Bekijk resultaten peiling: Ga jij in 2012 naar Amerika?

Stemmers
108. Om te stemmen moet je een forumaccount hebben (gratis).
  • Ja

97 89,81%
  • Nee

7 6,48%
  • Ik ben er al!

4 3,70%

Onderwerp: Ga jij in 2012 naar Amerika?

Bedankt
    21
    Is bedankt: 276

Blogposts
    1

Ga jij in 2012 naar Amerika?

Het is weer een nieuw reisjaar! Ga jij in 2012 naar Amerika?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Bedankt
    3
    Is bedankt: 4

Re: Ga jij in 2012 naar Amerika?

Ja zeker van 24 november tot 15 december. Van Los Angeles overland naar San Francisco.

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Sept - oktober 2012 naar California. Voornamelijk om te surfen, maar er zal zeker en vast ook wat cultuur worden opgesnoven.
    dewaele vastgoed: appartement te koop

Bedankt
    0

Tijd om New York weer eens te zien en daar mijn partner mee naar toe te nemen.

Bedankt
    0

Ja, wij gaan van 4 mei tot en met 25 mei naar Kissimmee. Lekker in een villa met eigen pool!

Bedankt
    1
    Is bedankt: 1

Wij gaan van 21 mei tot 28 juni het Zuidoosten van de VS bezoeken.

Bedankt
    1
    Is bedankt: 1

Mijn vrouw en ik gaan 23 januari 10dagen . We vliegen naar Newark en hebben een auto gehuurd en gaan heerlijk toeren even er uit dit doen we wel vaker .

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door Fleur Bekijk Post
    Het is weer een nieuw reisjaar! Ga jij in 2012 naar Amerika?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
    Dit jaar niet,maar hopelijk volgend jaar wel

Bedankt
    0

In Juli island hopping in Hawaii
    alle mogelijke eilanden worden aangedaan

Bedankt
    0

Goed plan! Als je van de natuur houdt, rijd dan helemaal de 101 langs de kust. En denk niet dat een bordje 'Elephant Seals' een geintje is ...:-) Zie ook: http://vimeo.com/28723145

Bedankt
    0

thanks voor de informatie
    stond al op mijn programma, maar toch vriendelijk bedankt
    ben spijtig genoeg wel alleen , maar ben dit gewoon

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door joopi Bekijk Post
    Ja zeker van 24 november tot 15 december. Van Los Angeles overland naar San Francisco.
    Goed plan! Als je van de natuur houdt, rijd dan helemaal de 101 langs de kust. En denk niet dat een bordje 'Elephant Seals' een geintje is ...:-) Zie ook: http://vimeo.com/28723145

Bedankt
    0

ik ga van 3 sep tot 24 sep
    samem met maat van me
    west kant van vs

Bedankt
    0

Ook dit jaar gaan we weer met vieren naar de USA. Van 29 aug tot 26 sept willen we van Seattle via Vancouver, de Rocky's, Glacier, Yellow Stone naar Las Vegas rijden. Als er nog iemand tips heeft horen we ze graag.

Groet

Bedankt
    0

Unhappy Re: Ga jij in 2012 naar Amerika?

Citaat Origineel gepost door adrijkers Bekijk Post
    Ook dit jaar gaan we weer met vieren naar de USA. Van 29 aug tot 26 sept willen we van Seattle via Vancouver, de Rocky's, Glacier, Yellow Stone naar Las Vegas rijden. Als er nog iemand tips heeft horen we ze graag.

Groet
    Pfff, een eind rijden! Als je echt iets wilt zien, zou ik die weken besteden aan Seattle, Vancouver, Vancouver Island en de Rockies. De rest doe je in een volgende reis, anders zit je meer in de auto dan iets anders. Veel wijsheid!

Bedankt
    0

Het blijft lastig als je met meerdere bent. Ieder heeft zo zijn wensen en ideeen. Misschien moeten we nog eens goed kijken wat wijsheid is.
    Bedankt voor het advies.

groet

Bedankt
    0

Jep, in juli/augustus ruim 3 weken van San Antonio, Texas naar boven, om te eindigen in Denver, Colorado!

Bedankt
    0

Yep, wij gaan ook.
    Vriend, dochter, mijn broer en ik zei de gek!
    Met een camper van San Francisco landinwaarts, Yosemite, Bryce Canyon, Zion, Grand Canyon, Las Vegas en dan via de kust weer terug naar San Francisco. Definitieve route staat nog steeds niet helemaal vast. Vind het zo moeilijk. Heb daar een topic over geopend. Nog steeds alle tips zijn welkom.

Bedankt
    0

Smile Re: Ga jij in 2012 naar Amerika?

Citaat Origineel gepost door Sando Bekijk Post
    Yep, wij gaan ook.
    Vriend, dochter, mijn broer en ik zei de gek!
    Met een camper van San Francisco landinwaarts, Yosemite, Bryce Canyon, Zion, Grand Canyon, Las Vegas en dan via de kust weer terug naar San Francisco. Definitieve route staat nog steeds niet helemaal vast. Vind het zo moeilijk. Heb daar een topic over geopend. Nog steeds alle tips zijn welkom.
    Tip: koop een goede reisgids van dit gebied en bepaal dan wat je wel en niet wilt doen. Alle parken die je noemt zijn toppers en zeker de moeite waard. Als je niet veel geeft om Vegas, plan dan max 1 dag en avond en besteed de rest van je tijd aan de natuur, er is zo ongelooflijk veel moois in dat gebied!

Buiten de gebaande paden:
    - Canyon de Chelly: indianengebied en alleen met een indiaan als gids te doen. Dat kost helemaal niet zoveel, ze spreken redelijk Engels en zijn betrouwbaar. Je krijgt een schitterende rondleiding en prachtige verhalen.
    - Monument Valley, populair, maar je mag er met de camper niet zelf rijden, wel met een rondrit mee. Dit gebied is indianenreservaat en er is geen alcohol verkrijgbaar. De drooglegging geldt hier nog!
    - Petrified Forest en Painted Desert: unieke landschappen en schitterend gekleurde fossielen van bomen
    - bij Tucson waan je je echt in het Wilde Westen. Helaas kun je met je camper de Apache Trail niet rijden. Er is een schitterend en ook leerzaam 'Desert Museum' dat je niet mag overslaan.
    - Terug langs de kust de '101' route rijden, die is onvergetelijk, vooral het stuk bij Big Sur. Sla vooral de 'elephant seals' niet over, die zijn geweldig om te zien!

Veel resiplezier!

Bedankt
    0

@jdbiggelaar

Super bedankt voor je tips.
    Zou jij voor mij, mijn topic "18 dagen campgrounds SF- SF". eens door willen lezen. Ik kom er niet uit. Ik zal niet overdrijven maar ik heb er al meer dan 12 uur opzitten, alleen al aan de route en ik krijg het niet voor mekaar. Wat wel, wat niet, wat schrappen... (Het alom bekende, waar het hele forum mee vol staat)
    Ik kom namelijk elke keer andere dingen tegen en dan ga ik weer twijfelen. Het hele forum doorgespit en doorgelezen en ook "Alles Amerika" En zonder dit topic te verpesten, zal ik het hierbij laten. Ik hoop dat je even wil kijken naar mijn andere topic. Bvd!! :-)

Bedankt
    0

@Sando

Tja, de route ziet er op zich prima uit, maar met de camp grounds kan ik je niet helpen vrees ik. Wij reizen in de VS altijd met huurauto en hotel. Daar hebben we de volgende redenen voor: het is goedkoper: hotels hebben standaard kamers met twee grote bedden, dus als je niet te preuts bent slaap je comfortabel met vier personen op 1 kamer, huurauto's zijn relatief goedkoop (denk ook aan de brandstofkosten op die enorme afstanden!) en comfortabel (betere stoelen op die afstanden en beter uitzicht voor iedereen) en campers door alle verzekeringen relatief duur. Daarbij hebben we met onze huurauto's in al die jaren nog nooit ellende gehad en ik heb inmiddels zoveel ellende gehoord en gezien met onbetrouwbare campers en schade door onervarenheid dat ik er niet aan begin. Tel daar bij op dat er nogal wat plaatsen op je route zijn waar je met een camper niet mag en kunt komen (zowel in de National Parks, in steden, bepaalde mooie routes),waar je een camper niet of nauwelijks kunt parkeren en mijn advies is om dat nog eens goed te overwegen. De enige echte redenen om voor een camper te kiezen zijn denk ik als je fanatieke kampeerders bent en graag 's-avonds de BBQ aansteekt.

Bedankt
    0

Helaas, het zit er voorlopig even niet meer in. mooi (fiets)land overigens.
    Groet,

Jaap

Bedankt
    0

Wij gaan dit jaar naar Hawaii, zijn daar in 2000 op vier eilanden geweest en het is prachtig. Dit jaar gaan we drie eilanden bezoeken maar nu met onze twee kinderen (dan 11 en 8 jaar). We verheugen ons nu al om weer de vulkaan (haleakala) op Maui af te fietsen...

Bedankt
    2

Eind November ga ik voor ongeveer een week samen met mijn zus naar New York. Ik ben daar in juni 2011 ook geweest voor een paar dagen en wauw wat een stad.
    Mijn zus is er 25 jaar geleden al eens geweest en mijn zwager heeft er 2 jaar gewoond. Even dit jaar kijken waar hij gewoond heeft en op school heeft gezetten.
    Ook voor volgend jaar heb ik in de planning zitten om naar Amerika te gaan.
    Afgelopen jaar een rondreis gemaakt aan de westkant met parken als Yosemite, Sequoia, Bryce Canyon, Arches, Canyonlands, Death Horse Point, Grand Canyon en Yellowstone. Tevens de steden San Francisco, Los Angeles, Las Vegas en zoals hierboven genoemd op de terugweg nog New York.
    Ik ben helemaal verkocht aan The States.

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten