STEL EEN VRAAG | ACTIEVE TOPICS

Ik vertrek, zoekt mensen die willen emigreren naar de Dominicaanse Republiek

Davidram
    Guest

Smile Ik vertrek, zoekt mensen die willen emigreren naar de Dominicaanse Republiek

Het tv-programma "Ik Vertrek" zoekt mensen die concrete plannen hebben om te emigreren naar de Dominicaanse Republiek. Interesse? Mail dan naar: david.ram@stokvisproducties.nl

johannekevanslooten
    Guest

Re: Ik Vertrek Zoekt Mensen Die Willen Emigreren Naar De Dominicaanse Republiek

wij gaan emigreren naar de dominicaanse republiek in juni . wij hebben nov.,dec.enjan.daar doorgebracht en ik moet zeggen vanaf de eerste week wist ik al dat ik daar wou gaan wonen prachtig land hele andere mentaliteit ,hele andere manier van leven;veel rustiger niet zo gehaast zoals de mensen hier leven.het is een land met een prachtig klimaat het hele jaar door .ik zou heel graag in contact komen met andere koppels liefst nog met kinderen (ik heb zelf kind van zes jaar ) die in de dominicaanse republiek willen gaan wonen.

Citaat Origineel gepost door johannekevanslooten
    wij gaan emigreren naar de dominicaanse republiek in juni . wij hebben nov.,dec.enjan.daar doorgebracht en ik moet zeggen vanaf de eerste week wist ik al dat ik daar wou gaan wonen prachtig land hele andere mentaliteit ,hele andere manier van leven;veel rustiger niet zo gehaast zoals de mensen hier leven.het is een land met een prachtig klimaat het hele jaar door .ik zou heel graag in contact komen met andere koppels liefst nog met kinderen (ik heb zelf kind van zes jaar ) die in de dominicaanse republiek willen gaan wonen.
    Wij zijn het ook aan het overwegen/voorbereiden.
    Er komt heel wat bij kijken!
    Wij hebben 3 kindjes, van 4, 5 en 6 jaar.

Ik vraag me af wat je allemaal moet regelen om te emigreren naar de DR. Komt er inderdaad zoveel bij kijken? Kan iemand me vertellen op welke site ik moet kijken voor evt te emigreren. Of voor langere tijd te verblijven op de DR. IK ga al langere tijd naar de DR en ben echt aan het overwegen om daar een leven op te bouwen.

eriknl
    Guest

Voor de emigranten:
    Kunnen jullie wat meer vertellen?
    De beweegredenen, wat gaan jullie daar doen? Want alleen maar vakantie houden zal er in de meeste gevallen niet in zitten..... Wat (en wie) gaat bijvoorbeeld werken en wat voor werk? Welke gebieden in de DR hebben jullie voorkeur en waarom?

Ik overweeg samen met 3 anderen naar de DR te gaan. We zijn veel aan het uitzoeken maar hebben binnenkort in NL een avond met een stel uit de DR. Zij is NL, hij DR. In april willen we dan gericht een aantal delen van de DR bekijken en zien welke mogelijkheden we hebben voor wonen, werken en leven.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie berichten!

Hey Erik,

Ik zit in april van 2 t/m 24 in Sosua
    misschien leuk om even een biertje op zijn nederlands te pakken bij Checkpoint aldaar?

Ik hoor het wel of het je wat lijkt.

Groeten,
    Rembrand

Citaat Origineel gepost door eriknl Bekijk Post
    Voor de emigranten:
    Kunnen jullie wat meer vertellen?
    De beweegredenen, wat gaan jullie daar doen? Want alleen maar vakantie houden zal er in de meeste gevallen niet in zitten..... Wat (en wie) gaat bijvoorbeeld werken en wat voor werk? Welke gebieden in de DR hebben jullie voorkeur en waarom?

Ik overweeg samen met 3 anderen naar de DR te gaan. We zijn veel aan het uitzoeken maar hebben binnenkort in NL een avond met een stel uit de DR. Zij is NL, hij DR. In april willen we dan gericht een aantal delen van de DR bekijken en zien welke mogelijkheden we hebben voor wonen, werken en leven.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie berichten!

Citaat Origineel gepost door johannekevanslooten Bekijk Post
    ik woon er nu 7 jaar met mijn kinderen.
    grt yon

porque no
    Guest

Yolanda in nederland het is zo geregeld maar daar ik neem aan dat je weet wat ga je doen ik ben zelf dominicaans en ik ben zelf jarlous op je maar ik ben er nog niet klaar voor om daar te gaan wonen maar als je vragen heb over daar kan ik je wel helpen . groetjes

WD Tours
    Guest

HOi

Wij zijn een gezin van 3 persoontjes en emigreren 5 nov 2007 naar de Dominicaanse Republiek!!! We hebben een bootexcursie bedrijfje aan de noordkust overgenomen en we gaan komplete dagtochten aanbieden per prachtige sportboot en per auto. Ook worden we gevolgd door IK VERTREK van de TROS. Ze vliegen meteen met ons mee en komen in januari terug voor een vervolg, helemaal te gek!!!!

We zijn zelf 36, 37 en 12 jaar en staan te trappelen om te gaan beginnen!!!
    Kijk allemaal eens op onze website voor info
    www.wdtours.info

Groetjes allemaal en iedereen veel plezier met de voorbereidingen (toevallig ook mensen in de buurt van Sosua??? Wij gaan in hotel el Colibri wonen)
    doei

Jeannette Borgers
    WD Tours

Verelke
    Guest

Re: Ik vertrek, zoekt mensen die willen emigreren naar de Dominicaanse Republiek

Hallo iedereen,

Een vriend van mij heeft een vriendinnetje in de Dominicaanse Republiek. Hij gaat er nu een jaar werken in een school om te kijken of het wat wordt.
    Ik vroeg me af of iemand van jullie weet of er ook een internationale school is in de Dominicaanse Republiek?

Groetjes,

Veerle

Re: Ik vertrek, zoekt mensen die willen emigreren naar de Dominicaanse Republiek

in santiago en in santo domingo

WD Tours
    Guest

In Sosua zit een grote (dure) internationale school, geaccrediteerd in Amerika zowel in Europa, een grote school op Amerikaans model.

Even googlen, sorry ik heb geen adres.
    Maar onze zoon gaat het eerste jaar via de wereldschool leren, kijk eens op www.wereldschool.nl die school zit in Leleystad, 1300 leerlingen over de aardkloot, alleen internet aansluiting nodig, diplůma's wereldwijd erkend en zeer goed onderwijs!
    Suc6 met je speurtocht.

Jeannette
    www.wdtours.info

WD Tours
    Guest

Hoi,

Wij gaan in november in Sosua wonen in hotel el Colibri, dit is een Nederlands hotel MET een Spaanse taalschool. Het ligt centraal in Sosua, prachtige maar goedkope accomodatie en veel mogelijkheden. Kijk eens op www.elcolibri.net voor meer informatie. Losse tickets via jetair.be al te boeken va 370 euro retour (kijk bij options, daar kun je geluk hebben met scherpe aanbiedingen) en in Colibri verblijf je va 20 euro per kamer per nacht. Kijk eens op onze site voor de nodige ontspanning in de vorm van een mooie dagtocht (leer je niet alleen de taal, maar ook iets over het land en het is prachtig!!) www.wdtours.info
    Wie weet tot ziens, in iedergeval heel veel plezier.

Jeannette Borgers
    www.wdtours.info

Hallo, ik lees je onderstaand bericht en vraag of je me kan helpen.
    Ik ben binnenkort aow er en zou daarmee graag op de DR willen wonen
    en mogelijk begin ik ook en bedrijf. Ik heb voor e.e.a. bankrekeningen nodig en neem aan dat daarvoor een (permanente) verblijfsvergunning is vereist. Kan je me vertellen hoe ik aan die vergunning kan komen en moet ik daarvoor naar de DR of kan dat vanuit andere landen.

Ik zie je antwoord graag tegemoet en alvast bedankt,

Robert

Citaat Origineel gepost door porque no Bekijk Post
    Yolanda in nederland het is zo geregeld maar daar ik neem aan dat je weet wat ga je doen ik ben zelf dominicaans en ik ben zelf jarlous op je maar ik ben er nog niet klaar voor om daar te gaan wonen maar als je vragen heb over daar kan ik je wel helpen . groetjes

Door de wet Beperking Export Uitkeringen krijg je geen AOW in de Dominicaanse Republiek.
    Zie Google Wet BEU.

Citaat Origineel gepost door lelystad Bekijk Post
    Hallo, ik lees je onderstaand bericht en vraag of je me kan helpen.
    Ik ben binnenkort aow er en zou daarmee graag op de DR willen wonen
    en mogelijk begin ik ook en bedrijf. Ik heb voor e.e.a. bankrekeningen nodig en neem aan dat daarvoor een (permanente) verblijfsvergunning is vereist. Kan je me vertellen hoe ik aan die vergunning kan komen en moet ik daarvoor naar de DR of kan dat vanuit andere landen.

Ik zie je antwoord graag tegemoet en alvast bedankt,

Robert
    Aow krijg e over de periode dat je in Nederland hebt gewoond, 2% per jaar korting, als je niet in Nederland woont. Het maakt daarna, vanaf je 65e dus, niet meer uit in welk land je woont,het gaat om je leven in Nederland. Voor vergunningen en een verblijfsvergunning moet je je melden bij de Nederlandse ambassade in Santo Domingo en dat is zo geregeld, ik geloof niet dat je dat vanuit een ander land kan tegelen.

Wimpy heeft echt niet bij Google gezocht naar de wet BEU.
    Je krijgt geen stuiver AOW in de DR. als je 65 bent.

Geen verdrag wordt gesloten met:
    Andorra, AlbaniŽ, ArmeniŽ, Barbados, Benin, China, Dominicaanse Republiek, Eritrea, EthiopiŽ, Ghana, Kenia, Libanon, MaleisiŽ, Mauritius, Nepal, Nicaragua, OekraÔne, Peru, Russische Federatie, Saoedi-ArabiŽ, Singapore, Sri Lanka, Sint Vincent & Grenadines, Swaziland, Togo, Venezuela, Vietnam, Zimbabwe.

Hallo allemaal !!!

Ook ik heb ZEER SERIEUZE plannen om te gaan emigreren. Ik had me eigenlijk alleen maar op Europa gericht maar wordt nu helemaal wild nu jullie het over de DR hebben ! Ik heb al het een en ander gegoogled en bekeken en wordt steeds enthousiaster. Aangezien ik geen financiele middelen heb om zelf een bedrijfje daar te beginnen zal ik zelf aan het werk moeten. Ik neem een dochtertje van 8 mee dus ik wil wel dat alles van te voren goed geregeld is, ook met school en zo. Mensen met nuttige tips, adviezen etc....mail me...alles is enorm welkom ! Of misschien weet jij daar een baantje voor me Jeannete ?? ;-)

Citaat Origineel gepost door PradaDevil Bekijk Post
    Hallo allemaal !!!

Ook ik heb ZEER SERIEUZE plannen om te gaan emigreren. Ik had me eigenlijk alleen maar op Europa gericht maar wordt nu helemaal wild nu jullie het over de DR hebben ! Ik heb al het een en ander gegoogled en bekeken en wordt steeds enthousiaster. Aangezien ik geen financiele middelen heb om zelf een bedrijfje daar te beginnen zal ik zelf aan het werk moeten. Ik neem een dochtertje van 8 mee dus ik wil wel dat alles van te voren goed geregeld is, ook met school en zo. Mensen met nuttige tips, adviezen etc....mail me...alles is enorm welkom ! Of misschien weet jij daar een baantje voor me Jeannete ?? ;-)
    De opnames zijn al een paar jaar geleden gemaakt, en die waren van, ja, de familie Borgers.
    Ik denk dat Ik Vertrek maar eens mensen moeten zoeken die naar de VS emigreren (alhoewel dat redelijk moeilijk is).

Citaat Origineel gepost door Davidram Bekijk Post
    Het tv-programma "Ik Vertrek" zoekt mensen die concrete plannen hebben om te emigreren naar de Dominicaanse Republiek. Interesse? Mail dan naar: david.ram@stokvisproducties.nl
    is het te laat om hierop te kunnen reageren?

Citaat Origineel gepost door Jessica.Y.K Bekijk Post
    is het te laat om hierop te kunnen reageren?
    Ik vrees van wel, aangezien de oproep reeds enkele jaren geleden werd geplaatst.
    Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return."
    ó Leonardo da Vinci

Soortgelijke onderwerpen

1. Emigreren naar de Dominicaanse Republiek
    marjon80 in forum Wonen en werken in de Dominicaanse Republiek
    Reacties: 29
    Laatste: 28-05-12, 02:32
  2. Emigreren naar de Dominicaanse Republiek
    chachi01 in forum Wonen en werken in het buitenland Forum
    Reacties: 3
    Laatste: 26-07-09, 21:28
  3. Reacties: 1
    Laatste: 18-03-06, 15:56