-
Welke landen Zuid Amerika
Hallo,
Volgend jaar wil ik voor 4 a 5 weken naar Zuid Amerika gaan. Ik ben er nooit eerder geweest. Welke landen raden jullie aan om te bezoeken? Mijn voorkeur gaat uit naar mooie natuur. Ik twijfel voornamelijk tussen Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia, Panama en Costa Rica. En in welke maanden kan ik het beste naar Zuid Amerika reizen wat betreft klimaat? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties!
-
-
Re: Welke landen Zuid Amerika
Zie mijn antwoorden in het Bolivia forum.
| Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa
-
-
Colombia en Ecuador zijn heel erg groen en er wonen zoveel vriendelijke mensen! Super bergen heb je in alle landen die een stuk Andes hebben. Klimaat is lastig, omdat dit in de bergen, het laagland, hoogland etc steeds anders is. Wat het beste is hangt ook van jezelf af. Colombiaanse kust kan heel heet zijn in de zomer. In bijvoorbeeld Cusco is de droge tijd de koude winter en de warmere tijd de regenachtige zomer. In Arequipa is de regentijd niet veel meer dan afentoe een bui, terwijl in de jungle de regentijd zorgt voor veel vervoerproblemen. Soms is ook het hoogseizoen in de tijd met slecht weer maar dan is er wel meer te beleven...
-
-
 Origineel gepost door Alexander P
Colombia en Ecuador zijn heel erg groen en er wonen zoveel vriendelijke mensen! Super bergen heb je in alle landen die een stuk Andes hebben. Klimaat is lastig, omdat dit in de bergen, het laagland, hoogland etc steeds anders is. Wat het beste is hangt ook van jezelf af. Colombiaanse kust kan heel heet zijn in de zomer. In bijvoorbeeld Cusco is de droge tijd de koude winter en de warmere tijd de regenachtige zomer. In Arequipa is de regentijd niet veel meer dan afentoe een bui, terwijl in de jungle de regentijd zorgt voor veel vervoerproblemen. Soms is ook het hoogseizoen in de tijd met slecht weer maar dan is er wel meer te beleven...
Ik neem aan dat je met 'zomer' december - januari bedoelt, en met 'winter' juli-augustus?
Even een heel andere vraag Alexander: heb jij misschien tips voor mooie afwisselende wandelgebieden in Colombia, voor mij met mijn beetje slechte knie? Dus niet de hele tijd steile bergen op en af, maar een klein beetje ongelijk terrein lukt wel (voor een uurtje of 4 tot 6 per dag, hooguit twee dagen achter elkaar).
Ik hou dus vooral van afwisseling en verrassingen. Watervallen, meertjes, grotten, groen, uitzicht op besneeuwde toppen (zonder die te willen beklimmen!), vulkanische activiteit.
Ik las dat El Cocuy een erg mooi gebied is maar weet niet of dat te pittig is voor mijn sneue knie. Er zijn wel meer gebieden en nationale parken die erg mooi lijken maar ik vraag me af hoe afwisselend het uitzicht dan is tijdens een wandeling.
Ook zou ik het handig vinden als het wel eenvoudig te regelen is om een gids te boeken, eventueel samen met een groep (dus wel een beetje toeristisch ontwikkeld), en eventueel spullen te huren als je die nodig hebt.
(einde thread-hijack )
| Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa
-
-
Beste Cecilia,
In Colombia is de zomer/winter qua timing gelijk met die van ons omdat het op het noordelijk halfrond ligt, in de meeste andere landen is het wel omgedraaid.
Voor je wandelvraag heb ik weinig ervaring. Ik denk in ieder geval dat Ciudad perdida (verloren stad bij NP Tairona) afvalt omdat het te zwaar zal zijn. In de buurt van Pasto heb ik gewandeld naar Laguna verde, dat was een mooie niet te zware wandeling, en ook rond San Augustin zou je goed moeten kunnen wandelen. In Cocuy ben ik niet geweest. Meer weet ik helaas niet.
-
Alexander P wordt bedankt door:
|
.
|

|