-
Welke landen Zuid Amerika
Hallo,
Volgend jaar wil ik voor 4 a 5 weken naar Zuid Amerika gaan. Ik ben er nooit eerder geweest. Welke landen raden jullie aan om te bezoeken? Mijn voorkeur gaat uit naar mooie natuur. Ik twijfel voornamelijk tussen Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia, Panama en Costa Rica. En in welke maanden kan ik het beste naar Zuid Amerika reizen wat betreft klimaat? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties!
-
-
Re: Welke landen Zuid Amerika
Zie mijn antwoorden in het Bolivia forum.
| Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa
-
-
Costa Rica is een land dat bekend staat om zijn uitbundige en zeer gevarieerde natuur. Grote delen van Costa Rica zijn tot Nationaal Park aangewezen waar je dan kennis kunt maken met die natuur: tropisch jungles, vulkanen, eindeloze verlaten stranden, nevelwouden, aan twee kanten de zee, bergpieken en vruchtbare dalen. Een uiterst vriendelijke bevolking maakt dit land nog eens extra aantrekkelijk voor de bezoeker aan Costa Rica.
Je zut er beslist geen spijt van krijgen als je Costa Rica gaat bezoeken!
-
-
Natuurlijk wil je als je naar de Zuidpunt van Amerika gaat in Peru naar Machu Picchu, tegenwoordig wel prijzig maar reuze interessant, Bolivia heeft het mysterieuze Puma Punku waarvan niemand weet hoe het ooit gebouwd is. Bolivia en Peru zijn nog landen waar je nog wat van de indianen cultuur kunt proeven. Als je richting Panama en Costa Rica gaat kom je daar nog maar weinig van tegen omdat de landen meer op Noord Amerika zijn gericht en in Costa Rica door de kolonisten vrijwel alle indianen zijn uitgeroeid. Cecelia heeft je een mooie uitleg gegeven, denk eraan dat als je in de Nederlandse winter gaat en dus de zuid amerikaanse zomer dat het op sommige plaatsen erg heet kan zijn en de siesta in het leven wordt greroepen.
-
|
.
|

|