Onderwerp: Japan Rail Pass

Bedankt
    0
    Is bedankt: 1

Re: Japan Rail Pass

Alhoewel ik zelf nog ben geweest ben heb ik gelezen dat zowel Fuji als Nikko als dagtrips te doen zijn, mits je enkel de hoogtepunten aandoet (dus geen beklimming of het omliggende national park in Nikko). Maar veel meer luxe kun je je ook niet veroorloven in acht dagen.

Als je dit een beetje praktisch inpast en niet al te lang blijft pakken houdt je dan voor zowel Kyoto als Tokio drie dagen over. Dan heb je toch wel wat moois gezien denk ik.

Forumbeheerder Noord-Korea

Bedankt
    45
    Is bedankt: 144

Nikko is prima als dagtrip vanuit Tokyo te doen, al zal je met meer tijd uiteraard meer kunnen zien. Bij Fuji is het meer de vraag wat je wilt. Beklimmen? In oktober waarschijnlijk geen optie meer. Alternatieven zijn bijvoorbeeld Fuji Five Lakes en Hakone, beiden prima als dagtrip te doen, maar zeker in Hakone moet je dan door de afstand wel een beetje geluk met het weer hebben.

Met zo weinig tijd zou ik Nikko waarschijnlijk laten schieten, hoe mooi ook, in Kyoto heb je al meer dan genoeg prachtige tempels. Hakone zou je eventueel onderweg van Tokyo naar Kyoto mee kunnen pikken.

Of een alternatief: blijf in Tokyo en gebruik at als uitvalsbasis voor de omgeving. Zoals gezegd Nikko, Hakone en Fuji Five Lakes, maar bijvoorbeeld ook Kamakura, Kawagoe en Yokohama. Meer dan genoeg te zien om het een week uit te houden. En dat zegt iemand die in totaal zo'n drie weken in of rond Tokyo is geweest en zich daar nog geen moment verveeld heeft
    Filmpjes van mijn reizen!

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Dank jullie wel voor de reacties! Goed om te weten dat Fuji en nikko als dagtrips te doen zijn. Ik denk dan ook dat ik er uit ben. Ik heb nu het volgende idee in m'n hoofd:

12-16 okt Tokyo

15 okt dagtrip nikko

16-19 okt Kyoto

19 okt hakone of Fuji five lakes (ik vlieg om 21.00 uur vanaf Tokyo)

Dan verblijf ik in principe op 2 plekken, maar kan ik wel alles zien. Is deze planning realistisch?

Wat is mooier/leuker hakone of Fuji five lakes? Beklimmen zal er inderdaad niet inzitten, maar wil vooral genieten van de natuur en mooie fotos maken.

Kan ik met deze route het beste een los treinkaartje kopen of toch de railpass aanschaffen?ik las dat je m ook in Tokyo kunt gebruiken voor de trein trajecten in de stad. En aangezien het lijkt dat een retourtje Kyoto al ruim 200 euro kost is dat misschien wel voordeliger...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Bedankt
    20
    Is bedankt: 55

De planning is zeker realistisch. De keuze tussen Hakone en Fuji Five Lakes is een moeilijke. Hakone heeft meer verschillende attracties, ik denk dat je moet kijken of daar iets interessants tussen zit voor je. Owakudani is bijvoorbeeld interessant. Als de weersvooruitzichten rond Fuji niet goed zijn is Hakone een betere optie denk ik.

Ik denk dat je even rustig alles moet uitrekenen om te weten of het goedkoper is om losse kaartjes te kopen, hoewel het waarschijnlijk niet veel gaat schelen. De Railpass geeft je ook een stukje gemak en je kunt gedeeltelijk met de Shinkansen reizen naar Nikko en Hakone. Veel plekken in Tokyo zijn inderdaad te bereiken met JR, een enkeltje binnen Tokyo is meestal ongeveer 160-220yen.

Persoonlijk zou ik trouwens nog een verre dagtrip zoals Hiroshima/Miyajima vanuit Kyoto inplannen om meer uit de Railpass te halen, maar dan zul je weer iets anders weg moeten laten.

De Suica & NEX is ook een goede deal met reistegoed om van Narita naar Tokyo te reizen, afhankelijk van waar je verblijft.

Bedankt
    14
    Is bedankt: 48

Ik denk dat Nigo grotendeels gelijk heeft.
    De planning is realistisch en je moet even uitrekenen of de JRP voordelig is.
    Maar of je nu, als je de JRP aanschaft, een hele dag in de trein moet gaan zitten om het eruit te halen? De treinen in Japan zijn mooi en schoon hoor, daar niet van, maar ik zou het toch zonde vinden om daaraan mijn tijd te verdoen. Er is zoveel moois te zien in en in de buurt van Kyoto en dat red je allemaal al nooit.

Je kunt naar mijn mening beter zo weinig mogelijk reizen en zoveel mogelijk genieten van waar je bent.

Forumbeheerder Noord-Korea

Bedankt
    45
    Is bedankt: 144

Wat betreft Fuji Five Lakes versus Hakone, ik denk dat je het zo moet zijn: Hakone is op zichzelf mooier, in FFL heb je door de veel kleinere afstand meer kans Mt. Fuji te zien. Hakone heeft wel het voordeel dat het vanuit Kyoto min of meer op de route ligt, terwijl FFL een forse omweg is.

Overigens zou ik het dan wel eerder op de rit naar Kyoto doen dan pas op de terugweg. Als je om 21.00u vliegt zal je uiterlijk om 19.00u op het vliegveld moeten zijn, en rekening houdend met de avondspits zal het dan toch erg krap worden om het hele rondje Hakone te maken.
    Filmpjes van mijn reizen!

Bedankt
    0

Bedankt voor jullie reacties! Dit maakt het plannen van mijn reis een heel stuk eenvoudiger.

Ik ga me nog even goed verdiepen in hakone en Fuji five lakes om zo een beslissing te maken. Maar denk dat, als ik jullie zo hoor, hakone de beste keuze is. Tenzij het weer minder goed is. Dit kan ik ook nog op de dag zelf bepalen. Ik zal hakone (of fuji 5L) dan inderdaad gaan bezoeken op de weg richting Kyoto ipv op de dag van vertrek.

Ik denk dat de railpass niet veel scheelt met losse kaartjes en maakt het wel iets gemakkelijker reizen dan iedere keer losse kaartjes halen. Een extra verre trip maken om m'n treinpas eruit te halen gaat denk ik wat ver, hoe mooi hiroshima en Myajima ook zal zijn. Ik vind het zonde om in zo'n korte periode veel tijd in de trein door te brengen, terwijl er nog genoeg te zien is op de plekken waar ik al heen ga. Maar het is wel fijn om die flexibiliteit te hebben ter plaatse, voor het geval ik ineens toch graag nog iets anders wil bezoeken. Maar ik denk dat ik met deze route al een prachtige reis ga maken en niet de behoefte zal hebben er nog meer in te stoppen!

Dan ga ik nu nog even uitzoeken in welke hostels ik ga verblijven. Mocht ik daar nog tips voor nodig hebben dan laat ik het weten. In ieder geval al heel erg bedankt voor al het goede advies tot zover!

Gr. Marjolein

Bedankt
    0

Wij gaan 31 maart 2013 naar Japan; hoelang van te voren moet ik de JRP aanvragen.

Als ik naar een bestemming reis met overstaps kan ik dan bij de 1e instap ook al de plaatsen laten reserveren voor de overstaptreinen
    of moet ik dit bij elke tussenstop opnieuw laten doen en zo ja mis ik dan niet de aansluiting.

Mvg Hans

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten