Turkije fan!

Bedankt
    0
    Is bedankt: 5

Re: Ervaringen met de badplaats Side

Citaat Origineel gepost door Wereldwijzer Redactie Bekijk Post
    Ervaringen met de badplaats Side.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Side.
    Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer...

ik zou best wel meer weten over Side,en dan metname over wat voor toeristen er komen en op welke wijze de overnachten zoals hotel of appartement,of hotelappartement,en wat er al dan niet te doen is,in Side.

Ik hoor graag reactie`s,en waarom vraag ik dit ,om te kijken of het aleuk is om daar te wonen !

groet Frank

Sin Sin is offline
    Turkije fan!

Bedankt
    7
    Is bedankt: 6

Blogposts
    3

Citaat Origineel gepost door frankmichel Bekijk Post
    ik zou best wel meer weten over Side,en dan metname over wat voor toeristen er komen en op welke wijze de overnachten zoals hotel of appartement,of hotelappartement,en wat er al dan niet te doen is,in Side.

Ik hoor graag reactie`s,en waarom vraag ik dit ,om te kijken of het aleuk is om daar te wonen !

groet Frank
    Hoi Frank,
    De toeristen die er komen zijn voornamelijk: Turks, Nederlands, Duits, Russisch en ook wel Engels. Al kom ik Engelsen niet in grote getallen tegen.

Qua overnachtingen is er voor ieder wel wat wils. Je hebt aan de kust voornamelijk (ultra) all inclusive hotels, maar er zijn ook hotels met wat minder sterren te vinden, (half) pension en bijvoorbeeld huisjes voor gezinnen. (vaak op grond van hotels). Ook kun je er voor kiezen om zelf een appartement te huren voor zolang je vakantie hebt. Dan leef je meestal in een zogenoemde 'sitesi' (appartementencomplex meestal met zwembad, bewaking en soms iets van een fitnessruimte)

In de omgeving van Side is ook voor ieder wel wat wils. Als je van natuur en historie houdt heb je de ruïnes waar je doorheen kan struinen. Er zijn diverse excursies te boeken. Qua watersport is er ook van alles te doen. Zeilen, parasailen, jetski, duiken, bananenboot, boottochten, noem maar op. Je kunt in Side winkelen maar bijvoorbeeld ook naar Manavgat of een andere omliggende stad. Als je iets verder wil kun je ook kiezen om naar Alanya of Antalya te gaan.

In Manavgat kun je naar de eeuwig koude watervallen. (heerlijk als het zo heet is) Ook is er genoeg te doen op gebied van uitgaan. Er zijn in Side en omgeving tal van restaurants, bars en disco's te vinden.

Life isn't about finding yourself... It's about creating yourself!
    31/10/2009 geëmigreerd 15/11/2009 verloofd 15/02/2010 getrouwd

Whatever tomorrow brings... I'll be there

Bedankt
    3
    Is bedankt: 9

groet Frank
    Dit jaar is de volgorde van bezoekers Side, Russen, Duitsers, Nederlanders en op 4 de Turken zelf.
    De All İnc. zijn voornamelijk gericht op Low Budget en daar is jammer genoeg ook het publiek naar.
    Er zijn duurdere hotels waar het beter toeven is of je huurt een appartement. Makkelijk te vinden op Google, veel Nederlandse huiseigenaren adverteren zelf.
    Er zijn veel ´woonparken´bewaakt en met zwembad waar vn buitenlanders een woning hebben en het aanbod bij de diverse projectontwikkelaars/makelaars is rijk.
    Manavgat is een snelgroeiende stad met meer dan 80.000 inwoners op een afstand van 8 km. Side heeft natuurlijk zijn historische schiereiland, de faciliteiten die Sin beschrijft en in de omgeving rondom is een behoorlijke woongemeenschap gegroeid met vn buitenlandse huiseigenaren.
    Alle banken, winkels ect zijn er voorhanden.
    Om er te wonen is het duur en toeristisch en s´winters erg stil, je moet er van houden...

Turkije fan!

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door Sideli Bekijk Post
    Dit jaar is de volgorde van bezoekers Side, Russen, Duitsers, Nederlanders en op 4 de Turken zelf.
    De All İnc. zijn voornamelijk gericht op Low Budget en daar is jammer genoeg ook het publiek naar.
    Er zijn duurdere hotels waar het beter toeven is of je huurt een appartement. Makkelijk te vinden op Google, veel Nederlandse huiseigenaren adverteren zelf.
    Er zijn veel ´woonparken´bewaakt en met zwembad waar vn buitenlanders een woning hebben en het aanbod bij de diverse projectontwikkelaars/makelaars is rijk.
    Manavgat is een snelgroeiende stad met meer dan 80.000 inwoners op een afstand van 8 km. Side heeft natuurlijk zijn historische schiereiland, de faciliteiten die Sin beschrijft en in de omgeving rondom is een behoorlijke woongemeenschap gegroeid met vn buitenlandse huiseigenaren.
    Alle banken, winkels ect zijn er voorhanden.
    Om er te wonen is het duur en toeristisch en s´winters erg stil, je moet er van houden...

LEUK VERHAAL

Maar dan is het niet DE stad om appartement aan te kopen voor 12/12 verhuur als het stil valt in de Winter,aan verhuur,dan ook nog low budget prijzen met gevolg dat ze je tent afbreken en per saldo je meer onkosten hebt dan inkomsten,of kijk ik nu te zwart.
    Ik denk als je zelf in Winter daar wil wonen ,het dan wel de moeite waard is

Bedankt
    3
    Is bedankt: 9

Als je er zelf wilt wonen kan het de moeite waard zijn een woning aan te schaffen. 12/12 Verhuur zal echter heeeeeel moeilijk zijn.
    Eigenlijk kan je het beste zelf Side en omgeving een keer verkennen, kom bv een keer in de winter.
    Wat ik schrijf is mijn opinie, ik woon al jaren permanent hier in de omgeving van Side, heb in Side diverse adressen gehad, in Manavgat en woon nu in een dorp niet ver van Side tussen de plaatselijke bevolking.
    Veel Engelsen kopen in dergelijke dorpen een woning als 2e huis, in een nieuwbouwparkje of een authentieke boerenwoning laten ze moderniseren.
    Er zijn echter planty Europeanen die het prima naar hun zin hebben in de woonparken omgeving Side.
    Zon,zee rust en strand, daarbij een hoog gehalte aan historie en goede verbindingen met luchthavens ed.

Sin Sin is offline
    Turkije fan!

Bedankt
    7

Blogposts
    3

Ja in de winter is het enorm rustig en staat er echt een hoop leeg. Dus als je dat wil verhuren zal je het in je eigen kenniskring moeten zoeken denk ik. Als je iets wil kopen of huren is de winter bij uitstek een goede periode, gezien de prijzen dan tot de helft lager kunnen liggen. Als je iets gaat kopen voor verhuur, zit je in de zomer wel weer goed. De kosten zijn niet hoog dus je zou in de zomer genoeg kunnen verdienen om eventuele vaste lasten in de winter te kunnen bekostigen.

Turkije fan!

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door Sideli Bekijk Post
    Als je er zelf wilt wonen kan het de moeite waard zijn een woning aan te schaffen. 12/12 Verhuur zal echter heeeeeel moeilijk zijn.
    Eigenlijk kan je het beste zelf Side en omgeving een keer verkennen, kom bv een keer in de winter.
    Wat ik schrijf is mijn opinie, ik woon al jaren permanent hier in de omgeving van Side, heb in Side diverse adressen gehad, in Manavgat en woon nu in een dorp niet ver van Side tussen de plaatselijke bevolking.
    Veel Engelsen kopen in dergelijke dorpen een woning als 2e huis, in een nieuwbouwparkje of een authentieke boerenwoning laten ze moderniseren.
    Er zijn echter planty Europeanen die het prima naar hun zin hebben in de woonparken omgeving Side.
    Zon,zee rust en strand, daarbij een hoog gehalte aan historie en goede verbindingen met luchthavens ed.
    ik zoek een gezellie klein appp voor paar duizend eurootjes moet er toch wel zijn mischien ergens in stad van antalya? wie heeft connecties of weet plekkjes die dit wel hebben.

frank

Sin Sin is offline
    Turkije fan!

Bedankt
    7

Blogposts
    3

ik zoek een gezellie klein appp voor paar duizend eurootjes moet er toch wel zijn mischien ergens in stad van antalya? wie heeft connecties of weet plekkjes die dit wel hebben.

frank
    Ik ken wel een stuk of 4 makelaarskantoren in turkije, als je wil kan ik je wel in contact brengen met ze! Het zijn Nederlanders, dus je maakt makkelijk contact

als je je wensen en contactgegevens even aangeeft in een privéberichtje, kan ik die ook direct aan ze doorsturen. Wellicht kunnen ze wat voor je betekenen.

Turkije fan!

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door Sin Bekijk Post
    Ik ken wel een stuk of 4 makelaarskantoren in turkije, als je wil kan ik je wel in contact brengen met ze! Het zijn Nederlanders, dus je maakt makkelijk contact

als je je wensen en contactgegevens even aangeeft in een privéberichtje, kan ik die ook direct aan ze doorsturen. Wellicht kunnen ze wat voor je betekenen.
    HOi Sin,

Geef me even een email,dit kun je doen op frankmichel30@hotmail.com
    Dan houden we contact via daar en zal ik gegevens dor mailen.

groet

frank

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Citaat Origineel gepost door Wereldwijzer Redactie Bekijk Post
    Ervaringen met de badplaats Side.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Side.
    Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer...
    Ik ben 3 jaar geleden naar Side geweest, NOOIT MEER!!! Waar je ook komt of wat je ook koopt ze n.... je van alle kanten!!!! Ik was het zat toen ik een flesje water ging halen de verkoper liet me bijna twee euro betalen toen ik het gekocht had en ik weg liep dacht ik wacht eens hij heeft mij bijna twee euro laten betalen?? omdat ik sigaretten erbij kocht dacht ik er niet goed bij na pas toen ik buiten stond en me geld telde had ik het door. Ik ben terug gegaan en helemaal door het lint gegaan hij was de druppel die de emmer deed overlopen bij mij! was er voor acht dagen en die dag met dat flesje water vergeet ik nooit heb dat flesje teruggegeven en om me geld gevraagd ik flipte helemaal in die winkel iedereen keek me ook aan, maar als je zo vaak g.. word dan is het niet meer leuk en me hele vakantie van 8 dagen heeft me zeker 1000euro gekost.. Voor de rest ben ik op veel plekken geweest in turkije en nergens zijn ze zo erg als in Side.. Bij mij zeiden ze altijd ooh you are Arabic special price for you( ja zeker speciaal:mad Turkije is een moooi land en de winkelcentrums zijn suppppper de mensen zijn aardig (behalve de verkopers in side) ik ga nog steeds naar turkije maar nooit meer naar Side. De mensen in Turkije zijn ook heel anders dan de turken die in nederland wonen heel anders

Sin Sin is offline
    Turkije fan!

Bedankt
    7

Blogposts
    3

Citaat Origineel gepost door malika28 Bekijk Post
    Ik ben 3 jaar geleden naar Side geweest, NOOIT MEER!!! Waar je ook komt of wat je ook koopt ze n.... je van alle kanten!!!! Ik was het zat toen ik een flesje water ging halen de verkoper liet me bijna twee euro betalen toen ik het gekocht had en ik weg liep dacht ik wacht eens hij heeft mij bijna twee euro laten betalen?? omdat ik sigaretten erbij kocht dacht ik er niet goed bij na pas toen ik buiten stond en me geld telde had ik het door. Ik ben terug gegaan en helemaal door het lint gegaan hij was de druppel die de emmer deed overlopen bij mij! was er voor acht dagen en die dag met dat flesje water vergeet ik nooit heb dat flesje teruggegeven en om me geld gevraagd ik flipte helemaal in die winkel iedereen keek me ook aan, maar als je zo vaak g.. word dan is het niet meer leuk en me hele vakantie van 8 dagen heeft me zeker 1000euro gekost.. Voor de rest ben ik op veel plekken geweest in turkije en nergens zijn ze zo erg als in Side.. Bij mij zeiden ze altijd ooh you are Arabic special price for you( ja zeker speciaal:mad Turkije is een moooi land en de winkelcentrums zijn suppppper de mensen zijn aardig (behalve de verkopers in side) ik ga nog steeds naar turkije maar nooit meer naar Side. De mensen in Turkije zijn ook heel anders dan de turken die in nederland wonen heel anders
    Wat jammer dat je dat zo ervaren hebt! De overheid heeft dat probleem wel ingezien want tegenwoordig worden de verkopers heel scherp in de gaten gehouden. Vorig jaar was er een winkel die nogal dwangmatig klanten naar binnen begeleidde en kreeg hiervoor een boete en moest de winkel enkele dagen sluiten. (In het hoogseizoen is dat een erge straf gezien de inkomenten in het hoogseizoen erg hoog liggen) Ook hangen er overal videocamera's.

Ik woon in Side en heb het in het begin ook wel als vervelend ervaren maar zie nu echt enorme verbetering. Het zou ook jammer zijn om Side na één ervaring helemaal af te schrijven. Het is alweer enkele jaren geleden dus wie weet ben je er ooit nog een keer aan toe om het nog een kans te geven. Side is juist een ontzettend leuke plaats om op vakantie te gaan.

Maar als je het idee hebt dat je aan alle kanten opgelicht wordt en daardoor 1000 euro voor 8 dagen kwijt bent, kan ik ook alleen maar zeggen dat je daar zelf bij bent natuurlijk. Ik heb een keer 750 euro voor 10 dagen vakantie gehouden en was in de vakantieperiode misschien 100 euro meer kwijt aan alle extra's van aan excusies en koopjes.

Bedankt
    0
    Is bedankt: 1

Dit jaar een goedkoop weekje in Mei geweest. Nooit meer... Al zou iemand mij geld toegeven dan zou ik het nog niet doen!

Bedankt
    0

het zeer goed mogelijk dat iemand een weekje GOEDKOOP side boekt.... en het valt tegen.Maar er zijn zoveel goede hotels maar meestal zijn zij niet van de goedkoopste en moet men al goed informeren om een degelijk,betaalbaar,naar uw budget, hotel te vinden. Zoals altijd,een goedkoop hotel staat niet garant voor een goede ligging,kamers,eten,vriendelijkheid enz
    Raadpleeg alle mogelijke forums,google luchtfoto s van de hotels enz.
    Er is wel een beetje zoekwerk aan maar de meeste klachten komen van de zeer goedkope hotels.Ver van het strand en in drukke wijken.In de middenklasseprijs is nog zeker uw gading te vinden.De prijs van een goed hotel is nog altijd een fractie van hetgeen ge hier in de benelux betaald voor dezelfde diensten in dezelfde periode

Bedankt
    0

Smile Re: Ervaringen met de badplaats Side

ik ga voor het eerst naar de plaats side.ga naar een nieuw hotel,hotel viva side residence.kent iemand die daar?

Bedankt
    0

ik vond de turkse mensen in side ook erg arrogant. in elke hoek van de straat waar je langsloopt wordt je aangesproken om iets te kopen. Ze proberen alleen maar zo veel mogelijk geld van je te krijgen en zijn niet eerlijk. Zo doen alsof ze vriendelijk zijn, maar in het echt zijn ze alleen maar uit op je geld.of proberen ze een nederlands meisje aan de haak te krijgen. Side beviel mij slecht. Alanya is veel mooier, het stand in side is niks aan, geen mooie zee met hoge golven. Als er geen turken zouden zijn, zou het veel leuker zijn daar.

16. annasetareh wordt bedankt door:

Bedankt
    0

Halo allemaal, mijn vrouw en ik gaan deze zomer naar side.
    Wij gaan logeren in hotel barut hemera, Is er iemand die daar al geweest is en mij kan vertellen wat hij of zij van dat hotel vond?
    Ik lees graag jullie reacties.

Bedankt
    0

Thumbs up Re: Ervaringen met de badplaats Side

Hallo lieve Side gangers.
    We zijn nu 1 weekje terug uit Side. Hebben genoten in Hotel Dosi.
    Was 700 mtr. van strand en boulevaar, die we vaak in de avond nog vele km. over liepen, omdat dat heerlijk en vooral bijzonder gezellig was, maar geen enkel probleem omdat je makkelijk met hun grote nette bus mee kon rijden naar het strand van Dosi en lopen er naar toe was klein stukje en geen enkel probleem.
    Hotel Dosi is een aanrader, heerlijk en prima eten, goede bedden en kamers, keurig netjes en veel personeel wat je in de watten legt.
    Voldoende ligbedden aan het zwembad en in de gras-weide. Lekker onder de palmen of in de zon liggen enz. Ook voldoende ligbedden op hun stukje strand.
    Jammer dat je moet betalen aan het strand voor drinken, doch kost slechts 1 euro, dus erg goedkoop aan het strand. Verder is hotel Dosi 4 sterren doch zo goed dat wij het zeker 4 sterren plus waard vinden.
    Er rijden volop Dolmus busjes heen en weer naar Side voor slechts 1 euro p.p.
    en je kan blijven zitten om zo door te rijden naar b.v. Manafgat voor slechts 25 cent meer. Dolmus prima en uitstekend te doen. Markt bezoek, bazaar,
    boottochten, kamelen rijden, side bezoeken allemaal prima te doen met de Dolmus en een aanrader.
    Je verveeld je er geen moment, want overal aan de weg heb je vele kleine turkse winkeltjes. Kapper in hotel 5 euro net als aan de weg ook 5 euro.
    We hebben genoten van Side en omgeving en sommige verkopers vonden wij soms opdringerig doch als jezelf netjes en ontspannen hiermee omgaat kun je goed en soms heeeeel ver onderhandelen over de prijs.
    Dit hoort er daar gewoon bij, dus maak je vooral niet druk om die paar vervelende en/of opdringerige verkopers. En geniet.
    Side is best een goede aanrader om een hotel te boeken.
    Groet, An en partner.
    Laatst aangepast door an1953 : 18-06-12 om 11:47 Reden: type foutje,s

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door romy12 Bekijk Post
    ik ga voor het eerst naar de plaats side.ga naar een nieuw hotel,hotel viva side residence.kent iemand die daar?
    ik ben zelf nooit in dat hotel geweest , ik ben in het naast gelegen hotel geweest Sidekum.
    heb de bouw van het hotel waar jij heen gaat dus gezien:-).
    side residence is van het zelfde eigenaar als villa side en dus scoort niet zo verkeerd dus zal het wel goed zitten.
    als je het hotel uitloopt en rechtsaf gaat kom je bij de wineltjes uit dus je zit helemaal goed.

veel plezier
    gr Gerard

Turkije fan!

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door gerard1967 Bekijk Post
    ik ben zelf nooit in dat hotel geweest , ik ben in het naast gelegen hotel geweest Sidekum.
    heb de bouw van het hotel waar jij heen gaat dus gezien:-).
    side residence is van het zelfde eigenaar als villa side en dus scoort niet zo verkeerd dus zal het wel goed zitten.
    als je het hotel uitloopt en rechtsaf gaat kom je bij de wineltjes uit dus je zit helemaal goed.

veel plezier
    gr Gerard
    hallo Gerard.

WIl je me even mailen op me email frankmichel30@hotmail.com

Ik heb een privé vraag aan je.

dank je wel

groetjes

frank

Forumbeheerder Turkije
    Turkije fan!

Bedankt
    97
    Is bedankt: 148

Blogposts
    14

Dat kunnen jullie ook via deze site doen, een PB sturen....(meer een tip )

Geef me de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is.

Geef me de moed om te accepteren wat niet te veranderen is.
    Geef me de wijsheid om het verschil hier tussen te zien.

Bedankt
    0

Ben 2maanden geleden in Side geweest,was leuk voor een keertje maar ik persoonlijk ben een echte Kusedasi fan!!

Soortgelijke onderwerpen

1. Ervaringen met de badplaats Hua Hin
    Wereldwijzer Reisforums in forum Ervaringen met badplaatsen in Thailand
    Reacties: 67
    Laatste: 01-04-13, 16:56
  2. Ervaringen met de badplaats Salou
    Wereldwijzer Reisforums in forum Ervaringen met badplaatsen in Spanje
    Reacties: 1
    Laatste: 02-08-09, 12:22
  3. Ervaringen met de badplaats San Pedro
    Reacties: 0
    Laatste: 02-04-07, 18:11
  4. Ervaringen met de badplaats Estepona
    Laatste: 02-04-07, 18:10
  5. Ervaringen met de badplaats Javea
    Laatste: 02-04-07, 17:16

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten