-
Zanzibar of extra safari maken.
Beste Wereldwijzer gebruikers,
In november gaan wij naar Tanzania. Wij hebben een rondreis van twee weken geboekt bij Tayari Safari. We bezoeken dan de Serengeti en omstreken. We komen echter al 6 dagen eerder aan in Dar Es Salam.
We zoeken nog een invulling van die dagen. Het lijkt ons heel leuk om met dolfijnen te gaan zwemmen. Nu lees ik hier tegenstrijdige berichten over. De één is erg enthousiast en de ander raad het bijna af om het doen vanwege het gebrek aan regelgeving en de massale belangstelling die een bedreiging vormen voor de dolfijnen.
We kunnen in de extra dagen ook een extra safari doen. We zouden bijvoorbeeld Mikumi National Park kunnen bezoeken of een andere invulling aan deze dagen geven
Als er mensen zijn die hun ervaringen willen delen, dan ben ik hier erg blij mee.
Alle info is welkom. Wat zijn leuke plaatsen op Zanzibar om te verblijven en niet al te duur? Wij kunnen niet duiken, maar snorkelen vinden we ook erg leuk. Waar is het erg mooi om te snorkelen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet, Fred
-
-
Re: Zanzibar of extra safari maken.
Je zou ook een culturele tour kunnen doen. Er bestaan allerlei verschillende dagtripjes of langer, waarbij je met een gids bij ambachtslieden of boeren langsgaat en wat ziet van hun werk en leven. Of je bezoekt bijvoorbeeld oude rotstekeningen, een waterbron, je gaat jagen met bosjesmannen, maakt een fietstocht, of dat soort dingen. Hartstikke leuk! Je komt op plekken waar je anders nooit zo gauw zou komen en via de gids kun je leuke gesprekjes hebben met de normale Tanzanianen die normaal niet zo veel met toeristen te maken hebben. Een deel van het geld gaat ook direct naar die mensen.
Te boeken via Tanzania Tourist Board. Zie ook Lonely Planet of andere reisgids.
In Zanzibar is het noorden volgens mij het leukst en mooist. Ik verbleef in het oosten maar het snorkelen daar viel erg tegen, vooral veel zee-egels maar amper vissen. Ook is het erg ondiep waardoor je eerst een kilometer moet lopen door enkeldiep water voordat je een beetje kunt poedelen in bloedwarm water. En verder is er weinig te doen aan de oostkust.
Stone Town is erg interessant en veelzijdig. En ook leuk om daar 's avonds aan de boulevard te eten. Let wel goed op je spullen. 's Avonds kun je waardevolle spullen beter niet mee op straat nemen.
Of je kunt naar Lushoto gaan en daar in de omgeving gaan wandelen in de bergen.
Safari njema!
| Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa
-
-
Wij hebben ook de safari Serengeti geboekt bij Tayari-safari in november. Dus mss zien we elkaar daar.
Greetz
Dave
-
-
Hi Fred,
Ik heb zelf een week op Zanzibar doorgebracht, en dat was heerlijk. In het noorden heb je de dorpjes die wat meer op feesten gericht zijn, er is daar wel een wat jonger publiek. Ik heb geen idee hoe oud jullie zijn daarom vermeld ik dat erbij. Die feesten gaan de hele nacht door. In het oosten van het eiland heb je de duurdere resorts, ik had daar ook geen geld voor maar heb gewoon een busje/overdekte pickup genomen en ben een dag gaan strandwandelen daar, tussen Peja en Bwejuu. Was heerlijk! Veel plezier in ieder geval!
-
-
Hallo,
Ik zou jullie aanraden om naar Paje te gaan en dan naar het hotel Paje by Night. Het is een erg gezellig hotel en het eten is goed. Er zit een kitesurfschool bij en ik zou zeker aanraden om een paar lessen te nemen. Het is de ideale plek om het te leren (laag tij kan je overal staan) en gewoon de leukste sport die er bestaat. De reden dat ik dit forum bezoek is omdat ik net terug ben uit Zanzibar, maar nu heb ik per ongeluk nog TZS 90.000 (omgerekend €44,56) meegenomen - zat in een van mijn broekzakken. Als je binnenkort gaat, zou jij deze shillings dan van mij over willen nemen tegen een voordelige wisselkoers? Ik kan ze hier in NL niet omwisselen en ben niet van plan om binnenkort nog naar Tanzania te gaan :-/. In Tanzania zelf is het best lastig om een goede wisselkoers te krijgen, dus je hebt er echt wat aan. Ik woon in de buurt van Utrecht (Maarn), maar moet voor mijn werk naar veel verschillende plekken toe, dus kan het eventueel ook langs brengen. Ik hoor het graag. Je kunt me bereiken op mijn mobiel 0654987941 of mailen anouk_kaiser@hotmail.com.
Groetjes,
Anouk Kaiser
-
-
Ik weet niet of je al weg bent... maar wij vonden Nungwi de enige plaats waar je mooi kunt snorkelen. Alle andere plaatsen zoals Blue Bay, Stone Town, Paje, Bwejuu en Jambiani zijn niet aan te raden. Helaas. Een goed verblijf daar is LangiLangi hotel.
-
-
 Origineel gepost door deefken007
Wij hebben ook de safari Serengeti geboekt bij Tayari-safari in november. Dus mss zien we elkaar daar.
Greetz
Dave
Wij boekten een reis met Tayari safari in november 2012. Mensen ik wil jullie waarschuwen !!!!! Een reis boeken met Tayari safari is echt "basic". De faciliteiten en campings waren vuil en zeer rudimentair! Het eten was heel weinig, max 2 maaltijden per dag tenzij je tevreden bent met een pannenkoekje als lunch...drank moet je zelf voorzien dus het concept "all in" niet geloven !!!! Geen communicatie tussen de jeeps en heel veel uren in de wagen.
-
|
.
|

|