer budgetvriendelijk. Je slaapt er voor zo'n 6 euro per nacht, nette kamer met douche en toilet.Nadeel is wel dat er weinig engels wordt gesproken, met uitzondering van de plaatsen die bovenin deze alinea staan. Deze steden zijn alle per bus of trein bereikbaar , voor zeer weinig geld, behalve waar anders bijstaat. Reis derde klas, dat is gewoon het leukst.

Vanuit Phuket kun je naar Krabi, Phi Phi en Khao Sok. Dit gedeelte hakt nogal in je budget. Phuket en Phi Phi zijn het duurst.

Hans.

Forumbeheerder: Belgie
    Forumbeheerder: Reiscafé
    Forumbeheerder: Even voorstellen Forum
    Moderator Thailand Forum

Bedankt
    106
    Is bedankt: 583

Boeddhistische tempelcultuur vind je in de voormalige Thaise hoofdsteden: Ayuthaya, Lopburi, Kamphaeng Phet, Sukhothai, Si Satchanalai.
    Chiang Mai in het (westelijke) noorden is de uitvalsbasis voor treks naar de Hill Tribes, kleurig handwerk, meditatie cursussen, olifanten tochten door de fantastische heuvelgebieden en uiterst relaxte bergsfeer.
    Paradijselijke stranden en eilanden zijn er in overvloed in Thailand welbekend en welbezocht zijn Phuket, Ko Samet, Ko Phi Phi, Krabi en Koh Samui.
    cultuur opsnuiven kan je altijd in Chiangrai,je kan daar de volgende bezienswaardigheden bezichtigen. oa : Doi Tung Royal Villa & Gardens, prachtig aangelegde tuinen met veel exotische bloemen en planten.
    Doi Tung Arboretum, sluit aan op Doi Tung Gardens en is wat ruiger van opzet.
    Even buiten Chiangrai town,(10min)ligt het witte paleis genaamd Wat Rong Khun.Deze tempel is helemaal vervaardigd uit wit glas.(zie filmpje hieronder)
    [YOUTUBE]8xDJS735fx0[/YOUTUBE]
    Indien je van plan bent om met de bus van Bkk naar Phuket te rijden dan kan je eventueel stoppen in Hua Hin.(zelf ben ik nog altijd niet uitgekeken op dit prachtige stad)
    Niet ver van deze stad,kan je eventueel het Hua Hin Safari & Adventure park bezoeken.
    Het park omvat een aantal opwindende activiteiten , zo kun je vanuit het Elephant Village in dit park een ontspannende olifanten trektocht maken door de nabij gelegen jungle en bergen.(aanrader)
    Het Kaeng Krachan National Park mag ook niet op je lijstje ontbreken, bestaat hoofdzakelijk uit tropisch regenwoud en heeft een zeer uitgebreide fauna en flora.

Nieuwe peiling op het Thailand Forum! : Wat is jouw favoriete stad in Thailand? hier kan je reageren !