Bekijk resultaten peiling: Hoe vroeg bereid jij je reis voor?

Stemmers
87. Om te stemmen moet je een forumaccount hebben (gratis).
  • Ik plan mijn reis ruim op tijd en daarom vergeet ik nooit iets.

45 51,72%
  • Ik plan mijn reis wel ruim van te voren maar vergeet toch altijd wat.

23 26,44%
  • Ik plan mijn reis kort van te voren maar dit loopt altijd goed af.

14 16,09%
  • Ik plan mijn reis kort van te voren en dit leidt altijd tot chaos.

2 2,30%
  • Anders, namelijk... (licht toe in reactie)

3 3,45%

Onderwerp: Peiling april 2012: Hoe vroeg bereid jij je reis voor?

Bedankt
    54
    Is bedankt: 110

Peiling april 2012: Hoe vroeg bereid jij je reis voor?

Peiling april 2012: Hoe vroeg bereid jij je reis voor?

Niet lang geleden heb ik een bericht geplaatst over het feit dat veel mannen hun koffer laten inpakken door hun partner; klik. Ook kwam er in dit artikel naar voren hoe lang men bezig is met het inpakken van de koffer.

Dit leek me een leuke aanleiding om te onderzoeken hoe jullie je reis voorbereiden, en dan voornamelijk; op welke termijn? Begin je erg vroeg met inpakken en zaken regelen? Of schuif je dat soort zaken liever door naar het laatste moment? En wat voor consequenties heeft dit dan?

Geef hierboven in de poll jouw situatie aan! Hieronder kan je je keuze nog toelichten.
    Laatst aangepast door Mark : 04-04-12 om 11:03

Bedankt
    2
    Is bedankt: 6

Re: Peiling april 2012: Hoe vroeg bereid jij je reis voor?

Wat voor reis ik ook op het oog heb, ik neem er ruime tijd voor om het te organiseren. Ik maak daarvoor over het algemeen Internet voor voor het direkt boeken met de airlines en hotels. Ook dit jaar voor mijn reis in midden Juli naar Indonesië van een maand ben ik in Februari begonnen en heb daarmede alle mogelijkheden en alternatieven kunnen vergelijken. Het resultaat is dan altijd op één of ander manier kosten besparend.

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

zeer ruim vantevoren. De voorbereiding is altijd leuk, het valt nooit tegen en maakt de reis ook een stuk goedkoper. tripadvisor en booking.com zijn onontbeerlijk voor de beste en goedkoopste hotels. Daarnaast kijken welke route de reisorganisaties nemen.....inlezen met goede reisboeken....en er kan niets meer fout gaan!

Bedankt
    9
    Is bedankt: 2

Zeer ruim tevoren begin ik met de vliegtickets te bekijken en te vergelijken . Meestal koop ik een ticket 4-5 maanden ( soms 6 ) voor vertrek.
    De tweede stap is de Lonely planet kopen,vervolgens veel surfen op internet , de reisverhalen lezen van www.reiswijzer.be en de forums lezen en eventueel daar vragen op stellen . Dit jaar wordt het Oezbekistan, de tickets zijn aangekocht , het reisplezier is al volop begonnen . Vertrek : juli 2012

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team
    Moderator Even voorstellenforum

Bedankt
    91
    Is bedankt: 412

Ik plan mijn reis ruim op tijd en daarom vergeet ik nooit iets.

Nieuwe peiling in het Thailandforum :Wat vinden jullie van de Russische toeristen die de stranden en vele hotels bevolken? hier kan je reageren !

Forumbeheerder Noord-Korea

Bedankt
    48
    Is bedankt: 145

Op zich begin ik er meestal wel redelijk op tijd mee, m'n trip naar Japan vorig jaar die ik anderhalve week voor vertrek pas geboekt heb was in dat opzicht toch een uitzondering.

Maar beginnen is nog niet de voorbereiding afronden. Morgen vertrek ik naar Taipei en Noord-Korea, niet alleen moet ik m'n bagage nog bij elkaar zoeken en inpakken, ook moet ik toch nog maar even een hotel omboeken. Ik maak volgende week een tussenstop in Beijing, kom om 10 uur 's avonds aan, en moet de volgende ochtend rond een uur of 11 alweer op het vliegveld staan. En dus vroeg ik me zojuist ineens af waarom ik dan toch in vredesnaam een hotel in hartje Beijing heb geboekt...
    Filmpjes van mijn reizen!

Bedankt
    0
    Is bedankt: 1

Blogposts
    1

Smile Re: Peiling april 2012: Hoe vroeg bereid jij je reis voor?

Ruimschoots van tevoren, soms wel een half jaar de tickets bestellen.
    Door alles via een lijstje af te werken behoort vergeten tot het verleden.

Bedankt
    9
    Is bedankt: 25

tickets koop ik redelijk vroeg, half jaar van te voren. De rest bereid ik voor door lezen van verhalen en bekijken van foto's. De rest zoek ik terplekke uit.

Mijn tas pak ik avond te voren in. Maar maak van te voren een lijst met wat mee te nemen.

Bedankt
    14
    Is bedankt: 2

Een reis naar het buitenland plan ik ruim van te voren. Zo tussen een jaar en een half jaar voor vertrek begin ik mij te oriënteren: waar wil ik heen, wat is er te doen, wat zijn de kosten. Voor mijn eerste reis buiten Europa (Oeganda) heb ik het ticket 6 maanden van te voren gekocht en ben ik nog steeds druk bezig om alles te regelen en lijstjes te maken. Voor een vakantie in Nederland is een week voorbereiding voor mij lang genoeg.

Bedankt
    0

Als we verre reizen maken, bereiden we ons vroeg en goed voor. Over het algemeen vergeten we niets. 2008/2009 naar New Zealand geweest en daar zijn we wel een klein jaar mee bezig geweest. Vliegtickets zoeken, camper huren , stopover regelen en dat soort dingen. Heel leuk.
    Nu gaan we in juni naar Canada en de VS en rijden weer met een camper!!
    Zalig genieten van je eigen verrijdbare huisje.
    Een tip: als je lang in vliegtuigen zit, dan svp speciale steunkousen voor in vliegtuig meenemen en aantrekken. Géén dikke voeten en géén vermoeidheid. Veel vakantieplezier voor eenieder, ook al met het uitzoeken ervan.

Bedankt
    3

Blogposts
    1

Wie kan me nuttige tips geven voor een 5daagse naar Lissabon?

.

WERELDWIJZER AGENDA
JUNI 2013
Scandinavië Reisquiz
Peiling: Grootste vertraging ooit met het vliegtuig?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
JULI 2013
Scandinavië Reisquiz
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
OKTOBER 2013
Informatiemarkt Student Op Reis
NOVEMBER 2013
Wereldwijzer Vrijwilligersdag

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten