-
Re: Beginneling: Bed & Breakfast starten
Hey B&B Ons Stee,
Wij zoeken uit naar Spanje, Italië en jullie land spreekt ons zeker ook aan.
Oost-Europa zegt ons niet zoveel.
Italië zou voor het gemakkelijkst zijn, daar mijn italiaans nog redelijk goed is.
Het is ook de bedoeling dat we cursussen gaan volgen betreffende het land en taal.
Marco
-
-
Het probleem dat ik wil aankaarten is dat je in ons land als manager niet veel gaat verdien wij kennen mensen die een b&b uitbaten met zes kamers en verdienen 8.000 rand is ongeveer 750 euro per maand terwijl je in europa wel het inkomen zal krijgen van een europeaan.
-
-
Dit begrijpen we maar al te goed, en als dit 750 euro per koppel is, zeker.
Nu neem ik ook aan dat het leven daar goedkoop is, en dat je het werk met veel plezier moet doen, en dat het hard werken is.
Ook dachten we aan een extra inkomen, om eventueel de mensen een middag en/of avondmaal aan te bieden, daar koken mijn passie is. Is dit mogelijk?
Dit hebben we in Spanje ook gezien, en daar werd er heel veel door de gasten gebruik van gemaakt.
Gezellig tafelen samen met de gasten, heeft volgens ons ook iets.
-
-
Ja dat kan je zeker bij doen, het leven is hier inderdaad wel goedkoper maar de prijzen gaan hier ook wel steeds omhoog hoor dat voelen we ook al. Weet je ik zal hier mijn oren open houden en als ik iets weet stuur ikhet je door. Dan moeten jullie de keuze wel maken voor het land dat jullie verkiezen
anja b&b ons stee
-
-
Hoi Marco
Ad ID: 81106477 op www.gumtree.co.za ze zoeken een manager voor een guesthouse in swellendam zitten ook al belgen en nederlanders
-
-
hoi marco
Ad ID: 81089107 hier heb je er nog een in franshoek ook op www.gumtree.co.za
-
-
Hallo iedereen,
Ik vind het heel leuk om bovenstaande verhalen te lezen. Knap en stoer dat velen de stap hebben genomen om iets in het buitenland op te zetten. Mijn naam is Niek en samen met mijn vriendin Sanne (beide 26) zitten we ook te kijken of we een tijd in het buitenland kunnen verblijven. Ik heb zelf 6 maanden in Midden-Amerika gereisd en gewerkt, sanne heeft 7 maanden in spanje gewerkt als entertainer en samen hebben we 4 mnd in zuid-oost Afrika gereisd en 3 mnd gewerkt (in een backpackerhostel op de Gardenroute)
We zijn nu op zoek naar een nieuwe plaats in het buitenland waar we kunnen werken en wonen. We hebben momenteel een full-time baan en wonen in Utrecht, maar we kunnen dit opzeggen. We zijn beide dus 26 jaar, hebben reis-, werk- en woonervaring in het buitenland en hebben beide een HBO-CE (richting sport) diploma en zijn beiden erg sportief, gezellig, harde werkers, maar ook levensgenieters (en het gaat ons niet om geld verdienen..)
Wie kan ons helpen met werk en slaapplaats op een plek waar het leven anders is dan hier in nederland!!!!
Ik hoor het graag,
groeten, Niek (niek_1982@hotmail.com)
-
-
hallo,
wie heeft een b&b in frankrijk en weet mij te zeggen welke formaliteiten eraan vast zitten, zoals aanvraag ondernemingsnummer indien ook van toepassing zoals in belgië, het aantal toegestane kamers kortom alle info is van harte welkom
groeten,favola
-
-
-
-
Ik heb een klein resort in Langkawi, Maleisie. 3 traditionele maleise huizen omgetoverd tot chalets voor vakantiegangers, een restaurant en een heerlijk zwembad. En een heerlijk , ook traditioneel, huis voor mezelf. Het ligt in het hart van het eiland dus voor natuurliefhebbers en gasten die willen relaxen, voor healing, yoga etc. Voor de toekomst heb ik echter nog andere wensen om te gaan doen. Dus heb je interresse om het over te nemen aarzel niet en stuur me een email. margiescase@yahoo.com
groetjes uit zonnig Langkawi, Maleisie
Marjolein
-
-
dag allemaal, ik loop zelf ook al heel lang te dromen van een eigen lodge. mijn voorkeur gaat momenteel uit naar zambia maar ook andere landen in afrika zouden een optie kunnen zijn. nu is het idd een groot probleem dat je hiervoor meteen zoveel geld op tafel moet gooien. ik ben 24 jaar en heb 4 jaar universiteit achter de rug en daarna twee jaar gereisd (met lokale jobs om dit te bekostigen), ik heb dus nog lang niet de financiele middelen om zoiets op te starten. daarentegen lijkt het mij ideaal om zoiets te runnen voor iemand anders, zoals iemand eerder al geopperd heeft. maar het probleem daar lijkt dan weer te zijn dat er onwaarschijnlijk veel jaren specifieke ervaring van je verwacht word. ik heb wel al heel veel dingen gedaan in administratie, HR, finance, logistiek etc, maar ik heb geen 7 jaar ervaring als manager of iets dergelijks. alles lijkt dus op een dood spoor te lopen en ik vind het eigenlijk bijzonder jammer dat jongeren met ondernemingszin, durf en plannen zo weinig kansen krijgen. of weet iemand mij nog wat raad te geven? ik ga alvast morgen ook naar een beurs in brussel, wie weet kom ik daar nog wel op nieuwe ideeen.
-
-
@ m321558,
Tja, 24 jaar en nu al ongeduldig of moet ik schrijven ik ben 45 en heb geleerd geduldig te zijn. Wij (mijn vrouw en ik) hebben ook al jaren de wens gehad om elders iets nieuws te beginnen. Toen hadden we geen geld en dat is nu eenmaal een enorm obstakel.
Jaren later (ik ben niet voor niets inmiddels 45 jaar) hebben we het wel voor elkaar gekregen. Deels door toevallige omstandigheden en deels door verstandig investeren.
Ik raad je aan je droom niet op te geven en te blijven zoeken naar mogelijkheden. Het financiele aspect zal je echter blijven achtervolgen zolang je daar niet zelf initiatieven in ontwikkeld. Doe in elk geval niet mee aan piramide spelen of andere quick money sceems. Volgens mij heb je een land in gedachten waar geld nog een heel andere waarde heeft dan in West-Europa, dat werkt in je voordeel. Zoek en spaar rustig door maar heb vooral veel geduld.
Er is een groep eigenaren van een B & B probeer daar je licht eens op te steken, wellicht reageert er iemand.
-
-
Hoi wij willen een b&b beginnen in costa rica wie kan ons vertellen waar we goed op moeten letten?
-
-
waar je op moet letten is niet de fouten te maken die zoveel anderen wél maakten.
Ga dus eerst in de leer bij iemand die veel ervaring heeft. Reis langs B&B's en laat je vertellen wat daar allemaal goed en fout ging. Je kunt niet even in een paar regels opschrijven hoe je een B&B moet runnen. Belangrijkste punten: spreek de taal van het land, leen geen geld, in een ander land is niets vanzelfsprekend, je moet tegen zware teleurstellingen kunnen, blijf voor jezelf eerlijk en reeel en heb vooral een zonnig humeur.
-
monofeliz wordt bedankt door:
-
Hoi Otto wij zijn twee jaar geleden bij jullie geweest. Dus wij weten jullie te vinden. We willen dit jaar weer terug om ons te oriënteren wat de mogelijkheden zijn.
-
-
Beste Caz,
Wij zijn op zoek naar een tijdelijke beheerder van onze bed & Breakfast op het prachtige ongerepte Caribische eiland Dominica. Het ligt niet aan het strand, maar middenin de jungle. Kijk even op www.rootsjungleretreat.com en laat me weten of je geïnteresseerd bent. Misschien een mooi opstapje om je droom uit te testen.
Hartelijke groet,
Marion
-
Soortgelijke onderwerpen
-
BJ69 in forum Wonen, werken en studeren in Canada
Reacties: 0
Laatste: 09-11-08, 13:28
-
ivosvw in forum Wonen en werken in Turkije
Reacties: 2
Laatste: 01-07-07, 13:08