Hoi,
we zouden deze zomer(20juli-12augustus) graag een rondreis maken doorheen zuid Peru. Onze 2 kinderen zijn 11 en 14 jaar oud.
We zijn het liefst op vakantie in volledige vrijheid, dat komt neer op auto huren, vooraf gekozen hotels/ranches/hostels/... zodat je kan stoppen wanneer en hoelang(min of meer)je wil. We hebben dit al gedaan in oa Cuba, BraziliŽ, Costa Rica en NamibiŽ.
De vraag is uiteraard, kan dit ook in Peru ? IK zou denken van wel, in acht nemend dat je beter zo snel mogelijk uit de grote steden vertrekt (maar dat horen we in elk land, zelfs BelgiŽ...) Ik lees dat dit door vele wordt afgeraden (merendeel door reisbureau's die georganiseerde reizen organiseren.... ) maar dat er ook zijn die zeggen dat dit perfect mogelijk is.
Er vanuit gaande dat het mogelijk is, kan iemand ons meer info geven over welke maatschappij te nemen voor autoverhuur (oppikken en afgave auto niet op hetzelfde punt). Zijn er toegangen/bezienswaardigheden/... die je best vooraf moet vastleggen en zoja, waar ? Zijn er hidden places , die je niet vind in de brochures, die wel de moeite waard zijn ?
Wij zouden zeker ook de jungle aandoen, welke zijn de beste plaatsen/lodges ? We zouden graag zoveel mogelijk dieren zien... wie niet... maar beseffen ook wel dat je hiervoor een dosis geluk voor moet hebben. Desalniettemin , als je een lodge kiest waar de afgelopen 5 jaren niets meer gezien is is dat uiteraard niet de beste keuze. Ik ga liever af op feedback van medereizigers dan me vast te pinnen op de mooie foto's in de verschillende brochures....

Voila, dat was het in het kort, ik hoop alvast op verschillende reacties.
Indien vragen, laat maar komen.
groetjes
Kris