Onderwerp: Ervaringen met Baobab

Bedankt
    6
    Is bedankt: 4

Re: Ervaringen met Baobab

Daar hebben jullie ook gelijk in....op mijn mails reageerden ze vorig jaar ook niet zo snel, dus dat kan verbeterd worden. Maar hun reizen heb ik als zeer prettig ervaren. Heb ook een keer met Fox vakanties gereisd en dat was voor mij echt een soort 'strafkamp' (heel weinig vrijheid, reisleider ging je overhoren....alles was gewoon te perfect geregeld en weinig nieuwe dingen, behalve de toeristische hoogtepunten: bus in en uit).
    Wat dat betreft heb ik het met Baobab dus heel leuk gehad. En als je, en dat praat ik nu niet goed de minder snelle reactie, Baobab echt snel wilt spreken, dan moet je even bellen....

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Hoi,

Iemand ervaring met de 23 daagse reis van Boabab door Vietnam?Zijn de hotels een beetje goed?

Dank voor de reacties!

Annelies

Bedankt
    3
    Is bedankt: 1

Wij zijn in juli met Baobab naar Sri Lanka geweest (Sri Lanka compleet) en dit is uitgelopen op een teleurstelling. We hadden er veel van verwacht, ook omdat onze vorige reis met Baobab (Centraal Amerika) zo goed is bevallen.

Op heel veel punten klopte de reisbeschrijving niet. Zo zouden we een olifantenrit kunnen doen in een Elephant Adventure Park. We kwamen aan met een groep van 14 mensen bleek dat het adventure park maar 1 olifant was....De dagen waren nauwelijks gevuld, meestal waren we rond 12 uur klaar maar zaten niet dichtbij de bewoonde wereld (daar zit je dan aan het zwembad). Ik zal niet alles hier reproduceren, maar al met al is het uitgelopen op een teleurstelling.

Wij zijn nu een klachtenbrief aan het opstellen, maar ik lees op dir forum dat daar vaak niets mee gedaan wordt. Heel erg jammer. Ik hoop dat ze er iets mee doen, want anders wordt het voor ons geen Baobab meer.

trudybeckers
    Guest

Reis al vele jaren met Baobab naar een diversiteit aan bestemmingen. Altijd goed verzorgd, goede reisleiding etc. Er zijn wel eens 'mankementjes' maar dat werd altijd goed opgelost, terplekke.
    Nu echter een serieuze, ernstige klacht ingediend. Heel teleurstellend dat er niet adequaat op gereageerd wordt. Pas na lang aandringen een soortement reactie en dan nog niet fatsoenlijk afgerond. Wordt afgewimpeld, als kleinigheidje afgehandeld etc. Deze aanpak op het centrale kantoor is beslist geen goede reclame voor Baobab en de reisleiding die ik tot nu toe gehad heb. Dit laat een behoorlijke wansmaak achter.

Bedankt
    1

Mij is achteraf alles super bevallen

Indien je meer wilt lezen over m'n ervaringen dan kan je mijn blog hier lezen:
    http://www.wootabulous.com/blog.php

trudybeckers
    Guest

Voor de vragenstellers over de kwaliteit Baobab:
    ik blijf erbij, altijd tevreden geweest en er zijn nog genoeg bestemmingen die ik met hen wil doen! Heb ook met andere organisaties gereisd, kan dus wel een beetje vergelijken.
    Alleen de gang van zaken nu, nu er een serieuze klacht is, valt me tegen.

Bedankt
    2

Hoi

Wij hebben een reis geboekt die niet voldeed aan wat Baobab aanbood. We kregen een NIET Nederlandstalige reisleidster. Baobabreizen adverteert hier wel mee, maar helaas. Vooraf is er door medereizigers meerdere keren gebeld of de reisbegeleiding Nederlandstalig was.... 'Ja' zeiden ze, dus niet, en nu...je raad het al, moeilijk bereikbaar, laten niets horen, etc etc. Baobabreizen... niet meer doen dus... Mooie website, mooie pr, maar de realiteit is anders.

trudybeckers
    Guest

Hallo, oa. Dennis2
    spijtig dat te lezen. Nogmaals, ik heb heel veel met Baobab gereisd en kan wat de reis en reisleiding betreft alleen een compliment geven. Natuurlijk zijn er wel wat kleinigheidjes, maar met een leuke groep en flexibele instelling, lukt het wel.
    Nav. mijn klacht heb ik een wazig telefoontje gekregen, waarin alles vergoeilijkt werd, danwel op het bord van de reiziger gelegd. Baobab wast de handen in onschuld. Een toegezegde schriftelijke reactie kwam niet. De klacht ten aanzien van de directie gestuurd: geen reactie, slechts van de 1e behandelaar, met hetzelfde wazig verhaal en ontbrekende zelfreflectie.
    De toonzetting was ook nog best denigrerend en klantonvriendelijk: niet flexibel genoeg, door de pre-info ben je gewaarschuwd, onvoldoende eigen incasserings-vermogen en sociale groepsvaardigheden en de reisorganisatie in het land zelf. Maar ik boek bij Baobab, dus die is verantwoordelijk. Je voelt je gewoon niet serieus genomen, terwijl je wel een aanzienlijk bedrag mag neertellen.
    Spijtig, maar de handelswijze van het centrale kantoor, kraakt de eigen reizen en de reisbegeleiding terplekke onterecht af.
    Hoe lang willen ze dan nog bestaan eer reizigers afhaken of andere mediakanalen gaan inschakelen om aandacht te krijgen????

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door taal1955 Bekijk Post
    Een keer weg geweest met Baobab. Reisleider was goed, maar allerlei perikelen onderweg werden door de centrale organisatie niet goed opgelost en achteraf werd erg begriploos gereageerd en puur op juridische argumenten geacteerd. Slechte smaak aan over gehouden en we zullen er dus niet meer mee gaan.
    Wij maken al ruim negen jaar reizen met Baobab. De negatieve toon in sommige berichten is niet helemaal terecht omdat mensen/organisaties achter de rug zwart gemaakt worden en de eravringen zeer gekleurd en persoonlij. Getuigt eerlijk gezegd van weinig respect en komt over als azijn-pisserij. Baobab ken ik als een organisatie van betrokken mensen en als ik naar de begeleiding van de Afrika-reizen kijk, dan kan ik louter positief zijn. Juist doordat we goede ervaren begeleiding hadden die lokaal de weg kennen, werd vaak erger problemen voorkomen. begeleiders van reizen in ontwikkelingslanden moeten vaak onder moeilijke omstandigheden hun werk doen. Natuurlijk kun je wel een keer kwalitatief minder transport treffen, maar dat kan overal en bij iedere reisorganisatie. Uit sommige zure reacties kun je opmaken dat mensen weinig moeite doen om zich in de mensen die een reis begeleiden verplaatsen. Zodra zaken over grove winst over de ruggen van reizigers worden genoemd, wordt vergeten te melden dat een gemiddelde reisbegeleider rond de 36 euro PER DAG betaald krijgt en voor slechts vier uur (dat is negen euro per uur inderdaad). Een beetje nuance van een een tevreden reiziger.

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door Dennis2 Bekijk Post
    Hoi

Wij hebben een reis geboekt die niet voldeed aan wat Baobab aanbood. We kregen een NIET Nederlandstalige reisleidster. Baobabreizen adverteert hier wel mee, maar helaas. Vooraf is er door medereizigers meerdere keren gebeld of de reisbegeleiding Nederlandstalig was.... 'Ja' zeiden ze, dus niet, en nu...je raad het al, moeilijk bereikbaar, laten niets horen, etc etc. Baobabreizen... niet meer doen dus... Mooie website, mooie pr, maar de realiteit is anders.
    Over welke reis heb je het Dennis? Ik ben erg benieuwd...

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door slekkerjung Bekijk Post
    Een keer weg geweest met Baobab. Reisleider was niet goed had zelf vakantie, dit idee had ik over hem. Hij had zijn vriendin uit Kenia meegenomen, en bestede meer tijd aan haar dan aan de groep , Ook allerlei perikelen onderweg werden door hem niet goed opgelost zoals problemen met een zeer slechte overlandtruck deze was erg budget(Tembo expeditie), vergeleken met andere bedrijven. Koppeling diverse malen kapot ,deur kon niet geopend worden van binnen uit,lekte brandstof,bedrading branden door, enz enz en achteraf werd erg begriploos gereageerd en puur op juridische argumenten geacteerd. Slechte smaak aan over gehouden en we zullen er dus nooit meer mee gaan met Baobab .
    Had de reisbegeleider de mogelijkheden om in Mozambique een truck te vervangen? Wij reizen al negen jaar met Baobab, doorgaans met tevredenheid. Door de mindere ervaring, realiseer je je hoe vaak het eigenlijk goed gaat. Een avontuurlijke reis met een avontuurlijke reisorganisatie is avontuurlijk.

Even ter herinnering deze definitie:

adventure |adˈvenCHər, əd-|
    noun
    an unusual and exciting, typically hazardous, experience or activity: her recent adventures in Italy.
    • daring and exciting activity calling for enterprise and enthusiasm: she traveled the world in search of adventure | a sense of adventure.
    • archaic a commercial speculation.
    verb [ no obj. ] dated
    engage in hazardous and exciting activity, esp. the exploration of unknown territory: they had adventured into the forest.
    • [ with obj. ] dated put (something, esp. money or one's life) at risk: he adventured $3,000 in the purchase of land.
    ORIGIN Middle English: from Old French aventure (noun), aventurer (verb), based on Latin adventurus ‘about to happen,’ from advenire ‘arrive.’

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door nicveld Bekijk Post
    Ik heb de kampeer reis naar Oost Afrika bij Baobab geboekt. Hebben mensen hier ervaring mee? En je moet zelf een matje meenemen. Is het raadzaam om een zelfopblaasbaar matje mee te nemen?
    Wij hebben 'm gemaakt en een matje is aan te raden. Ik zou niet bezuinigen op een matje. De reis heel erg mooi en wat ruigheid betreft heel goed te doen. Ik droomde altijd van zo'n soort reis en als je er dan eenmaal bent, dan is het echt heel bijzonder. Je hebt ook bijna overal warm water.

Bedankt
    0

IK heb die ervaring ook, hoewel ik moet zeggen dat mijn ervaringen met KPN een stuk traumatischer waren. Uiteindelijk krijg ik wel gewoon iemand aan de telefoon bij Baobab...

Bedankt
    0

Understood. Niet zo netjes om namen te noemen trouwens, slekkerjung. We hebben hem ook weleens gehad in oost Afrika: zeer ervaren, betrokken en deskundige knaap, vloeiend in Swahili, woont ook in Afrika volgens mij. Herken 'm niet in deze beschrijving eerlijk gezegd.

Bedankt
    0
    Is bedankt: 2

Ik ben twee weken naar Ethiopie geweest met Baobab. Het enige wat ik er over wil melden is dat het Baobab de drieweekse reis in 2 stukjes hakt en dat de begeleider de laatste week met de groep meegaat die de drieweekse reis hebben geboekt (naar de stammen in het zuiden) zodat je de laatste paar dagen in Addis zit met enkel de lokale agent als eventuele vraagbaak. De begeleider was verder prima. en de hotels naar afrikaanse standaarden waren ook prima.

16. mrweird wordt bedankt door:

Bedankt
    0

Ben jij John Jennisen?

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door aldus Bekijk Post
    Ben jij John Jennisen?
    Ik? Nope.. Mijn naam is Rico

Bedankt
    0

Ok... Die John Jennissen met zijn vrouw Hannie maakt zich niet geliefd op allerlei fora op internet. Lijkt me een gefrusteerde en wat zure man als ik naar sommige reacties op reizen kijk. Niet echt gefundeerd, anyway, we leven in een vrij land.

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door aldus Bekijk Post
    Ok... Die John Jennissen met zijn vrouw Hannie maakt zich niet geliefd op allerlei fora op internet. Lijkt me een gefrusteerde en wat zure man als ik naar sommige reacties op reizen kijk. Niet echt gefundeerd, anyway, we leven in een vrij land.
    Mijn reactie was toch niet zuur? Ik heb een leuke vakantie toen gehad met Baobab in Ethiopie.. En die laatste paar dagen toen in Addis heb ik me toen ook best vermaakt. Het leukste was nog wel de Merkato markt en de taxi er naar toe, dat was de 1e keer dat ik een taxi (zo'n ouwe blauwe lada 1200) zat die een lekke band kreeg midden op een kruispunt, en de chauffeur ging vrolijk de band verwisselen terwijl wij in de taxi zaten te wachten midden op het kruispunt..

Bedankt
    0

Hallo,

Ik lees hier niet veel positieve verhalen over Baobab, maar op internet (http://www.reisorakel.nl/reisorganisatie/Baobab) juist weer wel. Ik denk erover om een reis naar Thailand met ze te boeken, maar twijfel daarom nog. Iemand ervaring met Baobab naar Thailand? Hoe is de reisleider? In mijn ervaring hangt hier een heleboel van af!

Bedankt
    6

Hallo Henk,

Geen ervaring met Thailand en Baobab, maar wel twee keer eerder met ze weggeweest. Ga nu naar Uganda met Baobab, reis nummer 3. Mijn twee vorige reizen waren goed bevallen met prima reisleiding. Heb al eerder bericht geplaatst hier dat het mij verbaast dat iedereen negatief is. Ik heb tot twee keer toe zeebeer geslaagde reizen. Zeker op Cuba veel eigen vrijheid en prima reisbegeleiding die veel wist. Vriendin van me deed zelfde reis met andere reisorganisatie en daar was de gids zeer teleurstellend.
    Ik zou het gewoon doen (Zeker als de route je aanspreekt, dat is toch altijd het belangrijkste).

Bedankt
    0

Bedankt voor je antwoord Gien. Ik denk dat we het wel gaan doen, maar je gaat toch twijfelen als je dat allemaal leest...

Bedankt
    6

Mijn vakantie in Uganda met Baobab was ook weer geweldig. Goede reisleiding, goede plaatselijke chauffeurs. Uganda is niet erg toeristisch, dus op bepaalde plaatsen was het back to basic (af en toe kamperen met/zonder water, toilet: gat in de grond), maar dat is toch niet erg? Volgens mij weet je dat van tevoren. Alles was weer prima.Eigen tijd invullen waar mogelijk (lastiger tijdens safarireizen, maar wel gedaan). Kleine groep en safari met minibusjes, zodat je echt ruimte had om te fotograferen. Dat vond ik echt een meerwaarde op deze reis. Met baobab ook wel een reis in safaritruck gedaan wat ook z;n charmes heeft, maar een busje waarvan het dak omhoog kan en waar je met slechts vijf personen in zit....ideaal.

Bedankt
    0

Wij zijn ook met baobab naar tanzania geweest en het was een mooie reis. Alleen hadden we het hotelpakket er bij geboekt (ivm gezondheid) een dit betekende dat we 4 nachten een 'upgrade' zouden krijgen. Echter hebben we maar 1 nacht in een hotel geslapen...
    Bij terugkomst hebben we een claim ingediend maar geen enkele reactie vanuit baobab teruggekregen :-s dus zelf weer contact opgenomen, gebeld. En weer gemaild. En nog een keer gebeld...inmiddels is de termijn van 1 maand verlopen, waarbinnen ze een reactie móeten geven, en hebben we nog steeds geen antwoord. We hebben alleen maar loze beloftes gehad van 'morgen wordt u gebeld en krijgt u antwoord', en 'morgen zal de heer Viezee (directeur) u een antwoord geven'....dat was vorige week!
    Dus wij zijn erg boos en vinden het zeer onproffesioneel dat een organisatie zoals Baobab hun klanten als vuil behandeld!
    Géén goed ervaring dus!

Soortgelijke onderwerpen

1. Peru: Fox of Baobab
    cengelbart in forum Zuid-Amerika Reiscafé
    Reacties: 7
    Laatste: 10-07-08, 12:22
  2. sawadee of baobab?
    girlshirl in forum Costa Rica Forum
    Reacties: 3
    Laatste: 18-04-08, 13:42
  3. Baobab Reizen op de Vakantiebeurs
    riemer in forum Het laatste Europa nieuws
    Reacties: 0
    Laatste: 09-01-06, 09:29

Tags

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten