-
Het grote Ervaringen Huisvesting Studenten Topic
Hallo Allemaal,
Omdat je door alle berichtjes het bos niet meer ziet, leek het mij een goed idee om een ervarings-topic te maken over de studentenhuisvesting op Curacao.
Ik zelf wil er ook stage gaan lopen en met mij nog vele anderen en ervaringen over accomodatie is altijd erg fijn om te lezen.
Er is zo veel keus op Curacao, maar welke is het beste? Leukste? goedkoopste? etc..
Ik hoop dat we dit topic heel groot kunnen maken, met heel veel ervarings verhalen.
Aan de hand van dit vragenlijstje kan iedereen overzichtelijk ervaringen delen of lezen.
- In Welk huis zat je?
- Hoe is de ligging? (tov. mambo, willemstad, supermarkt etc.)
- Hoeveel betaalde je?
- Wat voor kamer had je?
- Jouw ervaring met het huis:
Ik hoop dat dit topic een succes gaat worden!
Groetjes
Jitske.
-
-
-
Clint wordt bedankt door:
-
Re: Het grote Ervaringen Huisvesting Studenten Topic
Top!
Nu moet iedereen nog even gaan reageren.
-
-
zal ik dan maar de spits afbijten?
Ik zit momenteel in villa palmbeach aan de bonitostraat.
Het is dicht bij punda (verkeer mee 5 min. met de auto), aan de kant van mambo dus dat is ook niet ver.
Busjes rijden hier veel langs, dus ook zonder auto kun je heel vlot in punda of op mambo komen.
Er zit een supermarkt aan de overkant van de straat. Hier kun je de belangrijkste dingen wel halen, ze zijn wel altijd aan het verbouwen, dus vaak hebben ze dingen ineens niet. Met een beetje improviseren kom je echter vaak een heel eind.
ik betaal nu 345 euro p.m. Eigenlijk zou dit meer zijn, maar er is een regeling als je hier minimaal 3 maanden zit gaat er zoveel per maand van je huur af. dus hoe langer je er bent, hoe minder je per maand betaald.
Mijn eigen kamer is wel prima. Het is groot genoeg om nog redelijk je kont te kunnen keren. er staat een bed, een plank aan de muur dient als bureau en er is een kast om je kleding in te doen.
De meeste kamer zijn wel redelijk te doen, echter als je laat reserveert kun je wel eens in een schuur of bezemkast terecht komen.
Sommige kamers zijn zo lek als een mandje, wat dus niet zo praktisch was de afgelopen weken.
De badkamers is eigenlijk allemaal wel íets mis mee.
Mijn douchekop komt aan alle kanten water uit, behalve waar het uit hoort te komen. Wat dus betekent dat je je haar staat te wassen onder een miniscuul straaltje.
andere douches kunnen niet op slot, hebben geen plafond of het plafond staat op instorten.
De wc's doen het af en toe niet, dan moet de stortbak bijgevuld worden. sommigen kun je ook niet meer doortrekken, omdat de knop er simpelweg af is.
Er zijn twee werkende keukens, de ene beter dan de andere. opzich heb je alles wat je nodig hebt; gas, water, oven. het is wel vaak smerig; de duiven vliegen overdag gewoon door de keuken heen.
Er kunnen 35 mensen in dit studentenhuis, dus met 2 keukens is het aardig vol rond etenstijd.
het dakterras is heel leuk. Je kunt hier heel gezellig zitten met z'n allen. Er staan wat tafels en er staan plastic stoelen. Deze stoelen zijn helaas niet hufterproof, dus gaan er iedere week wel wat kapot. Nee, deze worden niet aangevuld.
We hadden ooit een tv, deze was ook na 2 dagen weer weg. Er staat nog ergens in het huis een tv, waarvan de knopjes het niet doen dus je kunt hem niet van zender veranderen.
Verder is het huis een beetje een rommeltje. Overal moet wel iets aan gemaakt worden. Er missen ramen, deuren, stukken plafond. Er ligt rotzooi beneden in de 'tuin'. kranen doen het niet, wc's doen het niet etc etc.
Eén ding kan ik zeggen: Mocht je ooit op de site kijken van room4rent (villa palmbeach) dan moet je niet kijken naar de foto's. Die zijn zo'n 7 á 8 jaar oud. Het ziet er nu heeeeeeel anders uit.
Nu klink het allemaal heel verschrikkelijk, maar ik moet zeggen dat er best te leven is hier. Het klinkt heel stom, maar die kapotte dingen daar wen je aan. Het enige wat ik echt heel erg vervelend vind (en ongezond!) is dat het zo smerig is. De koelkasten zijn niet om aan te zien, ik raad dan ook aan een eigen koelkast te reserveren in je kamer, deze optie is er nml ook!
Maar voor de rest is het heel gezellig hier in huis. Wij zijn momenteel met een grote groep, dus er is altijd wel iemand waar je even mee kan kletsen ofzo.
Ik wil van het huis niet zeggen dat je het absoluut niet moet doen, want ik heb hier ook een goede tijd. Ik wil alleen zeggen dat je niet uit moet gaan van de foto's die je op internet vind van dit huis, want die zijn gewoon bullshit. Dan staat je (net als mij) een grote verassing te wachten als je hier komt. Voor wat je krijgt vind ik het niet goedkoop hier. Maar ieder zijn eigen keuze.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, voor vragen mag je mailen
rianne_brons@hotmail.com
Probeer me niet toe te voegen op msn oid, want dat wijs ik toch af.
groetjes,
Rianne
-
-
ben nu bezig met www.curakamers.com, niet die .nl dat is maar 1 huis.
Ik vin deze site echt goed en ze zijn de goedkoopste. er staat veel huizen op die zeker de moeite waard zijn. Vlgens mij moet je wel ver van tevoren boeken voor de mooie huizen.
-
-
wel wel waar ik verbleef was een luxe dan
Daar is alles nog nieuw, schoon en behulpzame eigenaars.Het is in Sta.Helena,en ligt centraal. Het echt een huiselijke sfeer in een rustige volksbuurt en kmrs zijn redelijk goedkoop. Dus vergeleken met jou verbleef ik in een 5 sterren hotel Ze hebben een site: www.gezelligestagiairehuiscuracao.com,zoiets.
Iedereen wil graag in Janthiel verblijven,tis mooi maar je moet ook een vette inkomen hebben. doei
 Origineel gepost door Riannebrons
Ik zit momenteel in villa palmbeach aan de bonitostraat.
Het is dicht bij punda (verkeer mee 5 min. met de auto), aan de kant van mambo dus dat is ook niet ver.
Busjes rijden hier veel langs, dus ook zonder auto kun je heel vlot in punda of op mambo komen.
Er zit een supermarkt aan de overkant van de straat. Hier kun je de belangrijkste dingen wel halen, ze zijn wel altijd aan het verbouwen, dus vaak hebben ze dingen ineens niet. Met een beetje improviseren kom je echter vaak een heel eind.
ik betaal nu 345 euro p.m. Eigenlijk zou dit meer zijn, maar er is een regeling als je hier minimaal 3 maanden zit gaat er zoveel per maand van je huur af. dus hoe langer je er bent, hoe minder je per maand betaald.
Mijn eigen kamer is wel prima. Het is groot genoeg om nog redelijk je kont te kunnen keren. er staat een bed, een plank aan de muur dient als bureau en er is een kast om je kleding in te doen.
De meeste kamer zijn wel redelijk te doen, echter als je laat reserveert kun je wel eens in een schuur of bezemkast terecht komen.
Sommige kamers zijn zo lek als een mandje, wat dus niet zo praktisch was de afgelopen weken.
De badkamers is eigenlijk allemaal wel íets mis mee.
Mijn douchekop komt aan alle kanten water uit, behalve waar het uit hoort te komen. Wat dus betekent dat je je haar staat te wassen onder een miniscuul straaltje.
andere douches kunnen niet op slot, hebben geen plafond of het plafond staat op instorten.
De wc's doen het af en toe niet, dan moet de stortbak bijgevuld worden. sommigen kun je ook niet meer doortrekken, omdat de knop er simpelweg af is.
Er zijn twee werkende keukens, de ene beter dan de andere. opzich heb je alles wat je nodig hebt; gas, water, oven. het is wel vaak smerig; de duiven vliegen overdag gewoon door de keuken heen.
Er kunnen 35 mensen in dit studentenhuis, dus met 2 keukens is het aardig vol rond etenstijd.
het dakterras is heel leuk. Je kunt hier heel gezellig zitten met z'n allen. Er staan wat tafels en er staan plastic stoelen. Deze stoelen zijn helaas niet hufterproof, dus gaan er iedere week wel wat kapot. Nee, deze worden niet aangevuld.
We hadden ooit een tv, deze was ook na 2 dagen weer weg. Er staat nog ergens in het huis een tv, waarvan de knopjes het niet doen dus je kunt hem niet van zender veranderen.
Verder is het huis een beetje een rommeltje. Overal moet wel iets aan gemaakt worden. Er missen ramen, deuren, stukken plafond. Er ligt rotzooi beneden in de 'tuin'. kranen doen het niet, wc's doen het niet etc etc.
Eén ding kan ik zeggen: Mocht je ooit op de site kijken van room4rent (villa palmbeach) dan moet je niet kijken naar de foto's. Die zijn zo'n 7 á 8 jaar oud. Het ziet er nu heeeeeeel anders uit.
Nu klink het allemaal heel verschrikkelijk, maar ik moet zeggen dat er best te leven is hier. Het klinkt heel stom, maar die kapotte dingen daar wen je aan. Het enige wat ik echt heel erg vervelend vind (en ongezond!) is dat het zo smerig is. De koelkasten zijn niet om aan te zien, ik raad dan ook aan een eigen koelkast te reserveren in je kamer, deze optie is er nml ook!
Maar voor de rest is het heel gezellig hier in huis. Wij zijn momenteel met een grote groep, dus er is altijd wel iemand waar je even mee kan kletsen ofzo.
Ik wil van het huis niet zeggen dat je het absoluut niet moet doen, want ik heb hier ook een goede tijd. Ik wil alleen zeggen dat je niet uit moet gaan van de foto's die je op internet vind van dit huis, want die zijn gewoon bullshit. Dan staat je (net als mij) een grote verassing te wachten als je hier komt. Voor wat je krijgt vind ik het niet goedkoop hier. Maar ieder zijn eigen keuze.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, voor vragen mag je mailen
rianne_brons@hotmail.com
Probeer me niet toe te voegen op msn oid, want dat wijs ik toch af.
groetjes,
Rianne
-
-
 Origineel gepost door Riannebrons
Rianne
Op mijn aanbieding heb je nooit meer gereageerd.....
-
-
Wat een goed initiatief, waar ik ook een bijdrage aan kan leveren.
De eerste 7 maanden dat ik op het eiland was heb ik in de nieuwstraat gewoond. Daar wonen heel veel andere studenten, dus volop gezelligheid. De kamer waar ik in verbleef was prima, maar de keuken en de badkamer waren jammer genoeg vaak vies. Bij aankomst krijg je 1 beker, 1 bord een mes, vork en een lepel en daar moet je het dan mee doen. Dus als je gezellig met een paar mensen wilt eten, moet je of uit gaan eten of je moet ervoor zorgen dat iedereen zijn eigen bord bestek en beker meeneemt. Ook zit er nergens in de buurt een goede supermarkt. Maar de locatie is goed, veel andere studenten en dat maakt veel goed! De huurprijs van die kamer was 700 nafl.
Inmiddels ben ik nog steeds op het eiland en woon ik alweer een tijdje op de Kaya Andira (http://kayaandira.hyves.nl/). Het ligt naast een grote supermarkt. Het is een vrijstaand huis met een grote tuin, waar maximaal 4 mensen wonen. Er is een grote keuken waar alles aanwezig is. Er is wireless internet en ook een wasmachine. Het huis is gelegen op de rand van Julianadorp en Piscadera, dus ideaal voor mensen die stage lopen in Julianadorp, bij Blue Bay of de omgeving van het Hilton. Het is wel iets verder van de uitgaansgelegenheden. De huurprijs varieert van 275 euro (gedeelde badkamer, ven) tot 375 euro (airco, eigen badkamer).
-
-
Vischsteeg, (Punda), Willemstad
Ook ik ben oud-Curacao stagiair, en was ook hard op zoek naar info toen ik vertrok! Dus ik zal ook een steentje bijdragen voor iedereen die nog na mij wil gaan.. 
Ik zat in de Vischsteeg, een zijstraat van de Nieuwstraat in Punda (Willemstad). Dit zijn voornamelijk studio's met prive badkamer en keuken.
Je zit midden in de stad, heel leuk! Een zeer groot voordeel is dat in de Nieuwstraat meerdere grote complexen van studentenkamers/woningen staan, en dat je daar door zeer gemakkelijk contacten maakt. Elk complex heeft een leuk binnenplaatsje waar je met elkaar kunt eten/ borrelen. Het is echt heel gezellig! Het is midden in de stad, dichtbij div. winkels, restaurantjes, cafe's etc voor studenten. Er is een supermarkt op loopafstand maar deze is echt voor locals, en daar moet je dus niet zo veel bij voorstellen. Je kunt er een stuk kaas of wc-papier halen, maar voor vers brood/zuivel/avondeten moet je in de auto springen.
Van de studio's zelf moet je niet te veel verwachten. Ze zien er van buiten leuk uit en het is vooral heel gezellig. En geloof me: dat is het belangrijkste. De eigen badkamer was overigens prima, goede douche, netjes afgewerkt. Maar je moet om water en elektriciteit te krijgen wel steeds een pokke eind lopen door de stad om hier een pre-paid kaartje voor te kopen. Beetje voor-oorlogs dus.
De keuken is erg primitief, klein, twee kleine pitjes en een kapotte koelkast (niet handig bij 35 graden). Maar je hebt wel je eigen keuken dus je spullen worden niet gejat door mede-bewoners. Muizen en kakkerlakken vind je er met enige regelmaat terug. Matras was van plastic en niemand heeft airco in de vischsteeg, dus dat is lekker zweten!!
Wel handig was dat er een ' werkster' gratis langs komt die je vloer zand-vrij maakt en een doekje over je toilet haalt. Stel je er niet te veel bij voor, 'schoon' is een subjectief begrip ;-) Tevens zat er op ons plein een wasserette waar je tegen acceptabele prijs je was kon laten doen.
Het is dus een beetje kamperen, maar als je het niet erg vindt denk ik wel dat dit de gezelligste studentenbuurt is waar je veel mensen leert kennen! Er is altijd iemand met een auto die je een lift naar het strand geeft en je kunt elke avond lopend de stad in voor wat gezelligheid! 9 van de 10 keer kun je gratis WIFI van de wasserette uit de lucht pikken, maar soms deed deze het niet. In de stad zijn genoeg terrasjes met wifi.
Ik betaalde ongeveer 350 euro per maand, maar had mijn appartement ook nog kunnen delen (was ruim genoeg).
Wie vragen heeft mag me mailen!
X Anna
-
-
Voor alle studenten-vragen en praktische ondersteuning / uitvoering (huisvesting, vergunningen, een stage-auto etc) kun je terecht bij Na Kaminda, gevestigd op Curaçao maar ook actief en bereikbaar in Nederland.
Wij weten alles over o.a. huisvesting voor studenten (en niet-studenten) en fungeren als dé portal tussen de Antillen en Nederland. Tot 15 aug. tevens interessante actiekortingen mogelijk voor geheel 2011. Bezoek onze website eens op http://nakaminda.net
-
-
Binnenkort vertrek ik voor 2 maanden naar Curaçao. Ik heb mijn huisvesting geregeld via Curinjo. Hier verhuren ze appartementen / studio`s op een resort. Voordeel hiervan is dat je een eigen kamer hebt met bovendien een eigen badkamer en eigen keuken. Verder een privé zwembad. Uiteraard betaal je daar dan ook wat meer voor, omgerekend 635 euro pm incl. belasting.
-
-
Moet zeggen dat ik op de Vischsteegh ook een eigen keuken en badkamer had, en dat geld trouwens voor alle appartementen daar.. Maar ik denk dat een groot voordeel van een hotel/resort is dat ze daar vaak airco hebben, iets wat ik echt HEEL ERG gemist heb zelf.. Als ik het over zou doen zou ik voor de airco kiezen. Maar ben je niet zo'n moeilijke slaper, dan is de Vischsteegh en/of Nieuwstraat wel gezelliger.
Veel mensen in een villa of hotel krijgen op een dag ruzie met een huisgenoot (eten, geld, schoonmaken, geluid etc) en dan zijn er in eens weinig andere mensen in je buurt.. Dan is het wel lekkerder als er ergens anders in de straat nog tientallen andere mensen wonen!
Iets om voor je zelf te besluiten
-
-
@ Anna: gelukkig heb ik wel een slaapplek met airco. Ook inbegrepen bij de prijs is gratis Wifi, wekelijkse schoonmaak, bedlinnen, handdoeken, koelbox en eindschoonmaak. Als ik zo de berichten lees betaal ik best veel voor de studio maar in vergelijk krijg je daar wel meer luxe voor terug, haha tenminste daar hoop ik van uit te kunnen gaan. Ik ben benieuwd wat ik kan gaan verwachten. Ik speel liever op safe en ga voor meer luxe. Ik moet zeggen ik zal geen stage gaan lopen, mijn verblijf zal voor vakantie zijn (en hopen werk te vinden). Een student zal flink moeten verdienen op zijn of haar stage om de huur te kunnen betalen.
-
-
Wij hebben een nieuw gerenoveerd en ingericht studentenhuis in Otrabanda Willemstad. Vlak bij het ziekenhuis, centrum en busstation. Er zijn in totaal 9 kamers waarvan 1 kleine kamer, 2 kamers met balkon, 1 kamer voor 2 pers. en 5 ruime kamers. Een vertrouwd adres. Kijk even op www.studentenkamerscuracao.nl
-
-
Hallo,
Ik ga van augustus 2012 tm maart 2013 stage lopen aan de Cybelestraat. Heeft iemand tips waar ik dan het beste een kamer kan huren?
-
-
is er iemand die ervaring heeft met de kleurentuin?
Graag zou ik met die persoon in contact komen.
Groeten
-
-
Ik ga per 18 februari 2013 stage lopen in Willemstad bij het Antiliaans Dagblad, ik blijf daar dan tot 18 juni 2013.
Ik ben op dus zoek naar een leuke gezellige en veilige studentenwoning in Curacao.
Welke wijken moet ik zijn en bij welke wijken moet ik juist weg blijven?
Ik heb na een beetje surfen begrepen dat de volgende wijken leuk zijn:
Dominguito, Pietermaai, Otrobanda (dan vooral de Hoogstraat) en Punda
De wijken die ik moet ontwijken blijken te zijn: Suoax, Seru, Fortuna en Koraal Specht.
Klopt dit en horen bij deze lijstjes nog andere wijken?
Mijn 'eisen' zijn: Ik wil in een gedeeld huis wonen, met een eigen kamer, maximale huurprijs
+/- 350/ 400 euro, electra/ water/ internet inclusief, goede beveiliging,
het huis moet niet te ver van "het leven" af zijn (na het uitgaan wil ik het liefst gewoon veilig en snel naar huis kunnen lopen) en het zou leuk zijn als er een gemeenschappelijke veilige binnen -en buitenruimte is.
Ik kijk nu op de volgende websites:
www.casacama.com
www.curacaustudentenwoningen.com
www.viavia.net
www.home-trust.net
marktplaats.an
Zijn deze websites betrouwbaar en kent iemand misschien nog meer websites waar ik zou kunnen kijken voor een leuke woning? Of misschien kent iemand wel een goede particulier waar eerder bij is gehuurd?
Ik hoop dat iemand mij een klein beetje kan helpen hiermee!
-
-
-
-
Naar huis lopen vanuit het stappen gaat hem niet worden hoor! Tenminste, bij mambo beach niet....
Bij de kade kan het denk ik wel, dan moet je Punda en Otrabanda gaan wonen. Kun je lekker naar Mundo Bizarro, naar de boot en naar dat ding ernaast (ben even de naam kwijt).
Home-trust heb ik contact mee gehad, die hielden alleen "per ongeluk" achter dat je best veel administratiekosten moest betalen. Die liet ik dus achterwege. Oneerlijk. Maar kan nu heel anders zijn natuurlijk, ik was er twee jaar geleden.
In Punda is het heel erg druk, veel studenten, veel studentenhuizen. Dus ook veel laptops en dure spullen, en dat weet iedereen....
Ik ben absoluut niet van de slechte verhalen over Curaçao trouwens. Ik vind het daar geweldig en heb ik een half jaar tijd niets engs of naars meegemaakt. Ik vind dan ook dat iedereen altijd heel erg overdrijft met de angst voor gevaarlijke dingen. Maar zoals in ieder land,kun je nagaan dat mensen die kwaad willen, gaan kijken op plekken waar het meeste te halen valt. Dus die mega studentenplekken -zoals in Punda-, daar werd wel het meest ingebroken.
-
-
Thanks voor je reactie! Ik dacht al zoiets, daarom ga ik denk ik ook maar daar niet wonen. Al die hekken ook enzo .. vind ik ook echt niet gezellig eruit zien :-p. Ik dacht ook al dat mensen overdreven. Ik woon zelf in Den Haag en daar zegt men ook enge dingen over .. en tuurlijk is er wel eens bij me ingebroken en zijn er wel eens "enge" dingen geweest. Ik denk dat dat in elke grote stad gebeurd en dat weerhoud mij ook niet om hier lekker te blijven wonen :-). Dus Curacao kan ik vast ook wel aan.
-
Soortgelijke onderwerpen
-
emi7 in forum Wereldwijzer Reiscafé
Reacties: 2458
Laatste: 02-02-12, 19:49
-
espritbruno in forum Groot-Brittannië Reiscafé
Reacties: 0
Laatste: 03-04-09, 16:33
-
bloem29 in forum Turkse Muziek, Film, Radio & TV