Bedankt
    54
    Is bedankt: 110

Betaalpassen buiten Europa geblokkeerd door Rabobank

Betaalpassen buiten Europa geblokkeerd door Rabobank

Vanaf 1 juni aanstaande zal de Rabobank alle pinpassen buiten Europa blokkeren. Dit doet de bank om het aantal rekeningen dat geplunderd wordt door skimmers te verminderen. Skimmen is het opnemen van geld met gestolen gegevens. Dit gebeurt steeds vaker buiten Europa.

De betaalfunctie van de betaalpassen zal voor landen buiten Europa automatisch uit staan. Gebruikers kunnen de betaalmogelijkheden buiten Europa dan voor een bepaalde tijd aan zetten wanneer zij buiten Europa op vakantie gaan. De maatregel geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren.

Denk je dat dit een goede maatregel is tegen skimmers? Of levert het teveel ongemak op?
    Laatst aangepast door Mark : 05-06-12 om 11:46

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Re: Betaalpassen buiten Europa geblokkeerd door Rabobank

dat is even goed dat ik dit nu lees...

Bedankt
    5

Dank voor de tip! Gelukkig is het mogelijk om zelf de pas (o.a. via internetbankieren) 'aan' te zetten. Ga ik alvast in mijn agenda noteren.

Bedankt
    0

Ben je de afgelopen 2 jaar buiten europa geweest en heb je daar gepind word deze pas niet geblokeerd. Dat is mij immers toegezegd door een medewerker van de Rabobank toen ik belde over informatie.

Een belletje kan natuurlijk noot geen kwaad daar er niets zo vervelend is als zonder geld komen te staan.

Groeten,

JaJo

Bedankt
    0
    Is bedankt: 4

Ja, ook mij is door de Rabobank gemeld dat mijn pas niet geblokkeerd word, omdat ik de afgelopen 8 jaar zeer regelmatig in het buitenland heb gepind. Diezelfde Rabobank beweerde vorig jaar echter dat er niets aan de had was met hun systeem en dat het aan mijn bankpasje lag dat ik in Peru opeens niet meer in de weekenden kon pinnen..?!
    Pas na weken heen en weer mailen wilde men eindelijk toegevn dat het om een veiligheidsmaatregel ging om klanten te beschermen... Men raadde me toen aan om maar een bankrekening in Peru te openen als ik geen pin-problemen meer wil ondervinden. Tot vorig jaar was de Rabo pas 1 van de best gerespecteerde pinpassen in Latijns Amerika, maar nu overweeg ik sterk om een andere bank te zoeken.
    Martijn

Bedankt
    0

Hoi Martijn,

Dat is inderdaad niet tof. Ik heb er nu zelfs een schrijven van dat mijn pas het moet doen. We wachten af.

Groeten,

Jajo

Bedankt
    0

Smile Re: Betaalpassen buiten Europa geblokkeerd door Rabobank

Misschien is het wel makkelijk om erbij te zeggen dat in Belgie door deze maatregelen het aantal skim gevallen naar ongeveer 0% gedaald is. Ik geloof dat je elk risico moet verkleinen. Leuk feitje is dat veel Europees bedrijven in roemenie veel geinvesteerd hebben in it opleidingen en toen deze mensen klaar waren voor een baan de Europeese bedrijven alles overhevelde naar India. En ja die kennis kunnen ze nu gebruiken voor iets mindere dingen.

Bedankt
    0

Beste Wollie,
    Werk je soms voor de Rabobank ;-) Ja die spreuk dat in Belgie de skim gevallen gedaald zijn gebruikt de Rabobank ook. Er zijn alleen een paar details om rekening mee te houden: Belgen reizen gemiddeld gezien minder overzees, dus zijn er daar minder gedupeerde (elke is er nog steeds 1 te veel) en ook, mijn grootste klacht is dat de Rabobank vorig jaar verschillende keren tegen me gelogen heeft over de pin-problemen die ik ondervond... Nu vraag ik me dus af wat ik nog mag/ kan geloven...
    Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt
    0

fairtravel ik werk zeker niet bij de Rabobank, maar jou problemen met je pinpas mag in geen geval te maken hebben met dit aanstaande blokkering. Waarschijnlijk heeft iemand bij de Rabo een blokade geplaatst en ook jouw pas meegenomen. Trouwens het gaat niet om hoeveel belgen reizen. Het gaat om de passen/creditcards. Op de magneetstrip staan al je gegevens. Ook je pincode (veel mensen weten dat niet) Als ze deze kopieren sturen ze die door naar andere landen en kopieren dat op een lege pas en halen zo je rekening leeg.

Bedankt
    0

Thanks voor de extra info Wollie. Ja, het klopt gedeeltelijk wat je zegt, na 6 tot 8 weken ontkennen dat er een probleem is gaf iemand eindelijk toe dat sinds kort Peru bij de Rabobank op de zwarte lijst staat als land waar veel skimmers hun gekopieerde info gebruiken om geld uit de muur te halen. Zoals ik al eerder schreef vertrouw ik de informatie voorziening van de Rabobank nu niet meer :-( Ten eerste hadden ze me eerst wel eens mogen waarschuwen voor hun gewijzigde veiligheidsnormen en ten tweede houd ik er niet van om voorgelogen te worden als ik bij hen aanklop met een probleem. Plus dat de skimmers nu gewoon een ander land in Europa opzoeken. Twee betere maatregelen zouden zijn om de passen/ automaten beter te beveiligen en om klanten duidelijk te maken dat ze op reis niet teveel geld op hun betaal rekening hebben staan. Tegenwoordig is het met internet bankieren zeer eenvoudig om in een klik je geld van je spaarrekening op je betaal rekening te zetten. Het kost niets, het levert meer rente op en je geld staat veilig op je spaarrekening...

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten