Onderwerp: Russische vriendin wil op vakantie komen.

Bedankt
    1
    Is bedankt: 0

Re: Russische vriendin wil op vakantie komen.

Rajen, klamp je niet vast aan deze vrouw. Je kunt boeken voor haar, maar je krijgt je geld nooit terug of je moet een annuleringsverzekering nemen.
    Mijn Russische vriendin vertelde me: Er is één man op de acht vrouwen in Rusland. Dus maak je geen zorgen dat zij de enige 'vrije' vrouw is. Zoek wat beter, en kom een nette vrouw tegen. Ze zijn er!!
    Caesar.
    Boeken? Kijk eens bij Edreams. Og Google: "goedkope vluchten".
    Ik zou het niet doen.

Bedankt
    0

ok caesar ,
    bedank voor de advies , ik kijk wel verder ,ik weet al genoeg .in elk geval zij krijg geen cent van mij

mvg

rajen

Bedankt
    97
    Is bedankt: 507

Citaat Origineel gepost door Caesar46 Bekijk Post
    Rajen, klamp je niet vast aan deze vrouw. Je kunt boeken voor haar, maar je krijgt je geld nooit terug of je moet een annuleringsverzekering nemen.
    Ook met een verzekering krijg je in zo'n geval niks terug.
    Zie http://www.fotoof.nl voor mijn foto's.

Zie http://www.ikreis.net en http://www.outofasia.nl voor verslagen en foto's van mijn reizen, vrijwilligerswerk en buitenlandse stage.

Bedankt
    0

Cheers for Ceasar en Rajen pas op.

Je hebt te maken met scammers. Genoeg andere mensen op deze wereld om te ontmoeten en te leren kennen.

Bedankt
    1

Inmiddels zijn we een paar etappes verder. Ik heb de boel omgedraaid en ben naar Rusland gegaan. Het enige echte probleem was de reis van huis naar Madrid. Dat is een roteind. Bij de ambassade van Madrid niet binnen gelaten. Ik kreeg een norse Rus aan de intercom die geen Spaans of Engels sprak. Toch ben ik door blijven praten. Het werd heel stil, maar na een paar minuten kwam er een vrouw aan het apparaat die in gebrekking Spaans zei dat ik bij het consulaat moest zijn, daarbij een onverstaanbaar adres mompelend. Bij het consulaat vroegen ze wanneer ik afgesproken had. Dat had ik geprobeerd via de mail en de telefoon, geen antwoord. Ik kreeg te verstaan dat ik terug naar huis moest om een afspraak te maken. Intercom dicht.
    Ik ga op een bankje zitten, pak m'n telefoon en bel. Een andere dame, die vertelde me hetzelfde. Ik zeg....goed, ik maak een afspraak. De dame vraagt me wanneer het schikt. ,Nu mevrouw' ..Waar bent u nu.. 'als u de deur open doet ziet u me zitten'. Ik hoor de bromtoon van een stalen poort die openzwaait, storm naar binnen, formulieren waren in twee minuten gecontroleerd, betaald, en na een kwartier m'n visum gereed.
    Daar heb ik in een kroeg een paar glazen wijn op gedronken.
    Tijdens de maand in Rusland een visum voor m'n vriendin geregeld. Dat honerd dollar verhaal omzeild door me garant te stellen, een maand later kon ik haar ophalen van vliegveld Malaga. De aanvraag duurde 6 dagen en werd gefiatteerd.

Bedankt
    1
    Is bedankt: 1

Hi, ook ik heb een Russische vriendin, ken haar ongeveer een jaar. Praten vaak via Skype. Is op uitnodiging van mij al hier geweest, en we hebben een fantastische tijd met elkaar gehad !! Het enige wat ik hier heb moeten doen is een "letter of invitation" naar haar opsturen. Om het visum te verkrijgen heeft zij een bureau ingeschakeld, kost een paar centen, maar verder heeft ze geen probleem gehad om haar visum te krijgen. In oktober komt ze weer. Op de site van het Ministerie van Binnenlandse zaken kun je alle info krijgen. Ook de ambassade in Moskou is zeer bereidwillig!!
    Veel succes

Bedankt
    1

Leu v erhaal Henk. Maar dit vroeg ik niet. BIZA kan NIKS voor me doen, en het antwoord van de Russische Ambassade laat op zich wachten. Dus Henk, hier heb ik niets aan. Ik weet uistekend hoe ik aan een visum kan komen.
    Groet, Caesar.

Bedankt
    1

Sorry, was goed bedoeld!!!

Bedankt
    1

Henk dit was een belegen bericht. Ik postte een andere, gisteren die heel belangrijk voor me is, en waar ik nog steeds geen oplossing voor heb. Laat je licht daar maar eens over schijnen.
    Vriendelijke groet, Caesar.

Bedankt
    1

En wat is die vraag??
    Wil je graag helpen als ik kan!!

Bedankt
    7
    Is bedankt: 13

Citaat Origineel gepost door henkhermans2 Bekijk Post
    Hi, ook ik heb een Russische vriendin, ken haar ongeveer een jaar. Praten vaak via Skype. Is op uitnodiging van mij al hier geweest, en we hebben een fantastische tijd met elkaar gehad !! Het enige wat ik hier heb moeten doen is een "letter of invitation" naar haar opsturen. Om het visum te verkrijgen heeft zij een bureau ingeschakeld, kost een paar centen, maar verder heeft ze geen probleem gehad om haar visum te krijgen. In oktober komt ze weer. Op de site van het Ministerie van Binnenlandse zaken kun je alle info krijgen. Ook de ambassade in Moskou is zeer bereidwillig!!
    Veel succes
    Ik zou graag wat details willen weten over de procedure, mijn vriendin wil ook graag een paar weken naar NL komen. Met name een voorbeeld van de uitnodigingsbrief vind ik wel interessant, verder heb ik iets gelezen over terugkeergarantie. Dat laatste is een arbeidskontrakt of eigendomsbewijs van grond of zoiets, volgens mij heeft ze deze niet.
    Oh ja, ze komt uit Oezbekistan maar verkast binnenkort naar st Petersburg.
    Laatst aangepast door Dieselbiker : 06-09-12 om 09:16

Bedankt
    1

Je kunt gewoon via jouw gemeente,internet, of via Binnenlandse zaken een formulier downloaden. Wijst zich vanzelf. Als je vriendin voor een paar weken wil komen kan zij als jij dit formulier opstuurt, met een kopie van je paspoort, een visum aanvragen bij de Nederlandse ambassade. Ze moet dan wel een ticket overleggen waaruit blijkt dat ze een retour ticket heeft geboekt. Zolang als je dit eerste bezoek beperkt houdt zal dit visum geen probleem zijn.

Bedankt
    7

Citaat Origineel gepost door henkhermans2 Bekijk Post
    Je kunt gewoon via jouw gemeente,internet, of via Binnenlandse zaken een formulier downloaden. Wijst zich vanzelf. Als je vriendin voor een paar weken wil komen kan zij als jij dit formulier opstuurt, met een kopie van je paspoort, een visum aanvragen bij de Nederlandse ambassade. Ze moet dan wel een ticket overleggen waaruit blijkt dat ze een retour ticket heeft geboekt. Zolang als je dit eerste bezoek beperkt houdt zal dit visum geen probleem zijn.
    Wat bedoel je precies met beperkt? duur van de vakantie?

Bedankt
    1

Citaat Origineel gepost door Dieselbiker Bekijk Post
    Wat bedoel je precies met beperkt? duur van de vakantie?
    Dat bedoel ik precies. Mijn vriendin is de eerste keer 2 weken hier geweest. Ga op het net naar Nederlandse ambassade Moskou, en dan naar visum. Je vindt daar bijna alle relevante informatie. Succes!!!

15. henkhermans2 wordt bedankt door:

Bedankt
    7

OK bedankt

We gaan plannen maken.

Bedankt
    2
    Is bedankt: 5

@ Dieselbiker,

Als je vriendin naar Sint petersburg verhuist en zich daar vestigd kan het helemaal makkelijk worden.

Mijn vriendin woont ook in Sint Petersburg. Inwoners van Sint Petersburg kunnen gemakkelijk een visum voor Finland krijgen. Dagelijks gaan er bussen en auto's vol met Russische mensen naar Finland om inkopen te doen. Een visum voor Finland is een Schengen visum, dus ook geldig voor andere Europese landen (behalve Ierland en Engeland) Dus ook voor Nederland.
    Mijn vriendin boekt een goedkope vlucht van Lappeenranta in Finland naar Weeze met ryan air en ik haal haar van het vliegveld op. Naar Lappeenranta gaat ze met de taxi wat ongeveer €50,= kost. Vliegticket kost tussen €40 en €100,- Dit kan echter alleen als ze gevestigd is in Sint Petersburg.

Trouwens voor degene waarvan de vriendin overkomt uit Rusland middels een door Nederland verstrekt visum, vergeet jullie niet te melden bij de vreemdelingen politie, dit is verplicht. Voordien een afspraak maken.

18. Motorrider wordt bedankt door:

Bedankt
    0

dat hoeft niet als ze op uitnodiging van jou komt, je moet dan wel de laatste drie loonstroken naar haar sturen en de uitnodiging kun je bij de gemeente krijgen, invullen stempel van de gemeente erop en dan sta jij garant voor haar verblijf, wel moet ze een bewijs meenemen dat ze verzekerd is van ziektekosten.
    groet

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten