Onderwerp: Malaria tabletten

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Malaria tabletten

Ik ga eind oktober voor 3 maanden richting Afrika. Nou moet ik al die tijd malariatabletten gaan innemen. Ik ben bij de GGD geweest en daar stelde ze me eigenlijk de keus tussen Lariam en Malarone.
    Ik wil eigenlijk gewoon de Lariam gaan gebruiken, maar nu lees ik allemaal zulke akelige reacties op het internet.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Esther

Bedankt
    62
    Is bedankt: 33

Re: Malaria tabletten

Wat een tof vooruitzicht! Je zou Lariam eerst kunne proberen. Het is een stuk goedkoper dan Malerone. Als je nergens last van hebt, kun je gewoon Lariam nemen. Anders ben je toch gebonden aan de duurdere. Kun je ze misschien kopen in het land waar je heengaat?
    De reisblog van twee backpackers op wereldreis - Reisverhalen, tips, ervaringen, advies en inspiratie - www.backpackgek.nl

Bedankt
    10
    Is bedankt: 44

3 a 4 tabletten uitproberen in Nederland, dan weet je het.
    Sjaak
    http://www.verrerondreizen.com lastmintes, aanbiedingen en meer!
    http://www.wereldrondreis.eu september 2012 weer 6 maanden rondreizen!
    http://sjaak.aroundtheglobe.nl reisverhalen van Sjaak

Bedankt
    175
    Is bedankt: 312

Ik heb nooit last van bijwerkingen gehad, ik heb Lariam op minstens 4 verschillende reizen gebruikt. Wel droom ik meestal heel raar en levendig, en soms eng, maar ik heb nooit kunnen aanwijzen of dat nou kwam door Lariam, of door het solo op reis zijn in een nieuw spannend land (of de vooruitzichten daarop, in de weken voor de reis dat ik al Lariam slikte), of een combi daarvan.
    Alleen heb ik wel een erg zwaar, rottig gevoel op mijn maag net na het innemen. Alsof je een liter lauw water in 1x hebt opgedronken ofzo. Cola (gewone, niet light) helpt!! (Cola helpt sowieso goed tegen misselijkheid, hoofdpijn, wagenziekte en nog zo wat kwaaltjes.) En ik neem Lariam liever 's ochtends bij het ontbijt, dan heb ik minder last van rare dromen. En dus meteen cola er achteraan.

Mijn zusje kreeg wel paranoïde angsten en achtervolgingswaanzin door Lariam, maar daar kom je op tijd achter als je een paar weken voor de reis begint. Ze is toen geswitcht naar Malerone. Dus probeer er eerst een paar.
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    0

Malarone nemen. Lariam heeft nare bijwerkingen.

Bedankt
    175
    Is bedankt: 312

Overigens is Malerone natuurlijk ook troep... maarja malaria wil je al helemaal niet!
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door EstherRoeters Bekijk Post
    Ik ga eind oktober voor 3 maanden richting Afrika. Nou moet ik al die tijd malariatabletten gaan innemen. Ik ben bij de GGD geweest en daar stelde ze me eigenlijk de keus tussen Lariam en Malarone.
    Ik wil eigenlijk gewoon de Lariam gaan gebruiken, maar nu lees ik allemaal zulke akelige reacties op het internet.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Esther
    Niet doen! Veel mensen hebbeb vervelende bijwerkingen. Slik liever iedere dag de malaronetablet.

Groet, Martina

Bedankt
    0

Ik zou de Lariam gewoon uitproberen inderdaad met een stuk of 3 pillen. De akelige ervaringen worden vaak nogal uit zijn verband getrokken/overdreven. Immers <1% van de mensen heeft daadwerkelijk de echt vervelende bijwerkingen als hallicunaties e.d. en daarom kun je het dus beter uitproberen. Gezien de veel lagere kosten zou ik zeker voor Lariam gaan als je het verdraagt (>90% van de mensen).

.

WERELDWIJZER AGENDA
JUNI 2013
Scandinavië Reisquiz
Peiling: Grootste vertraging ooit met het vliegtuig?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
JULI 2013
Scandinavië Reisquiz
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
OKTOBER 2013
Informatiemarkt Student Op Reis
NOVEMBER 2013
Wereldwijzer Vrijwilligersdag

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten