Vragen over reizen, vakantie of emigreren? Plaats hier je bericht.

BROCHURE DJOSER
   GRATIS REISMAGAZINE
   GRATIS KAMPEERMAGAZINE
   MAGAZINE WERK BUITENLAND
   OVERZICHT LAST-MINUTES

Tips en Tricks voor onze korte reis naar Thailand

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Tips en Tricks voor onze korte reis naar Thailand

Dag allemaal,

Ik ga met mijn vriend in juli twee weken naar Thailand.
    Nu heb ik een planning gemaakt van de eilanden waar we naartoe willen maar ik weet niet of dit wel handig is om in twee weken te doen, misschien hebben jullie nog tips en tricks voor ons!?
    ;
    Vliegen naar Bangkok
    Trein naar Surat Thani - hier paar dagen blijven
    Boot naar Koh Tao - ook een paar dagen blijven
    Boot naar Koh Pha Ngan - hetzelfde; een paar dagen blijven
    Boot naar Koh Samui - ' '
    Boot naar Surat Thani - trein naar Bangkok en weer terug.
    We weten nog niet precies hoe lang we overal willen blijven.
    Kom maar op met de tips en tricks!:-D

Bedankt
    5
    Is bedankt: 2

Re: Tips en Tricks voor onze korte reis naar Thailand

Citaat Origineel gepost door mealou Bekijk Post
    Dag allemaal,

Ik ga met mijn vriend in juli twee weken naar Thailand.
    Nu heb ik een planning gemaakt van de eilanden waar we naartoe willen maar ik weet niet of dit wel handig is om in twee weken te doen, misschien hebben jullie nog tips en tricks voor ons!?
    ;
    Vliegen naar Bangkok
    Trein naar Surat Thani - hier paar dagen blijven
    Boot naar Koh Tao - ook een paar dagen blijven
    Boot naar Koh Pha Ngan - hetzelfde; een paar dagen blijven
    Boot naar Koh Samui - ' '
    Boot naar Surat Thani - trein naar Bangkok en weer terug.
    We weten nog niet precies hoe lang we overal willen blijven.
    Kom maar op met de tips en tricks!:-D
    Koh Tao is heel leuk, maar misschien minder als je niet duikt. Koh Phangan heb je echt paradijselijke stranden en Full Moon Party. Maar Koh Samui zou ik skippen, vonden ik en mijn reispartner beiden niets aan. Krabi of Phi Phi daarentegen is wel heel leuk (laatste vooral voor de feestjes, Krabi juist om bijv. te klimmen of fietsen of zo).

Forumbeheerder Thailand

Bedankt
    123
    Is bedankt: 288

Blogposts
    5

Waarom willen jullie een paar dagen in Surat Thani blijven ? Is nou niet echt een leuke plaats voor toeristen om een aantal dagen te blijven.

Neem vanaf Surat Thani de boot naar Koh Samui en verblijf bijvoorbeeld in Bophut in het noorden van het eiland, rustiger dan de drukste en meest toeristische badplaatsen Chaweng Beach en Lamai Beach, maar wel voldoende restaurants en barretjes.
    Neem dan de boot naar Koh Phangan en blijf hier een aantal dagen, vervolgens door naar Koh Tao. Vanaf Koh Tao kan je met ferry/VIP-bus terug naar Bangkok of neem de nachttrein vanaf Chumphon naar Bangkok.
    TIP: Stap op de fiets in Bangkok en wijk van de gebaande paden af ! Boek een van de fietstochten door deze metropool ! Kijk op de website van Recreational Bangkok Biking en 'like' onze Facebook pagina !
    Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !

dirkpie
    Guest

ik zou ook niet een paar dagen naar surat thani gaan maar gelijk door naar de eilanden zo heb je een aantal dag extra en zou je bijvoorbeeld krabi ook kunnen bezoeken en dan vanaf krabi via surat thani weer terug naar bangkok of vanaf krabi vliegen naar bangkok
    ook zou je i.p.v. krabi een aantal dagen bangkok kunnen doen aan het einde veel moois te zien/ontdekken en heerlijk winkelen

Bedankt
    74
    Is bedankt: 127

Ik vind surat wel leuk maar dat heeft waarschijnlijk alles te maken omdat ik dan van het eiland ben en in de stad met alle geneugten daarvan, bijvoorbeeld pizza company KFC en gewoon lekker druk maar dat zijn dingen die een tourist niet zoekt.
    zal de thaise logica nooit begrijpen.

waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

Forumbeheerder Thailand

Bedankt
    123
    Is bedankt: 288

Blogposts
    5

Haha, van jou snap ik het baco ! Als je dit soort dingen op het eiland niet hebt, dan kan ik goed begrijpen dat je het prettig vindt om af en toe in Surat te zijn.
    Maar ik weet niet meer dan dat er een paar tempels zijn en de Monkey School in de omgeving....of heb jij nog meer bezienswaardigheden ? Ik hoor het dan graag....kan ik klanten er altijd op wijzen als ze eens in de stad moeten wachten en 's avonds pas met de nachttrein terug reizen (maar geen bezienswaardigheden als KFC en Pizza Company he !).
    TIP: Stap op de fiets in Bangkok en wijk van de gebaande paden af ! Boek een van de fietstochten door deze metropool ! Kijk op de website van Recreational Bangkok Biking en 'like' onze Facebook pagina !
    Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !

Bedankt
    15
    Is bedankt: 11

Mealou,

Het is zeker mogelijk om in 2 weken een hoop te zien! Wij zijn in 2009 16 dagen geweest en hebben een geweldige vakantie gehad, veel gezien zowel natuur, cultuur en ook nog lekker aan het strand gelegen. Natuurlijk is het net zoals met elke vakantie natuurlijk veel te kort, maar misschien volgt hierna wel een 2e bezoek aan Thailand.

Hieronder onze planning en dingen die we gedaan hebben, misschien heb je er wat aan:
    • Amsterdam – Bangkok (reisdag)
    • Bangkok (Grand Palace, Wat Pho, Koh San Road, Massage, Zwembad)

• Bangkok (Ochtend fietstocht Ko van Kessel, middag zwembad en avond Koh San Road)
    • Bangkok – Kanchanaburi (War Cemetary, War museum, Bridge over the River kwai, jungle rafts, Hell Fire Pass)

• Kanchanaburi (bezoek Mon stam, Erawan Watervallen)
    • Kanchanaburi – Bangkok (treinrit Bridge over the River Kwai, zwembad Bangkok)
    • Bangkok – Surat thani (zwemmen, shoppen, nachttrein naar surat thani)
    • Surat thani – Koh Samui (met ferry naar Koh Samui, strand en luierdag)
    • Koh Samui (ochtend strand, middag naar centrum samui, shoppen, uit eten op het strand)
    • Koh Samui (dagtocht naar Ang Thong National Marine Park, 42 kleine eilandjes bij Samui, echt prachtig! Avond massage en shoppen)
    • Koh Samui (scooter gehuurd, eiland rond gereden, diverse bezienswaardigheden bezocht, Big Buddah, Mummified Monk, Watervallen, olifant gereden, tempels bekeken, avond cabaret (lady boy) voorstelling bekeken)
    • Koh Samui – Koh Tao (ochtend met ferry naar koh tao, lekker heel de dag gesnorkeld, prachtige onderwater wereld)
    • Koh Tao (zouden naar Nan Yuan Island, geannuleerd vanwege storm, dagje zwembad, lekker eten en drinken, stadje in)
    • Koh Tao – Bangkok (ochtend zwemmen, middag met boot naar Chumpon en de nachttrein weer in)
    • Bangkok (vroege aankomst in Bangkok, nog zwemmen, shoppen, Pat Pong Night Market, en luxe shoppingmall)
    • Bangkok – Amsterdam (reisdag)
    Zoals je ziet kun je in 2 weken echt een hoop zien. Koh Samui vonden we erg leuk, we zaten wel buiten de drukte van Chaweng, wij zaten in Chaweng Noi, zodat als je het wilt je de drukte op kon zoeken. Koh Tao vonden we prachtig, mooie onderwater wereld, ook als je alleen snorkelt en niet duikt, echt een mooi klein eilandje. De stranden aan de andere kant zoals Phi Phi, Krabi etc. niet bezocht vanwege te weinig tijd, en het was aan die kant van het eiland erg slecht weer. Succes met je planning en als je nog wat wilt weten, let me know!

Angelab

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team
    Beheerder Even Voorstellen Forum

Bedankt
    103
    Is bedankt: 576

In Suratthani heb je overigens een aantal prima hotels alleen de stad zelf heeft nauwelijks iets te bieden.
    Als je de ferry naar Koh Phangan wilt nemen, dan vertrek je niet vanuit Suratthani, maar vanuit Don Sak.
    Don Sak is een uur rijden ten oosten van Suratthani.

Nieuwe peiling op het Thailand Forum! : Wat is jouw favoriete stad in Thailand? hier kan je reageren !