-
-
-
Re: Bezness
Hi Suus woon je in Egypte en als het zo is waar precies wil deze jaar met vakantie naar Luxor en wou en paar dingen vragen en sori ben nieuw hier dus weet niet zo veel va het site groetjes Esde
-
-
-
Suusieme wordt bedankt door:
-
Hoi dames, het is een tijd geleden dat ik me op het forum gemeld heb, ben een paar weken samen met mijn vriend op vakantie geweest, Griekenland dit keer ;-) dank jullie nog voor je posts waar ik nog niet op gereageerd had. Beyoncé, logisch dat je het in ons land zijn nu zoveel meer waardeert dan voordat je die nare ervaring had met je ex. Het is inderdaad ongelofelijk dat de wetten daar zo op mannen zijn ingesteld en vrouwen over het algemeen niet serieus worden genomen daar. Naar dat die nu in NL wonende vriend van je ex hem ook nog bijviel terwijl de ex zich echt 'over the top' gedroeg. Wat zul je je in de steek gelaten hebben gevoeld op dat moment! Ik benijd zijn NL echtgenote niet echt, want dit zegt wel wat over hem... Gelukkig dat het met jou goed gekomen is weer, uiteindelijk, al vergeet je dit soort ervaringen natuurlijk niet.
Suus, jij ook bedankt nog voor wat je schreef. Ik zal proberen aan het boek te komen en muchacha contacteren. Het moet voor jou ook moeilijk zijn geweest, de vooroordelen van die ouders. Als mensen deze eenmaal hebben nemen ze meestal domweg niet de moeite om de persoon over wie ze dit soort oordelen hebben echt te leren kennen. Gelukkig ligt dit inmiddels ook weer achter je en heb je inmiddels een heel ander leven in australië... Zo zie je maar. Hoe moeilijk het ook kan zijn om over een ex heen te komen, dit gebeurt uiteindelijk toch meestal, waardoor je weer opnieuw kunt beginnen. Al sturen mijn 'vakantieliefde' en ik elkaar nog wel eens een smsje, mijn gevoel is grotendeels verdwenen. Verliefdheid duurt nu eenmaal niet eeuwig. Toch kan ik op mijn manier nog wel van het contact genieten en erover dromen, maar het gevoel van urgentie om hem te zien is er gelukkig niet meer. Mochten ze onverhoopt terug komen, dan zijn jullie de eerste die het horen! Groetjes vivian
-
Vivian2012 wordt bedankt door:
-
Op dit forum heb ik me zojuist aangemeld vanwege jouw verhaal dat griezelig veel op het mijne lijkt, Vivian. Het is zo frappant dat het haast te toevallig is om waar te zijn. Mijn dochter met wie ik van 17 t/m 24 maart van dit jaar in panorama bungalows, el gouna, op vakantie ben geweest suggereerde zelfs dat ik jou was onder een valse naam. Hoewel ik wel eens wat op dit forum gelezen heb was ik tot nu toe nog niet op jouw posts gestuit. Bovendien heb ik tot vandaag niet actief aan dit forum deelgenomen. Gek dat ik het niet eerder heb gezien, maar die jongen over wie je het hebt in je posts, adem soby, kennen mijn dochter en ik allebei. We zijn zelfs samen met hem en een collega van hem op een avond wat gaan drinken en hij heeft mij ook een huwelijksaanzoek gedaan op een bijna wanhopige manier (“I want to live with you forever, from the first moment I saw you I loved you,” etc). Jij ging dus in april, ook met een jonger iemand, maar dan een vriendin?
Als ik je verhaal eerder had gelezen had ik veel eerder gereageerd. Direct wist ik intuïtief dat er zaken als een verblijfsvergunning o.i.d. mee moesten spelen want ik ben om precies te zijn 21 jaar ouder dan hij en dat vind ik wat veel ;-) Aan een kant vond ik het best vleiend, maar ik wist ook dat er duizend-en-een redenen konden zijn waarom hij dit deed, en had ik wel eens vaker gehoord dat zelfs op het eerste gezicht huwelijksaanzoeken worden gedaan aan vrouwelijke toeristen daar. In ieder geval geloof ik niet in liefde op het eerste gezicht.
De overeenkomsten zijn ongelofelijk: ik denk zelfs dat je ongeveer net zo oud als ik bent, ik ben 47, je hebt twee kinderen van in de 20, hebt kus kus bezness gelezen, al hebben de meesten op dit forum dat gedaan denk ik, ben eind maart dus ook in hetzelfde hotel geweest met een jonger iemand, mijn dochter n.l., en jij bent zelfs kort geleden volgens mij in zo’n beetje dezelfde tijd met je vriend op vakantie geweest als ik met mijn man, ik weer naar Egypte, maar dan in een andere plaats. Dit kan bijna geen toeval zijn, misschien zijn we wel soulmates ;-) Volgens mijn dochter heb jij zelfs dezelfde schrijfstijl als ik, hoewel ik het zelf niet 1 2 3 uit je verhalen op kan maken??! heb je een pb’tje gestuurd met wat meer details over adem soby. groetjes Margriet
-
-
Laatst aangepast door Margriet65 : 30-07-12 om 11:27
Reden: foutief
-
-
 Origineel gepost door Margriet65
a
Kunnen jullie dit berichtje verwijderen? Het was mijn bedoeling niet om een bericht te typen, en had even niet goed opgelet. Mijn excuus. Margriet.
-
-
is die wanhopige jongeman inmiddels gemeld op de website ?
http://www.beznessalert.com/beznessblog/?p=800
groetjes van Irma 
-
-
Hoi dames,
Margriet, dank je voor je berichtjes. Ik heb nog gereageerd op het door jou aangegeven emailadres. Inderdaad heel erg toevallig, want ik ben net wat later op vakantie geweest in hetzelfde hotel in april maar op de website zetten lijkt mij nog wat voorbarig, Irma. Margriet en ik hebben hem geen van beiden op echte bezness kunnen betrappen. Bij mij is deze jongeman alweer uit mijn gedachten verdwenen (gelukkig!) en de rust is volledig terug in mijn leven. Hij begon pas later bij mij avances te maken nadat hij al een tijdje daarvoor bij Margriet nul op het request had gekregen dus hij deed wat dit betreft niks verkeerds en ik heb niet lang genoeg hem gekend om hem op "strafbare feiten" te betrappen. Ik zou hooguit zeggen: oppassen dames... En niet alleen voor hem, maar altijd met iedere man uit de Noord Afrikaanse beznesslanden. 95% is immers een hoog cijfer! Dank jullie nog voor de steun en het medeleven dat ik van jullie op deze site heb gekregen.
-
-
Laatst aangepast door Naiefje : 16-11-12 om 16:48
-
-
Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum, heb wel al eens een keertje wat gelezen maar nooit reacties geplaatst.Maar nu ben ik ik eigenlijk ten einde raad...ik zit met een knagend gevoel waarmee ik geen blijf weet.Hoe weet je nu of het om echte liefde gaat of bezness???Ik ben er vrij zeker van als ik hier mijn verhaal zou doen dat jullie het unaniem eens zijn dat het het laatste is :( Ik ken hem ondertussen 1,5 jaar, wij skypen/bellen min 1 u per dag, sturren veel smsjes, zien mekaar 1 week per 2 maanden...dan kan je dat toch niet faken? Maar ik ben ondertussen al heel wat eurootjes armer(jullie zouden het niet geloven hoeveel) maar ik ben echt wel overtuigd van zijn liefde, wij hebben gewoon heel veel pech met van alles en nog wat...Ik zou heel graag mijn volledig verhaal kwijt willen maar weet niet of dit hier kan? Ik zoek gewoon een luisterend oor, steun en advies...ik kwijn gewoon weg momenteel, neig naar een depressie(al is die er volgens de dokter al lang maar ik ontken...) Ik kàn gewoon niet zonder hem, wij voelen mekaar zo goed aan, de één belt de andere op als we nog maar voelen dat er nood aan is...Maar dat geld altijd dat zint me niet...Ik zoek hulp, mensen die erover mee kunnen praten zonder bevooroordeeld te zijn, contact met "lotgenoten" ik weet gewoon niet wat te doen...
Sorry voor mijn gezeur maar je moest eens weten...
Naiefje
-
-

Welkom hier Naiefje!
Jij vraagt hoe lang een beznesser kan "faken"? Nou dat kan jaren duren!!
Ik heb nooit een relatie met een Egyptenaar gehad, gewoon even voor de duidelijkheid! En ik kom sinds 1999 in Egypte, dus ken redelijk veel mensen daar. In januari 2010 kreeg ik een sms van een Egyptenaar die ik al heel lang ken met de tekst: ik hou van jou! Yeah right dacht ik, ik weet dat die man getrouwd is en anno 2012 al 3 kinderen heeft. Enfin, op facebook verkoopt hij zichzelf als single en heeft contact met legio vrouwen. Zelf ben ik eigenlijk nooit op die onzin van hem ingegaan, maar al met al heeft dat gesms en facebook berichtjes ruim 2,5 jaar geduurd (speaking of: lange adem hebben). En ja ook de bekende verhalen van "we hebben geen geld, kun je ons niet helpen etc." Van mij heeft die dus nooit een cent gekregen!!
Ik kom best vaak in Hurghada en ik sta er altijd van versteld dat die mannen heel vaak "andere" vriendinnetjes hebben. Soms zie je dezelfde, maar als dat liefje weer terug is naar haar eigen land staat de volgende alweer klaar.
Paar tekenen waar bezness zeker een rol speelt:
1. Egyptische mannen hebben doorgaans geen oudere vrouwen.
2. Als hij serieus met je is wordt je aan zijn familie voorgesteld, zoniet dan klopt het niet.
3. Geld vragen!
4. Samenwonen zonder getrouwd te zijn m.b.v. een Orfi contract (het zg. fuck-paper).
5. Jou alles laten betalen, een man met zelfrespect en respect voor de vrouw, zal nooit toestaan dat de vrouw geld uitgeeft voor hem.
6. Etc. etc.
En ja, als jij dat wilt mag je zeker hier je verhaal vertellen!
-
-
Naiefje, die van mij heeft het 5 jaar volgehouden, tot zijn neef ( die wel fb heeft) me vertelde dat ik voorzichtig moest zijn; gestopt maar ik blijf berichtjes krijgen. En ik ga hem misschien op mijn volgende vakantie tegenkomen en ik vind dat eng. Eng omdat ik niet weer voor zijn charmes en mooie praatjes wil vallen. Naiefje je kunt hier je hele verhaal anoniem kwijt en zult vanzelf reacties krijgen. Soms wat fel, vaak steunend. Er is wel ergens een langere lijst van BEZness signalen. Je schrijft niet of je hem vaak treft en hoe maar het geld vragen ( veel dus) is signaal nummer 1
groetjes van Irma 
-
-
groetjes van Irma 
-
-
Hoi naiefje, ik heb niets meer lopen met de jongen uit Egypte over wie ik het hier het afgelopen voorjaar veel heb gehad, maar lees af en toe nog eens iets, zoals het stukje dat jij hebt gepost. Wat naar voor je dat je je zo voelt. Ik begrijp door wat voor hel je kunt gaan als je aan een kant ontzettend gek op iemand bent en je je een leven zonder hem niet kunt voorstellen, en aan de andere kant ergens toch een stemmetje in jezelf hoort zeggen dat er misschien toch iets niet helemaal goed zit. Natuurlijk kun je je verhaal hier doen. Daar is dit forum toch ook voor, zou ik denken. Ik ben erg blij achteraf dat ik me destijds niet met die jongen verder heb ingelaten en voel me nu vergeleken met een half jaar geleden erg veilig en rustig. Maar wat jij voelt, daar kan ik me goed in verplaatsen. Dus lucht gerust je hart! Ik heb dat een tijd geleden ook gedaan, heb veel steun gehad aan de reacties die ik op mijn verhalen heb gekregen en ben door de waarschuwingen en nare verhalen van anderen weer op het goede spoor gezet. Ik wens je veel sterkte met waar je doorheen gaat en onthoud 1 ding: je bent hier niet alleen in. Veel vrouwen hebben dit meegemaakt, en ook al zit het wel goed, dan nog is het niet makkelijk.
Groetjes vivian
-
-
Nog iets over faken: waar ik nog steeds versteld van sta is het verhaal van Noor in kus kus bezness, waar gebeurd: ze trouwde met Omar met wie in Nederland een paar gelukkige jaren had. Hij gedroeg zich ook tegenover haar ouders als de ideale schoonzoon, ging als een engel met haar zieke vader om en ving haar geweldig op toen haar zus ziek werd etc. Maar eenmaal in Egypte, waar ze met hem ging wonen toen ze al -ik geloof 5-6 jaar- samen waren viel zijn masker af en ontpopte zich tot een eersteklas bedrieger, leugenaar, die nog sadistisch en gewelddadig bleek te zijn ook. Ik twijfel er na het lezen hiervan niet meer aan dat beznessers jarenlang kunnen faken, zolang ze hun doel in het oog houden. Niet leuk, maar waar. Armoede kan mensen kennelijk heel ver drijven. Ik wil je niet nog banger maken, maar het gebeurt wel. Het kan verleidelijk zijn om de ogen te sluiten als je verliefd bent en te denken dat dit bij jou vast niet gebeurt, maar probeer ondanks alles je ogen en oren goed open te houden en onaangenamen signalen serieus te nemen als je die opvangt. Dit advies wilde ik je op dit late uur in mijn nachtdienst nog even meegeven.
Laatst aangepast door Vivian2012 : 17-11-12 om 02:09
-
Vivian2012 wordt bedankt door:
-
Ik heb iets gedaan (weet niet precies wat) waardoor mijn laatste post er dubbel in staat. De laatste probeerde ik met 'aanpassen' te verwijderen, maar dat lukt niet.
Laatst aangepast door Vivian2012 : 17-11-12 om 02:45
Reden: Fout
-
-

Naiefje
Heel goed van je dat je durft om een beetje van je verhaal hier neer te zetten,ik weet uit ervaring dat het niet gemakkelijk is je kan je schuldig voelen dat je aan hem twijfelt want als het niet zo blijkt te zijn dat het geen beznes is ja dan heb je aan hem getwijfeld, (en aan de liefde die hij voor jouw voel) ik ken die tweestrijd heel goed.
Maar wat ik ook weet uit ervaring is dat je een alarm belletje in jezelf heb een stemmetje die jouw waarschuwt pas op.
Je liefde voor hem twijfelt er niet aan dat hij het echt om de liefde voor jouw doet,maar je verstand kan soms hele andere dingen denken.
Je schrijft in je verhaal het heeft mij heel wat euro's gekost door omstandigheden,is dat omdat hij zijn baan verloor of telefoons of dat jij huur betaalde voor een huis?(of operatie moest ondergaan die heel duur was)
Of is het van jouw telefoon rekening door het vele bellen daarheen? en de tickets om maar bij hem te zijn.
Als het eerste het is dan zal ik zeker zeggen pas op het ongeluk treft alleen maar hun ze kunnen altijd de schuld op een ander schuiven en het je zo vertellen dat het niet hun schuld is, en jij medelijden met hem krijgt dat het hem (jullie) net dat moet overkomen, en zo op jouw in praten dat hij het niet kan betalen.
Als dat het geval is denk dan hier eens aan als hij jouw niet had leren kennen hoe had hij het dan opgelost wie had het dan betaald voor hem juist familie of het geld van zijn eventuele job of van vrienden.
Ik weet dus niet of hij daadwerkelijk geld aan je gevraagd heb of dat er andere dingen spelen maar als hij respect voor jouw heb dan zal hij liever zijn tong afbijten dan geld aan jouw te vragen.
Vraag jezelf ook hierbij af zal hij als hij een egyptische vrouw had geld aan haar vragen en haar alles laten betalen, nee dus want die vrouw heeft waarschijnlijk ook geen geld dus waarom wel aan jouw vragen omdat je uit europa kom en misschien meer geld heb dan hij.
Ik weet dus niet wat er verder speelt ik lees alleen wat er staat en probeer je raad te geven en ze kunnen het inderdaad heel lang volhouden tot aan dat je getrouwd ben en al.
Zolang hij zijn doel maar kan bereiken.
Ik weet dus niet of dit het geval bij jouw is of dat hij echt oprecht is.
Het is niet gemakkelijk als je zo verliefd ben om open er naar te kijken omdat je het niet wil zien,en omdat jij wel oprecht gevoelens voor hem heb.
Maar ik ken hem niet dus wil hem niet gelijk veroordelen.
Je zegt ik ga elke 2 maanden een week naar hem toe dat zijn 8 weken op anderhalf jaar en je belt een uur of skypen elke dag hoe goed ken je hem dan, je maakt hem alleen mee tijdens vakantie.
Je kan je verhaal hier altijd kwijt wij veroordelen niemand proberen alleen raad te geven soms niet de raad die iemand wil horen en die kan soms ook hard voor iemand anders overkomen niet de bedoeling maar (wij) ik probeer objectief te reageren.
-
-

Hoi Naiefje.
Zoals je merkt aan bovenstaande posts, ben je dus niet de enige die ooit in deze twijfelsituatie heeft gezeten. Maar het gaat er natuurlijk om hoe het komt dat je veel geld uitgeeft. Gaat het enkel om het verblijf, de vlucht of ook andere dingen zoals zijn familie ofzo.
Ik heb 1,5 jaar een relatie gehad met een Egyptenaar. Uiteindelijk is de geldkwestie niet de oorzaak geweest waardoor we uit elkaar zijn, maar het feit dat hij zich nogal agressief en paranoïde gedroeg. Hoewel de geldkwestie er ook wel altijd was. Sparen kon hij niet, hij gaf het geld het liefste meteen uit, aan gsm's bijvoorbeeld.
Zelf heb ik tijdens mijn relatie vooral geld uitgegeven aan het op en neer reizen (zie vliegtuigtickets), hoewel hij altijd heeft gezegd, dat hij deze voor me wou betalen (yeah right). En verder heb ik ook geld uitgegeven aan de huur, aangezien we telkens een appartement huurden van vrienden (ieder de helft, hoewel je toch niet weet of je nu effectief de helft heb betaald).
Het eten betaalde hij altijd, of de taxi, hij vond het niet kunnen dat ik het eten moest betalen, want een man moest voor zijn vrouw zorgen financieel zei hij dan. Ik weet dat hij hiervoor geld leende bij zijn vrienden en familie. Dus hier voelde ik me ook niet altijd goed bij. En dit zit ook wel in hun cultuur denk ik dan, het geld lenen van elkaar.
Maar je moet sowieso voor jezelf de grens stellen, zover ga ik ... Dit vind ik kunnen / dit niet.
En soms ga je verder dan je zelf wilt omdat je liefde voor hem voelt, of misschien wel medelijden. Dus let hier mee op. Verlies je zelf niet, verlies je waarden, normen en eigen mening niet.
Zou je in Nederland / België hetzelfde doen als voor je vriend in Egypte?? Oke, het is een andere situatie maar toch ...
In ieder geval wens ik je veel succes en hopelijk vind je de vrede in jezelf! Want dat had ik nooit echt met mezelf: vrede. Het was altijd een klein oorlogje: wat zei mijn hart en wat zei mijn verstand ...
-
-
Als ik één ding heb geleerd uit deze situatie, is het naar je gevoel luisteren. Soms is er een stemmetje dat je wilt waarschuwen voor iets. Je kunt dit negeren, maar het wreekt zich uiteindelijk toch. Dus geef er zeker aandacht aan.
Ik ben ondertussen nog steeds niet van mijn ex verlost, het is nu meer dan een jaar geleden en nog steeds krijg ik mailtjes, facebookverzoeken, telefoontjes. Het laatst was hij in Nederland blijkbaar, en toen stuurde hij me met een NL nummer dat hij met me wou praten, hij wou afspreken. Maar ik heb hier niet op gereageerd. Had het wel even moeilijk, maar no way dat ik er weer intrap. Hij zou me toch alleen maar willen overtuigen. Ik blijf niet reageren maar het helpt niet echt moet ik zeggen ...
-
|
.
|

|