-
Re: Langer op reis - "nu of nooit"-gevoel
Ik ga naar Laos, filipijnen, australie (alleen van sydney naar brisbane) peru en brazilie! Heb er heel veel zin in!
Ik weet ook niet precies hoe ik het ga vinden, mijn vorige reizen waren altijd met iemand samen. Maar ik had ook zoiets van waarom zou ik wachten nu kan het! Mocht ik het zomaar echt niet leuk vinden (verwacht ik niet) dan kan ik altijd nog naar huis. Ik ga begin januari op pad. December is nog wel gezellig maar januari vind ik nooit iets aan ;-) heel veel plezier en laat maar weten wat je uiteindelijk boekt! Ik vond zuid afrika heel leuk. We zijn van johannesberg naar kaapstad gereisd via swasiland en een kort bezoek aan lesotho. Tanzania staat hoog op mijn lijstje maar ivm route en budget sla ik die deze keer over. Geniet ervan!
-
-
Een (wereld)reis is een stap uit je comfort zone, een sprong in het diepe.
Eng misschien, maar in de werkelijkheid oooh zo mooi, en makkelijk!
..
DOEN! = Het wordt de tijd van je leven.
Niet doen = Altijd blijven zeggen; had ik maar....
-
basenmalou wordt bedankt door:
-
Heel hard genoten van jullie website bas en malou...
-
ellen en bjorn wordt bedankt door:
-
Ja! Ik ga op pad!
Ik blijf een paar maanden in Zuid-Afrika (vrijwilligersprojecten), verder Nieuw-Zeeland (exacte duur nog niet bekend), en Japan. Zuid-Afrika is al geregeld, maandag eerste inentingen, vluchten kan ik waarschijnlijk volgende week vastleggen. Hiephoi!
Vind het superspannend, maar ga leuke dingen doen en mooie dingen zien, en werk doen dat behalve leuk ook relevant is voor mijn cv (musea). Nu ik ook een aantal dingen heb geregeld, wordt het concreter en minder eng 
Ik blijf in ieder geval een half jaar weg, mogelijk langer. Ik heb wat opties daarvoor, en met het oog daarop denk ik er toch over om mijn huis op te zeggen, als ik geen onderhuurder kan vinden. Maar goed, hier heb ik nog even een paar maanden tijd voor!
-
-
super leuk voor jou...je zal zien, eenmaal je begonnen bent met regelen (zoals nu) gaat alles van zelf.
Bij ons gaat het nu allemaal heel snel, nog eummmm 8 dagen.
Ben momenteel echt geen aangenaam mens om mee samen te leven....zenuwen
maar voor de rest kijken we er super naar uit
-
-
Wat gaaf Melanthe!
Persoonlijk zou ik wel bij terugkomst nog IETS van een basis willen hebben: of een huis, of een baan, of geld. Na mijn reis van een jaar had ik geen van drieën en dat was wel effe stress. Met een horecabaantje kwam het geld al wel snel binnen, een huis heeft wel veel meer moeite gekost (maar ik wilde ook in Amsterdam wonen) maar ik zou nu toch wel een van de drie willen hebben na een lange reis... vooral dat derde item (geld) was een beetje 'jammer' dat het echt hélemaal op was bij terugkomst want daardoor hadden we ook helemaal geen lucht om even rustig thuis te komen en alles op een rijtje te zetten.
Nou in ieder geval wel superstoer dat je je plannen echt doorzet en controle pakt over je leven, ik denk dat je er heel blij mee zult zijn, hoe het ook gaat lopen.
Geniet ervan!
| Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa
-
-
 Origineel gepost door ellen en bjorn
super leuk voor jou...je zal zien, eenmaal je begonnen bent met regelen (zoals nu) gaat alles van zelf.
Bij ons gaat het nu allemaal heel snel, nog eummmm 8 dagen.
Ben momenteel echt geen aangenaam mens om mee samen te leven....zenuwen
maar voor de rest kijken we er super naar uit
dat schiet inderdaad al enorm op, logisch dat het steeds een beetje spannender wordt! Gaaf!
-
-
 Origineel gepost door Cecilia74
Wat gaaf Melanthe!
Persoonlijk zou ik wel bij terugkomst nog IETS van een basis willen hebben: of een huis, of een baan, of geld. Na mijn reis van een jaar had ik geen van drieën en dat was wel effe stress. Met een horecabaantje kwam het geld al wel snel binnen, een huis heeft wel veel meer moeite gekost (maar ik wilde ook in Amsterdam wonen) maar ik zou nu toch wel een van de drie willen hebben na een lange reis... vooral dat derde item (geld) was een beetje 'jammer' dat het echt hélemaal op was bij terugkomst  want daardoor hadden we ook helemaal geen lucht om even rustig thuis te komen en alles op een rijtje te zetten.
Nou in ieder geval wel superstoer dat je je plannen echt doorzet en controle pakt over je leven, ik denk dat je er heel blij mee zult zijn, hoe het ook gaat lopen.
Geniet ervan!
Hi Cecilia,
Dankjewel 
Ben het met je eens wat geld/huis/baan betreft. Ik heb alleen geen baan als ik weer terugkom, wat geld wel, en huis in principe ook. Ik heb een buffer apart staan waar ik nu niet aan kom, en waar ik bij terugkomst even mee voort kan als ik geen baan heb. (niet superlang, maar een paar maanden wel). Huis kan waarschijnlijk in onderhuur. Het liefst zeg ik het inderdaad niet op. Ben wel gehecht aan mijn huisje, en ik wil ook gewoon een eigen plek hebben als ik weer terugkom.
Het is even geen vetpot als ik terugkom en niet meteen een baan vind, maar ik hoef niet meteen bij mijn moeder in te trekken 
Zo nu weer lekker verder lezen in boek over Zuid-Afrika, in het kader van de voorpret! woehoe!
-
-
 Origineel gepost door Melanthe
Zo nu weer lekker verder lezen in boek over Zuid-Afrika, in het kader van de voorpret! woehoe!
Dit rotweer in Nederland helpt natuurlijk ook wel bij de voorpret van vertrekken!
| Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa
-
-
pas op met onder verhuren of je moet het doen met mensen die je goed kent en kan vertrouwen doe het niet met vreemde voor het zelfde geld staat je huis binnen de korste keren vol met wiet en jij zit behoorlijk in de problemen als ze daar dan achter komen.
Maar wel heel veel succes met je reis plannen. 
Hi Cecilia,
Dankjewel
Ben het met je eens wat geld/huis/baan betreft. Ik heb alleen geen baan als ik weer terugkom, wat geld wel, en huis in principe ook. Ik heb een buffer apart staan waar ik nu niet aan kom, en waar ik bij terugkomst even mee voort kan als ik geen baan heb. (niet superlang, maar een paar maanden wel). Huis kan waarschijnlijk in onderhuur. Het liefst zeg ik het inderdaad niet op. Ben wel gehecht aan mijn huisje, en ik wil ook gewoon een eigen plek hebben als ik weer terugkom.
Het is even geen vetpot als ik terugkom en niet meteen een baan vind, maar ik hoef niet meteen bij mijn moeder in te trekken
-
-
Ja! Ik ga op pad!
Ik blijf een paar maanden in Zuid-Afrika (vrijwilligersprojecten), verder Nieuw-Zeeland (exacte duur nog niet bekend), en Japan.
Voor Japan is dit misschien wel handig: Tokyo on the cheap (Lonely Planet).
-
-
Hi Cecilia,
Dankjewel
Ha, wat grappig! Zo herkenbaar! Ik ben hetzelfde van plan, al twijfel ik nog tussen het opzeggen van mijn toch-best-wel-leuke baan of het proberen te regelen van onbetaald verlof voor ten minste 6 maanden.. al wordt dat laatste waarschijnlijk toch erg lastig vrees ik.
Ik ben ook 29 jaar en heb precies hetzelfde 'nu of nooit'-gevoel. Ik ga eerst 3 weken naar Zuid Afrika (november/december) en daarna bepaal ik of ik mijn baan ga opzeggen en meer wil gaan reizen ja of te nee (en dat is dan waarschijnlijk begin volgend jaar ergens)... Ik ben me nu aan het oriënteren over wat ik precies wil (vrijwilligerswerk of gewoon echt een baan in het buitenland, welke landen, etc). Ik heb al wel een leuke buffer waar ik wel een jaar van zou moeten kunnen rondreizen, dus dat is wel lekker meegenomen! M'n huisje doe ik dan ook in onderhuur.. Ik ga er gewoon van uit dat ik snel weer een baan kan vinden als ik weer terug ben, dus daar zit ik niet over in... Het komt toch altijd wel weer goed!
Heel veel plezier en wie weet komen we elkaar nog wel tegen! (Nieuw Zeeland staat ook hoog op mijn to-visit lijstje)
-
-
 Origineel gepost door Hendrik82
Ha, wat grappig! Zo herkenbaar! Ik ben hetzelfde van plan, al twijfel ik nog tussen het opzeggen van mijn toch-best-wel-leuke baan of het proberen te regelen van onbetaald verlof voor ten minste 6 maanden.. al wordt dat laatste waarschijnlijk toch erg lastig vrees ik.
Ik ben ook 29 jaar en heb precies hetzelfde 'nu of nooit'-gevoel. Ik ga eerst 3 weken naar Zuid Afrika (november/december) en daarna bepaal ik of ik mijn baan ga opzeggen en meer wil gaan reizen ja of te nee (en dat is dan waarschijnlijk begin volgend jaar ergens)... Ik ben me nu aan het oriënteren over wat ik precies wil (vrijwilligerswerk of gewoon echt een baan in het buitenland, welke landen, etc). Ik heb al wel een leuke buffer waar ik wel een jaar van zou moeten kunnen rondreizen, dus dat is wel lekker meegenomen! M'n huisje doe ik dan ook in onderhuur.. Ik ga er gewoon van uit dat ik snel weer een baan kan vinden als ik weer terug ben, dus daar zit ik niet over in... Het komt toch altijd wel weer goed!
Heel veel plezier en wie weet komen we elkaar nog wel tegen!  (Nieuw Zeeland staat ook hoog op mijn to-visit lijstje) 
Ha, heel vergelijkbare plannen, leuk! Goed idee om die drie weken Zuid-Afrika te kijken of je langer weg wilt (was ook zo'n constructie van plan, maar dat lukte uiteindelijk niet). Weet je al ongeveer wat je wilt gaan doen/zien in Zuid-Afrika?
Ben benieuwd wat het gaat worden voor je; leuk om zo hier en daar mensen te volgen.
Ik heb net de definitieve bevestigingen van mijn vliegtickets binnen, nu is het helemaal echt Projecten in Zuid-Afrika zijn ook geregeld, en met de rest wacht ik nog even.
-
-
-
-
Echt heel herkenbaar en heel tof om iedereen zo steeds meer richting de lange reis te zien gaan. Geweldig dat het allemaal steeds meer gaat kriebelen en de plannen steeds meer vorm krijgen. Ik herken dat heel erg van toen wij net begonnen te dromen over de wereldreis. Toen we eenmaal de gedachte hadden, werd het steeds concreter en ging het idee geen dag meer uit ons hoofd.
Geniet van de voorpret!
De reisblog van twee backpackers op wereldreis - Reisverhalen, tips, ervaringen, advies en inspiratie - www.backpackgek.nl
-
-
Het aantal mensen dat hier overtuigd wordt om toch die stap te ondernemen, wordt steeds groter
Erg leuk om te zien. Zuid-Afrika blijft een van de mooiste landen waar ik ben geweest (wel met een groep toen). Veel plezier bij jullie voorbereidingen en wie weet komen we elkaar nog ergens op de aardbol tegen!
-
-
goh ik zit dit net te lezen.. met 29 jaar te oud om dit te doen. Hell no! Ik heb dezelfde leeftijd, nog strings in NL.
Ik heb mijn huurwoning opgezegd, woon nu tijdelijk bij een familielid, om geld te kunnen sparen. Om voor onbepaalde tijd te kunnen reizen..daadwerkelijke plan is er nog niet helemaal. Zit te denken om te starten in Peru, van daaruit zie ik wel waar ik beland. Zit ook te denken om te gaan coachsurfen, zodat je gelijk een wat meer van de mensen mee krijgt.
Anyway enjoy your trip!
-
-
@Anita (laat, maar toch...) thanks! 
@Hananer: spannend! Wanneer wil je weggaan? Over couchsurfing hoor ik ook leuke dingen, een kennis van me gaat begin 2012 Australië grotendeels couchsurfend verkennen.
Ik heb echt lol in alle voorbereidingen, krijg ook leuke reacties in de omgeving!
Volg me hier op mijn reis!
-
-
Wow melanthe, wat een mooie site heb je! Ga je zeker volgen! Ben je journalist of zo van beroep? Je schrijft zo makkelijk!
-
-
Leuke site!! Ik ga het zeker volgen.. zag gelijk al een punt waar ik wat aan heb. Waar naar toe te gaan.. wat kan als vrouw zijn alleen. Zeg ook al een paar punten in je tekst die ik ook al had gevonden!
Mijn plan is om rond februari/maart 2012 weg te gaan. Het gaat iig zuid-amerika worden.. Wil daar gaan duiken, werken om toch wat extra geld te verdienen om verder te kunnen reizen.
-
-
 Origineel gepost door Hananer
Leuke site!! Ik ga het zeker volgen.. zag gelijk al een punt waar ik wat aan heb. Waar naar toe te gaan.. wat kan als vrouw zijn alleen. Zeg ook al een paar punten in je tekst die ik ook al had gevonden!
Mijn plan is om rond februari/maart 2012 weg te gaan. Het gaat iig zuid-amerika worden.. Wil daar gaan duiken, werken om toch wat extra geld te verdienen om verder te kunnen reizen.
Dankjewel! 
Jouw plan klinkt ook heel gaaf!
-
-
Hele leuke, maar ook zeer herkenbare topic! Ik ben zelf 23 en bij mij kriebelt het ook al een poos om voor een langere tijd te gaan reizen. Vorig collegejaar gestopt met mijn HBO opleiding waar ik net aan was begonnen (nadat ik MBO afgestuderd was) en werk gaan zoeken met het toekomstplan dat ik in 2012 wilde gaan reizen.
Ik woon nog bij mijn ouders, wat natuurlijk heel makkelijk is want het sparen gaat zo een stuk harder ;) Ze weten inmiddels op mijn werk dat ik volgend jaar in april voor een poos verdwenen zal zijn. En het feit dat ik dan mijn baan kwijt zal zijn neem ik maar voor lief. Wanneer ik weer thuis ben ga ik gewoon snel op zoek naar iets anders, dat is dan maar zo. Niet te kieskeurig zijn, alles aanpakken wat je pakken kunt en bevalt het je niet kun je altijd nog op zoek naar iets anders. Ja toch?
De wisselende reactie van mensen herken ik wel. Sommige mensen vinden het wat impulsief of zonde. Of net als wat ik hierboven las; "Nu heb je zekerheid...". Maar ik kan ook met zekerheid zeggen, dat wanneer ik niet ga reizen ik er de rest van mijn leven spijt van zal hebben. Het is nu of nooit, nu heb ik nog geen huis, geen kinderen (ow wat klinkt ik nu oud...). Niks om voor thuis te blijven! Gelukkig steunen mijn ouders en vrienden me wel, ze zeggen dat ik zeker moet gaan!
Ik zal in tegenstelling tot Melanthe zal ik niet alleen reizen. Samen met mijn vriend willen we naar Azië vertrekken. Hij is momenteel bezig met zijn afstudeerstage en wanneer dat allemaal achter de rug is zullen ook wij heel snel een ticket gaan boeken!
Zo, ook ik moest even mijn ei kwijt :P Maar hoop dat je er wat aan hebt!
-
-
Inderdaad leuke site Melanthe! En wat is het snel gegaan zeg! Van twijfels over wel of niet tot een complete website met projecten en sponsors! Erg leuk, krijg er zelf ook weer helemaal zin in!
-
-
@Zizwa: Dankjewel! Het is inderdaad best snel gegaan, en het lucht me echt enorm op dat ik de knoop heb doorgehakt, en dat iedereen het nu ook weet (ook op werk enzo, dat is erg fijn. Een paar maanden mijn mond houden was me waarschijnlijk niet gelukt ;-))
@Springwoei: mooi plan! Hebben jullie al een idee waar jullie willen beginnen?
Voor mij gaf wel de doorslag dat ik echt het gevoel had dat ik het mezelf kwalijk zou gaan nemen als ik het nu niet zou doen, en dat wilde ik echt niet. Dus, goed besluit genomen, gewoon lekker gaan!
-
|
.
|

|