Bekijk resultaten peiling: Kan jij goed slapen in het vliegtuig tijdens een lange vlucht?
- Stemmers
- 300. Om te stemmen moet je een forumaccount hebben (gratis).
-
Ja, geen probleem
-
Ja, met een slaappil o.i.d.
-
Nee, het lukt me niet om in slaap te komen
-
Anders, namelijk... (licht hieronder toe)
-
Re: Peiling september 2011: Kan jij goed slapen tijdens een lange vlucht?
 Origineel gepost door Sopirla
Hey, vriendin
Hoe is het in Parijs geweest? meer erover via privé mail)
Slapen in een vliegtuig? Ik kan me niet herinneren in hoeveel vliegtuigen gezetten heb, maar slapen? Geen spraken van; vervelend en irritant...als de vlucht volledig tijdens daglicht gebeurt, dan kan ik iets lezen en mijn mp3 laten me relaxen ( AC/DC, Alice Cooper, Iron Maiden, Foo Fighters, Metallica, enz.
Groetjes
Sopirla  
Parijs was ge-wel-dig!
Maar inderdaad, (proberen te) slapen in een vliegtuig is heel vervelend en irritant. Ik heb ook altijd wel een boek bij me en m'n iPod, dan rust ik tenminste nog uit, maar slapen is onmogelijk. Ik ben sowieso een slechte slaper..
Движется планета в ритме русского хип-хопа!
-
-
 Origineel gepost door Danechka
Parijs was ge-wel-dig!
Maar inderdaad, (proberen te) slapen in een vliegtuig is heel vervelend en irritant. Ik heb ook altijd wel een boek bij me en m'n iPod, dan rust ik tenminste nog uit, maar slapen is onmogelijk. Ik ben sowieso een slechte slaper..
Hi vriendin
Om te slapen in mijn eigen bed, slik ik 6 pillen en na 2 uren sukkelen, val ik met moeite in slaap.
Dus, stilletjes sluit ik mijn "winkel"...."tot morgen!" en "slaap zacht"!
Groetjes
Sopirla
-
-
Hi vriendin
Om te slapen in mijn eigen bed, slik ik 6 pillen en na 2 uren sukkelen, val ik met moeite in slaap.
Dus, stilletjes sluit ik mijn "winkel"...."tot morgen!" en "slaap zacht"!
Groetjes
Sopirla 
Wow, zo erg heb ik het niet. In mijn eigen bed slaap ik snel!
Maar vervelend lijkt me dat...
-
-
Wow, zo erg heb ik het niet. In mijn eigen bed slaap ik snel!
Maar vervelend lijkt me dat...
Bah, ik ben er mee gewoon; als ik die niet neem, kan dag en nacht functioneren als een vis in het water...
-
-
Normaal wel redelijk, al krijg ik soms bijna kramp van mijn benen niet kwijt kunnen.
Maar een keer had ik The Flight From Hell, Amsterdam - Bangkok: naast een dronken ouwe Engelsman die duidelijk op weg was naar de hoertjes in Thailand, mij ook eerst nog probeerde te versieren, stonk, het op een zuipen zette en toen rochelend richting mij in slaap viel met zijn stinkadem.
En in het gangpad stonden een stuk of 10 Nederlandse studenten de hele nacht keihard te praten, het ging dwars door mijn oordoppen heen en omdat ik alles verstond, werd ik er telkens midden in mijn slaap van wakker. Ik was te moe en teveel midden in m'n slaap en ze waren te ver weg om er wat van te zeggen (maar niet te ver weg om met hun geschreeuw mij wakker te maken, keer op keer op keer) en het verbaasde me dat de stewardessen 't niet deden. Ze hielden met z'n tienen ongeveer honderd mensen wakker... :-(
Wat heb ik lekker geslapen in mijn eerste hotel!!
| Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa
-
Cecilia74 wordt bedankt door:
-
 Origineel gepost door Cecilia74
Normaal wel redelijk, al krijg ik soms bijna kramp van mijn benen niet kwijt kunnen.
Maar een keer had ik The Flight From Hell, Amsterdam - Bangkok: naast een dronken ouwe Engelsman die duidelijk op weg was naar de hoertjes in Thailand, mij ook eerst nog probeerde te versieren, stonk, het op een zuipen zette en toen rochelend richting mij in slaap viel met zijn stinkadem.
En in het gangpad stonden een stuk of 10 Nederlandse studenten de hele nacht keihard te praten, het ging dwars door mijn oordoppen heen en omdat ik alles verstond, werd ik er telkens midden in mijn slaap van wakker. Ik was te moe en teveel midden in m'n slaap en ze waren te ver weg om er wat van te zeggen (maar niet te ver weg om met hun geschreeuw mij wakker te maken, keer op keer op keer) en het verbaasde me dat de stewardessen 't niet deden. Ze hielden met z'n tienen ongeveer honderd mensen wakker... :-(
Wat heb ik lekker geslapen in mijn eerste hotel!!
Goede morgen Cecilia
Waarom heb je niet geprotesteerd tegen de cabine personeel? Ondere andere, dit is ook een van hun verplichtingen. Doe het, volgende keer en misschien lukt je tenminste om te dommelen...
Groetjes
Sopirla
-
-
-
-
 Origineel gepost door hompel
Tja...lijkt me een geval van zelfstiulatie,of zo.
Als je WILT slapen en je kunt niet dan is iedereen in de omgeving daar aan schuldig..soms terecht soms ook niet..Willen en niet-kunnen maken dat je een hekel aan jezelf krijgt en daar zijn anderen dan een goed excuus voor.. 
Externe locus of control..het zit niet in ons maar in de omgeving..de hel wordt altijd door anderen veroorzaakt, niet door onze reacties (..?). Alleen maken we zelf onze eigen hel.. 
Zeer juist; IK kan niet in slaap vallen en er is niemand in fout van mijn medepassagiers (soms een beetje soms helemaal niet); dus, het is mijn probleem; ik kan moeilijk tot zwegen plichten een baby of de geluid van de motoren (motoren stoppen is "NO OPTION"); ik ben zelf de slachtoffer van: ik geraak geagiteerd, irritant en moeilijk.
Ik hou me zo stil mogelijk, ik wil niet iedereen storen omdat IK een probleem heb !
Groetjes
Sopirla
-
-
als ge niet kunt slapen kijk dan naar een film of ga wat eten tot ge in slaap valt
-
-
 Origineel gepost door bakkercharel
als ge niet kunt slapen kijk dan naar een film of ga wat eten tot ge in slaap valt
Thuis is het te doen, maar heb je ooit bekijken een van de films ( "the huge variety...) de ze zo royaal laten zien? En eten? Soms vraag ik nog een broodje voor mijn kleine stuk boter en het antwoord, in meeste gevallen, is : "Sorry, ze zijn geteld!"
Dus vergeet het maar en zeker 's nachts, als ons boordpersoneel, ligt te slapen...
Groetjes
Sopirla
-
-
-
-
Goede morgen Cecilia
Waarom heb je niet geprotesteerd tegen de cabine personeel? Ondere andere, dit is ook een van hun verplichtingen. Doe het, volgende keer en misschien lukt je tenminste om te dommelen...
Groetjes
Sopirla
Hoi Sopirla,
Ik lag ergens in het midden, dus niet aan het gangpad, en er was geen personeel te bekennen. Bovendien was ik wel kapot van moeheid en in een soort half-slaapmodus. Alleen werd ik elke 10 minuten wakker van het geschreeuw van die jongens.
De opmerkingen hierboven over 'de schuld aan anderen geven' als men niet kan slapen vind ik een beetje raar, het lijkt mij niet meer dan logisch dat je je gedeisd moet houden op een vlucht die midden in de nacht is (zowel qua vertrekluchthaven als aankomstluchthaven).
| Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa
-
-
Gedeisd houden..niet mee oneens.Alleen dat geldt ook voor degenen die anderen willen dwingen hun mond te houden of niet meer in het gangpad te lopen om zo hun wensen op te leggen omdat zij de pest aan zichzelf hebben..
Je zit met z'n allen in die luchtboot dus moet je er met z'n allen wat van maken.
Dat los je niet op door om "de jongens en meiden" te roepen omdat die daar voor ingehuurd zouden zijn..Zelfhaat is een merkwaardig artikel.Heel vlot roep je de hekel over jezelf af en schreeuw je heel hard naar anderen dat ze hun mond of beweging moeten houden, en wel zodanig dat anderen verschrikt rechtop gaan zitten...Iedren weet dan wie de baas wil spelen..een zelfhater..
-
-
 Origineel gepost door Cecilia74
Hoi Sopirla,
Ik lag ergens in het midden, dus niet aan het gangpad, en er was geen personeel te bekennen. Bovendien was ik wel kapot van moeheid en in een soort half-slaapmodus. Alleen werd ik elke 10 minuten wakker van het geschreeuw van die jongens.
De opmerkingen hierboven over 'de schuld aan anderen geven' als men niet kan slapen vind ik een beetje raar, het lijkt mij niet meer dan logisch dat je je gedeisd moet houden op een vlucht die midden in de nacht is (zowel qua vertrekluchthaven als aankomstluchthaven).
Het is zeer idioot als je je niet kunt gedragen als volwassenen.
Ik zeg het je : 's nachts de cabinepersonneel slaapt of je dacht misschien dat ze iets doen? Voor wie zijn de allerlaatste rijen stoelen gereserveerd, denk je?
En als je op de knoop duwt, kijk op je horloge hoe lang duurt voor iemand met een zeer strakke gezicht verschijnt?
Ik heb begrip voor iedereen, maar in z'n geval, zou ik rechtstaan, de madammen wakker gemaakt met de dreiging dat ik naar de Ie piloot (of commandant, of capitein, het is eender, maar hun internationale rang in van Ie piloot) zou stappen en dan zul je zien dat het wordt onmiddellijk gereageerd (of je kunt ook zeggen dat je een klacht ga indienen bij de luchtvaartmaatschappij met haar naam op) en dan verander de situatie helemaal.
In dit geval, zijn de storende elementen gewaarschuwd en als geen gevolg willen geven dan land de toestel op de eerste luchthaven die op hun schema staat.....en de rekening dat ze zullen krijgen, het is niet te overzien !
Groetjes
Sopirla
Dit is de procedure in de vliegwereld: zat aan bord wordt 1 keer gewaarschuwd en dan gaat de vliegtuig naar beneden om van hij/zij in de handen van de autoriteiten te geven.
En dit telt voor de idiote groep ook. Dankzij je hebben ze een fijne avond gehad.
Cecilia, denk in vervolg naar je zelf ook ! Je bent ook een, mens met rechten !
Doei,
Sopirla
Laatst aangepast door Sopirla : 13-09-11 om 16:20
-
-
Ik zeg het je : 's nachts de cabinepersonneel slaapt of je dacht misschien dat ze iets doen? Voor wie zijn de allerlaatste rijen stoelen gereserveerd, denk je?
De laatste rij wordt vaak vrijgehouden omdat deze stoelen niet zo comfortabel zijn. Vaak kunnen ze niet naar achteren.
Stewardessen hebben een eigen ruimte in het toestel.
In dit geval, zijn de storende elementen gewaarschuwd en als geen gevolg willen geven dan land de toestel op de eerste luchthaven die op hun schema staat.....en de rekening dat ze zullen krijgen, het is niet te overzien !
Dit is de procedure in de vliegwereld: zat aan bord wordt 1 keer gewaarschuwd en dan gaat de vliegtuig naar beneden om van hij/zij in de handen van de autoriteiten te geven.
Vanwege een groep jongeren die waarschijnlijk erg uitgelaten en enigszins luidruchtig waren omdat ze op vakantie naar Thailand gingen, zal een vliegtuig echt niet zo snel een ongeplande landing maken om ze eruit te zetten. Dat doen ze echt niet zo heel snel.
Op vakantie naar Thailand ? Kijk voor tours en hotels eens op de website van Viengtravel of neem contact op met mij ! 'Like us' on Facebook !
Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !
-
-
En als ze niet naar Thailand kwamen....?
-
-
Ze zaten in het vliegtuig naar Bangkok, dus die kans is vrij groot.....maar naar welke bestemming ze ook gaan, een vliegtuig gaat niet zo snel een ongeplande landing maken vanwege een groep uitgelaten jongeren....
Op vakantie naar Thailand ? Kijk voor tours en hotels eens op de website van Viengtravel of neem contact op met mij ! 'Like us' on Facebook !
-
-
 Origineel gepost door davenuman
De laatste rij wordt vaak vrijgehouden omdat deze stoelen niet zo comfortabel zijn. Vaak kunnen ze niet naar achteren.
Stewardessen hebben een eigen ruimte in het toestel.
Vanwege een groep jongeren die waarschijnlijk erg uitgelaten en enigszins luidruchtig waren omdat ze op vakantie naar Thailand gingen, zal een vliegtuig echt niet zo snel een ongeplande landing maken om ze eruit te zetten. Dat doen ze echt niet zo heel snel.
Dave, ik heb ze niet 1 keer daar zien slapen (horizontaal, nota bene); de ruimte die ze hebben in het toestel, zijn klapbare stoelen waar niet zo comfortabel kunt slapen...
Zoek maar wat zijn de maatregelen die de Ie piloot neemt in geval van dronkenschap, lawaaihinder en andere gevallen...
Ik wil je niet tegen spreken zomaar, "for the sake of it", maar ik vrees dat ze niet mals zijn met diegene die een hinder is voor de hele vliegtuig.
Groetjes
Sopirla
-
-
 Origineel gepost door davenuman
Ze zaten in het vliegtuig naar Bangkok, dus die kans is vrij groot.....maar naar welke bestemming ze ook gaan, een vliegtuig gaat niet zo snel een ongeplande landing maken vanwege een groep uitgelaten jongeren....
Als ze maar uitgelaten waren, moet een van de stewardessen attent op maken en ze moeten zich een beetje kalmer houden, uit respect van de medepassagier (stel dat ze een baby zou wakker gemaakt hebben en die begint te huilen en die houdt niet op - ik denk dat je ook z'n geval ooit meegemaakt - wat dan?
"The hel is all around....!" of wat ?
-
-
-
-
Dave, ik heb ze niet 1 keer daar zien slapen (horizontaal, nota bene); de ruimte die ze hebben in het toestel, zijn klapbare stoelen waar niet zo comfortabel kunt slapen...
Zoek maar wat zijn de maatregelen die de Ie piloot neemt in geval van dronkenschap, lawaaihinder en andere gevallen...
Ik wil je niet tegen spreken zomaar, "for the sake of it", maar ik vrees dat ze niet mals zijn met diegene die een hinder is voor de hele vliegtuig.
Groetjes
Sopirla
Veel toestellen hebben aparte ruimtes voor de crew waar ze even kunnen ontspannen en liggen:
http://myviewfrom30000feet.blogspot....d-glamour.html
Indien deze niet aan boord aanwezig is, willen ze wel eens een aantal stoelen afblokken aan boord.
Ik heb vaak gevlogen met uitgelaten mensen aan boord, die al in het vliegtuig in vakantiestemming waren. Ik heb nog nooit een ongeplande landing gemaakt. Zoiets kost duizenden euro's en doen ze pas als de situatie echt uit de hand loopt.
Er wordt in het eerdere bericht nergens gesproken over dronkenschap.
-
-
 Origineel gepost door hompel
2 Sopirla:
Dus gaan de passagiers opgeschrikt worden omdat jij zo nodig sergeant moet gaan spelen tegen het cabinepersoneel.. 
Wie houdt nu wie wakker..Maar ja, je zorgt natuurlijk wel voor het nodige entertainment..ook al zitten de anderen daar niet zo op te wachten..
Ikzelf heb nog nooit vliegtuighaaibaaien gewaardeerd zien worden..
Tijd voor ander onderwerp?
Misschien ja, maar manieren leren siert iedereen !
-
-
Wat een gepeeuw!
-
-
Wat een gepeeuw! 
Hi Danecha,
Inderdaad, als iedereen zijn/haar manieren zou houden (in geval dat hij/zij heeft) dan zou alles simpeler en leuker worden voor iedereen.
Ik heb al 1 week de beslissing genomen dat de e-mails die provocerend, irriterend en geen manieren kennen, worden gewoon genegeerd en geen antwoord waard zijn.
Awel, zo zal het ook zijn. Ik ben niet gauw geïntimideerd en ik heb meer respect voor diegene die meer weten dan ik.
Groetjes
Sopirla
-
|
.
|

|