-
Wat vragen (tips)
We gaan over een paar weken voor 13 dagen naar China. We doen de korte trip Hangzhou -> Shanghai -> Yangshuo (vanaf Kuala Lumpur).
Ik heb een paar praktische vragen en hopelijk hebben jullie wat tips voor mij.
1) Welke 3G micro simkaart provider kan ik het beste nemen zodat ik op het complete traject bereik heb en houdt? Laten providers in China tethering toe?
2) Wanneer we een fiets huren in Hangzhou; kunnen we dan ook vanaf West-Lake gewoon naar het centrum fietsen (dat op de kaart tegen het meer aan ligt?) of valt dit af te raden?
3) We moeten nog treintickets voor het traject Hangzhou -> Shanghai kopen. Dit wordt onze eerste 'snelle trein'. Heeft het zin om ons best te doen voor 'luxe' klasse, of voldoet elke klasse. Kan ons guesthouse gewoon treintickets voor ons regelen (bv 2 dagen vooraf) of moeten we zelf naar het treinstation?
4) Heb je in Shanghai een soort Hop-on, Hop-off bus waarmee je makkelijk in 1 dag alle (of een hoop) hoogtepunten kunt bezoeken?
Enige input zou van harte welkom zijn
-
-
Re: Wat vragen (tips)
In Shanghai kun je het handigst een metrodagkaart nemen.
-
-
Dank je voor je reactie. We zijn idd van plan om een kaart te kopen, scheelt altijd flink wat hassle.
We kijken uit naar de trip. Volgende week is het alweer zover!
Iemand nog andere tips?
-
-
In Yuangshuo kun je ook goed fietsen huren, hebben wij ook gedaan, keus zat...
-
-
-
-
Hoi Ilya.
Fijne reis in China! Met de trein reizen is prima. Vooral de Soft Sleaper of Hard Sleaper is perfect als je 's nachts reist. Een hard seater is weliswaar goedkoop, maar niet aan te raden voor langere trajecten. Treintickets kun het beste kopen via je hostel of questhouse. Zelf kopen bij het station kan ook, maar je moet dan wel geluk hebben dat je een Chinees vindt die een beetje Engels spreekt en je wilt helpen.
-
-
-
-
dat fietsen in Huangzhou zal best wel meevallen .
In shanghai rijdt er een sight seeing bus rond , die u voor een aanneembare prijs gans Shanghai toont , je kan overal op en afstappen , en zelfs overstappen op een van de 2 andere lijnen die u telkens een ander deel van de stad laten zien , zoals Pudong bv . Je kan dan uit al het moois dat je zal zien kiezen wat je de volgende dag eens grondig wil bezoeken .
Als je Shanghai goed wil bezoeken heb je toch vlug een dag of 5 nodig ;prachtige stad .
En vergeet die adapters voor uw elektrische toestanden gerust , je kan alom uw europese stekkers inpluggen .
-
-
Je hebt in China geen adapter nodig voor Nederlandse stekkers. Die passen gewoon in het stopcontact.
Fietsen in Hangzhou gaat prima! Er staan overal fietsen die je kunt huren. Je betaalt (als ik het me goed herinner) 100RMB borg en kunt de hele dag je fiets gebruiken. Of je parkeert hem ergens en neemt vervolgens een andere mee. In de hele stad staan fietsen die je hier voor kunt gebruiken.
Hop on, hop off, die is er zeker in Shanghai, maar zal ik niet zo gauw nemen. Metro brengt je ook overal heen.
Wil je Engelse lesgeven in China of reizen door China? Kijk dan eens op mijn reisblog voor mijn ervaringen als Engels leerkracht en wonen & werken in China. http://goyvon.com.
-
-
juist ja de metro brengt je overal , snel en goedkoop ,maar ..... je ziet geen barst , tenzij je de metrostations van binnen een cultureel hoogstandje vindt . Deze mensen komen wel op reis en willen wat zien , wat is er dan leuker dan boven op die dubbeldek bus (open trouwens) .
-
-
Grappig die verdeelde meningen over hop-on, hop-off. Hier in KL is het grote nadeel dat je telkens maar weer die uitlaatgassen inademt. Verder sta je 80% van de tijd in de file. Leuk om foto's vanaf het open bovendek te nemen; maar het verveelt al snel. Ik loop normaal gesproken liever wat blokjes (we doen bv de food tour bij UnTour), dan die bus. Metro nemen we natuurlijk om snel tussen de verschillende attracties te reizen. We hebben wat vrienden in Shanghai wonen, dus de avonden (overdag werken ze) zijn al leuk gevuld!!
Dank voor alle leuke reacties. Zorgt voor extra vakantieplezier
-
-
-
|
.
|

|