Onderwerp: Emigreren naar Brazilie

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Re: Emigreren

Hallo allen, Ik zou heel graag bij iemand in dienst willen of eens om de tafel zitten om eens te praten over een samenwerking in Brasil. Ik wil zelf graag naar Brasil emigreren.

Graag verneem ik een reactie van jullie.

gr,

Jair

miriambee
    Guest

Hoi,
    Kan je me even uitleggen waar het project over gaat?
    Je kan me mailen op miriambee@hotmail.com

gr.
    Miriam

Bedankt
    0

Hallo Marcel en Cindy,

Wat leuk om na alle negatieve berichten op diverse fora eens wat positiefs te lezen. Mijn interesse in Brazilie is ook gewekt. Of het leidt tot een toekomstige emigratie, moet nog blijken. Ben van plan volgend jaar voor het eerst naar Brazilie te reizen om sfeer te proeven. Het lijkt me helemaal geweldig. Sinds ik Braziliaanse percussie speel, ben ik me namelijk steeds meer in het land van herkomst gaan verdiepen en hoor ook hele enthousiaste verhalen van mensen die er een paar keer geweest zijn. Maar eerst beleven en dan kijken we wel verder. Het is dan leuk om te lezen dat andere mensen hun droom waarmaken, heel inspirerend.

Met vriendelijke groet,
    nancy

Citaat Origineel gepost door oeleinbrasil Bekijk Post
    Hoi allemaal,
    Even voorstellen,mijn naam is Marcel. Samen met mijn vrouw Cindy zijn wij anderhalf jaar geleden (zwanger en wel) geemigreerd naar de noordkust van Brazilie. Wij wilden al een tijdje gewoon weg uit NL vanwege de meest voorkomende redenen. Klimaat, stress, een betuttelende maatschappij, een overheid die al decenia onze moeilijk verdiende belasting centen over de balk smijt enz, enz,
    Drie jaar eerder waren wij op vakantie in Brazilie en bij puur toeval struikelde wij over een schitterende beachvilla die voor een mooie prijs te koop stond. We kochten de villa als vakantie bestemming. Maar iedere keer dat wij er vakantie vierden vroegen we ons weer af waarom we eigenlijk nog terug zouden gaan. Uiteindelijk besloten we de knoop door te hakken en er definitief tussen uit te piepen. Huis verkocht, allebei onze baan opgezegt, afscheid genomen van familie en vrienden en letterlijk met de noorderzon vertrokken Van ons spaargeld hebben we de villa grondig verbouwd en een zwembad op het terrein laten leggen. Websites gebouwd en intensief aan internet marketing gedaan. Al vrij snel kwamen er toeristen uit alle windstreken (o.a. veel kitesurfers) op onze "spot in the sun" af. Het laatste half jaar loopt het als een trein.
    Ik kan iedereen aanraden om toch vooral je hart te volgen en je door niemand op je levensreis te laten tegenhouden. Tuurlijk is het vaak onzeker en weet je nooit waarin je allemaal terecht komt maar ons motto is " je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt hebben van iets dat je niet gedaan hebt.
    Kijk eens op onze websites om een indruk te krijgen van hoe we erbij zitten en ook om een indruk te krijgen wat je met een website allemaal kunt doen.
    http://www.private-guesthouse.com/nederlands.php
    http://www.kitesurfguesthouse.com/nederlands.php
    http://www.wellnessguesthouse.com/nederlands.php
    http://www.oceanviewvilla-forsale.com/nederlands.php
    Deze vier sites samen trekken ongeveer 6000 bezoekers per week en daar halen we al onze reserveringen uit. Onze ervaring is dat je prima kunt ondernemen in Brazilie (en zonder een overheid die al je zuurverdiende centjes afpakt). Natuurlijk betaal je belasting maar gelukkig niet al teveel.
    Wij hebben ons oog inmiddels alweer op een nieuw project (eveneens aan de kust van Ceara)
    Als iemand vragen heeft of we kunnen je ergens mee helpen, op onze site staat ook een skype verbinding zodat je ons gratis kan contacten. Emailen kan natuurlijk ook.
    Zoals de slogan van het bekende sportmerk Nike "just do it"
    Groeten uit het (bijna) altijd zonnige Iguape,
    Marcel.

Bedankt
    0

Oí Marcel é Cindy, tudo bem? Ik heb jullie sites even bekeken. Het ziet er super uit mijn complimenten. Ik zou graag meer willen weten over jullie ervaringen en vooral de voorbereidingen die jullie getroffen hebben voor jullie naar Brasil toe gingen.
    Ik hoop van jullie te horen.

Tchau,

Jairzinho

Bedankt
    0

Re: Emmigreren

Dag Allen,

Ik ben vandaag lid geworden van dit forum en wens me op allerlei manieren te informeren naar het immigreren naar Brazilië.

Ikzelf ben 21 jaar zelfstandig zaakvoerder van een kleine onderneming en hou het hier in West-Europa voor bekeken. Ik ben op zoek naar een ander leven. Een leven zonder stress, zonder een opdringerige maatschappij enz…

Waarom Brazilië zullen jullie denken. Ik heb mijn hart verloren aan Zuid-Amerika. Meer bepaald aan Argentinië en Brazilië. Beide landen heb ik al meermaals bezocht, maar heb sinds een half jaar een Braziliaanse vriendin, vandaar Brazilië natuurlijk.

Momenteel ben ik volop Brazilaans-Portugees aan het studeren omdat ik vind dat je de taal machtig moet zijn om in een vreemd land te kunnen wonen en werken.

Ik ben op zoek naar eerlijke personen om samen oplossingen te zoeken om te immigreren naar Brazilië.. Ikzelf zal volgend jaar een vijf keer in Brazilië verblijven om allerhande zaken uit te pluizen. Je kan me mailen of skypen.

Tchau,
    Jempi

Bedankt
    0
    Is bedankt: 4

Ik hoop voor je dat of je een flinke berg Euro´s hebt liggen of je Euros of dollars denkt te gaan verdienen anders is het zo afgelopen met je stressloze leventje

miriambee
    Guest

Ha ha, een berg euro's is altijd heerlijk en maakt reizen een stuk makkelijker.
    Een goed baan helpt ook!

Bedankt
    1
    Is bedankt: 47

Wij wilden al een tijdje gewoon weg uit NL vanwege de meest voorkomende redenen. Klimaat, stress, een betuttelende maatschappij, een overheid die al decenia onze moeilijk verdiende belasting centen over de balk smijt enz, enz,
    Voor t laatste moet je echter niet naar Brazilie gaan. ALhoewel t niet zozeer over de balk gesmeten wordt maar wel in de zakken van de bestuurders verdwijnt. En hoe! Daar is NL niks bij. honderden miljarden per jaar. Daar zou de armoede in t land in 1 klap mee verdwenen kunnen zijn. Maar ja, egoisme is ook een karaktertrekje van de latijnsamerikanen helaas.
    Belastingtarieven liggen erg hoog hier. Neem alleen t gemiddelde BTW tarief, ruim 40%! Voordeel is dat je t makkelijk kunt ontduiken. Nog wel...Als dit ooit verandert dan betaal je meer belasting dan in NL
    Maar goed, t klimaat, ontbreken van de betutteling en stress plus de rest maken t meer dan goed om hier te wonen!

Bedankt
    0

Hoe staat het met de plannen Jempi?

Geert V
    Guest

Beste allemaal,

De onderwerpen en de reakties daarop zijn bijzonder interessant en ik heb ervaring opgedaan met het oprichten van een bedrijf (limitada), huwelijk & kind, aan en verkoop van vastgoed, fiscale aspecten en internationale geldtransfers en het verkrijgen van een permanente visum.

En sinds kort heb ik ook weer ervaring met het sluiten van mijn bedrijf en het verkopen van vastgoed.

Het is allemaal niet zo simpel en soms vrij complex omdat niemand je precies kan vertellen hoe de hazen lopen hier in Brazilië t.a.v. de bovenstaande aspecten.

Brazilië geweldig maar het opbouwen van een nieuw leven kost enorm veel energie en als je geen financieel buffer hebt, dan zal je dat meer stress opleveren dan wonen en werken in Nederland.

Succes,
    Groet Geert

Laatst aangepast door Geert V : 29-03-09 om 11:14 Reden: verwijderen van mijn prive emailadres.

Bedankt
    0

Waarom ben je gestopt?

Bedankt
    0

Als je een investering doet van 50.000 dollar ( vastgoed of bedrijfje opzetten) kun je een verblijfsvergunning aanvragen.. dit duurt 90 dagen...gedurende die 90 dagen moet je wel een braziliaanse zakenpartner hebben...en zodra je de vergunning binnen hebt kun je die ook weer uitschrijven. en dan kun je daar blijven.

Geert V
    Guest

Beste Braziian beach,

Heb je zelf een bedrijf opgericht en je visum gekregen op basis van je investering? Ik ben namelijk geinteresseerd in jou ervaring want mijn advocaat in Brazilie heeft dit serieus bekeken en heeft mij meegedeeld dat het risico bestaat dat het visum juist wordt ingetrokken als er sprake is van oneigenlijke investeringen.

Daarnaast indien investering voldoende basis biedt om een visum aan te vragen dan ben je echt meer tijd kwijt dan 90 dagen. Een bedrijf oprichten in Brazilie duurt echt langer dan 90 dagen.

De kosten van oprichting en onderhoud van bedrijfje moet je ook niet onderschatten. Een bankrekening kost al snel 65 reais per maand en kosten van liquidatie is ook weer 2000 reais. Al met al -en dat geldt ook voor bv's in Nederland -is het niet goedkoop.

Kortom, deel je ervaring met het forum in iets meer detail zodat andere forumgenoten er ook daadwerkelijk iets aan hebben.

Groet Geert

Bedankt
    0

Re: Emigreren naar Brazilie

Minimaal 50.000 dollar investeren en verplicht worden met een Braziliaan zaken te doen.

Lijkt me een goede manier om opgelicht te worden, maar veel succes ermee. Hopelijk is die 50.000 dollar niet al je spaargeld

Bedankt
    0

Hoi Allemaal,
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik reageerde op deze post en ik vroeg me af hoe het er voor staat met de emigratie plannen. Zijn de mensen die wilden emigreren inmiddels met de noorderzon vertrokken of zitten ze nog in NL te twijfelen. En als ze gegaan zijn hoe bevalt het tot nu toe??
    Misschien vind je het leuk om iets over je emigratie avontuur op onze web-log te delen met anderen want een inspirerend voorbeeld kan nooit kwaad. Als er anderen mensen zijn die een spannend avontuur in bazilie hebben meegemaakt en dat kwijt willen??!!! Top, helemaal welkom
    Kijk even op http://iguapecearabrazil.web-log.nl/..._ceara_brazil/ en stuur je verhaal in.

Bedankt
    0

Help help help!!!

Mensen help!

Mijn naam is Paul en ik heb mijn lieve vriendin in Brazilië-Ce-Fleixeras.
    De eerste dag dat ik Brazilië binnen ging was op 20 april 2008. Vervolgens ben ik het land uitgegaan op 10 Mei 2008. Na 3 maanden in Nederland te zijn geweest ben ik terug gekeerd op 18 Augustus en heb in November mijn 90-dagen-visum verlengt t/m 25 januari 2009. Op 12 januari 2009 ben ik brazilië verlaten. Bij elkaar opgetelt heb ik 169 dagen gespendeerd in brazilië terwijl ik er 180 mag verblijven. Kan ik nu mijn resterende 11 dagen gebruiken of kan het niet omdat de stempel/sticker in mijn paspoort 25 januari 2009 zegt?
    Ik hoef er maar voor een week heen maar het zou toch fijn zijn als ik ook daadwerkelijk de douane daar doorkom!
    HELP, heeft iemand een antwoord voor me? Of een suggestie????

Abraços!

Bedankt
    1

ze tellen (áls ze al tellen) tot de dag van vertrek. Dus als je uitgestempeld bent op de twaalfde dan heb je sowieso nog recht op de overgebleven dagen. Maar de kans is klein dat er naar gekeken wordt op t vliegveld en je zult waarschijnlijk gewoon weer 90 dagen krijgen.

Bedankt
    0

Dag Paul,

Als ik het goed heb tellen ze de dagen per kalenderjaar; dus die van 2008 die worden niet meegeteld. Het zou dus geen problemen hoeven geven.

Bedankt
    1

Citaat Origineel gepost door Lady D. Bekijk Post
    Dag Paul,

Als ik het goed heb tellen ze de dagen per kalenderjaar; dus die van 2008 die worden niet meegeteld. Het zou dus geen problemen hoeven geven.
    nee helaas, ze tellen vanaf t moment van binnenkomen 365 dagen terug. Maar zoals gezegd, áls ze al tellen. Bij de luchthaven heb ik nog niet gehoord dat ze het doen. Bij Foz af en toe. Zeker doen ze het als je het visum in Brazilie zelf, nogmaals gaat verlengen.

Bedankt
    0

Waaah! Als ik dit allemaal zo lees dan wordt ik zooo jaloers! Ik wil ook een zak geld hebben om te kunnen vertrekken! Ik ben natuurlijk al flink aan het sparen maar in je eentje gaat het wel langzaam zeg...

De bedragen liegen er dan ook niet om: 30.000 voor een huis, 10.000 voor een bedrijf en dan nog wat achter de hand voor jezelf natuurlijk; zeg 10.000.
    Om 50.000 bij elkaar te krijgen is nog een hele toer!

Stel nou dat ik iemand ken die al een bedrijf heeft daar, en diegene zou mij medeeigenaar maken. Geeft mij dat dan ook de rechten om daar te wonen? En zit daar nog een bepaald % aan vast?

Bedankt
    1

Citaat Origineel gepost door stipje1 Bekijk Post
    Ik ben de laatste maanden sterk geïnteresseerd in Brazilië. Maar ik kan maar weinig vinden over 'toelatingseisen' voor dit land. Aan welke voorwaarden moet iemand voldoen om te kunnen emigreren naar dit land, ook als je daar zelf geen familieleden of zo hebt?
    Wie kan mij helpen aan informatie of sites?
    Bedankt alvast
    Stipje
    heb je deze site al eens geprobeerd?
    http://brazilie.reisforum.nl/

Bedankt
    0

Hoi allemaal,
    Even voorstellen,mijn naam is Marcel. Samen met mijn vrouw Cindy zijn wij anderhalf jaar geleden (zwanger en wel) geemigreerd naar de noordkust van Brazilie. Wij wilden al een tijdje gewoon weg uit NL vanwege de meest voorkomende redenen. Klimaat, stress, een betuttelende maatschappij, een overheid die al decenia onze moeilijk verdiende belasting centen over de balk smijt enz, enz,
    Drie jaar eerder waren wij op vakantie in Brazilie en bij puur toeval struikelde wij over een schitterende beachvilla die voor een mooie prijs te koop stond. We kochten de villa als vakantie bestemming. Maar iedere keer dat wij er vakantie vierden vroegen we ons weer af waarom we eigenlijk nog terug zouden gaan. Uiteindelijk besloten we de knoop door te hakken en er definitief tussen uit te piepen. Huis verkocht, allebei onze baan opgezegt, afscheid genomen van familie en vrienden en letterlijk met de noorderzon vertrokken Van ons spaargeld hebben we de villa grondig verbouwd en een zwembad op het terrein laten leggen. Websites gebouwd en intensief aan internet marketing gedaan. Al vrij snel kwamen er toeristen uit alle windstreken (o.a. veel kitesurfers) op onze "spot in the sun" af. Het laatste half jaar loopt het als een trein.
    Ik kan iedereen aanraden om toch vooral je hart te volgen en je door niemand op je levensreis te laten tegenhouden. Tuurlijk is het vaak onzeker en weet je nooit waarin je allemaal terecht komt maar ons motto is " je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt hebben van iets dat je niet gedaan hebt.
    Kijk eens op onze websites om een indruk te krijgen van hoe we erbij zitten en ook om een indruk te krijgen wat je met een website allemaal kunt doen.
    http://www.private-guesthouse.com/nederlands.php
    http://www.kitesurfguesthouse.com/nederlands.php
    http://www.wellnessguesthouse.com/nederlands.php
    http://www.oceanviewvilla-forsale.com/nederlands.php
    Deze vier sites samen trekken ongeveer 6000 bezoekers per week en daar halen we al onze reserveringen uit. Onze ervaring is dat je prima kunt ondernemen in Brazilie (en zonder een overheid die al je zuurverdiende centjes afpakt). Natuurlijk betaal je belasting maar gelukkig niet al teveel.
    Wij hebben ons oog inmiddels alweer op een nieuw project (eveneens aan de kust van Ceara)
    Als iemand vragen heeft of we kunnen je ergens mee helpen, op onze site staat ook een skype verbinding zodat je ons gratis kan contacten. Emailen kan natuurlijk ook.
    Zoals de slogan van het bekende sportmerk Nike "just do it"
    Groeten uit het (bijna) altijd zonnige Iguape,
    Marcel.
    Mij lukt het kontakt niet met de website omdat Skype erdoor blijft opstarten

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door Ron1234 Bekijk Post
    Mij lukt het kontakt niet met de website omdat Skype erdoor blijft opstarten
    Je kunt proberen via ctrl-alt-delete het skype.exe proces te beëindigen en dan de site nog eens te bekijken.

Misschien werkt dat? Geen skype hier en geen problemen. Thuis wel skype zal het daar ook eens een keer proberen.

Bedankt
    1
    Is bedankt: 6

Veel mensen onderschatten de Braziliaanse realiteit, zeker als het gaat om een bedrijf oprichten maar vooral om winst te maken. In deze survival economie probeert iedereen wat R$ te verdienen en iemand die de markt niet kent is zwaar in het nadeel. Ik heb al diverse mensen zien investeren in een Pousada of bar om er achter te moeten komen dat ze alleen maar verlies leden. Als je in Nederland geen ondernemer bent dan ben je dat in Brazilië ook niet. Dromen is leuk maar kan één grote frustratie worden.

Brazilië staat op de derde plaats te wereld als het gaat over belasting betalen. Niet de inkomsten belasting is zo hoog maar op allerlei producten en diensten zit belasting. Het idee dat Brasil zo goedkoop is komt van toeristen die veel € meenemen. Dan denk je al gauw, oh een pilsje kost maar 1 € maar als er wegenbelasting betaald moet worden piep je wel anders. (in mijn geval R$ 1400 p.j.) Veel info is te vinden op:

http://www.portugeescursus.nl/Emigratie%20tips.pdf

mvg. Silencio

Soortgelijke onderwerpen

1. Emigreren naar Brazilie
    Davidram in forum Brazilië Forum
    Reacties: 3
    Laatste: 04-03-08, 16:42
  2. Op zoek naar een baan en emigreren naar Ecuador
    Tineke in forum Ecuador Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 03-04-07, 19:05
  3. Waar naar toe in Brazilie?
    CHL in forum Brazilië Forum
    Reacties: 1
    Laatste: 12-02-07, 23:23
  4. Boek 'Naar het Schelpenhuis'; over emigreren naar Portugal
    Ruud Hobo in forum Portugal Reiscafé
    Reacties: 8
    Laatste: 28-04-06, 16:18
  5. Op Weg Naar Het Zonnige Brazilie !
    krisb in forum Brazilië Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 22-10-04, 10:01

Tags

.

WERELDWIJZER AGENDA
JUNI 2013
Scandinavië Reisquiz
Peiling: Grootste vertraging ooit met het vliegtuig?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
JULI 2013
Scandinavië Reisquiz
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes
OKTOBER 2013
Informatiemarkt Student Op Reis
NOVEMBER 2013
Wereldwijzer Vrijwilligersdag

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten