Bedankt
    11
    Is bedankt: 161

Digitaal tijdens vakantie

Stond vroegere de pot pindakaas hoog op de paklijst van Nederlandse vakantiegangers, vandaag de dag prijkt de aanwezigheid van wifi hoog op het verlanglijstje. Een toenemend aantal toeristen is tijdens zijn vakantie vrijwel continue online. De groeiende verslaving en afhankelijkheid van mobiele telefoons, tablets en laptops manifesteert zich ook steeds meer op het vakantieadres. De beschikbaarheid van wifi wordt langzamerhand een van de belangrijkste criteria om voor een bepaalde hotel of camping te kiezen.

Is het voor jou belangrijk dat er op je vakantieadres wifi is?

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Re: Digitaal tijdens vakantie

Citaat Origineel gepost door Leontien Bekijk Post

Stond vroegere de pot pindakaas hoog op de paklijst van Nederlandse vakantiegangers, vandaag de dag prijkt de aanwezigheid van wifi hoog op het verlanglijstje. Een toenemend aantal toeristen is tijdens zijn vakantie vrijwel continue online. De groeiende verslaving en afhankelijkheid van mobiele telefoons, tablets en laptops manifesteert zich ook steeds meer op het vakantieadres. De beschikbaarheid van wifi wordt langzamerhand een van de belangrijkste criteria om voor een bepaalde hotel of camping te kiezen.

Heeft voor mij geen enkele prioriteit

Bedankt
    1
    Is bedankt: 1

Ja, ik kijk altijd of er wifi (gratis) aanwezig is !
    Voor mij dus zeer belangrijk, zo kan ik vanop mijn hotelkamer hotels boeken, inchecken op de luchthaven en natuurlijk informatie opvragen.

Bedankt
    0

Ja, wordt steeds belangrijker. Waar wij vroeger grote stapels kaartjes verstuurden is nu een berichtje via WiFi een gemakkelijke en goedkope optie. En inderdaad, checken van allerlei reisgegevens is een peulenschil dankzij WiFi. Een klacht over de reis of reisleider? Niet meer wachten tot je thuis bent maar meteen de organisatie informeren. Je kunt je willen afsluiten van alle moderne technieken maar slim is dat in mijn ogen niet. Bergbeklimmers hebben ongetwijfeld hun GPS, off-piste skiërs hun alarmdevice via GPS en noem maar op. Zo wordt/is WiFi een gewoon middel, of je nu wilt of niet. Nu al kun je in het meest onnozele Griekse dorpje op het terras WiFi aantreffen, in lobby's van Hotels, McDonald, Starbucks en noem maar op. WiFi, ja!

Bedankt
    1
    Is bedankt: 6

Voor mij haast onmisbaar. Al is het om last minute informatie over de vakantiebestemming op te zoeken. Mocht er geen wifi zijn, dan overleef ik het ook wel zonder tot ik thuis ben.

Bedankt
    172
    Is bedankt: 293

In Europa wel. Daar boek ik telkens een dag van tevoren mijn hotel voor de volgende nacht. En dat zoek ik dus op via internet.

Ook op backpackreizen buiten Europa zou ik het nu wel handig vinden nu ik een iPhone heb, maar ik weet niet of het mijn keuze qua hotel bepaalt. Dat moet ik nog ervaren. Ik weet nog niet of ik op mijn eerstvolgende reis een laptop ofzo meeneem, of toch met internetcafé's in de weer ga. Of dat ik het houd bij mijn iPhone en dat voldoende is, en niks doe met internetcafé's... alhoewel ik daar meestal alvast wat orde breng in mijn vele foto's. Het lijkt mij wel relaxed om met een minilaptopje met Photoshop te reizen wat dat betreft...
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    0

Dus, Cecilia74, dan is toch de iPad DE oplossing? Klein, compact, zowel foto's opbergen, meteen vanaf je SD kaartje, als internetten en telebankieren. Mijn vrouw boekte even een vlucht van Eelde naar Gran Canaria voor de komende kerst, terwijl ze in het zwembad lag op het Griekse Lesbos. Ongekende mogelijkheden, en nee, ik heb geen aandelen Apple! Je neemt geen routebeschrijving meer mee op papier wan je logt even in op de website van de organisatie. Copietje van de paspoort als pdf-je op je ipad en noem maar op. Zwijgen we nog even over alle boeken die erop staan.

Bedankt
    172
    Is bedankt: 293

Citaat Origineel gepost door reisben Bekijk Post
    Dus, Cecilia74, dan is toch de iPad DE oplossing? Klein, compact, zowel foto's opbergen, meteen vanaf je SD kaartje, als internetten en telebankieren. Mijn vrouw boekte even een vlucht van Eelde naar Gran Canaria voor de komende kerst, terwijl ze in het zwembad lag op het Griekse Lesbos. Ongekende mogelijkheden, en nee, ik heb geen aandelen Apple! Je neemt geen routebeschrijving meer mee op papier wan je logt even in op de website van de organisatie. Copietje van de paspoort als pdf-je op je ipad en noem maar op. Zwijgen we nog even over alle boeken die erop staan.
    Ik heb nog niet zo'n verstand van iPads... Kan je dus ook veel foto's op je iPad opslaan, en bv. in mapjes zetten (selectie A, selectie B)? Ik heb altijd het idee dat het meer een grote iPhone is waar je niet mee kan bellen... maar dus toch ook mappen voor bestanden zoals op een laptop? Misschien inderdaad een goeie optie... Op mijn iPhone heb ik een Photoshop-app die verrassend veel kan.
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    0

Binnenkort ga ik naar Iran, naar familie. Zij hebben geen internet, in die plaats is wel een internetcafé maar je kunt daar niet even alleen naar toe lopen/gaan! Dus heb ik een tablet gekocht (geen IPad = te duur), nu vraag ik mij af wat de beste optie is om, liefst tijdelijk, toch internet te hebben daar. Ook om Skype of VOIP er op te zetten en uiteraard mijn mail/FaceBook. Heeft iemand een goede tip voor me, of voor m'n tablet of voor m'n laptop?

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten