-
Re: Myanmar
Hallo,
Wij gaan 17 september naar myanmar. Hebben jullie nog tips voor hostels in Yangon?
En wat zijn echt DE plaatsen om te bezoeken?
Alle tips zijn welkom!
-
-
Hi, ik was in januari in Myanmar. Wat een fantastische bestemming! De mensen zijn zo ontzettend vriendelijk! Toen ik er was in januari moest je alles zo'n 3 dagen van te voren boeken dus echt je reis een beetje plannen. In de ene plaats al bellen naar hostels in de andere plaats.
In Yangon weet ik het niet meer maar in de andere plaatsen zat ik in leuke hostels. Zal vanavond thuis even alles na moeten kijken qua namen.
De plaatsen Hsipaw, Bagan, Kalaw - Inle Lake, Pyin Oo Lwin zijn erg mooi! Oh ja en Mandalay! Meer info volgt!
-
-
Nou is januari denk ik wel een beetje het hoogseizoen. Wij zitten er een deel van september en een deel van oktober. Ik heb vannacht de eerste reservatie van het hostel ontvangen!
Maar ik hoop dat je nog leuke dingen weet te vinden!
-
-
Hoi Tijnwueel,
het maakt inderdaad wel een verschil in welk seizoen je gaat.
Wij zijn vorig jaar in september geweest, erg rustig toen, soms waren we ergens enig gast, dus dat scheelt echt.
Hoewel de mensen in het land wel merken dat het toerisme erg groeit, de laatste tijd, sinds de politieke veranderingen en dat dat soms tot weinig slaapplaatsen leidt. Het land is die stromen met touristen niet gewend.
De leuke plaatsen zijn door Wendy zeker opgenoemd. Wij vonden Amarapura ook erg mooi, met de U Bein Bridge en de bijzondere kloosters.
En tips, wat voor tips zou je willen hebben?
Zoals je waarschijnlijk weet kun je niet pinnen en dien je ongeschonden dollarbiljetten mee te nemen. Zelfs biljetten waarvan wij dachten dat ze ongeschonden waren, kregen wij nog een 'nee' op ons rekest. Het viel ons op dat ze in de meer afgelegen plaatsen makkelijker deden dan in de steden, om te wisselen.
Wij kunnen alleen maar zeggen dat dit de mooiste, meest bijzondere reis is, die wij tot nog toe hebben gemaakt.
Groeten Suus
-
-
Klopt de U bein bridge is erg mooi, ben er een keer in de ochtend en in de avond geweest.
Wat Suus zegt van die dollarbiljetten is inderdaad niet overdreven. Zorg echt dat je perfecte biljetten bij je hebt anders kom je in de problemen.
-
-
en hoe zit het met internet; free wifi en met telefoneren? kun je smsen naar nederland?
-
-
Telefoneren met je mobiel is niet mogelijk.
Wij hebben via een vaste telefoonlijn (illegaal via Thailand inbellen) wel een keer naar huis gebeld, omdat we iets met de dollars moesten regelen.
Er is daar geen netwerk voor onze mobiele telefoons, dus sms'en gaat hem niet worden.
Lokale bewoners hebben wel mobieltjes, maar daar hebben toeristen niets aan.
Free wifi is er (praktisch) niet, zijn wij ten minste niet tegen gekomen. Internet afhankelijk van de plaatsen waar je komt wel. Wij hebben nog steeds (mail) contact met mensen uit het land. Soms zit er een lange tijd tussen, omdat er dan langere tijd geen stroom is geweest, of andere problemen met de verbinding. De lokale mensen hebben slechts 8 uur van de dag stroom (tenzij ze een generator hebben die erg duur is voor het gemiddelde gezin). Dit kan 8 uur overdag zijn, maar ook in de nacht.
Dus het zal zeker een reis worden met weinig tot geen contact met het thuisfront. Maar... zeker de moeite waard!
-
-
Ik moet zeggen dat ik op heel veel plaatsen free wifi heb gehad. In Yangon zit een cafe restaurant (zal het adres wel even opzoeken) met een goede verbinding en in een donutzaak is ook wifi. In Mandalay hebben ze in verschillende hostels wifi. In Inle lake in het pannenkoekenhuis. In Bagan is een internetcafe.
Ik vond het juist best wel veel. Het is traag maar het is er wel.
-
-
Kijk aan, dan is dat veranderd sinds wij er waren.
Toen was het in ontwikkeling, maar er is afgelopen jaar veel meer veranderd.
Alleen maar goed, zou ik zo zeggen!
-
-
Re: Allerhande vragen over Myanmar
Wij hadden trouwens met onze mobiele telefoons geen bereik in Myanmar. Internet is erg opkomend (maar nog erg traag).
De reisblog van twee backpackers op wereldreis - Reisverhalen, tips, ervaringen, advies en inspiratie - www.backpackgek.nl
-
-
Re: Allerhande vragen over Myanmar
Hi!
wie heeft er tips over leuke guesthouses? Ik ga in de kerstvakantie, en begreep da het druk gaat worden.. dus ga misschien al wat vastleggen zo hier en daar..
Bedankt, Maaike
-
|
.
|

|