Bekijk resultaten peiling: Thailand is een mooi land,maar zou je er graag willen wonen later?
- Stemmers
- 90. Om te stemmen moet je een forumaccount hebben (gratis).
-
Ja:
-
Misschien :
-
Neen,ik blijf later liever in mijn eigen land :
-
Ik zou graag willen wonen in Bangkok :
-
Ik zou graag willen wonen in het noorden :
-
Ik zou graag willen wonen in Isaan :
-
Ik zou graag willen wonen op een leuke eiland :
-
Ik woon al in Thailand :
-
Andere plaatsen (licht hieronder toe!)
-
-
-
Re: Thailand is een mooi land, maar zou jij er kunnen wonen later?
later niet nu wel dat uitstellen naar later vind ik niets, komt vaak afstel van
zal de thaise logica nooit begrijpen.
waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis
-
-
-
-
Ik woon al in Bangkok, maar ik "Ja"gestemd, want ook later zou ik hier kunnen wonen. Alhoewel ik dan misschien toch liever Bangkok zou verlaten en naar een provinciaal stadje verhuizen. Maar waar naar toe, daar ben ik nog niet uit. Het mooie in Thailand is dat je bergen in het noorden hebt, en de zee in het zuiden, en daar tussen in zo'n beetje alles wat denkbaar is. Klimaat in het noorden is goed, maar de zee blijft natuurlijk aantrekkelijk. Mijn voorkeuren op het moment zijn Chiang Mai in het noorden, Udon Thani in Isaan, en Hua Hin of Rayon voor de zee.
-
-
Nou ik droom al heel mijn leven om in Thailand te gaan wonen.
Uiteindelijk zal het eens van komen,waar ik zou gaan wonen is heel gemakkelijk te zeggen,namelijk in Chiangmai (heeft met mijn verleden te maken waarom ik zo verkikkerd ben op deze mooi stad)
Natuurlijk zal ik het niet laten om mijn andere favoerite plaatsen te bezoeken oa : Krungthep,Hua Hin en Koh Samet.
-
-
 Origineel gepost door baco101
later niet nu wel dat uitstellen naar later vind ik niets, komt vaak afstel van
hier sluit ik me volledig aan....
een tropische groet vanuit een heerlijk thailand, dirk
-
-
Mij lijkt het wel leuk om voor een paar jaar in Thailand te wonen... duiklessen of iets in het toerisme. Ik sluit niet uit dat dat nooit zal gebeuren.
Wat betreft "uitstel = afstel", ik denk inderdaad ook dat dat voor veel mensen geld, maar lang niet voor iedereen. Ik ben zelf 27 lentes jong en heb leeftijdsgenoten om me heen die zich gedragen alsof ze grijs en bejaard zijn. Tegelijkertijd ontmoet ik op mijn werk mensen die op hun 84e voor het eerst besloten om eens een week of 8 naar Australië te gaan!
Het is maar net hoe jij in het leven staat!
-
-
Ik moest destijds binnen 2 weken een beslissing nemen of ik naar Thailand zou verhuizen of niet, en ik ben blij dat ik het gedaan heb, een van de beste beslissingen die ik ooit gemaakt heb.
Waar ik in Thailand woon, maakt me niet zo heel veel uit. Ik vind Bangkok een geweldige stad en het voelt hier nu als mijn thuis, maar Chiang Mai vind ik ook oke. En de Isan, tsja, dan ligt m'n hart toch nog steeds in Udon.
Maar ook ergens wonen op Koh Chang, Ao Nang, of Koh Samet zou ik geen straf vinden.....
Op vakantie naar Thailand ? Kijk voor tours en hotels eens op de website van Viengtravel of neem contact op met mij ! 'Like us' on Facebook !
Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !
-
-
Heb het me nog geen moment beklaagd dat ik naar Thailand verhuisd ben, woon dan ook in het voorlopig nog rustige Kanchanaburi, mooi centraal. Gaat hier in de toekomst wel wat drukker worden nu de opening van de grenspost met Myanmar dichterbij komt.
-
-
Als we al met zijn tweeën naar Thailand gaan om te wonen zal dat zeer waarschijnlijk in SiSaKet zijn of eventueel in Udon Thani. Op dit moment wonen we allebei nog prima in NL en zijn we bezig met het opzetten van diverse dingen. Wat ook een mogelijkheid is waar we over praten is bijvoorbeeld 9 maanden Nederland en 3 maanden Thailand maar dat moet dan wel financiel haalbaar zijn.
Eindelijk onze eigen webwinkel....... www.arunsiam.nl
don't argue with idiots. they'll drag you down to their level and beat you with experience
-
-
Heb met mij vrouw (Thaise) een huis gekocht in Cha-am in de bergen 6 km van het strand. Over anderhalf jaar ben ik 65 en wil dan in Thailand gaan wonen.
-
-
heb een appartement in pattaya over 4 jr ga ik er wonen ook
-
willemkaffa wordt bedankt door:
-
Heb zelf een huis in Ban Palai, een rustig, klein dorp op Phuket op een half uur rijden van Patong Beach. Alles binnen handbereik voor zowel Westerlingen als (uiteraard) Aziaten.
Wij verhuren ook een appartement in Patong Beach; daar heb ik een paar maal huurders gehad, die eerst de kat uit de boom willen kijken en voor twee tot vier maanden huren en vervolgens een beslissing nemen. Mocht je interesse hebben, kijk dan voor de mogelijkheden op deze link :hier aanklikken
Laatst aangepast door georgessiam : 15-08-12 om 12:44
-
-
Ik wil er eigenlijk niet later wonen, maar nu al..... Een mooie plek vlak bij het strand lijkt me wel wat. En heel belangrijk als er maar goede internetverbinding is want anders kan ik mijn werk niet uitvoeren.
-
-
Hallo, ik ga met pensioen vanaf 1 December nu, en het plan is om begin februari naar Chiang Rai te verhuizen. We , mijn Thaise vrouw en ik , hebben daar een paar jaar geleden een stukje grond gekocht en gaan daar bouwen.
Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben ?
-
-
ben er nu een paar keer geweest,maar het meeste wat me aantrekt is in de isaan.heerlijk rustig.
-
-
Ja ik wil zeker gaan wonen in Thailand, we zijn al bezig met het bouwen van ons huisje. De plaats waar ons huisje komt heet Phayuha Khiri, en ligt ongeveer 20 km van Nakhon Sawan. Hier geen gedoe met toeristen alleen thai, en Nakhon Sawan is een complete stad waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt. Ps nu hebben we nog een huurhuis in Hua Hin ook hier is het niet verkeerd om te wonen.
Laatst aangepast door leonlfm : 15-08-12 om 22:41
Reden: Iets vergeten
-
-
Ben getrouwd met Thaise en we gaan, op termijn, in Thailand wonen. Zij heeft al een huis in Pattaya, in een wijk met hoofdzakelijk Thaise bewoners.
-
-
 Origineel gepost door hans92
ben er nu een paar keer geweest,maar het meeste wat me aantrekt is in de isaan.heerlijk rustig.
En waar zou je dan eventueel willen wonen,Hans?
-
-
Ben er inmiddels al een paar keer geweest,buriram en surin.Surin sprak me het meest aan,rustig,met niet al teveel toerisme.Maar van surin naar buriram is ook maar een stukkie met het scootertje.
-
-
-
-
Ik heb ja geklikt voor later, alleen ben er nu mee bezig. ben 32 jaar en was bezig met het MVV voor mijn vriendin. welke van Thaise afkomst is. zij heeft daar een huis en een bedrijfje maar wilde liever in Nederland komen wonen. Ik heb in NL een huis en had een goede baan. (zeg maar het normale onbedwongen leventje in nederland) 2x pj op vakantie, paar keer weekendje weg, auto voor de deur alles wat het hartje begeerd) niet dus.
Ik liep al lange tijd met het gevoel dat ik iets anders zou willen en eens tijdelijk of voor altijd naar een warm land te gaan. Toen ik mijn vriendin leerde kennen en ik steeds vaker in thailand kwam werd die snak naar iets anders steeds groter. Nu mijn inmiddels ex werkgever het ook nog eens nodig vond om failliet te gaan en iedereen op straat kwam te staan heb ik de keuze gemaakt. Ik ben dus ook nu op zoek naar een baan in Bangkok. Ik heb hotel en voldoende restaurant ervaring en ga dan ook solliciteren naar een management functie in een Hotel. Deze worden eigenlijk alleen maar aan Foreigners toegewezen... wel rustig aan, eerst mijn huisje de verhuur in, even wat spaar centjes mee en al het papier werk/verzekeringen etc goed uitzoeken en regelen voordat ik op het vliegtuig stap. Maar het zal nu snel gaan gebeuren!! Inmiddels genoeg vrienden en kennissen in Thailand en zal me ook niet snel vervelen. Hebben in Bang plee, (Samutprakarn) ons huis in een "village" en zit met 30 minuten in centrum BKK.
Verder vind ik het heerlijk om even 2-3 dagen te gaan ontspannen op Samet, en dan gewoon weer keihard werken... Zou ik in NL ook moeten en ben nog jong....
Wellicht komen we elkaar nog eens tegen!
-
-
Aan allen die er willen gaan wonen : probeer het eerst toch maar es...
Daar zijn voordelen (vele) bvb : kostprijs leven , het weer , de but-guns , enz...
Nadelen : logica en commom sense zijn ver te zoeken en het "mai pen rai" systeem kan in sommige gevallen serieus op de zenuwen werken.
Maar al bij al is het STUKKEN beter dan in Belgeroko !
BTW : ik woon in Thailand en ik voel me hier opperbest.
Groeten,
Frank
-
|
.
|

|