Onderwerp: Trektocht van Mexico naar Nicaragua via Guatemala, Honduras en El Salvador.

Bedankt
    2
    Is bedankt: 1

Trektocht van Mexico naar Nicaragua via Guatemala, Honduras en El Salvador.

Hola,
    Verheugd deel ik mee dat we begin december vliegen naar Mexico Cancun om daar een trektocht te maken van ongeveer 3 maanden. Het oorspronkelijk plan is om drie maanden doorheen Mexico te trekken maar dit is nogal afhankelijk van ons budget. Ik vrees dat Mexico duurder gaat uitkomen dan verwacht daarom heb ik een plan B bedacht om ipv naar het noorden te trekken door naar Guatemala, Honduras, El Salvador om uiteindelijk in Nicaragua te stranden..

Iemand een enig idee wat het dagbugdet tegenwoordig is om te backpacken doorheen Mexico? En hoe zit het met de veiligheid in Guatemala, Honduras en Nicaragua?
    Ik hoor het graag

Bedankt
    7
    Is bedankt: 33

Re: Trektocht van Mexico naar Nicaragua via Guatemala, Honduras en El Salvador.

Hola,

Wat een leuk plan
    Persoonlijk zou ik voor Mexico, Guatemala en Nicaragua ongeveer 1 maand per land uittrekken. Voor El Salvador en Honduras korter, dus is het aan te raden om een (aantal) land(en) te schrappen. Guatemala, Honduras en El Salvador zijn erg onveilig op dit moment. Desondanks gaan er wel veel backpackers naar Guatemala, omdat dit land qua natuur en cultuur nou eenmaal veel te bieden heeft. Honduras en El Salvador zijn minder interessant, met een paar uitzonderingen, zoals bijv. Roatan (duiken) in Honduras, maar dit is weer vrij prijzig. Je moet dus goed van te voren uitzoeken wat je wilt zien/doen en wat je budget is. Als je nog geen Spaans spreekt, is het aan te raden om een Spaanse cursus toe doen bijv. in Guatemala en/of Nicaragua.

Nicaragua is het veiligste land van Midden-Amerika. Je kunt hier prima reizen zonder problemen, mits je natuurlijk je gezonde verstand gebruikt. Nicaragua is ook het goedkoopste land om te backpacken. Zie onderstaande link voor voorbeelden:
    http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/...gua-si531.html

Volgens Lonely Planet ben je dit budget per land kwijt:
    - Mexico $40 - $50 per dag
    - Guatemala $20 - $40 per dag
    - El Salvador $25 - $30 per dag
    - Honduras $25 - $30 per dag
    - Nicaragua $20 - $30 per dag

Voor meer info over Nicaragua:
    http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nicaragua/
    www.vianica.com

Saludos,
    Sole

Bedankt
    175
    Is bedankt: 312

Ik ben het eens met Sole: een maand per land.
    Ik heb in Nicaragua gereisd, een heerlijk land met veel variatie in natuur en temperaturen, leuke koloniale steden, mooie vulkanen, aardige mensen, en inderdaad lekker goedkoop. Wij waren met zijn tweeën dus konden kamers delen. Ik denk dat we ongeveer 20-25 euro p/p per dag kwijt waren, hebben wel af en toe tourtjes gedaan en altijd een eigen kamer met badkamer.
    HIER zie je foto's en lees je mijn route en een verslagje.
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

4. Cecilia74 wordt bedankt door:

Bedankt
    2

Citaat Origineel gepost door sole89 Bekijk Post
    Hola,

Wat een leuk plan
    Persoonlijk zou ik voor Mexico, Guatemala en Nicaragua ongeveer 1 maand per land uittrekken. Voor El Salvador en Honduras korter, dus is het aan te raden om een (aantal) land(en) te schrappen. Guatemala, Honduras en El Salvador zijn erg onveilig op dit moment. Desondanks gaan er wel veel backpackers naar Guatemala, omdat dit land qua natuur en cultuur nou eenmaal veel te bieden heeft. Honduras en El Salvador zijn minder interessant, met een paar uitzonderingen, zoals bijv. Roatan (duiken) in Honduras, maar dit is weer vrij prijzig. Je moet dus goed van te voren uitzoeken wat je wilt zien/doen en wat je budget is. Als je nog geen Spaans spreekt, is het aan te raden om een Spaanse cursus toe doen bijv. in Guatemala en/of Nicaragua.

Nicaragua is het veiligste land van Midden-Amerika. Je kunt hier prima reizen
    zonder problemen, mits je natuurlijk je gezonde verstand gebruikt. Nicaragua is ook het goedkoopste land om te backpacken. Zie onderstaande link voor voorbeelden:
    http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/...gua-si531.html

Volgens Lonely Planet ben je dit budget per land kwijt:
    - Mexico $40 - $50 per dag
    - Guatemala $20 - $40 per dag
    - El Salvador $25 - $30 per dag
    - Honduras $25 - $30 per dag
    - Nicaragua $20 - $30 per dag

Voor meer info over Nicaragua:
    http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nicaragua/
    www.vianica.com

Saludos,
    Sole

Dankuwel voor je reactie!
    Ik had dit ook in gedachten maar het is toch altijd fijn om de meningen te horen van ervaren reizigers. Dit stelt wat gerust!
    Thanks a lot! x

Bedankt
    2

Citaat Origineel gepost door Cecilia74 Bekijk Post
    Ik ben het eens met Sole: een maand per land.
    Ik heb in Nicaragua gereisd, een heerlijk land met veel variatie in natuur en temperaturen, leuke koloniale steden, mooie vulkanen, aardige mensen, en inderdaad lekker goedkoop. Wij waren met zijn tweeën dus konden kamers delen. Ik denk dat we ongeveer 20-25 euro p/p per dag kwijt waren, hebben wel af en toe tourtjes gedaan en altijd een eigen kamer met badkamer.
    HIER zie je foto's en lees je mijn route en een verslagje.
    Thanks a lot!
    Ik ga met veel plezier en reiskriebels je verslag en je fotos bekijken!
    Tof van je om te reageren

7. arwenn wordt bedankt door:

Bedankt
    175
    Is bedankt: 312

Citaat Origineel gepost door arwenn Bekijk Post
    En hoe zit het met de veiligheid in Guatemala, Honduras en Nicaragua?
    Zie deze thread.
    Veel plezier!
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

.

WERELDWIJZER AGENDA
JUNI 2013
Scandinavië Reisquiz
Peiling: Grootste vertraging ooit met het vliegtuig?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
JULI 2013
Scandinavië Reisquiz
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
OKTOBER 2013
Informatiemarkt Student Op Reis
NOVEMBER 2013
Wereldwijzer Vrijwilligersdag

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten