Bedankt
    13
    Is bedankt: 18

Re: goede relaties met egyptenaren?

Samsam ... het feit dat je op dit moment een vriend hebt en een huis gekocht hebt, maakt het natuurlijk niet makkelijker. Het lijkt me een moeilijke situatie waarin je zit. En misschien dat je wel ooit eens een keuze moet maken.

Maar wees vooral verstandig en vooral realistisch. Kijk naar wat je nu hebt ... zou je dit allemaal op het spel willen zetten? Wat heb je nu? En wat krijg je in de plaats?
    Misschien een hoop onzekerheden, het cultuurverschil, de afstand die je moet zien te overbruggen, de hele papierenkraam die daarop volgt. Ik zou het nooit meer opnieuw doen.
    Ik moet wel zeggen dat ik in mijn relatie de meeste moeite deed en hij alles vanzelfsprekend nam. "Als je echt van iemand houdt ... " ze begon het dan altijd.

Jullie spreken elkaar elke dag ... ik weet het niet ... misschien probeert hij zo je aan hem te binden, je te overtuigen, je van je vriend vandaan te houden. Tussen jullie in te komen ...
    Het is gewoon oppassen. Zeker aangezien je in een relatie zit, wat hij zelf ook goed weet hé.

En hoe denken Egyptische mannen eigenlijk over vrouwen die in een relatie zitten? En hoe zit het dan met hun geloof is dan eigenlijk mijn vraag?

Bedankt
    0
    Is bedankt: 4

Beyonce heeft meer dan gelijk... leuk voor jou dat je verliefd bent maar Egyptenaren kunnen heel vlug verliefd kijken en mooie woorden zeggen zoals ' i like your eyes soo much". het klinkt zo overtuigend dat we er heel vlug intuinen. Het is goed mogelijk dat alles goed verloopt tussen jullie maar zoals Beyonce zegt, leer toch maar goed zijn familie kennen. is heel belangrijk. Ik wens je verder veel succes ...

Bedankt
    1
    Is bedankt: 0

Ik ben pas getrouwd met mijn lieve Egyptenaar.
    We hebben elkaar (en elkaars familie, cultuur, religie en tradities) eerst goed leren kennen voordat we getrouwd zijn. Hij is 2 keer in NL geweest voor langere tijd en ik ben vaak in Egypte geweest. We wilden zeker zijn van elkaar en dat baseer je niet op een paar vakanties. Op vakantie is alles anders dan in het werkelijke leven. Verliefd worden gaat dan vaak ook makkelijk. Ja, het kan, een goede en gelijkwaardige relatie met een Egyptenaar, maar ik vind het goed dat er gewaarschuwd wordt.

We zitten nu in de procedure van de MVV aanvraag, dus leven helaas gescheiden. :mad:

Bedankt
    48
    Is bedankt: 108

heyyyyyyyyyyyyyy jij ook hier leuk!

5. camilla wordt bedankt door:

Bedankt
    4
    Is bedankt: 11

hallo meiden,

ik weet niet of er hier nog actief gelezen wordt maar heb een vraag: als je als nederlandse naar egypte gaat om er een vakantie met je lief (egyptenaar) door te brengen klopt het dan dat als je een appartement wilt huren je een soort van "partnerschapregistratie" moet tekenen??

groetjes
    Geniet van het leven want het duurt maar even

SBE SBE is offline

Bedankt
    1
    Is bedankt: 5

Dag Gootje,

Samenwonen (zelfs tijdens de vakantie) is verboden voor ongehuwden in Egypte. De partnerregistratie is een Orfi-contract, een soort tijdelijk huwelijk afgesloten bij een Egyptisch advocaat. Dit contract wordt enkel erkend binnen Egypte en heeft (bij mijn weten) geen gevolgen in NE of BE.
    Let er wel op dat je je eigen versie van het contract zelf bijhoudt. Scheiden is gemakkelijk gewoon de contracten verscheuren.

8. SBE wordt bedankt door:

SBE SBE is offline

Bedankt
    1

Dames,

ik zit ook met een vraagje. Weet iemand welke documenten je in Egypte nodig hebt om te trouwen voor de rechtbank? Yep, de kogel is door de kerk we gaan echt trouwen.

Ik denk dat ik het meeste wel al gevonden heb via internet maar er is toch iets dat helemaal onduidelijk blijft. In het geval dat je echtgescheiden bent moet je een bewijs af leveren van deze echtscheiding, maar nergens kan ik vinden welk document dit juist moet zijn. Attest van de burgerlijke stand? Of een kopie van het vonnis?

Bedankt
    7
    Is bedankt: 2

Gefeli citeerd sbe

11. Kathinka1987 wordt bedankt door:

SBE

Bedankt
    5
    Is bedankt: 26

Citaat Origineel gepost door SBE Bekijk Post
    Let er wel op dat je je eigen versie van het contract zelf bijhoudt. Scheiden is gemakkelijk gewoon de contracten verscheuren.
    Beter is het als jij allebei de contracten houdt!

Google maar eens op orfi of zoek op dit forum op orfi.

Bedankt
    13
    Is bedankt: 18

Even een vraagje over Orfi. Ik heb een relatie gehad maar is nu een jaar geleden beëindigd. We hebben een orfi contract afgesloten en hij heeft beide exemplaren in zijn bezit. Stel als ik nu op vakantie wil gaan naar Egypte, zou dit gevolgen kunnen hebben voor mij? Want als ik het goed begrijp ben ik dan eigenlijk nog steeds met hem getrouwd volgens de Islamitische wet of hoe moet ik dit zien??

Bedankt
    2
    Is bedankt: 20

hier zouden ze alle antwoorden hebben op jou vraag . Gr Ron

https://www.facebook.com/groups/egyptegangers/

Bedankt
    2
    Is bedankt: 20

SBE SBE is offline

Bedankt
    1

Volgens mij wil dit inderdaad zeggen dat je nog steeds getrouwd bent volgens de Egyptische wet. Dus zeker opletten als je nog naar Egypte gaat en zeker nooit een ander orfi contract of huwelijk sluiten zolang je niet weet of het contract nog bestaat. Er staat 7 jaar gevangenisstraf op bigami, de mannen komen er goedkoper van af want zij mogen 4 vrouwen hebben volgens de wet.

17. SBE wordt bedankt door:

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten