Bekijk resultaten peiling: Heeft Floortje Dessing jouw interesse om Noord-Korea te bezoeken aangewakkerd?

Stemmers
55. Om te stemmen moet je een forumaccount hebben (gratis).
  • Ik heb het land reeds bezocht, dus herkende het beeld uit het programma al.

3 5,45%
  • Ik heb al eerder overwegen Noord-Korea te bezoeken, maar nu zeker!

12 21,82%
  • Ik heb het nooit als vakantiebestemming overwogen, maar mijn interesse is nu toch wel gewekt.

21 38,18%
  • Ik heb wel aan een reis naar Noord-Korea gedacht, maar deze uitzending schrikt me toch af.

0 0%
  • Ik zou een dergelijk land uit principiële gronden sowieso niet bezoeken.

4 7,27%
  • Ik had al geen interesse het land ooit te bezoeken, en daar heeft 3 op Reis niks aan veranderd.

10 18,18%
  • Anders...

5 9,09%
    Forumbeheerder Noord-Korea

Bedankt
    45
    Is bedankt: 144

Re: Heeft Floortje Dessing jouw interesse om Noord-Korea te bezoeken aangewakkerd?

Citaat Origineel gepost door Plaas Bekijk Post
    Ook ken ik geen Koreaans, maar dat moet te leren zijn.
    Dat is geen probleem hoor, je krijgt twee Engels sprekende gidsen mee, of je nu wil of niet

Bij m'n eerste bezoek aan het land zat er ook een Amerikaanse met een Zuid-Koreaanse achtergrond in de groep, die sprak dus wel de taal. Voordeel daarvan is uiteraard dat je dan veel directer contact hebt met de mensen, en niet afhankelijk bent van de gidsen. Anders is het uiteraard altijd maar de vraag of ze daadwerkelijk vertalen of dat ze gewoon hun eigen verhaaltje verzinnen.

Het Koreaanse schrift is overigens vrij makkelijk te leren. Dan weet je weliswaar nog niet wat er staat, maar je kan het in ieder geval uitspreken en zal ook wel de nodige namen herkennen.
    Filmpjes van mijn reizen!

Bedankt
    23
    Is bedankt: 16

Re: Heeft Floortje Dessing jouw interesse om Noord-Korea te bezoeken aangewakkerd?

Ik heb een gezonde, lichte hekel aan Floortje Dessing, ik heb zelf al jaren geleden overwogen om naar Noord-Korea te gaan maar na geruchten dat je o.a. moet buigen voor een beeld van Kim Il Sung weerhield me van een daadwerkelijk vertrek.

Forumbeheerder Noord-Korea

Bedankt
    45
    Is bedankt: 144

Citaat Origineel gepost door Don Agucho Bekijk Post
    Ik heb een gezonde, lichte hekel aan Floortje Dessing, ik heb zelf al jaren geleden overwogen om naar Noord-Korea te gaan maar na geruchten dat je o.a. moet buigen voor een beeld van Kim Il Sung weerhield me van een daadwerkelijk vertrek.
    Je zal er inderdaad niet aan ontkomen enkele keren te buigen en wellicht ook bloemen te moeten leggen bij een beeld van Kim Il Sung of Kim Jong Il. Bij het Mansudae Grand Monument bijvoorbeeld, en zeker ook als je het mausoleum bezoekt.

Ik heb daar niet zo'n moeite mee, zo'n buiging heeft zoveel betekenis als je er zelf aan geeft. Het is voor mij een beweging, niet meer en niet minder. Tuurlijk, ik zou ook liever op zo'n moment iets heel anders met zo'n standbeeld doen, maar het hoort er nu eenmaal bij. Ben je niet bereid het spelletje zo af en toe mee te spelen, ga dan inderdaad ook vooral niet.
    Filmpjes van mijn reizen!

Bedankt
    4
    Is bedankt: 1

Mijn interesse is 7 jaar geleden aangewakkerd door een bezoek aan Zuid-Korea met o.a. een bezoek aan de grens. Deze interesse heb ik afgelopen mei kunnen afvinken van mijn bucketlist.

Ik ben er in totaal 4 dagen geweest. Hoop gezien en gehoord en ik kan het nu na 2 maanden nog steeds niet samenvatten. Mocht je de kans hebben, kan ik het alleen maar aanraden om te doen.

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten