Onderwerp: Tokyo bouwt 's werelds hoogste toren

Bedankt
    54
    Is bedankt: 110

Tokyo bouwt 's werelds hoogste toren

Tokyo bouwt 's werelds hoogste toren

Vandaag verwelkomde Tokyo duizenden toeristen op de opening van de nieuwe Skytree. Deze nieuwe toren is met 634 meter de hoogste toren ter wereld. Het enige gebouw dat hoger is, is de Burj khalifa in Dubai.

De Skytree heeft twee observatie niveau's op 350 en 450 meter hoogte. Daarnaast zend de toren tv signaal uit voor heel Tokyo. De Skytree moet de, in 1960 gebouwde, Tokyo Tower vervangen omdat deze niet meer boven andere gebouwen uitkwam. Het bouwen van de Skytree kostte 3,5 jaar.

Wat vind je van deze nieuwe toren? Zal het veel toeristen naar Tokyo trekken?
    Laatst aangepast door Mark : 05-06-12 om 11:48

Forumbeheerder Noord-Korea

Bedankt
    45
    Is bedankt: 144

Re: Tokyo bouwt 's werelds hoogste toren

heb hem vorig jaar in aanbouw gezien (toen nog 75 meter te gaan), erg imposant bouwwerk. Wel is duidelijk dat toerisme slechts bijzaak was, de toren staat ruim buiten de toeristische gebieden in een voorheen erg rustige wijk met vrijwel alleen laagbouw. Nu hebben ze wel meer gebouwd dan alleen die toren, te gelijkertijd is het nabijgelegen station flink uitgebreid en is er een groot winkelcentrum gebouwd, dus de mensen zullen vast wel komen.

Toch vraag ik me af of het uitzicht echt zo geweldig zal zijn, door de afgelegen locatie is er in de nabije omgeving nauwelijks iets bijzonder te zien. Ik bedoel, zo ziet ie eruit vanaf het MGO in Shinjuku (10 km afstand):

En zo vanaf de Sunshine 60 in Ikebukuro (8 km afstand):

En stel je dan nu eens voor hoe het uitzicht vanaf de andere kant zou zijn...
    Filmpjes van mijn reizen!

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten