Bedankt
    6
    Is bedankt: 13

Re: 3 weken China, kosten en tips

@Ritz, ook ik zit met studie, en nu inderdaad redelijk rustige periode. (na ja rustig...) En ik was zooooo in the mood toen we de tickets kochten dat we ook zijn gaan kijken voor een paar hostels en dus ook al een paar hebben geboekt.

@kiwi: Wij hebben sowieso 2 binnenlandse vluchten gepland. Shanghai - Beijing en Chengdu Lijiang. Als ze gaan dalen zo'n 3 weken voor de vluchtdatum kan het tot de helft schelen. Zo kost een ticket Chengdu Lijiang voor over ongeveer 3 weken 540 RMB en dik in november 1000 RMB (incl. tax). De rest hebben we ingecalculeerd per trein, maar mocht een vliegticket qua prijs niet veel verschillen met de trein dan kopen we vliegtickets. Volgens mij was het op travelzen.com dat je prijsweergave kan zien voor aankomende weken en dus ook de daling/stijging van de prijzen.
    Wij gokken dat we ongeveer 1200,- in totaal (2 pers) kwijt zullen zijn aan hostels en vervoer. Misschien te laag of te hoog... Maar qua hostels zitten we op zo'n 400-500 (incl. 2 overnachtingen Dubai en 27 nachten China). En qua vervoer had mijn vriend het beetje globaal bekeken was het ongeveer 700,-.
    Dit hadden we gedaan ook om te kijken of het voor ons haalbaar was om naar China te gaan. Ook ivm die leuke langstudeerboete! Maar het is voor ons gelukkig wel haalbaar, zeker als we nog wat extra uurtjes op het werk kunnen meepikken!
    Ik denk dat 900,- p.p. op zich dan wel redelijke prijs is omdat ook bijna alles voor jullie geregeld word! En natuurlijk ook beetje extra comfort!

Qua reisgids hebben wij iig nu de LP, en de Rough Guide voor Beijing en Hong Kong.... meer tips zijn altijd welkom!!!

Ohhw en we hebben ook een point-it boekje aangeschaft! Boekje met plaatjes zodat je kunt aanwijzen wat je bijv. wilt eten of waar je heen moet etc.
    Laatst aangepast door laupi : 20-09-12 om 14:44 Reden: toevoeging

2. laupi wordt bedankt door:

Bedankt
    6
    Is bedankt: 2

@laupi: Hmm, dat scheelt toch wel weer erg veel... Pff..
    Maar 1200, dus 500 euro met 2 personen voor 27 nachten incl. Dubai.
    Dus jullie zoeken kamers rond de gemiddeld 18 per nacht met z'n 2tjes. Dat moet lukken, compenseer je de grote steden met de kleine dorpen.
    En dus maar 350 p.p. voor rondreizen??? Dat is dan incl. 2 vliegtickets en hoeveel treinen??? Neem aan dat jullie de kleine afstanden er nog niet bij hebben? Bedoel bijv. naar excursies en evt op en neer vliegveld-hostel e.d.

Die 900 p.p. is nu alleen voor al het vervoer he. Maar denk dat het 1000 is voor 6 vluchten, trein en een wat langere busreis. En dan nog 3 bouwstenen die nog +- samen 500 p.p. zijn :S Dan hebben we nog voor hostels zijn we denk ik +-max. 400 met z'n 2tjes aan kwijt denk ik. Dus dan zit je al op 1700 p.p + vlucht = bijna 2400 en dan moeten we daar dus nog de excursies (behalve die we al in de 3 bouwstenen hebben, korte afstanden vervoer, entreegelden, eten, visum)...
    Ik vind het erg duur worden en we moeten misschien wel het Jiuzhaigou NP er uit gooien :S Dat scheelt ons veel entree en een dure vlucht waarschijnlijk.
    Of we moeten vaker treinen maar dat zien we niet zo zitten, of alles zelf proberen te regelen maar das ook n gedoe :S Haha je ziet het, is nog even goed nadenken :S Tjaaa....

Bedankt
    6
    Is bedankt: 13

@kiwi ik kreeg net zelfs te horen dat het 450 is voor 27 nachten China en 2 Dubai. En we compenseren idd de grote steden met de kleinere dorpen! Kan natuurlijk nog door de koers iets hoger/lager uitvallen.

Voor vervoer is het puur alleen vervoer van stad naar stad met trein en vluchten. In ieder geval 2 vluchten en 8 treinreizen. Daar zit excursievervoer en transfers niet bij in.
    Maar transfers en excursies vallen qua prijs super mee. Retour vanuit Kunming naar Shilin is bijv. 30-40 RMB. Misschien dat we er nog zo'n 100,- p.p. boven op moeten gooien voor transfers en vervoer naar excursies. Maar dat is natte vinger werk hahahaha!

Entreegelden vallen me persoonlijk erg mee, zeker omdat we grof gebruik kunnen maken van onze studentenkaart!! Scheelt soms wel de helft van de entree

Het nadeel bij ons was dat we steeds meer wilden zien en doen... Eerst was het: we doen alleen qua grote stad Beijing. Toen Hong Kong omdat het makkelijker was qua vlucht en toen ook Shanghai... Ik wilde zelf graag eerst ook naar Pingyao en Hainan/Sanya maar dat werd echt te krap, te duur en te lang qua reis... Ook Tibet was een optie in het begin. Maar die bewaren we wel voor een volgende keer

Wij zitten nu denk ik op zo'n 1550,- p.p. met tickets, hostels, binnenl.vluchten, treinreizen en visum.

Bedankt
    0
    Is bedankt: 2

Waah ik krijg nu zoveel zin in m'n rondreis door China! Ik ben al in Shanghai en ga in de maand januari reizen

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten