-

Re: egyptische man
Er zijn best wel gelukkige stellen maar een lange afstands relatie is gewoon niet gemakkelijk.En daar komt nog bij dat je verschil van cultuur geloof en verschil van land heb.En tussen egyptisch en egyptisch is het ook niet gemakkelijk hoor,ja ook die hebben problemen net zoals een relatie ergens anders op de wereld.
Je zegt dat hij niks van iemand aan wil nemen dat is heel goed van hem,en dat hij werk heeft. Maar aan de andere kant hoe vaak zie je hem en als je bij elkaar ben heb jij (jullie ) toch meer een vakantie gevoel en zie je niet het dagelijkse leven,dat is toch wel degelijk een heel verschil ik heb er 2 jaar gewoond en voor het land de geur de warmte zou ik zo weer terug gaan maar voor een man nee nooit meer.En je heb helemaal gelijk dat je in elke relatie problemen voor komen waarom is anders het echtscheidings percentage zo hoog,het is geven en nemen in een relatie,maar als je het gevoel heb dat je meer moet geven dan dat je ervoor terug krijg en jezelf helemaal moet veranderen om naar zijn wil te schrikken nee dat gaat voor mijn vrije opvoeding te ver zal dat ook niet voor een nederlandse man doen.
En verliefdheid heb je niet in de hand het gebeurd je overkomt je en ik zal de laatste zijn die zal zeggen het is stom moet je niet doen maar ik kan je wel een andere kant laten zien van hoe het ook kan gaan,de ervaring die ik heb gehad gun ik niemand.
-
-
Beyonce
allemaal hééééél herkenbaar, al die mooipraters ! ik heb redelijk wat Egyptenaren leren kennen, zowel ginder als in België en mijn conclusie is dat er slechts één is die deugt en die woont in België.
het ganse verhaal zal ik hier wel eens doen
veel sterkte aan alle vrouwen die er toch ingelopen zijn
-
-
hoi Kathinka, hij zal je natuurlijk niets vragen, hij zal wachten tot je het zelf voorstelt om iets op te sturen. ik ken het op mijn duim. ze laten dan niets meer van zich horen want geen mobiel meer, geen credit blablabla, tot je er zelf orendol van wordt. zo is het, en iedereen denkt dat het met haar eigen vriend anders is. maar neen... het is altijd hetzelfde verhaal. toch wens ik je oprecht veel geluk met je vriend.
groetjes Milka
-
-
Hallo Milka
Je bent wel erg zeker van je zaak En ja ik weet dat er 90% rondloopt wat verkeerd is
Maar je kent de situatie van mijn vriend niet en wat we allemaal al samen mee hebben gemaakt
Tuurlijk ook hij heeft zijn minne kanten net als ik heb
Heb ook wel eens voorgesteld hoor om wat op te sturen maar hij wil het absoluut niet hebben
Hij zegt besteed lekker aan jezelf is van jou , ik kom er wel weer uit met behulp van vrienden en anders niet
Zijn broer is naar hem toegekomen en heeft het mobieltje van hem betaald
Week later zijn ze samen weer terug gegaan naar huis
Hier blijft hij een maand todat Ramadan is afgelopen
En dan weer op zoek naar ander werk voor de 5e x al nu omdat hij graag naar huis wilde sinds hele lange tijd
Maar ben erg nieuwsgierig geworden naar jouw verhaal en waarom jij degene bent die alleen maar een goede heeft
Groetjes Kathinka
-
-

Algemeen gezien, is het wel raar dat we bepaald gedrag pikken van de Egyptenaar maar niet van de Nederlander/Belg. Oké, Egyptenaren hebben het financieel helemaal niet goed ... en zodra ze geld hebben kopen ze het trouwens op, in mijn ervaring.
Mijn ex had zogezegd geld gespaard, in het geval hij bij mij in België op bezoek zou komen. Om zo te laten zien dat hij het zelf kan bekostigen. Want een vrouw die alles betaald dat staat niet in hun de cultuur zei hij dan. Op een keer hadden we een ruzie. En wat ging hij doen? Het geld dat hij had gespaard heeft hij helemaal opgekocht aan allerlei spullen. Want we hadden toch ruzie en misschien was het geld dan niet meer nodig. Was mijn eigen schuld zei hij. Moest ik hem maar niet laten denken dat ik het wou uitmaken. Hij heeft me echt het bloed van onder de nagels gehaald met zo'n dingen brrr. Ik snap nog steeds niet waarom ik dit allemaal gepikt heb ...
Geloof me, zijn woorden kwamen niet overeen met zijn gedrag. Hij kon alles zo mooi uitleggen, de man moet financieel voor de vrouw zorgen en dit en dat. En uiteindelijk kwam het er op neer dat ik toch nog het grootste gedeelte zelf moest betalen. Maar even later kocht hij wel de laatste nieuwe GSM. Ik begreep het soms niet.
Maar zou je dit ook allemaal door de vingers zien voor een Nederlander/Belg? Ik vind het nog steeds vreemd.
-
-

Ook ik vind het heel raar van mijzelf dat ik bepaalde dingen gepikt heb,voordat ik hem leerde kennen en als iemand mij zulke dingen verteld zou hebben zou ik naar mijn voor hoofd hebben gewezen.
En gezegd dat diegene gek is dat die zulke dingen zou pikken, totdat je er zelf midden in zit.
Echt in het begin had ik zulke dingen niet eens door dacht zal wel en ze hebben inderdaad niet veel geld en hij kan het niet betalen dus laat ik het dan maar doen. Maar inderdaad als ik nu soms terug denk dan denk ik hoe kon ik het allemaal laten gebeuren,maar op dat moment zit je er midden in verliefd en wel geven en nemen denk je dan het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn.
En inderdaad ik heb nu een relatie met een nederlandse man en ook nu is het niet altijd rozengeur en maneschijn,maar wel degelijk een wereld van verschil,toen ik deze man leerde kennen het kwam niet eens in hem op mij ook maar iets te laten betalen ondanks dat ik aandrong om iets te betalen maar nee hij wilde het echt niet hebben.
6 maanden nadat wij elkaar hebben leren kennen zijn wij op vakantie gegaan ook door hem bekostigd,ik wist niet wat mij overkwam oh zo kan het dus ook.
En nee nu ben ik ook degene die mee betaald ik kan het gewoon niet om hem alles te laten betalen heeft ook met zelfstandigheid te maken denk ik maar het gaat gewoon op een andere manier dan toen ik met een egyptenaar omging toen voelde het meer als verplichting.
-
-
@Tut: jouw verhaal lijkt veel op mijn verhaal. Dank voor prima informatie en waarschuwing aan alle vrouwen! Ik ga hier niet op het forum mijn hele verhaal vertellen. Eventueel te krijgen via e-mail. Prijs me meer dan gelukkig met mijn mooie geweldige dochter van bijna 16 die bij mij woont, al 16 jaar, van Egyptische vader. Ik kan er een boek over schrijven.....
-
-

Myramexico
Ik denk dat de meeste wel herkenningspunten hebben als ze de verhalen lezen hier. Dat heb ik ook als ik verhalen van anderen lees, ook heb ik als ik ze lees zoiets van oh ja dat is ook nog gebeurd ik merk soms bij mijzelf dat ik dingen gewoon geblokt heb weg gestopt om er niet meer aan te hoeven denken soms uit schaamte soms om dat ik er gewoon niks meer over wil weten. Ik heb het wel verwerkt wat er is gebeurd maar af en toe komen er dingen boven en dan kan ik boos worden boos op mijzelf dat ik heb het laten gebeuren boos op hem omdat hij mij gemanipuleerd heb en alles zo verdraaid heb dat het uit eindelijk mijn schuld allemaal was.
Ik weet dat hij voor mij een vrouw uit belgie had daar ben ik later mee in contact gekomen, en die vertelde mij dat hij bij haar hetzelfde was als met mij.Ook haar heeft hij geslagen en gemanipuleerd (jammer dat ik dat niet eerder wist)
Nu weet ik sinds kort via fb daar zag ik foto's van hem dat hij een vrouw uit noorwegen heb ik heb geprobeerd om met haar in contact te komen en haar te waarschuwen helaas reageert ze niet.
En dat is ook niet vreemd dat ze niet reageert hij zal wel verhaaltjes aan haar vertellen dat het allemaal mijn schuld is en die verhaaltjes kan hij zo gelovig vertellen.
Myramexico als jij je verhaal kwijt wil kan je hem altijd mailen,kan heel erg op luchten dat merk ik ook aan mijzelf hier heb je toch wel steun aan elkaar en weten ze hoe je je voelt geen verwijten en geen commentaar van eigen schuld enzo want aan dat soort dingen heb je echt helemaal niks op dat soort antwoorden zit je niet te wachten.
-
-

Het doet me ook wel goed, om op dit forum dingen te kunnen vertellen en begrepen te worden. Als ik zo'n dingen vertel aan de mensen in mijn omgeving, begrijpen ze het niet altijd. Je wordt gewoon zo gehersenspoeld en gemanipuleerd dat je bijna niet meer logisch kunt nadenken. Hij verdraaide alles zodat ik de schuld kreeg voor hetgeen er gebeurde. Op de duur geef je jezelf gewoon gewonnen omdat het zo vermoeiend is.
En inderdaad, af en toe komen ook nog dingen in me op die ik ergens geblokt heb.
Hij heeft gezorgd dat ik emotioneel helemaal afhankelijk van hem was. Hij had me op emotioneel vlak helemaal in bezit. Alles bij hem draaide ook rond gevoelens. Hij kon niet rationeel nadenken, vandaar de woedeuitbarstingen. Hij zocht ook achter alles iets.
Ongelofelijk trouwens hoe goed hij mijn emoties herkende. Hij kende me zo goed. Ergens heeft dit ervoor gezorgd dat ik niet uit de relatie kon stappen. Die emotionele band was zo sterk.
Ik ben erg bang om in een volgende relatie, me nog zo emotioneel open te stellen. Vreselijk dat iemand je diepste geheimen, gevoelens weet en hier dan zo op inspeelt.
-
-

Beyonce
Ik heb een nieuwe relatie en is inderdaad niet gemakkelijk,maar door te praten met hem over alles wat er gebeurt is begrijpt hij mij meer en kan hij er mee omgaan dat ik zeker in het begin tijd nodig had om hem te vertrouwen.
Dat wil niet zeggen dat hij alles begrijpt wat mij is overkomen, ook hij keek mij in het begin vreemd aan als ik er over vertelde en heeft heel vaak gevraagd aan mij maar waarom heb je het laten gebeuren. En om dat uit te leggen is moeilijk omdat ik het zelf soms niet begrijp.In het begin van deze relatie als hij een onverwachte beweging richting mij maakte dook ik al opzij, daar is hij zo van geschrokken. Maar door erover te praten kon ik mij meer en meer open stellen voor hem en en hem meer vertrouwen geven.
Nu gaat het heel goed ik moet wel zeggen dat dit een nuchtere en realistische man is, die niet te lang stil wil blijven staan met wat er met mij gebeurt is.
En ik op mijn beurt vind het niet fair tegenover hem om wat er met mij gebeurt is het op zijn boterham te gooien hij is een andere man en dit is een nieuwe relatie.
-
-
 Origineel gepost door Kathinka1987
Hallo Milka
Je bent wel erg zeker van je zaak En ja ik weet dat er 90% rondloopt wat verkeerd is
Maar je kent de situatie van mijn vriend niet en wat we allemaal al samen mee hebben gemaakt
Tuurlijk ook hij heeft zijn minne kanten net als ik heb
Heb ook wel eens voorgesteld hoor om wat op te sturen maar hij wil het absoluut niet hebben
Hij zegt besteed lekker aan jezelf is van jou , ik kom er wel weer uit met behulp van vrienden en anders niet
Zijn broer is naar hem toegekomen en heeft het mobieltje van hem betaald
Week later zijn ze samen weer terug gegaan naar huis
Hier blijft hij een maand todat Ramadan is afgelopen
En dan weer op zoek naar ander werk voor de 5e x al nu omdat hij graag naar huis wilde sinds hele lange tijd
Maar ben erg nieuwsgierig geworden naar jouw verhaal en waarom jij degene bent die alleen maar een goede heeft
Groetjes Kathinka
Hoi Kathinka,
Jouw verhaal lijkt echt heel erg op mijn ervaring. inclusief het kapotte mobieltje en de broer die het mobieltje uiteindelijk betaalde.
Eenmaal thuis aangekomen werd het contact een stuk minder, druk met familie enzo.. hoe is jouw contact nu met hem?
ik ben inmiddels niet meer met hem samen, de reden daarvan is iets tussen hem en mij en ga ik hier niet vermelden. maar ik ben in de tijd samen behandeld als koningin en wij zijn nu nog steeds hele goede vrienden.
geniet van je momenten samen, maar hou je ogen / oren open en vergeet vooral niet logisch na te denken. veel geluk samen!
Groetjes Wendy
-
-
hoi Kathinka
die ene goeie waarover ik het heb is een vriend, dus niet mijn lief.
Die vriend woont in Antwerpen en is een serieuse zakenman.
Mijn lief woont nu tijdelijk in Aswan maar ik heb hem in België leren kennen. Hij is een aantal maanden geleden terug naar ginder getrokken wegens "zogezegde familieproblemen".
Hij heeft mijn vertrouwen al heel dikwijls geschonden om allerlei zaken (leugens, achter mijn rug om met andere vrouwen afspraken maken hetgeen ik zwart op wit heb, en nog veel meer).
Het heeft me eigenlijk moreel bijna kapot gemaakt maar ja, als je verliefd bent... en ze kunnen het zo goed zeggen. hij smeekt me telkens om hem terug te nemen maar er is altijd weer iets anders. Met een labiel iemand is het heel moeilijk om een relatie mee te hebben. Denk dat ik vandaag de knoop zal doorhakken want ik ga er helemaal onderuit !
greetz Milka
-
-
Wendy
Het gaat goed hoor ik ben op dit moment in egypte
ben eerder gegaan
welke plaats werkte je vriend wel fijn dat je goed behandeld bent
Ben eerder gegaan omdat hij erg xiek was geworden
Is het lang geleden van jouw en je ex
Hij heeft zijn broer niet gevraagd zijn broer kwam bij hem op vakantie
hij heeft zelf meeste betaald en een beetje zijn broer
Ben jij wel eens bij zijn familie geweest
Fijn dat jullie nog vrienden zijn
Groetjes kathinkay
-
-
 Origineel gepost door Kathinka1987
Wendy
Het gaat goed hoor ik ben op dit moment in egypte
ben eerder gegaan
welke plaats werkte je vriend wel fijn dat je goed behandeld bent
Ben eerder gegaan omdat hij erg xiek was geworden
Is het lang geleden van jouw en je ex
Hij heeft zijn broer niet gevraagd zijn broer kwam bij hem op vakantie
hij heeft zelf meeste betaald en een beetje zijn broer
Ben jij wel eens bij zijn familie geweest
Fijn dat jullie nog vrienden zijn
Groetjes kathinkay
Hai,
oh heerlijk! (ik ga in september weer)Dus jullie zijn weer lekker samen? Geniet er maar van.. Hopelijk knapt hij snel op..
Mijn ex werkte sharm en dit speelde zich af afgelopen december..
Nee ben niet bij zijn familie geweest, daarvoor zijn we te kort samen geweest.. vind het ook nog steeds erg jammer, maar het is gewoon niet anders in mijn geval 
Ik heb echt een top man in hem getroffen en vind het dan ook erg jammer dat er zoveel mannen zijn die het voor de rest verpesten..
nogmaals geniet van elkaar, maar blijf logisch nadenken!
groetjes Wendy
-
-
Hoi wendy dank je wel
hij is al opgeknapt dokter is ook geweest kuur gehad
genieten nu saampjes. Niet teveel he ivm ramadan
het gaat niet altijd over rozen omdat hij wat pro bleempjes
heeft
Veel pleezier in sept
-
-
wat een verschrikkelijke verhalen toch weer! Lieve vrouwen, ik hoop dat jullie allemaal weer in Nederland helemaal JEZELF kunt zijn.
groetjes van Irma 
-
-
Hierbij een link: waarom voorzichtig te zijn voor je met een Egyptenaar uit Egypte trouwt. Veel hangt af van een andere cultuur waarbij de verschillen niet zomaar te overbruggen zijn.
http://verhalenvanzuidsinai.com/2012...-egypte-trouwt
-
beyonce wordt bedankt door:
-
Dit forum is al een tijd aan de gang, en ik heb het net allemaal gelezen.
Je hoort zoveel over Egyptische mannen, en vaak slechte verhalen. Ik heb al veel gelezen en de meeste verhalen lopen slecht af.
Zelf heb ik ook sinds 5 maanden een Egyptische vriend en als ik alles zo hoor weet ik het niet meer.
Het is moeilijk om te weten of het 'echt' is. En als je denkt dat het echt is, kan het alsnog niet echt zijn.
Ik ontmoette hem deze zomer. Het leeftijdsverschil tussen hem en mij is erg groot. Ook weten m'n ouders er (nog) niks vanaf.
Volgende zomer wil ik graag weer terug naar Egypte, ook voor hem. Maar... hoe ik dat aan m'n ouders ( en broertje en zus ) ga vertellen weet ik echt nog niet.
Ik hou zoveel van hem, en hij zegt hij ook van mij.
TOch vind ik het echt heel moeilijk en weet ik niet wat nu te doen...
-
-
Lieve Paola,
Misschien een tip om hier ook even te lezen: http://www.beznessalert.com/bezness_egypte.html
Je bent nog zooo jong en ik ben het met voorgaande schrijfsters eens: maak eerst hier je opleiding en vervolgopleiding af. En kijk hoe het in de tussentijd loopt met je gevoel. Volgende zomer is nog ver weg. Persoonlijk (maar dat is mijn mening) vind ik het leeftijdsverschil inderdaad (te) groot. En hoe moeilijk het misschien ook zal zijn voor je: sluit je ouders niet buiten maar probeer er open over te zijn. "Oude mensen" hebben vaak goede adviezen en kunnen met je meedenken . Sterkte meis!
-
-
Dankjewel MyraMexico2011, ik zal zeker even lezen wat er staat (:
En m'n opleiding en vervolgopleiding ga ik zeker eerst afmaken.
Volgende zomer is inderdaad nog ver weg. Ik zal kijken hoe het verder loopt, en proberen er met m'n ouders over te praten. Al weet ik nu nog niet hoe :$
-
-
Beste Love that man, ja je bent nog erg jong, ik zou je oma kunnen zijn dus als ik me voorstel hoe je ouders kunnen reageren...........ze zullen denk ik enorm schrikken. maar meid, hoe langer je wacht met vertellen hoe moeilijker het wordt! Hoe zouden je ouders het vinden als je hier met een 8 jaar oudere jongeman thuis zou komen? je kunt het respect van je ouders krijgen door ze het hen te vertellen, dat je verliefd bent. Maar als je r nou bij vertelt dat je ook de verhalen al gelezen hebt over bezness ? Dan begrijpen ze misschien dat je verder kijkt dan je neus lang. Als je ouders verstandig zijn begrijpen ze denk ik dat ze contact beter niet kunnen verbieden. Verder wil ik je vragen hoe je weet dat je van hem houdt? Er is een verschil tussen verliefd zijn op met kriebels in je lijf als je hem ziet of hoort en houden van. Egyptische mannen kunnen hééél erg goed charmant zijn en vrouwen en meiden laten horen wat ze graag horen. Vraag je af waarom je van mening bent dat je van hem houdt. En dan of je zo iemand ook van je eigen leeftijd of ouder in Nl langs zou kunnen komen in je leven. En zorg er ALSJEBLIEFT voor dat jij niet één van de meerdere liefjes van je vriend bent, lees de verhalen hier alsjeblieft en zet dan even de roze verliefdheid bril af. Maar nogmaals; vertel het je ouders, hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt ...succes meid!
groetjes van Irma 
-
-
 Origineel gepost door lovethatman
Al weet ik nu nog niet hoe :$
Als je het moeilijk vindt om erover te praten met je ouders, misschien een goede tip van "een oude taart": schrijf je mams een brief en leg haar uit wat er in je om gaat en dat je er misschien wel over wil praten. Doet mijn dochter van bijna 16 ook wel eens en geloof me: het werkt!
-
-

lovethatman
Ik had al eerder op je gereageerd en sluit mij aan bij irm en myramexico ook ik vind dat het beter is om het je ouders te vertellen en inderdaad je kan het met een brief doen.
Waar ik ook een kant tekening bij zet is het leeftijdsverschil, op een wat oudere leeftijd zal het vind ik persoonlijk nog niet eens zoveel toedoen maar je bent nog erg jong (mijn persoonlijke mening).
Ik wil hem bij voorbaat niet veroordelen maar hoe weet je inderdaad dat hij niet al een ander vriendinnetje heb ik weet het een relatie is gebaseerd op vertrouwen,maar omdat er zo een leeftijdsverschil inzit zal ik daar heel voorzichtig in zijn.
Ook weet ik dat het elkaar weinig zien en bij elkaar zijn dingen kunnen ver romantiseren het verlangen naar het onbekende en elkaar leren kennen, je kan je dingen gaan voorstellen hoe het zal zijn om bij elkaar te zijn.
Vergeet ook niet dat je hem heb leren kennen tijdens vakantie je bent ontspannen en ziet de leuke zonnige dingen het mooie resort zwembad lekker sfeertje.
Maar de werkelijkheid kan zoveel anders zijn.
Ik weet ook hoe het voelt om verliefd te zijn en ik zal zeggen geniet ervan maar inderdaad zet die roze bril heel even af en denk realistisch en bekijk het van een afstandje.
Waar ik ook een kant tekening bijzet is ik denk dat dit een foto van jouw is met je vriend en als ik zie hoe hij je vast heb ik wil niet hard overkomen en je pijn doen is allerminst mijn bedoeling maar als hij echt respect voor jouw heb zal hij al jouw niet zo aanraken en zeker niet als je een bikini aan heb dat zal hij dus ook nooit en te nimmer bij een egyptische vrouw doen ik weet jij bent europees en veel vrijer opgevoed en het kan bij jouw raar overkomen dat ik dit zeg maar zij zijn nou eenmaal in een andere cultuur opgegroeid niet zo vrij als ons.
En ik weet dat die mannen daar weten dat wij vrijer zijn opgevoed maar ook denken sommige mannen dat hier ook maar alles kan en mag.
Maar zoals gezegd ik wil hem niet veroordelen en jouw ook niet en het is niet mijn bedoeling om jouw op 1 of andere manier pijn te doen maar om je na te laten denken over dingen.
Sta ook open voor een leven hier in nederland en wie weet wat er in de toekomst allemaal op je pad kom.
-
-
Ik ben echt heel blij met al jullie tips. Ik denk dat ze inderdaad erg zullen schrikken. Maar ik denk ook dat m'n vader het al wel weet. Toen we daar in Egypte waren heb ik, na een ruzie tussen m'n vader en mij, met m'n vader gepraat. Hij vroeg toen of ik die Egyptenaar leuk vond. Ik heb toen gezegd van niet. Ik kende hem toen ook pas 2 dagen. De dagen erna zijn hij en ik echt close geworden. Toen ik hem de eerste keer zag, wist ik dat hij het gewoon was, de ware.
Elke dag was ik bij hem. Hij is altijd heel lief voor me geweest.
Eenmaal thuis zag ik op z'n facebook, die ik op een briefje kreeg, dat hij foto's had van hem met meerdere meiden. Ook met hen heb ik gesproken. Ondanks dat zij ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt met hem zijn ze niet verliefd. En ik weet zeker dat ik dat wel ben.
Maar het aan m’n ouders vertellen vind ik echt heel moeilijk. De tip om een brief te schrijven vind ik wel een heel goed idee. Maar alsnog ben ik bang dat ze me raar zullen vinden, of niet zullen begrijpen. Ik heb niet een hele goede band met m’n ouders. Ik weet het, ze zijn m’n ouders. Maar ik heb nooit echt open over dingen kunnen praten met ze.
En over die foto.. Ik zag het zelf ook inderdaad. Maar hij had me daar niet vast, het was door de snelheid dat die foto genomen werd dat het er zo opstaat.
Ik denk inderdaad ook wel na over of hij niet al iemand heeft. Maar ik ben er bijna 100% zeker van dat hij dat niet heeft.
Ik hou zeker rekening met alles, en probeer er ook zo veel mogelijk over te lezen.
Maar al met al vind ik het echt heel moeilijk dit allemaal…
-
|
.
|

|