Bedankt
    2
    Is bedankt: 0

Re: Zuid Amerika, van zuid naar noord...

Jij zegt dat ik uit een echte atlas meer gedetailleerde info kan krijgen, dat is achterhaald. Op internet vind je meer. Dat zeg ik je vriendelijk en wijs je met een knipoog naar streetview, wat erg mooi is, hulpvaardig is en een mooi beeld geeft. Ik ben nergens ondankbaar over je antwoorden.

Bedankt
    172
    Is bedankt: 293

Blijft staan mijn vraag: als je Streetview en internet zo handig vindt, waarom kom je dan met vragen waarop je via internet al de antwoorden had kunnen vinden over prijzen voor vluchten, landschap, bezienswaardigheden, klimaat, Galapagos, etc (bijvoorbeeld op de Lonely Planet site, Google, streetview, skyscanner, in waarbenjij.nu etc etc etc)? En waarom vroeg je of Colombia droger was? (Ik zie toch vooral groen)
    Je stelt telkens nieuwe vragen zonder dat het lijkt of je echt wat doet met de antwoorden, en maakt vervolgens ook nog mij belachelijk terwijl ik je uitgebreid heb geprobeerd te helpen en zowat een hele samenvatting van de Lonely Planet South America voor je heb uitgetypt (en waar ik nu dus spijt van heb).

Dat atlassen achterhaald zijn is slechts een mening, geen feit. En als je stelt dat Streetview beter is, laat dan in ieder geval zien dat je er ook gebruik van weet te maken (en dus ziet dat Colombia vooral heel groen is).
    Laatst aangepast door Cecilia74 : 08-09-12 om 00:31
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    Indonesië - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - Australië - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - Brazilië - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Bedankt
    3
    Is bedankt: 15

Hallo Henk,

De route waarnaar Cecilia verwijst is echt top, zeer gevarieerd qua landschappen, culturen en klimaten, en dat alles op relatief korte afstand van elkaar. Uiteraard is het een stuk relaxter om het in 6 a 7 weken op eigen houtje te doen i.p.v. in 30 dagen met groep, maar die compleet uitgestippelde groepsreizen vormen wel een goede leidraad en inspiratie. Om echt in de sfeer te komen zijn (goedgeschreven) reisverhalen altijd een mooie opwarmer voor de voorpret.

Omdat het klimaat rond de Altiplano (globaal de hoogvlakte rond het Titicacameer doorlopend tot het zuidwesten van Bolivia/ noordoost Chili en noord-Argentinië) droger is dan in bijvoorbeeld Colombia, is de lucht gemiddeld genomen veel helderder en heb je mooiere vergezichten op de besneeuwde vulkanen (in Colombia heb ik geen sneeuw gezien, omdat het meestal bewolkt was). De Andeslandschappen zijn hier ook mooier en extremer dan in de noordelijke landen, met als hoogtepunten (die ik ken) de route tussen San Pedro de Atacama en Salar de Uyuni, het gebied ten oosten van Salta (Arg), de Cordilera ten noorden van La Paz (steil naar beneden aflopend in het Amazone bekken), het gebied ten noorden van Arequipa (met Colca Canyon). Allemaal echt fantastisch om mooie trektochten te maken!

Voor regenwoud (Madidi Natinaal Park), jungle en tropische wetlands (pampas) kun je vanuit La Paz naar Rurrenabaque vliegen. Vanuit Cusco kun je ook naar het regenwoud (Manu NP), maar dat wordt wel een stuk prijziger.

Ben benieuwd wat het wordt, veel plezier alvast!

Bedankt
    2
    Is bedankt: 0

Hey Sander, bedankt voor je reactie. Een reis moet voor ons inderdaad ook een beetje relax zijn. Heb ondertussen als zo veel gelezen dat ik door de bomen het bos aan het kwijtraken was. Gelukkig ben ik niet alleen. Mijn partner zou wel wat verder naar onderen willen zakken en ten hoogte van San Carlos omhoog gaan. Dus het kan ook zijn dat we alleen Argentinie gaan doen met evt. een stukje chili of Bolivia. Dit helpt, bedankt!

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten