Bedankt
    172
    Is bedankt: 293

Citaat Origineel gepost door Vinniej Bekijk Post
    Hey, ja seat 61 is idd gewoon info maar dat bedoelde ik ook...
    Ik weet wanneer we vliegen op BKK alleen is exacte datum mss nog wat moeilijk, ga ik nog bezien!
    Ik vind voor een dagje BKK een reisgids kopen wat onnuttig geld weggooien aangezien we al reisgidsen voor Laos & Cambodja hebben! Maar idd zal het eens bekijken wat mogelijk is...Is trouwens de prijs goed geweest of toch nog beter gewacht?

Verder rond vaccinaties, klopt het dat het ongelofelijk veel geld zal kosten om je voor alles te laten inenten? Rond 300-400euro??!

Bedankt!
    Wat je kan doen:
    - (heb ik gedaan) een tweedehands Lonely Planet kopen en daar alles uit snijden wat je niet nodig gaat hebben. Dus Bangkok, Huay Xai wel laten zitten en eventueel het plaatsje waar je vanuit Cambodja doorheen reist. Thuis stop ik die uitgesneden delen weer terug in de (gehavende) gidsen. Het zijn gebruiksvoorwerpen, geen sierboeken. Helemaal als je ze al tweedehands kocht. Oudere edities zijn prima bruikbaar, je komt er snel genoeg achter hoeveel % je bij de prijzen moet optellen.
    - ook uit je Cambodja en Laos gids zou je delen kunnen wegsnijden van waar je toch niet heen gaat.
    - of koop online de pdf's van Lonely Planet Bangkok (en eventueel andere losse stukken)
    - of ga naar een bibliotheek en kopieer de bladzijden die je denkt nodig te hebben (dubbelzijdig om papier te sparen)
    - of koop een klein handzaam reisgidsje ipv een dikke. Bijvoorbeeld 100% Bangkok, als die bestaat.

Je hoeft dat allemaal niet van tevoren te plannen. Zoek gewoon wat dingen op die je leuk lijken en beslis ter plaatse waar je zin in hebt. Tempels ga je in de andere landen ook nog zien. Ik zou naar een van de gigantische markten of naar een park gaan.

Niet meer druk maken om prijs van ticket als het eenmaal gekocht is. De vliegwereld is een soort loterij / beursvloer met onvoorspelbare en onverklaarbare prijsbewegingen omhoog en omlaag, dus niet achterom kijken. Gewoon blij zijn met jullie prijs.

Vaccinaties weet ik niet want heb ik allemaal al en soms 1 nieuwe nodig. Het zal geld kosten ja.
    Laatst aangepast door Cecilia74 : 19-09-12 om 10:08
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    0
    Is bedankt: 1

Thumbs up Re: 1e keer verre reis/ 6 weken Laos &Cambodja

hi vinniej
    goed joh dat je de tickets hebt
    je wilt de eerste 2 dgn bankkok bekijken maar waarom niet aan het eind van je vakantie de meeste terugvluchten gaan s,nachts bagage ergens droppen
    hou er rekening mee dat als je aankomt je behoorlijk jetlaggerig bent wat cecilia ook al schreef en bkk is een is een geweldige drukke stad en als je dat na de vlucht over je heen krijgt het overdonderd je beslist!! wij hebben de koningklijke draken boten bekeken die liggen aan de rivier vlakbij watarun de tip van cecilia van copien doen wij ook en verder zoek ik ter plekke veel op t internet neem een laptop of tablet mee je kunt dan ook zo zelf boeken en uitprinten bij een groot hotel of internetcafe
    je hebt ook reisgidsen die je op je e reader of tablet download en als je in backpakkers hotels of guesthouses zit hoor je ook altijd leuke tips van anderen veel sucses met het uitzoeken ik heb zo nodig nog wel wat tips over cambodja
    groet mieke jordan

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Re: 1e keer verre reis/ 6 weken Laos &Cambodja

Citaat Origineel gepost door mjordan Bekijk Post
    hi vinniej
    goed joh dat je de tickets hebt
    je wilt de eerste 2 dgn bankkok bekijken maar waarom niet aan het eind van je vakantie de meeste terugvluchten gaan s,nachts bagage ergens droppen
    hou er rekening mee dat als je aankomt je behoorlijk jetlaggerig bent wat cecilia ook al schreef en bkk is een is een geweldige drukke stad en als je dat na de vlucht over je heen krijgt het overdonderd je beslist!! wij hebben de koningklijke draken boten bekeken die liggen aan de rivier vlakbij watarun de tip van cecilia van copien doen wij ook en verder zoek ik ter plekke veel op t internet neem een laptop of tablet mee je kunt dan ook zo zelf boeken en uitprinten bij een groot hotel of internetcafe
    je hebt ook reisgidsen die je op je e reader of tablet download en als je in backpakkers hotels of guesthouses zit hoor je ook altijd leuke tips van anderen veel sucses met het uitzoeken ik heb zo nodig nog wel wat tips over cambodja
    groet mieke jordan
    Thx e! Ja, we komen aan rond 14u in BKK eerste dag dus ik denk dan gwn de trein boeken naar Laos al en dan idd bekomen van de vlucht en jetlag door te kuieren en zien waar we uitkomen!

Dag erna gaan we dan BKK verkennen en daarom is bekijken wat er leuk is voor 1 dagje BKK...als we van Cambodja komen willen we nog enkele dagen een mooi Thais eiland doen om dan richting BKK te komen voor de terugvlucht!

Voor die tips, daar houd ik je aan !

Greetz!

Bedankt
    0

hi vinniej
    ik ga alles ffe voor je opzoeken zit nu op kreta in de zon
    dus als ik thuis ben volgende week hoor je van me
    groet mieke

Bedankt
    0

hi vinniej
    ik ga alles ffe voor je opzoeken zit nu op kreta in de zon
    dus als ik thuis ben volgende week hoor je van me
    groet mieke
    Geniet er eerst maar goed van!!!

Dank je!

Bedankt
    172

Thx e! Ja, we komen aan rond 14u in BKK eerste dag dus ik denk dan gwn de trein boeken naar Laos al en dan idd bekomen van de vlucht en jetlag door te kuieren en zien waar we uitkomen!

Dag erna gaan we dan BKK verkennen en daarom is bekijken wat er leuk is voor 1 dagje BKK...
    We bedoelen juist dat je ook dan misschien nog jetlaggerig bent, en dat de stad zo gigantisch groot, druk en chaotisch is, dat het je echt overdondert. (heb je de film The Beach gezien?) Ik vond het eerst helemáál niet leuk. Ik zat toen ik in dat übertoeristische Khao San Road gebied, vreselijk.
    Pas de tweede keer dat ik er was en in China Town logeerde, en er wat mensen kende, vond ik het leuk.
    Riverview hotel, www.riverviewbkk.com, is dat hotel in China Town waar ik zat, mooi uitzicht over de rivier als je zo'n kamer kiest, goedkoop, en 's avonds veel eettentjes op straat. Doordat het aan de rivier ligt, kun je makkelijk met die openbaar vervoer boten door de stad reizen (of gewoon voor de lol een tripje maken over water).

Er zijn ook andere leuke gebieden in Bangkok hoor, en milljoenen hotels. Zie het Thailand forum, daarin wordt ongeveer elke week om hoteltips voor Bangkok gevraagd (en om tips voor dingen te doen, dus lees ook daar eens).
    Dat is trouwens wel iets wat ik altijd van tevoren vastleg: mijn eerste hotelnacht. Zodat ik na een lange vlucht niet op zoek hoef naar iets wat plek heeft.

Ik snap dat je opgewonden bent over je reis en al veel plannen wilt maken, maar plan niet teveel vooruit. Kijk eerst maar eens hoe je je voelt daar met 30 graden en een grote chaos van tuktuks en auto's en verkopers om je heen.

Tuurlijk kun je een klein lijstje hebben van leuke dingen om te zien en doen (zelf vind ik markten en parken daar leuk, ik ben niet zo van de tempels) maar dat is ook een kwestie van persoonlijke smaak, daarom raad ik een reisgidsje aan (of er eentje lenen en/of kopiëren). En dan hangt het vooral af van hoeveel energie je hebt op je eerste volle dag daar in een compleet andere cultuur en dan ook nog direct een van de meest hektische steden er aarde.

Je schijnt er ook een fietstocht onder begeleiding te kunnen doen, ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen want het verkeer is 1 grote infarct en zigzaggende chaos die elkaar telkens net op 1cm mist.
    Ik zal zo even een filmpje posten dat ik vanuit een tuktuk maakte.

Een troost: het is echt een culturele ervaring van heb ik jou daar, en Laos is veeeeeeel rustiger.
    Laatst aangepast door Cecilia74 : 21-09-12 om 11:14
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    172

Hier filmpjes van het verkeer van Bangkok, en van meer dingen tijdens mijn reis door Thailand en Laos. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=n4l_4y7oOI8&feature=share&list=PLB2A1B4AF5 D945AEC[/ame]
    Als je naar het volgende filmpje wilt, moet je het even in YouTube zelf bekijken (klik in het filmpje rechtsonder op YouTube) en dan kun je telkens klikken op het pijltje er linksonder (bij 1/19).

Overigens is het filmpje vanuit de tuktuk al gemaakt in het (vind ik) veel leukere China Town in Bangkok, dus vandaar maar weinig toeristen, en wel leuke winkeltjes enzo.

Of hier als duidelijk overzicht van alle filmpjes die ik in die regio maakte.
    http://www.youtube.com/playlist?list=PLB2A1B4AF5D945AEC
    Laatst aangepast door Cecilia74 : 21-09-12 om 11:23

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door Cecilia74 Bekijk Post
    We bedoelen juist dat je ook dan misschien nog jetlaggerig bent, en dat de stad zo gigantisch groot, druk en chaotisch is, dat het je echt overdondert. (heb je de film The Beach gezien?) Ik vond het eerst helemáál niet leuk. Ik zat toen ik in dat übertoeristische Khao San Road gebied, vreselijk.
    Pas de tweede keer dat ik er was en in China Town logeerde, en er wat mensen kende, vond ik het leuk.
    Riverview hotel, www.riverviewbkk.com, is dat hotel in China Town waar ik zat, mooi uitzicht over de rivier als je zo'n kamer kiest, goedkoop, en 's avonds veel eettentjes op straat. Doordat het aan de rivier ligt, kun je makkelijk met die openbaar vervoer boten door de stad reizen (of gewoon voor de lol een tripje maken over water).

Er zijn ook andere leuke gebieden in Bangkok hoor, en milljoenen hotels. Zie het Thailand forum, daarin wordt ongeveer elke week om hoteltips voor Bangkok gevraagd (en om tips voor dingen te doen, dus lees ook daar eens).
    Dat is trouwens wel iets wat ik altijd van tevoren vastleg: mijn eerste hotelnacht. Zodat ik na een lange vlucht niet op zoek hoef naar iets wat plek heeft.

Ik snap dat je opgewonden bent over je reis en al veel plannen wilt maken, maar plan niet teveel vooruit. Kijk eerst maar eens hoe je je voelt daar met 30 graden en een grote chaos van tuktuks en auto's en verkopers om je heen.

Tuurlijk kun je een klein lijstje hebben van leuke dingen om te zien en doen (zelf vind ik markten en parken daar leuk, ik ben niet zo van de tempels) maar dat is ook een kwestie van persoonlijke smaak, daarom raad ik een reisgidsje aan (of er eentje lenen en/of kopiëren). En dan hangt het vooral af van hoeveel energie je hebt op je eerste volle dag daar in een compleet andere cultuur en dan ook nog direct een van de meest hektische steden er aarde.

Je schijnt er ook een fietstocht onder begeleiding te kunnen doen, ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen want het verkeer is 1 grote infarct en zigzaggende chaos die elkaar telkens net op 1cm mist.
    Ik zal zo even een filmpje posten dat ik vanuit een tuktuk maakte.

Een troost: het is echt een culturele ervaring van heb ik jou daar, en Laos is veeeeeeel rustiger.
    Hey bedankt voor de ruime uitleg !

Tuurlijk gaat de jetlag nog spelen maar wil toch iets hebben aan men dag BKK, vooral als we aankomen de trein regelen en overig eigk niets doen...Dag erna mss toch iets bezichtigen!

Dan zullen we nog zien wat we gaan doen!
    Toch vrij snel het rustigere Laos intrekken, hopelijk is de route een goed idee om te doen!

Bedankt alleszins om uitvoerig te reageren!
    Nu we de tickets hebben gaan we voor nu gaan we ons meer toespitsen op Cambodja en vooral ons materiaal aan te schaffen...

Maar verwacht me zeker nog met vragen, tenminste als ik jullie daar niet teveel mee stoor !

Groetjes!

Bedankt
    0

Hey mensen!

de bedoeling is dus van BKK naar Huay Xai te trekken om zo naar Luang Prabang te gaan...

De bedoeling is de nachttrein te nemen vanuit BKK naar Chiang Kong, is dit altijd mogelijk? Ik lees dat deze route soms overstroomd is, klopt dit?

De nachtbus van BKK naar Huay Xai, is dit een betere optie of toch de nachttrein?

Want een binnenlandse vlucht is toch duurder en is toch niet direct mijn eerste keuze nadat we zo lang naar BKK zijn gevlogen om dan meteen terug het vliegtuig op te springen...

Bedankt!

Bedankt
    0

Ik denk dat Euro 2000 per persoon inclusief tickets veel te optimistisch is.
    Zelf ga ik begin februari 6 weken rondtrekken door Laos en Cambodja, en ik ga ervan uit dat ik ongeveer 3500 kwijt ben inclusief vliegtickets.
    Jullie zitten in het hoogseizoen waardoor de accomodaties mischien nog allemaal ietsje duurder zijn,
    en je wilt neem ik aan ook nog wat leuke excursies ondernemen.
    Ik ga bv wat leuke excursie doen: oa de Tree Top Explorer (3 dagen), en wat meerdaagse trekkings, oa: 3 daagse trekking in Luang Nam Tha NP, en Tubing in Vang Vieng.
    Ook hou ik van een biertje op zijn tijd.
    Ik heb trouwens al een ticket van Brussel naar Bangkok voor 557 Euro geboekt (via Cairo) met Egypt Air.

Bedankt
    0

PS Nog een tip.
    Neem de Lonely Planet mee.
    Hierin staat alles wat je moet weten.
    Zelf neem ik de lonely planet: Vietnam, Cambodja, Laos, en Noord Thailand, mee

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door marcelvdd Bekijk Post
    Ik denk dat Euro 2000 per persoon inclusief tickets veel te optimistisch is.
    Zelf ga ik begin februari 6 weken rondtrekken door Laos en Cambodja, en ik ga ervan uit dat ik ongeveer 3500 kwijt ben inclusief vliegtickets.
    Jullie zitten in het hoogseizoen waardoor de accomodaties mischien nog allemaal ietsje duurder zijn,
    en je wilt neem ik aan ook nog wat leuke excursies ondernemen.
    Ik ga bv wat leuke excursie doen: oa de Tree Top Explorer (3 dagen), en wat meerdaagse trekkings, oa: 3 daagse trekking in Luang Nam Tha NP, en Tubing in Vang Vieng.
    Ook hou ik van een biertje op zijn tijd.
    Ik heb trouwens al een ticket van Brussel naar Bangkok voor 557 Euro geboekt (via Cairo) met Egypt Air.

Ey, bedankt om te reageren!
    En ik heb met verschillende mensen al gepraat hier en denk dat 2000 euro incl tickets te doen is, volgens de meesten toch! Hebben ook onze tickets al voor 650 euro...We willen graag ook wat excursies doen maar niet de duursten die er zijn! En we reizen ook met 2 wat de overnachtingen ook al wat scheelt, volgens jouw budget ga jij uit van zo'n 75euro/dag wat toch zeer veel is...Hopelijk is het een stuk minder dan bespaar jij nog heel wat !!!

Bedankt alleszins!

Bedankt
    0

Ik tel 70 Euro per dag.
    Wil namelijk ook nog een vlucht boeken van Bangkok naar Luang Prabang (ongeveer 120 Euro).
    Bovendien kost de Tree Top Explorer (3 dagen), ook al zo'n 190 Euro, en bovendien wil ik gewoon veel plezier maken, en
    veel dingen zien.
    Ik zou het klote vinden als ik thuis zou komen: Van had ik dit of dat ng maar gedaan.
    Ook moet je natuurlijk nog je visumkosten betalen (55 US dollar in totaal).
    Natuurlijk is bij iedere reiziger zijn bestedingspatroon anders, maar ik kan redelijk goed inschatten wat ik ongeveer kwijt ga zijn.
    Heb namelijk al veel gereisd, ook in Zuid Oost Azie.
    Veel plezier met de voorbereidingen.

Bedankt
    172

Ey, bedankt om te reageren!
    En ik heb met verschillende mensen al gepraat hier en denk dat 2000 euro incl tickets te doen is, volgens de meesten toch! Hebben ook onze tickets al voor 650 euro...We willen graag ook wat excursies doen maar niet de duursten die er zijn! En we reizen ook met 2 wat de overnachtingen ook al wat scheelt, volgens jouw budget ga jij uit van zo'n 75euro/dag wat toch zeer veel is...Hopelijk is het een stuk minder dan bespaar jij nog heel wat !!!

Bedankt alleszins!

Ik heb veel leuke dingen gedaan, vrijwel om de dag een massage genomen, een keer snorkeltourtje gedaan, een keer olifant gereden, diverse keren tourtjes naar watervallen en grotten gedaan, gekayakt, op Koh Chang een lekker luxe accommodatie genomen voor 4 nachten, etc... en was gemiddeld ongeveer 30-35 euro per dag kwijt in mijn eentje. Dus als je de kosten voor je accommodatie kunt delen, is 75 euro met zijn tweeën een lekker ruim budget.

Bedankt
    0

Hallo Sali

Ik ga 4 februari, 6 weken rondtrekken door Laos en Cambodja.
    Als ik aankom in Bangkok, wil ik eigenlijk meteen door naar Laos.
    Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk naar Luang Nam Tha (om van Noord naar Zuid te reizen via land)
    In eerste instantie wilde ik vliegen van Bangkok naar Luang Prabang, en van daaruit met de bus naar Luang Nam Tha.
    Nadeel is dat ik het stuk Luang Prabang - Luang Nam Tha dan 2 maal moet afleggen, en dat vliegen waarschijnlijk (een stuk)duurder is als een nachtbus.
    Nu lees is dat jij met de nachtbus van Bangkok naar Huay Xai bent gereisd.
    Dit zou voor mij ook ideaal zijn.
    Ik heb een Lonely Planet van Vietnam, Laos, Cambodja en Noord Thailand, maar kan hierover niets terug vinden.
    Heb jij hierover nog wat aanvullende informatie ?, en hoe heb je geboekt (vanuit Nederland) ?, of vanuit Bangkok ?

Groetjes Marcel

Bedankt
    0

hallo vinniej en alle anderen
    onlangs ontving ik van een goede vriend die al jaren in thailand woont de top 10 oplichting van thailand
    ik kan er zo een paar aanvinken waar wij ingestonken zijn let op dus
    1 grandpalace is gesloten iemand in de buurt van t gr palace spreekt je aan dat waar je heen gaat en verteld je dat t gr palace gesloten is om wat voor reden dan ook negeer ze anders zal je dag eruit zien als volgt een saaie rit per tuktuk langs kleermakers goud en juwelenwinkels mede om stempels voor zn brandstof te krijgen
    2thaise edelstenen en en juwelen oplichterij
    als je geen expert bent op dit gebied koop ze niet meestal koop je nep of betaal je te veel
    3 wisseltruck met geld
    dit komt voor in touristische gebieden en vooral in de winkels van 7eleven en de fam markt je betaald met 1000bt en krijgt wisselgeld van 500bt het werkt prima bij touristen die of jetlaggerig ofwat drank op hebben en je nog niet vertrouwd bent met t thaise geld
    4jet ski oplichting
    pattaya en puket zijn hierom berucht je huurt een jet ski en als je terug komt zal de verhuurder wijzen naar de krassen en deuken ze zeggen dat jij dit hebt veroorzaakt vaak gepaard met dreiging je zult moeten betalen
    5patpong sexshowoplichting
    je word op straat op patpong aangesproken met t aanbod om n gratis sexshow met drankje voor slechts 100bt wanneer je binnen bent meestal n louche tent op de bovenste verdieping drink je je drankje enz wanneer je weg wilt staat er zo 6000bt op je nota protesteren helpt niet dit zijn gevaarlijke situaties deze thai kiezen voor grove intimidatie en schuwen ook geweld niet betalen en wegwezen dus
    6huamphong treinstation
    buiten het station word je benaderd door officieel uitziende dames die zeggen je te helpen met t reserveren van een trein ticket
    ze nemen je mee naar n kantoortje in t station en doen je opties vervolgens zeggen ze dat de trein vol zit om wat voor reden dan ook bv een feestdag en je kunt wel met een vip bus je komt uit in een volgepropte mini van natuurlijk van hun organisatie
    7diefstal in nachtbussen
    let op voor zakkenrollers tijdens bv plaspauzes met regelmaat melden zich touristen over diefstal tijdens een rit met de nachtbus
    8airport taxi oplichting
    officieel uitziende thai beweren dat ze een meter taxi naar bkk voor slechts 500 tot 1000 bt voor je regelen je betaald dus te veel negeer ze de officiele taxis staan buiten
    9 gogo bar oplichting
    werkt goed bij touristen die al flink wat drank ophebben het bonnetje van je bestelling gaat steeds in een houderiedere keer dat je besteld word dit op je bon bij gezet controleer dit ze vergissen zich zomaar en zetten meer streepjes dan jij hebt genuttigd
    10bargirls oplichting
    varierend van ik ben zwanger mijn moeder of kind is ziek en moet geopereerd worden anders gaat ze dood! al deze oplichting zijn er op gericht om de sex tourist geld uit de zak te kloppen ook een slaappilletje in je drankje komt voor eenmaal in je hotelkamer word je wakker zonder portomonnee en sieraden

verder zou ik je de volgende boeken aanraden
    levenslang in thailand het verhaal van een hollandse taxi chauffeur die gepakt word met verdovende middelen en het boek thaise schatjes bijde heel humoristisch geschreven en het is waar gebeurd

sommige van de top 10 zijn ons ook overkomen een aantal hangt van je eigen wijsheid af maar zeg nooit nooit!!!!!!!!!!!
    en ik vind zelf dat marcel wel erg veel per dag uitgeeft wij gaan eerst naar chiangmai daar vliegen we heen met bankok air is de goedkoopste 60 eu en gaan naar lai thai guest house dit is een teak houten guest house met zwembad en binnentuin de luxe 2pers kamer eu17 per kamer dan naar luangprebang met de slow boot willen we niet missen door naar vientiane en zo weer naar thailand naar koh chang zijn we al eerder geweest een prachtig eiland met nog niet door het massa touristen ontdekte plekjes je kunt er een mooie snorkeltocht met thaise bbq maken
    als iemand nog tips heeft we reizen met zn 4en onze kinderen reizen 25 en 29 reizen in laos met ons mee
    groetjes mieke

Bedankt
    0

hallo vinniej en alle anderen
    onlangs ontving ik van een goede vriend die al jaren in thailand woont de top 10 oplichting van thailand
    ik kan er zo een paar aanvinken waar wij ingestonken zijn let op dus
    1 grandpalace is gesloten iemand in de buurt van t gr palace spreekt je aan dat waar je heen gaat en verteld je dat t gr palace gesloten is om wat voor reden dan ook negeer ze anders zal je dag eruit zien als volgt een saaie rit per tuktuk langs kleermakers goud en juwelenwinkels mede om stempels voor zn brandstof te krijgen
    2thaise edelstenen en en juwelen oplichterij
    als je geen expert bent op dit gebied koop ze niet meestal koop je nep of betaal je te veel
    3 wisseltruck met geld
    dit komt voor in touristische gebieden en vooral in de winkels van 7eleven en de fam markt je betaald met 1000bt en krijgt wisselgeld van 500bt het werkt prima bij touristen die of jetlaggerig ofwat drank op hebben en je nog niet vertrouwd bent met t thaise geld
    4jet ski oplichting
    pattaya en puket zijn hierom berucht je huurt een jet ski en als je terug komt zal de verhuurder wijzen naar de krassen en deuken ze zeggen dat jij dit hebt veroorzaakt vaak gepaard met dreiging je zult moeten betalen
    5patpong sexshowoplichting
    je word op straat op patpong aangesproken met t aanbod om n gratis sexshow met drankje voor slechts 100bt wanneer je binnen bent meestal n louche tent op de bovenste verdieping drink je je drankje enz wanneer je weg wilt staat er zo 6000bt op je nota protesteren helpt niet dit zijn gevaarlijke situaties deze thai kiezen voor grove intimidatie en schuwen ook geweld niet betalen en wegwezen dus
    6huamphong treinstation
    buiten het station word je benaderd door officieel uitziende dames die zeggen je te helpen met t reserveren van een trein ticket
    ze nemen je mee naar n kantoortje in t station en doen je opties vervolgens zeggen ze dat de trein vol zit om wat voor reden dan ook bv een feestdag en je kunt wel met een vip bus je komt uit in een volgepropte mini van natuurlijk van hun organisatie
    7diefstal in nachtbussen
    let op voor zakkenrollers tijdens bv plaspauzes met regelmaat melden zich touristen over diefstal tijdens een rit met de nachtbus
    8airport taxi oplichting
    officieel uitziende thai beweren dat ze een meter taxi naar bkk voor slechts 500 tot 1000 bt voor je regelen je betaald dus te veel negeer ze de officiele taxis staan buiten
    9 gogo bar oplichting
    werkt goed bij touristen die al flink wat drank ophebben het bonnetje van je bestelling gaat steeds in een houderiedere keer dat je besteld word dit op je bon bij gezet controleer dit ze vergissen zich zomaar en zetten meer streepjes dan jij hebt genuttigd
    10bargirls oplichting
    varierend van ik ben zwanger mijn moeder of kind is ziek en moet geopereerd worden anders gaat ze dood! al deze oplichting zijn er op gericht om de sex tourist geld uit de zak te kloppen ook een slaappilletje in je drankje komt voor eenmaal in je hotelkamer word je wakker zonder portomonnee en sieraden

verder zou ik je de volgende boeken aanraden
    levenslang in thailand het verhaal van een hollandse taxi chauffeur die gepakt word met verdovende middelen en het boek thaise schatjes bijde heel humoristisch geschreven en het is waar gebeurd

sommige van de top 10 zijn ons ook overkomen een aantal hangt van je eigen wijsheid af maar zeg nooit nooit!!!!!!!!!!!
    en ik vind zelf dat marcel wel erg veel per dag uitgeeft wij gaan eerst naar chiangmai daar vliegen we heen met bankok air is de goedkoopste 60 eu en gaan naar lai thai guest house dit is een teak houten guest house met zwembad en binnentuin de luxe 2pers kamer eu17 per kamer dan naar luangprebang met de slow boot willen we niet missen door naar vientiane en zo weer naar thailand naar koh chang zijn we al eerder geweest een prachtig eiland met nog niet door het massa touristen ontdekte plekjes je kunt er een mooie snorkeltocht met thaise bbq maken
    als iemand nog tips heeft we reizen met zn 4en onze kinderen reizen 25 en 29 reizen in laos met ons mee
    groetjes mieke
    Hey bedankt he! zijn geweldige tips volgens mij....
    Ik zal er zeker aandacht voor hebben!
    Nu ik dacht ook dat dat budget wel erg hoog lag, maarja wie ben ik want heb nog geen ervaring...Wij gaan uit van een dagbudget van ongeveer 50euro voor 2 personen en wij nemen geen vluchten...
    Hopelijk is dit voldoende, we hebben zoiezo reserve dus dat is geen ramp maar daar hopen we toch ongeveer op!

Nu ben ik vooral met de vaccinaties bezig voor de reis: tot dusver weet ik van Hep A + B, buiktyfus en mazelen/bof/polio
    Malariapillen zijn ook aan te raden maar zijn verschrikkelijk duur (Malarone) toch!!
    Japanse encaphelitis wordt niet meteen aangeraden en Rabiës ook niet meteen...
    Dat heb ik al gevonden...Klopt dit ongeveer met hetgeen jullie ervan weten?

Thanks!!!

Bedankt
    0

hi vinniej
    kijk voor je tropenpaspoort op internet je kunt je bij verschillende instanties laten inenten ggd meditel en huisartsen met cretificaat mijn man krijgt t van zn zorgverzekering vergoed hun kijken waar je heengaat en geven de vaccinaties en je tropenpaspoort altijd meenemen op reis malaria heb je nodig in laos en stukken van cambodja je moet ze niet maar kijk maar eens op internet wat de gevolgen kunnen zijn wij nemen het risico echt niet altijd goed blijven smeren maar dat krijg je bij je intake gesprek te horen rabies is oppassen met apen ze lopen overal vrij rond vleermuizen en ook honden ook deze info krijg je bij je intake gesprek
    50 eu zou net kunnen als je altijd maar afdingt je moet dan ook geen luxe verwachten ontbijt koop je overal langs de weg mix fruit en fruit shakes sapjes frisdrank in een plastic zakje ijsthee en ijskoffie alles uit een zakje met n rietje geweldig wij nemen een kamer altijd eerst voor 1 nacht daarna boeken we zoonodig bij je kan zomaar boven een kroeg of zo zitten wat je overdag niet hebt gezien ook kiezen we juist af en toe voor luxere transport want een hele dag in een bus is niet altijd alles wel kan ik de vip bussen aanbevelen extra beenruimte je kunt je stoel bijna in de ligstand zetten zorg voor slotjes op je rugzakken je kunt een copie van de paspoorten meenemen ik heb dan altijd die van mn man en hij die van mij scan ze ook in op je email adres voor je weet maar nooit verder stop ik altij wat kleding in mn handbagage je kunt niet altijd zo bij je bagage onderweg koop n tasje in thailand voor je waterflesje hang je zo schuin om je nek en ze noemen het in thailnd condo om je blikje in te doen blijft je drankje lekker langer koud het is van schuimplastic dus t weegt niks wij hebben altijd een koelkastje op de kamer gehad en zitten dan ook in de namiddag graag voor de kamer of in een binnentuin met een drankje even een moment van rust na vaak een hektische dag en het scheelt ook in je budget wij eten overal ook aan de eetstalletjes ben dr nooit ziek van geworden je kunt er ook goed vegetarisch eten en wil je eens wat luxe hotels en barretjes hebben vaak happy hour de coctails zijn al een lust voor t oog en de rest wij schromen ook niet om in een bar wat te drinken de meisjes en jongens vinden alle aandacht en een praatje super en een drankje kost er niets meer we laten ze wel merken dat we niks willen van ze al zal dat met onze zoon erbij wat lastiger worden hij ziet er nogal goed uit dat word nog lachen dan!!!
    ik heb een klein boekje waar ik veel tips van het forum in opschrijf dat neem ik ook mee en schrijf van dag tot dag wat hoe en waar je weet op t laatst niet meer hoe en wat ga vooral ook op internet grutten je kunt er zoveel op terug zien ook met google maps waar een guesthouse ligt het is wel handig als je overal heen kunt lopen en niet heel low budget overal ver vanaf zit
    en het hoogseisoen is volgens ons december januari en niet in het hollandse hoogseisoen kijk maar eens naar prijzen van guesthouses
    nou suc6 weer met dit alles groetjes mieke

Bedankt
    11
    Is bedankt: 19

Ze hebben tegenwoordig zoiets moois uitgevonden, leestekens! Dat maakt een stuk tekst echt veel duidelijker. Overweeg ze eens te gebruiken.

Bedankt
    172

hi vinniej
    kijk voor je tropenpaspoort op internet je kunt je bij verschillende instanties laten inenten ggd meditel en huisartsen met cretificaat mijn man krijgt t van zn zorgverzekering vergoed hun kijken waar je heengaat en geven de vaccinaties en je tropenpaspoort altijd meenemen op reis malaria heb je nodig in laos en stukken van cambodja je moet ze niet maar kijk maar eens op internet wat de gevolgen kunnen zijn wij nemen het risico echt niet altijd goed blijven smeren maar dat krijg je bij je intake gesprek te horen rabies is oppassen met apen ze lopen overal vrij rond vleermuizen en ook honden ook deze info krijg je bij je intake gesprek
    50 eu zou net kunnen als je altijd maar afdingt je moet dan ook geen luxe verwachten ontbijt koop je overal langs de weg mix fruit en fruit shakes sapjes frisdrank in een plastic zakje ijsthee en ijskoffie alles uit een zakje met n rietje geweldig wij nemen een kamer altijd eerst voor 1 nacht daarna boeken we zoonodig bij je kan zomaar boven een kroeg of zo zitten wat je overdag niet hebt gezien ook kiezen we juist af en toe voor luxere transport want een hele dag in een bus is niet altijd alles wel kan ik de vip bussen aanbevelen extra beenruimte je kunt je stoel bijna in de ligstand zetten zorg voor slotjes op je rugzakken je kunt een copie van de paspoorten meenemen ik heb dan altijd die van mn man en hij die van mij scan ze ook in op je email adres voor je weet maar nooit verder stop ik altij wat kleding in mn handbagage je kunt niet altijd zo bij je bagage onderweg koop n tasje in thailand voor je waterflesje hang je zo schuin om je nek en ze noemen het in thailnd condo om je blikje in te doen blijft je drankje lekker langer koud het is van schuimplastic dus t weegt niks wij hebben altijd een koelkastje op de kamer gehad en zitten dan ook in de namiddag graag voor de kamer of in een binnentuin met een drankje even een moment van rust na vaak een hektische dag en het scheelt ook in je budget wij eten overal ook aan de eetstalletjes ben dr nooit ziek van geworden je kunt er ook goed vegetarisch eten en wil je eens wat luxe hotels en barretjes hebben vaak happy hour de coctails zijn al een lust voor t oog en de rest wij schromen ook niet om in een bar wat te drinken de meisjes en jongens vinden alle aandacht en een praatje super en een drankje kost er niets meer we laten ze wel merken dat we niks willen van ze al zal dat met onze zoon erbij wat lastiger worden hij ziet er nogal goed uit dat word nog lachen dan!!!
    ik heb een klein boekje waar ik veel tips van het forum in opschrijf dat neem ik ook mee en schrijf van dag tot dag wat hoe en waar je weet op t laatst niet meer hoe en wat ga vooral ook op internet grutten je kunt er zoveel op terug zien ook met google maps waar een guesthouse ligt het is wel handig als je overal heen kunt lopen en niet heel low budget overal ver vanaf zit
    en het hoogseisoen is volgens ons december januari en niet in het hollandse hoogseisoen kijk maar eens naar prijzen van guesthouses
    nou suc6 weer met dit alles groetjes mieke
    Holy shit dit is echt niet te lezen zonder punten komma's en witregels allemaal achter elkaar ook nieuwe zinnen gewoon er achter door ik word er tureluurs van en snap niet wat je probeert te zeggen dat is toch jammer van de boodschap die je kennelijk toch probeert over te brengen probeer het inderdaad eens met leestekens zoals punten komma's en witregels dan komt je verhaal misschien wel over want je wilt volgens mij wel behulpzaam zijn wat natuurlijk super is

Holy shit! Dit is echt niet te lezen zonder punten komma's en witregels, allemaal achter elkaar. Ook nieuwe zinnen gewoon er achter door.

Ik word er tureluurs van en snap niet wat je probeert te zeggen. Dat is toch jammer van de boodschap die je kennelijk toch probeert over te brengen.
    Probeer het inderdaad eens met leestekens zoals punten, komma's en witregels. Dan komt je verhaal misschien wél over. Want je wilt volgens mij wel behulpzaam zijn, wat natuurlijk super is.

21. Cecilia74 wordt bedankt door:

Bedankt
    2
    Is bedankt: 10

Blogposts
    6

hey Cecilia,
    wat bedoel je? moeilijk om te lezen? Net van jouw verwachtte ik wel dat je een tekst zonder leestekens zou aankunnen. Net zoals Thai schrijven, zonder leestekens, zonder spaties.
    In het oude Griekenland en later in het Romeinse Rijk werd er ook zo geschreven, Sanskriet waarschijnlijk ook wel zo. Wij westerlingen hebben het ons weer te gemakkelijk gemaakt, hé...

en @ Vinniej,
    surf hier de site 'ns af, sommige medicaties zijn vaak "tweedehands" te vinden, zoals Mallarone. Veel mensen kopen ze telkens opnieuw, en bedenken later pas dat ze ze nog liggen hebben...
    kijk dan wel naar de vervaldatum.
    Laatst aangepast door fisherking : 11-10-12 om 00:07
    Les européens ils ont leurs montres, les africains ils ont le temps...

Bedankt
    172

1e keer verre reis/ 6 weken Laos &Cambodja

Citaat Origineel gepost door fisherking Bekijk Post
    hey Cecilia,
    wat bedoel je? moeilijk om te lezen? Net van jouw verwachtte ik wel dat je een tekst zonder leestekens zou aankunnen. Net zoals Thai schrijven, zonder leestekens, zonder spaties.
    In het oude Griekenland en later in het Romeinse Rijk werd er ook zo geschreven, Sanskriet waarschijnlijk ook wel zo. Wij westerlingen hebben het ons weer te gemakkelijk gemaakt, hé...
    Nee ik snap inderdaad niks van die lappen achter elkaar getypte woorden.
    Ik begin met lezen maar na drie regels ben ik al kwijt of er nou een nieuwe zin is begonnen of niet, en waar het over gaat. En helaas haak ik dan ook af voor de rest van de 20 regels (zoals waarschijnlijk de meeste mensen), die probeer ik al niet eens meer te lezen.

Jammer, want het is volgens mij erg hulpvaardig bedoeld en er staan vast handige tips in. Maar als ik die wil begrijpen moet ik dus die hele lap tekst in Word plakken en helemaal ontcijferen door er zelf punten, hoofdletters en witregels tussen te plaatsen. En nou ja, dat doe ik dus niet...
    Laatst aangepast door Cecilia74 : 11-10-12 om 00:25

Bedankt
    11
    Is bedankt: 19

Ja, er is wel iets van te maken zonder leestekens, maar bij dit stukje kan het toch opeens iets heel anders betekenen, afhankelijk van waar die punt nou stond....

hi vinniej
    malaria heb je nodig in laos en stukken van cambodja je moet ze niet maar kijk maar eens op internet wat de gevolgen kunnen zijn wij nemen het risico echt niet altijd goed blijven smeren maar dat krijg je bij je intake gesprek te horen
    Is het "Wij nemen het risico echt niet altijd. Goed blijven smeren..." of "Wij nemen het risico echt niet. Altijd goed blijven smeren..."

GJK GJK is offline

Bedankt
    0

Wanneer is de beste periode om vliegtickets te boeken: ik lees overal 1 jaar op voorhand anders gewoon kijken dag per dag... Wij zouden van begin juli tot midden augustus gaan omdat ik rekening moet houden met de schoolvakantie aangezien ik in het onderwijs werk.

:
    Ik werk op een reisbureau en geef je graag wat advies. Het boeken van twee enkele reizen zou ik nooit doen. Je betaald in verhouding veel te veel. Boek dan een ticket die wijzigbaar is. Dit kan vaak tegen 100/150 euro mits zelfde klasse beschikbaar. Dan kun je altijd schuiven qua data. Tickets zijn 11 maand van te voren boekbaar. Houd hier rekening mee bij de terugreis.
    Voorheen was het altijd zo hoe eerder je beokt hoe goedkoper. FOR SURE!! Afgelopen jaar is dit een beetje veranderd. De airlines hebben het erg moeilijk en beginnen zaken uit te proberen. Zo wordt bijvoorbeeld tussen de 11-9de maand de goedkoopste klasse niet open gezet. Boek bij een reisbureau. Zij kunnen uitzoeken of je de goedkoopste klasse te pakken hebt. Anders kun je wachten tot deze open wordt gezet. Je loopt alleen wel risico want mogelijk wordt hij niet open gezet en zijn de andere tarieven gestegen.
    Kort voor vertrek boeken is ALTIJD duurder. Last minutes (lijndienst) op verre bestemmingen bestaan niet. Eigenlijk ook niet binnen Europa. De goedkoopste klasse wordt als eerste weggeboekt en zo stijgt hij naar business klas.
    Mijn advies zou zijn vlieg op Bangkok. Bangkok is de goedkoopste luchthaven binnen Azie (uitgaande van de laagste klasse) Vandaaruit kun je binnenlandse vluchten boeken binnen Azie. Dit scheelt je een hoop geld. Als je een rechtsreeks ticket naar Bangkok boekt tussen de 500,-/700,- p.p. heb je een mooie prijs. Egypt Air vliegt heel goedkoop op BKK via Cairo. Maar... wij hebben hier wel veel problemen meegehad. De goedkopere airlines zijn wat minder service gericht. Daar wordt uiteindelijk dan op bezuinigd.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Persoonlijk zou ik zo in Nov eens de sites in de gaten houden.
    En let op... als je boekt bij Cheaptickets draag je zelf volledige verantwoordelijkheid. Zij bieden alleen een kanaal aan om te zoeken en te boeken voor vliegtickets THATS IT. En geloof me.... er is geen prijsverschil tussen internet en reisbureau's. Reisburea's verdienen namelijk niets meer op vliegtickets 0% comissie. Wij zetten er bijvoorbeeld 35,- kosten tussen. Maar dan krijg je ook de service zoals bijv bovenstaand advies. Wil je meer weten... let me know Have fun.

26. GJK wordt bedankt door:

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten