-
-
-
Re: Nieuw op het forum- Colombia
Heel fijn Gerda,
Wij gaan 13 mei naar Bogota en logeren in Casa Platypus. Na 2 dagen vliegen we naar Santa Marta voor een een paar dagen Taganga en vervolgens naar Cartagena. We hopen echt op wat zon want hier is het verschrikkelijk.
-
-
Hallo,
Ik wens je heel veel plezier in Colombia! Er zal vast en zeker veel zon zijn in Colombia, vooral in Santa Marta en Cartagena. Vergeet niet Parque Tayrona te bezoeken! Het park is makkelijk te bereiken vanuit Taganga per boot.
Geniet ervan!
Groetjes Gerda
Laatst aangepast door Colombiapassie : 17-05-12 om 09:56
-
-
Wat is dat voor foto die je hebt geplaatst? Ziet er apart uit!
-
-
[quote=uniquecolombia;854541]Hallo allemaal,
Ik ben Gerda IJbema en sinds een tijd woon en werk ik in Colombia. Voor al je vragen over Colombia, kun je bij mij terecht!
Groetjes Gerda,
Hi Gerda, ik ben in Medellin, Colombia geboren en afgestudeerd aan de universiteit de Antioquia. ik woon sinds een tijdje in Nederland. Als je hulp nodig hebt in Colombia en of als je iets bijzonders over mijn land en of gewoontes wilt weten kan je ook altijd bij mij terecht.
Laatst aangepast door Colombiapassie : 17-05-12 om 10:00
-
-
 Origineel gepost door Jeroen
Wat is dat voor foto die je hebt geplaatst? Ziet er apart uit!
De foto die geplaatst is, is genomen in Macarena, cano cristales de mooiste rivier van Colombia en waarschijnlijk van de wereld. Alleen zijn de kleuren erg vreemd :(
-
-
-
-
Laatst aangepast door Colombiapassie : 15-05-12 om 22:37
-
-
Hi,
Ik ben nieuw op de site en ben van plan November naar Colombia te reizen met 4 vrienden. We zijn van plan 3 weken te verblijven. Ik ben erg benieuwd naar de hot spots van Colombia (niet te toeristisch graag ) en ik ben benieuwd of het verstandig is om een auto te huren dan bijvoorbeeld met OV te gaan.
Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Groetjes
Chris
-
-
 Origineel gepost door Xr1z
Hi,
Ik ben nieuw op de site en ben van plan November naar Colombia te reizen met 4 vrienden. We zijn van plan 3 weken te verblijven. Ik ben erg benieuwd naar de hot spots van Colombia (niet te toeristisch graag  ) en ik ben benieuwd of het verstandig is om een auto te huren dan bijvoorbeeld met OV te gaan.
Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Groetjes
Chris
Dan kun je denk ik het beste even zelf een eigen topic aanmaken op het Colombia forum: www.wereldwijzer.nl/colombia
-
-
Met die ervaringen komt het zeker goed, gelukkig zijn ze tot nu toe alleen maar positief. Ik woon voornamelijk in la Sierra Nevada de Santa Marta! Een erg mooie omgeving! Maar verblijf ook geregeld in Bogota. Maar op dit moment ben ik even op 'vakantie' in Nederland om met mijn (Colombiaanse) vriend Nederland te verkennen
-
-
 Origineel gepost door uniquecolombia
Hallo allemaal,
Ik ben Gerda IJbema en sinds een tijd woon en werk ik in Colombia. Voor al je vragen over Colombia, kun je bij mij terecht!
Groetjes Gerda,
Dag Gerda,
Op 6 juli reis ik (alleen) naar Colombia. De eerste week doe ik Spaans en logeer bij een gastgezin in Bogotá. Op 15 juli vleg ik naar Cartagena. Daar wil ik weer een week Spaans doen (heb ik nog niet geregeld).
Verder staat Parque Tayrona op mijn verlanglijstje.
Aanavankelijk wilde ik ook met een boot van Cartagena naar Panama varen, maar een mede-forumlid ried me aan om meer van Colombia te zien daar ik 'al' op 18 augustus terug vlieg vanuit Bogotá. Heb jij goede tips? Saludos, Marijke
-
-
Hallo allemaal,
Groetjes Gerda,
Dag Gerda,
Op 6 juli reis ik (alleen) naar Colombia. De eerste week doe ik Spaans en logeer bij een gastgezin in Bogotá. Op 15 juli vleg ik naar Cartagena. Daar wil ik weer een week Spaans doen (heb ik nog niet geregeld).
Verder staat Parque Tayrona op mijn verlanglijstje.
Aanvankelijk wilde ik ook met een boot van Cartagena naar Panama varen, maar een mede-forumlid ried me aan om meer van Colombia te zien daar ik 'al' op 18 augustus terug vlieg vanuit Bogotá. Heb jij goede tips?
-
-

Hallo Ybeltsje,
Leuk dat je op reis gaat naar Colombia! Je zult er zeker geen spijt van krijgen!
Cartagena is ook zeker een aanrader om Spaans te leren. Ik ken een leuke organisatie waar je ook een cursus Spaans kunt combineren met salsa lessen, erg leuk! Ook zijn er cursussen Spaans in de Amazones van Colombia. Van Cartagena naar Santa Marta kun je makkelijk per bus bereizen. Hier kun je overnachten in Taganga, wat een klein vissersdorpje is. Het wordt steeds populairder, dus hangt een beetje van je wensen af of je dat leuk vindt..Je kunt hier goed en goedkoop duiken! Parue Tayrona is altijd mooi, zijn veel mooie stranden, een erg mooie natuur! Als je het iets rustiger wil, kan ik je ook Palomino aanraden. Palomino is een klein dorpje in la Guajira.waar je heerlijk kunt genieten van het strand. Tevens zijn hier veel inheemse stammen, wat heel interessant is. Ik heb zelf een exclusieve tour gedaan naar de inheemse stammen van de Sierra Nevada de Santa Marta. Op deze manier kun je echt beleven hoe deze mensen nog leven en wat opsteken van hun manier van leven, echt een aanrader! En nog een laatste tip: Punta Gallinas, een uniek plekje ook in la Guajira met duinen, exotische stranden en nog veel meer..En zo kan ik nog wel even doorgaan! Er is genoeg te doen en te zien in Colombia! Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het graag Groeten Gerda
-
-
Beste Gerda,
Dank voor je uitgebreide bericht!
In Cartagena heb ik 2 adressen voor Spaanse les:
www.babelschoolcartagena.com en www.nuevalengua.com
Ken jij deze scholen of beveel je een andere aan? (Mijn niveau is intermediate).
Ik stuur nog een mail om wat specifieke informatie te vragen.
Muchas gracias!
Saludos, Marijke
-
-
Beste Gerda,
Ik verblijf nu 6 weken in Paluato vlakbij Galapa voor een Nederlands-Colombiaanse stichting (http://www.ipauratu.org/). De stichting kan altijd hulp gebruiken (tweedehands spulletjes, verkoopadressen voor de sieraden van het dorp, halflege koffers voor vervoer van spullen van en naar NL).
Rond 10 juni gaan we naar Caganga, nog een tip voor een hostel en touroperator voor ciudad perdida?
-
-
Ciudad Perdida doen met Expotur!
Er zijn 5 organisaties die de trek mogen doen.
Magic Tours is de populairste en gaat met veel groepen per dag en die groepen voegen na vertrek samen en dat is niet leuk.
Expotur is de jongste organisatie en heeft jongen gidsen die evt ook engels kunnen. Je kan de ene avond in Taganga boeken en de volgende dag vertrekken. Geen extra credit card kosten en je krijgt een t-shirt
Zie hier: http://www.expotur-eco.com/
Veel plezier!
-
-
wat hostel betreft, toen ik aankwam in Taganga waren 5 hostels vol en belandde ik in nr 6. (ik had 2 voor aankomst proberen te reserveren maar dat kon niet)
De dag erna kan je evt wisselen.
Casa Felipe is erg populair. Leuk, mooi, knus en veel jonge reizigers, een nederlandse kok.
Als je alleen een bed en bad nodig hebt kan je ook voor n drol naar casa Pelikan. Maar Taganga is zo klein, alles is op loopafstand!
Er is Casa Blanca met nederlandse eigenaar. Er is ook een druk hostel met vnl engelse.
Als je op de dag aankomt kan je ze ook even langs lopen of rijden en vraag de taxi of hij even wacht en bekijk ze zelf.
Bij vele kan je alleen contant betalen. De pinautomaat in Taganga doet het niet altijd. dan moet je even naar Santa Marta reizen.
-
-
Hallo allemaal,
Groetjes Gerda,
Beste Gerda,
Wat leuk dat je mensen wilt helpen om Colombia te leren kennen.
Komt voor mij wel goed uit.Want ik wil(alleen) nml een reis gaan maken,naar Colombia.
Ik ben er ook geboren,maar ben er 35jr niet meer geweest.Dus werdt het nu tijd.
Daarom wil ik eind juli tot half augustus naar Colombia.Plan van mij:1e wk wil ik naar Cali.daar wil ik m'n spaans weer leren.Zou ik graag in een leuk betrouwbaar,en zeker niet duur schooltje willen leren.En wil vragen of er ook in Cali gastgezinnen zijn?Want in die week wil ik ook de omgeving gaan bekijken.Onder anderen ook Buenaventura.Is dat goed te combineren?Daarna naar 5 dagen naar Bogotá.Dan de laatste wk(weet nie of dat leuk /handig is,met vervoer?)naar Cartagena.Is daar veel te doen?wat is dat voor streek?Cartagena wil ik ook graag in een Gastgezin zitten.of is het leuker/handiger om naar Santa Marta te gaan?
veel vragen he?Of wordt alles een flinke dure tripje?
Nou stop ik met vragen stellen,haha.
Ik hoop dat ik het je niet te moeilijk heb gemaakt.
ben zeer benieuwd naar je reaktie.
Groetjes
 Rosario
-
-
ik raad aan per bus te reizen. zijn goede bussen. van busterminal naar busterminal. vliegen kost veel meer en je moet toch wachten om in te checken ed dus tijd ben je toch kwijt. Met de bus zie je nog wat en is gezellig.
Lees reisverhalen en travelsites van anderen op internet en kijk wat jou aanspreekt, pluis dat verder op internet uit en ga daar naartoe!
Een gastgezin kan je van te voren regelen als je niet bekend bent via internet. bv via http://www.nuevalengua.com/?gclid=CK...FcUmtAodlRb8TQ
In Cartagena kan je misschien bij Amira Malo verblijven. Zij woont samen met haar twee zoons en hulp en verhuurd twee kamers. Vraag Eduardo (zoon) of er plek is. (hij kan engels maar is niet heel goed) emailadres = eddiesema7@hotmail.com
Je kan daar dan ook meeeten. Het is dichtbij het centrum.
Succes!
-
GHerrera wordt bedankt door:
-
ps ik neem aan dat je het tegen mij had. Ik zie geen Gerda in de lijst..
-
-
 Rosario
-
-
 Origineel gepost door Ybeltje
Beste Gerda,
Dank voor je uitgebreide bericht!
In Cartagena heb ik 2 adressen voor Spaanse les:
www.babelschoolcartagena.com en www.nuevalengua.com
Ken jij deze scholen of beveel je een andere aan? (Mijn niveau is intermediate).
Ik stuur nog een mail om wat specifieke informatie te vragen.
Muchas gracias!
Saludos, Marijke 
Beste Gerda,
Op 24 mei heb je me uitgebreide informatie gestuurd, waarvoor nogmaals dank!
Is je bezoek aan Nederland goed bevallen? En ben je inmiddels weer terug in Colombia?
Ik heb nog een paar vragen: je wist nog een leuke taalschool in Cartagena (ik kom daar aan op 15/7 aan vanuit Bogotá).
Verder valt het me op dat de prijzen van de taalscholen Nuevalengua en Babelschool in Cartagena Veel hoger zijn dan bv. Quito en Cuenca in Ecuador, waar ik vorig jaar ben geweest.
Daar betaalde ik $180,-- per week voor de privélessen en $ 140,-- voor homestay (full board en eigen badkamer). Bij de bovengenoemde 2 scholen zijn de prijzen ruim 30 % of meer hoger. Is Colombia zoveel duurder?
Finca Lajorara lijkt me gelegen op een mooie plek.
Maar de prijzen zijn voor mij aan de hoge kant:1 overnachting incl. ontbijt E 51,--;dat is zo'n beetje mijn budget voor 1 dag;-(
Heb je misschien tips voor meer betaalbare accomodatie? Geen backpackershostel e.d.
Verder lijkt het me fijn om, als ik eenmaal in Cartagena ben, gebruik te maken van jou hulp om tours te organiseren.
ALvast bedankt
-
-
Beste Gerda,
Wij zijn vanaf zondag 17 juni voor 4 dagen in Pereira. Weet je ook het een en ander over deze mooie stad en heb je ook leuke tips voor ons?
Vriendelijke groet,
Jerrol
-
|
.
|

|