STEL EEN VRAAG | ACTIEVE TOPICS

Naar welk land zou jij willen emigreren?

Bekijk resultaten peiling: Naar welk land zou jij willen emigreren?

Stemmers
241. Om te stemmen moet je je aanmelden (gratis) of bovenaan deze pagina inloggen.
  • AustraliŽ

15 6,22%
  • Canada

13 5,39%
  • Frankrijk

15 6,22%
  • Groot-BrittanniŽ

8 3,32%
  • ItaliŽ

7 2,90%
  • Mexico

2 0,83%
  • Nieuw-Zeeland

7 2,90%
  • Spanje

34 14,11%
  • Thailand

27 11,20%
  • Turkije

14 5,81%
  • Verenigde Staten

9 3,73%
  • Anders, namelijkÖ (licht hieronder toe)

90 37,34%

Re: Naar welk land zou jij willen emigreren?

wij willen heel graag naar zuid frankrijk
    heeft iemand informatie over?

mvg

Sopirla
    Guest

Citaat Origineel gepost door boldozer Bekijk Post
    wij willen heel graag naar zuid frankrijk
    heeft iemand informatie over?

mvg
    Ha ! de beste informatie vind je op dit adres:
    www.wereldwijzer.nl/forum/frankrijk-forum
    Groetjes
    Sopirla

Naar Aruba ,vriendelijke mensen en gastvrij:

Sopirla
    Guest

Citaat Origineel gepost door thomsin Bekijk Post
    Naar Aruba ,vriendelijke mensen en gastvrij:
    Lieve collega's
    Jullie zijn allemaal aan het emigreren terwijl ik tot boven mijn hoofd zit in voorbereidingen voor ArgentiniŽ (Tierra del Fuego, Patagonie, Aconcagua gebergte, enz).
    Ik blijf nog even om te "genieten" van mijn fantastisch gewassen ramen door het regen en van de "tropische" temperaturen van deze "zomer"....
    Groetjes
    Sopirla

Naar Oostenrijk waar er nog rust en ruimte is.
    Het land met de mooiste bergen en natuur.
    Mijn droom is om daar een groot huis te huren/kopen met een paar appartementen erin om te verhuren.
    Maar of die droom ooit uit zal komen ......

Citaat Origineel gepost door yukon2010 Bekijk Post
    Ben net geŽmigreerd! Canada, Yukon Territory, Whitehorse. Beste beslissing die ik ooit heb genomen! Aardige mensen en een waanzinnige omgeving en ....... werk in overvloed.

Rob

Klinkt goed, wat ben je daar gaan doen??
    Chi

Citaat Origineel gepost door Monkeybusiness Bekijk Post
    Klinkt goed, wat ben je daar gaan doen??
    Chi
    Ik ben gaan werken voor twee bedrijven. Voor het ene bedrijf haal en/of breng ik touristen op/weg die in een kano-vakantie willen gaan doen of hebben gedaan. Dat zijjn geen ritten van een uurtje of zo; de reistijd varieert van 1 dag tot 4 dagen. Daarnaast doet een groot camperverhuurbedrijf regelmatig een beroep op me om kapotte campers om te ruilen of aan het begin/eind van het seizoen de campers naar Whitehorse of Alberta te brengen. Een paar dagen geleden heb ik bijvoorbeeld een camper omgeruild in Valdez (Alaska) omdat het dak lekte. Ook dit zijn doorgaans de langere ritten.
    't Is geen carriere job maar als je dat wilt vraag ik me af of emigreren wel een juiste beslissing is. In Nederland heb ik m'n carriere al wel gemaakt (been there, done that) en hier doe ik de dingen die ik leuk vind. Het rijden is voor mij een geweldige gelegenheid om veel van deze regio te zien en te fotograferen.

Mijn vrouw had zelfs binnen 2 weken een goeie job. Ze werkt als coach bij een instelling die mensen met een (lichamelijke) handicap (terug) begeleidt naar de werkvloer.
    "Alles van waarde is weerloos"

Whitehorse, The Yukon

Ik ben gaan werken voor twee bedrijven. Voor het ene bedrijf haal en/of breng ik touristen op/weg die in een kano-vakantie willen gaan doen of hebben gedaan. Dat zijjn geen ritten van een uurtje of zo; de reistijd varieert van 1 dag tot 4 dagen. Daarnaast doet een groot camperverhuurbedrijf regelmatig een beroep op me om kapotte campers om te ruilen of aan het begin/eind van het seizoen de campers naar Whitehorse of Alberta te brengen. Een paar dagen geleden heb ik bijvoorbeeld een camper omgeruild in Valdez (Alaska) omdat het dak lekte. Ook dit zijn doorgaans de langere ritten.
    't Is geen carriere job maar als je dat wilt vraag ik me af of emigreren wel een juiste beslissing is. In Nederland heb ik m'n carriere al wel gemaakt (been there, done that) en hier doe ik de dingen die ik leuk vind. Het rijden is voor mij een geweldige gelegenheid om veel van deze regio te zien en te fotograferen.

Mijn vrouw had zelfs binnen 2 weken een goeie job. Ze werkt als coach bij een instelling die mensen met een (lichamelijke) handicap (terug) begeleidt naar de werkvloer.
    Mee eens, droombaan vind je niet; dat maak je ervan! Iedereen overweegt voor zichzelf welk moment het beste is om te gaan emigreren; carriere of voor de fun!

Beheerder Thailand Forum

Ik wil niet emigreren.......want ben al ge-emigreerd !! Zit heerlijk in Thailand en heb geen moment spijt van m'n beslissing gehad om NL te verlaten !
    TIP: Stap op de fiets in Bangkok en wijk van de gebaande paden af ! Boek een van de fietstochten door deze metropool ! Kijk op de website van Recreational Bangkok Biking en 'like' onze Facebook pagina !
    Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !

Sopirla
    Guest

Citaat Origineel gepost door georgessiam Bekijk Post
    Juist Sopirla,ik sta op met Thailand en ik ga slapen met Thailand!
    Nog steeds? En is het warmer daar dan hier? Want ik ben de kou en het water die constant valt meer dan BEU !
    Groetjes
    Sopirla

georgessiam
    Guest

Citaat Origineel gepost door davenuman Bekijk Post
    Ik wil niet emigreren.......want ben al ge-emigreerd !! Zit heerlijk in Thailand en heb geen moment spijt van m'n beslissing gehad om NL te verlaten !
    Ik ben aan het nadenken om te emigreren naar Nederland.Vind de nederlanders gezelliger dan de belgen,alsook ze zijn directer in de omgang.:

Sopirla
    Guest

Ik ben aan het nadenken om te emigreren naar Nederland.Vind de nederlanders gezelliger dan de belgen,alsook ze zijn directer in de omgang.:
    Wat bedoel je ermee, Belgen zijn niet vriendelijk genoeg? Ik weet dat je ook een Belg bent en ik vind je een fijne collega...uitleg, a.j.b.
    Groetjes
    Sopirla

dirkpie
    Guest

amai Georges en dat alleen maar om toch een keer je "land" te kunnen aanmoedigen tijdens een eindronde voetbal, gaat dat nu niet erg ver

georgessiam
    Guest

Citaat Origineel gepost door Sopirla Bekijk Post
    Wat bedoel je ermee, Belgen zijn niet vriendelijk genoeg? Ik weet dat je ook een Belg bent en ik vind je een fijne collega...uitleg, a.j.b.
    Groetjes
    Sopirla
    Niet vriendelijk heb ik nooit gezegd Sopirla,ik vind voor mij persoonlijk dat de belgen meer gereserveerd zijn dat de nederlanders(gezelligheid in alle facetten bij onze noorderburen)Ook zijn de "hollanders direct to the point,wij Belgen blijven maar terplaatse trappelen.
    En zoals Dirk het al heeft gezegd,vermits de Belgen "weeral" niet mee doen met de eindronde voetbal,ben ik verplicht om een andere teamland te kiezen.
    Ik hou van het directe voor mijn raap voetbal wat de nederlanders op de grasmat brengen.(streling voor het oog) Is het niet juist Dirk?

Sopirla
    Guest

Niet vriendelijk heb ik nooit gezegd Sopirla,ik vind voor mij persoonlijk dat de belgen meer gereserveerd zijn dat de nederlanders(gezelligheid in alle facetten bij onze noorderburen)Ook zijn de "hollanders direct to the point,wij Belgen blijven maar terplaatse trappelen.
    En zoals Dirk het al heeft gezegd,vermits de Belgen "weeral" niet mee doen met de eindronde voetbal,ben ik verplicht om een andere teamland te kiezen.
    Ik hou van het directe voor mijn raap voetbal wat de nederlanders op de grasmat brengen.(streling voor het oog) Is het niet juist Dirk?
    Hi Georgie
    Ja, wat gezelligheid betreft zijn onze buren als vis in het water; het zou kunnen dat ze "straight to the point" zijn....maar weet je nog altijd niet dat dit "ziekte" heeft ons een melding in Guiness Book of Record gebracht (ik bedoel ter plaatse trappelen)? Kijk : je mocht kiezen welke probleem dan ook onze "regering" heeft, of een "item" en dan heb je: vergaderingen om een vergadering op een agenda te zetten, dan komt nog een vergadering die dit vergadering verplaatst naar een andere vergadering....en ik kan ver gaan met de zever.
    Eerlijk gezegd, ik volg het nieuws alleen op internet omdat ik kan kiezen wat mij interesseert en geen zever.
    Weet je wat Sir Richard Branson zei: "screw it, let's do it !" en ik ben 100% van dezelfde materie gemaakt.
    Groetjes
    Sopirla

A, ik was iets vergeten: ik kan bijna niet meer wachten om mijn Nederlandse vriendin te zien en lekker babbelen en een goede witte wijn erbij en een BBQ.
    Ze is echt een schat ...een echte vriendin !
    Laatst aangepast door Sopirla : 09-09-11 om 16:19

Grappig toch om te lezen dat ook bij de Belgen het gras bij de buren groener lijkt
    en volgens mij heeft Belgie inmiddels bewezen dat een land zonder regering prima (of zelfs beter) functioneert. Ja, de 'gezelligheid' van de Nederlander is iets waar we beroemd (en berucht) om zijn. Ik was de Nederlandse mentaliteit in ieder geval na 49 jaar behoorlijk zat. Ik voel me hier in The Yukon nu als een vis in het water. And like Branson our slogan over here is: "Just do it"!

Ja, het tweejaarlijkse voetbaltournooi zal ik wel missen........aan de andere kant heb ik daar nu hockey en de Stanley Cup voor terug. Ook niet verkeerd
    Laatst aangepast door yukon2010 : 09-09-11 om 21:41 Reden: taalvoud ;)

Whitehorse, The Yukon

Sopirla
    Guest

Grappig toch om te lezen dat ook bij de Belgen het gras bij de buren groener lijkt
    en volgens mij heeft Belgie inmiddels bewezen dat een land zonder regering prima (of zelfs beter) functioneert. Ja, de 'gezelligheid' van de Nederlander is iets waar we beroemd (en berucht) om zijn. Ik was de Nederlandse mentaliteit in ieder geval na 49 jaar behoorlijk zat. Ik voel me hier in The Yukon nu als een vis in het water. And like Branson our slogan over here is: "Just do it"!

Ja, het tweejaarlijkse voetbaltournooi zal ik wel missen........aan de andere kant heb ik daar nu hockey en de Stanley Cup voor terug. Ook niet verkeerd
    Hi Youkon
    Lucky you....Canada is fantastisch mooi dus schoonheid zat! Er is zoveel te zien en vriendelijke mensen....soms zou ik willen dat ik niet getrouwd was, dat ik kan reizen waar ik wil...
    Groetjes
    Sopirla

georgessiam
    Guest

gohh heb me altijd al een "halve hollander" gevoeld,woon niet ver van de nederlandse grens.

Citaat Origineel gepost door Sopirla Bekijk Post
    Hi Youkon
    ........soms zou ik willen dat ik niet getrouwd was, dat ik kan reizen waar ik wil...
    Groetjes
    Sopirla
    Zoals de Stones al zongen: "You can't always get what you want"
    of een uitspraak van onze controversiele oud-voetballer/trainer/coach J. Cruijff: "Ellek nadeel heb ze voordeel".

Rob

Whitehorse, The Yukon

Sopirla
    Guest

Zoals de Stones al zongen: "You can't always get what you want"
    of een uitspraak van onze controversiele oud-voetballer/trainer/coach J. Cruijff: "Ellek nadeel heb ze voordeel".

Rob
    Right, pal.
    I'll think about it.
    Groetjes
    Sopirla

Ben net geŽmigreerd! Canada, Yukon Territory, Whitehorse. Beste beslissing die ik ooit heb genomen! Aardige mensen en een waanzinnige omgeving en ....... werk in overvloed.

Rob
    Uit interesse; werk op welk gebied, wat voor soort vacatures zijn er zoal, 32/40uur, weekend en/of doordeweeks? Canada is best interessant

Ik was vooral is aan het neuzen naar mogelijkheden in de Savoie of Haute Savoie ( Annecy, Chamonix en die buurt ) en dan niet alleen maar seizoensgebonden. Iemand advies, tips of andere handige sites? bvd...

Ik ben nogal weg van Bergen en ook het zogenaamde "outdoorlive" wel. Inmiddels 5x in het gebied geweest en de afgelopen zomer de tmb gedaan het doen en laten van de mensen, de ruimte, grote diversiteit en het weer vind ik er ook erg aantrekkelijk.

Citaat Origineel gepost door INViCTuS Bekijk Post
    Uit interesse; werk op welk gebied, wat voor soort vacatures zijn er zoal, 32/40uur, weekend en/of doordeweeks? Canada is best interessant
    .................
    In the Yukon zijn de twee belangrijkste pijlers van de economie de mining industry en het toerisme. Daarnaast is Whitehorse, als hoofdstad van the Yukon, de belangrijkste werkgever als overheidsorgaan.
    De banen variŽren van tijdelijk tot part-time, full-time en seizoensgebonden.
    Kijk maar eens op deze site: http://www.yuwin.ca/jobs/index.cfm
    Een full-time job is hier 37,5 tot 40 uur per week. Salaris per 2 weken (via een pay-cheque) en vakantie (in de private sector 2 weken, overheid 3 weken). Daarnaast krijg je een zgn 'north of 60" ' vrijstelling. Is voor mensen die noordelijker wonen dan 60į NB en is een belastingvrijstelling van ca $ 1,50 per uur voor vakantie/reizen. Gemaakte kosten kunnen dan tot een bepaald maximum afgetrokken worden van je bruto inkomen.

Daarnaast is er een groot tekort aan ambachtslieden (timmerman, loodgieter, lasser en elektricien). Een eigen bedrijfje opzetten hier stelt niets voor en als je je eerste klus goed doet weten ze je snel te vinden.

Canada interessant? Is voor mij een understatement :-)

Rob
    Laatst aangepast door yukon2010 : 13-09-11 om 21:56 Reden: taalvoud ;)

Whitehorse, The Yukon

Exclamation Re: Naar welk land zou jij willen emigreren?

ik zou (zeker tegenwoordig) ook de economische omstandigheden mee laten wegen,want ook 3de wereldlanden hebben schulden en inflatie,zelfs onze euro en de dollar zijn hoogstwaarschijnlijk de eerste 5 jaar onbetrouwbaar en instabiel. De VS heeft in een half jaar meer dan 1000 miljard dollar bijgeprint ,de z.g.QE en de EU kan dat ook gaan doen ,dat wordt op zeker inflatie en vermindert dus je spaarcenten in waarde .zelfs China, India en Brazilie zullen problemen krijgen. Landen in Zuid Oost Azie gaan wel goed zoals Vietnam en Thailand,In Latijns Amerika staat alleen Chili er goed voor met een van de laagste staatsschulden van 17%(en weinig corruptie) .Indonesie schijnt ook niet slecht te gaan.WEES VOORZICHTIG MET JE ZUURVERDIENDE GELD!!!!!!!!!!.open anders desnoods een rekening in Zwitserland, dat kan nu zelfs VIA Skype. Als een land grondstoffen heeft en een lage staatsschuld kun je er over enkele jaren weleens beter voorstaan dan in het westen.EEN GEWAARSCHUWD MENS ............... Groetjes Louis224.

STEL EEN VRAAG - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount