STEL EEN VRAAG | ACTIEVE TOPICS

Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Re: Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Vandaag naar het consulaat geweest en 5x een I-130 ingevraagd. Binnen 2 weken hopelijk approval.

Wat gebeurt er nu? Ik weet dat we nu family visa's gaan aanvragen, maar iemand ideeen wat voor papier werk dat zal zijn?

Nogmaals: dat soort vragen moet je stellen aan het consulaat. Hier zijn alleen maar leken. Zoals blijkt uit een antwoord hierboven: schoonfamilie kan wel degelijk helpen bij het sponsoren van een immigrant.

al nieuws Wingnut?

@ Bennogr: misschien eens leren lezen. Wingnut vraagt of zijn schoonmoeder citizenship aan kan vragen, FredjeRn geeft een juist antwoord dat zij dat niet kan omdat zij geen direkte familie is. het enigste wat de schoonmoeder kan doen is financieel garant staan ............

Over lezen gesproken: Wingnut kan een groene kaart aanvragen omdat zijn vrouw Amerikaanse is (en er zijn volgens mij geen beperkingen op het aantal groene kaarten die uitgegeven worden voor echtgenoten/s van AMerikaanse staatsburgers. Schoonmoeder kan helpen door zich eventueel (mede)garant te stellen om ervoor te zorgen dat Wingnut de eerstkomende 10 jaar geen overheidssteun in de VS nodig zal hebben.

Citaat Origineel gepost door bennogr Bekijk Post
    Over lezen gesproken: Wingnut kan een groene kaart aanvragen omdat zijn vrouw Amerikaanse is (en er zijn volgens mij geen beperkingen op het aantal groene kaarten die uitgegeven worden voor echtgenoten/s van AMerikaanse staatsburgers. Schoonmoeder kan helpen door zich eventueel (mede)garant te stellen om ervoor te zorgen dat Wingnut de eerstkomende 10 jaar geen overheidssteun in de VS nodig zal hebben.
    Na 3 jaar groene kaart Wingnut kan U.S. citizenship aanvragen dus garant stellen is voor 3 jaar. Staat ook in de formulieren betreffende sponsorship.

FredjeRN
    Guest

Citaat Origineel gepost door annemarie2225 Bekijk Post
    @ Bennogr: misschien eens leren lezen. Wingnut vraagt of zijn schoonmoeder citizenship aan kan vragen, FredjeRn geeft een juist antwoord dat zij dat niet kan omdat zij geen direkte familie is. het enigste wat de schoonmoeder kan doen is financieel garant staan ............
    Benno heeft wel een beetje gelijk, wat betreft het garant staan had ik niet goed m'n huiswerk gedaan...

Citaat Origineel gepost door bennogr Bekijk Post
    Nogmaals: dat soort vragen moet je stellen aan het consulaat. Hier zijn alleen maar leken. Zoals blijkt uit een antwoord hierboven: schoonfamilie kan wel degelijk helpen bij het sponsoren van een immigrant.
    Hoewel ik het met je eens ben dat je dat soort vragen het beste bij het consulaat kan vragen, ben ik het er niet mee eens dat je niet online op een forum kan informeren. Het gaat er immers om dat bezoekers van Wereldwijzer ervaringen met elkaar delen terwijl ze (voor sommigen) werken aan een gezamenlijk doel, namelijk emigreren naar Amerika.

Als iemand al een aantal stappen verder is met het proces, dan is er niks mis mee dat deze persoon zijn ervaringen deelt met iemand die hier een vraag over stelt. Voor officiŽle documenten en informatie is echter het consulaat de enige bron die je kan vertrouwen.
    Vind je dit leuk? Word ook fan van het Wereldwijzer Amerika Forum op Facebook of volg ons op Twitter!

Citaat Origineel gepost door Hajer Bekijk Post
    Hoewel ik het met je eens ben dat je dat soort vragen het beste bij het consulaat kan vragen, ben ik het er niet mee eens dat je niet online op een forum kan informeren. Het gaat er immers om dat bezoekers van Wereldwijzer ervaringen met elkaar delen terwijl ze (voor sommigen) werken aan een gezamenlijk doel, namelijk emigreren naar Amerika.

Als iemand al een aantal stappen verder is met het proces, dan is er niks mis mee dat deze persoon zijn ervaringen deelt met iemand die hier een vraag over stelt. Voor officiŽle documenten en informatie is echter het consulaat de enige bron die je kan vertrouwen.
    inderdaad ik vind dit forum zeer waardevol om mensen op weg te helpen, ervaringen en ideeen uit te wisselen en mensen die uit eigen ervaring spreken zijn geen leken, uiteindelijk komt men toch bij het consulaat terecht, men is dan toch een beetje voorbereid en meer geinformeerd

hallo iedereen,

Ik en mijn vriendin zouden zoals zovele hier ook naar Amerika willen immigreren.
    Weet er iemand hier of er veel werkaanbiedingen zijn in de autosector?Ik heb automechanica gestudeerd en werk nu als technisch receptionist in een garage.Ik heb ook ervaring als bewakingsagent zijn er hiervan soms aanbiedingen in Amerika?
    Mijn vriendin heeft haar opleiding op school gedaan voor verpleegkundige.Hier werkaanbiedingen voor?
    Wat moet je juist doen en welke stappen moet je juist ondernemen voor aan zo een visum te geraken?Waar aanvragen?
    Wij zijn een jong koppel begin jaren 20 en we hebben een visum nodig voor een permanent verblijd in Amerika.Wij hebben daar geen famillie of vrienden.Gewoon wij 2 immigreren naar daar.
    Een green card hoe verkrijg je die en waar moet je die aanvragen?
    Als je deze 2 hebt moet je dan nog met andere dingen rekening houden?Zoals bv dat als je kinderen krijgt in Amerika ze wel legaal zijn enzo...
    Ik las ook dat een huis daar kopen af te raden is?Klopt dit?Zo ja waarom?
    Bij de banken in Amerika een lening verkrijgen als buitenlander met green card en visum lukt dit zomaar of doen ze daar moeilijk over?
    Vele vragen tegelijk maar ik dat ik voldoende reacties krijg zodanig dat ik toch wat wijzer word.
    Wij zijn van Belgie en zijn het rotweer en mentaliteit hier beu.

Mvg Nick

FredjeRN
    Guest

Citaat Origineel gepost door method_man350 Bekijk Post
    hallo iedereen,

Ik en mijn vriendin zouden zoals zovele hier ook naar Amerika willen immigreren.

Wat moet je juist doen en welke stappen moet je juist ondernemen voor aan zo een visum te geraken?Waar aanvragen?
    Wij zijn een jong koppel begin jaren 20 en we hebben een visum nodig voor een permanent verblijd in Amerika.Wij hebben daar geen famillie of vrienden.Gewoon wij 2 immigreren naar daar.
    Een green card hoe verkrijg je die en waar moet je die aanvragen?

Vele vragen tegelijk maar ik dat ik voldoende reacties krijg zodanig dat ik toch wat wijzer word.
    Wij zijn van Belgie en zijn het rotweer en mentaliteit hier beu.

Mvg Nick

Hoi Nick,

Welcome to the club!

Weet er iemand hier of er veel werkaanbiedingen zijn in de autosector?Ik heb automechanica gestudeerd en werk nu als technisch receptionist in een garage.Ik heb ook ervaring als bewakingsagent zijn er hiervan soms aanbiedingen in Amerika?
    Werkaanbod is er niet, om maar met de deur in huis te vallen. Besef goed dat de economie in de VS nu niet gezond is, het aantal werkelozen stijgt nog maandelijks. Miljoenen Amerikanen zitten zonder werk! Dus daar heb je al een probleem. In jou werksector vrees ik al zeker niet.

Mijn vriendin heeft haar opleiding op school gedaan voor verpleegkundige.Hier werkaanbiedingen voor?
    Voor je vriendin zijn er wel mogelijkheden, afhankelijk van haar opleidingsniveau. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het in Belgie werkt maar in Nederland is HBO het niveau vergelijkbaar met de Amerikaanse opleiding. Alles boven HBO is natuurlijk nog beter. Wil je meer weten hierover kun je me een PM sturen, ik kan jullie alles hierover vertellen, ik ben verpleegkundige en wacht op mijn GreenCard.

Als je deze 2 hebt moet je dan nog met andere dingen rekening houden?Zoals bv dat als je kinderen krijgt in Amerika ze wel legaal zijn enzo..
    .

Als een van jullie een GreenCard krijgt, mits getrouwd, krijgt de partner er ook een, dit wordt dan gezamelijk aangevraagd.

Kinderen die in de US worden geboren zijn automatisch Amerikaans burger, als GreenCard houder ben je nl. ook Amerikaans burger (na 5 jaar), je mag alleen de eerste 5 jaar niet stemmen, en ik dacht nog een paar kleine dingetjes...

Ik las ook dat een huis daar kopen af te raden is?Klopt dit?Zo ja waarom?
    Bij de banken in Amerika een lening verkrijgen als buitenlander met green card en visum lukt dit zomaar of doen ze daar moeilijk over?
    Je kunt best een huis kopen, alleen is het hypotheek systeem anders dan in Nederland en BelgiŽ, al ken ik het systeem van BelgiŽ niet. Je moet in de VS (minimaal) 20% aanbetalen, de rest is hypotheek. Je komt alleen in aanmerking voor een hypotheek als je een goede credit history hebt. Zonder credit history zal een bank je geen lening verschaffen. En die kun je alleen opbouwen als je er een aantal jaar woont.

Heel anders wordt het natuurlijk als je groot kapitaal hebt en een huis daarmee direct kunt betalen. Even ervan uitgaand dat jullie geen groot kapitaal bezitten, is het slimmer eerst enige tijd te huren. Zo ontdek je of het gebied/ de wijk waarvoor je gekozen hebt de juiste keus is. Stel dat het erg tegenvalt, dan zit je met een koophuis wat misschien voor lange tijd te koop staat! Snap je?

Ik hoop dat ik hiermee je vragen heb beantwoord.

Veel succes!
    Laatst aangepast door FredjeRN : 31-08-11 om 00:07

de economie is erg slecht momenteel. idd. in de gezondheidszorg zou eventueel een mogelijkheid zijn. over een huis kopen, is nu natuurlijk wel de ideale tijd aangezien de huizen erg goedkoop zijn momenteel. met een goede baan is een hypotheek mogelijk met "slechts" 3% downpayment.

Kinderen geboren in de VS zijn automatisch Amerikaans staatsburger, ongeacht of hun ouders legaal of illegaal zijn.

Maar ze mogen je pas legaal het land binnenhalen als ze 21 zijn. Dus niet op de kinderen wachten, maar meedoen met de groene kaart loterij (gratis, laat je niet bedriegen door mensen die daar geld voor willen hebben) of proberen een baan te vinden die voor een werkvisum kan zorgen.

Citaat Origineel gepost door method_man350 Bekijk Post
    Weet er iemand hier of er veel werkaanbiedingen zijn in de autosector?Ik heb automechanica gestudeerd en werk nu als technisch receptionist in een garage.
    Zoals FredjeRN al aangaf: geen kans. Afgelopen jaren is het merendeel van de werknemers in de auto-industrie de laan uitgestuurd door de grote fabrikanten. Kortom: als er een werkaanbod is, zullen ze beginnen bij die enorme groep Amerikanen die nu noodgedwongen thuis zit in Motor City.

Ik sluit me aan bij de rest: ieder jaar stevast inschrijven in de Diversity (green card) Lottery en de vingers gekruisd houden. Wellicht in de tussentijd de VS bezoeken en kijken of je potentiele werkgevers kan vinden op een plek waar jullie je wellicht zouden willen vestigen. Als je ook kan werken aan manieren om de immigratiedienst te overtuigen dat jij kwaliteiten hebt, die de Amerikanen niet hebben voor een bepaald vak (bepaalde scholing? unieke ervaringen?) zeker doen!
    Laatst aangepast door Jurjenb : 01-09-11 om 16:39
    De kettingzaag is de natuurlijke vijand van de blokhut.

hey beste mensen , als jullie mijn eerdere berichten hebben gelezen dan weet je een beetje mijn situatie hier in Texas ,
    ik heb op 6 Januari weer een interview gehad bij de USCIS en alles werd weer goedgekeurd en dit keer was er een VISA (Green Card) beschikbaar......
    gisteren (17 Januari) lag hij bij mij in de postbus ..........
    het is een permanente Greencard geworden d.w.z. 10 jaar geldig en wordt na 10 jaar zonder problemen verlengd .......
    3,5 jaar heeft het geduurd ....... maar dat was mijn eigen schuld omdat ik zo naar de USA was gevlogen ondertussen 4 jaar geleden en op een toeristen visa ben binnen gekoemen en gewoon gebleven was ......
    ik ben afgelopen April op een I 131 document (speciaal reisdocument)
    terug in NL geweest en heb alles geregeld wat betreft uitschrijven in NL ....
    zorgverzekering en belastingzaken regelen en alles wat er moest worden afgeloten ........ viel alles mee en was vlot geregeld ....
    alhoewel ik nog geen Greencard had kon ik dit alles regelen omdat ik al wel een Socialnumber had gekregen en een Workpermit er zat alleen wat vertraging in de beschikbare Greencard .......
    ZOALS MET ALLES IN HET LEVEN : VRAAG JE NIET TEVEEL AF WANT DAT BRENGT TWIJFEL EN HET KOMT ALTIJD IN ORDE
    HAVE A GOOD 1

gefeliciteerd met de groene kaart
    hoop met 1 jaar de groene kaart te hebben, mijn zoon is nu Amerikaans staatsburger

Ik ben nu 14 en wil als ik mijn studie(piloot) heb afgerond emigreren en verhuizen naar een zogenoemde flying community en daarna een baan zoeken in de luchtvaart ( of andersom) maar wat voor viums en papieren hev je nodig om daar te gaan wonen en werken?

Greetz
    tim

Ik bedoel flying communitys in florida en visums en heb natuurlijk

FredjeRN
    Guest

Hoi Tim, lees op je gemak door deze thead, vanaf het begin.
    Je zult er veel waardevolle info vinden. Waarschijnlijk niet allemaal van toepassing op jou situatie maar ik vermoed dat al je vragen beantwoord zullen worden. Zeker wat betreft visum, wonen en werken.

Voor de duidelijkheid, het Amerikaanse leger/ luchtmacht is alleen toegankelijk voor Amerikaans staatsburgers. Misschien is het wel mogelijk een stage te regelen...

Bovendien barst het in de VS tegenwoordig van de ontslagen piloten, die natuurlijk voorgaan op immigranten.

En verkijk je ook niet op het salaris. Een piloot bij een klein pedenlluchtvaartmaatschappijtje, waar je zult moeten beginnen, mag al blij zijn als ze de $20.000 per jaar haalt.

Overigens, sprekend als oud-leraar Engels: het meervoud van community is communities. En voor piloten zal bij flying communities weinig werk zijn, die plaatsen zijn voornamelijk bedoeld voor mensen die zelf hun vliegtuigje willen besturen.

Maar blijf aan je droom werken, houd alleen je ogen wijd open. En: als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak zo.

Hartstikke bedankt
    ik wist niet dat je in amerika zo slecht betaalt...
    Ik weet dat mijn engels nu niet zo goed is (5.7)
    ook weet ik dat flying comunities voor mensen zijn met een eigen vliegtuig
    maar het blijft mij droom om naar amerika te gaan

Mvg tim

Peterpastoor
    Guest

Citaat Origineel gepost door thesaint63 Bekijk Post
    hey beste mensen , als jullie mijn eerdere berichten hebben gelezen dan weet je een beetje mijn situatie hier in Texas ,
    ik heb op 6 Januari weer een interview gehad bij de USCIS en alles werd weer goedgekeurd en dit keer was er een VISA (Green Card) beschikbaar......
    gisteren (17 Januari) lag hij bij mij in de postbus ..........
    het is een permanente Greencard geworden d.w.z. 10 jaar geldig en wordt na 10 jaar zonder problemen verlengd .......
    3,5 jaar heeft het geduurd ....... maar dat was mijn eigen schuld omdat ik zo naar de USA was gevlogen ondertussen 4 jaar geleden en op een toeristen visa ben binnen gekoemen en gewoon gebleven was ......
    ik ben afgelopen April op een I 131 document (speciaal reisdocument)
    terug in NL geweest en heb alles geregeld wat betreft uitschrijven in NL ....
    zorgverzekering en belastingzaken regelen en alles wat er moest worden afgeloten ........ viel alles mee en was vlot geregeld ....
    alhoewel ik nog geen Greencard had kon ik dit alles regelen omdat ik al wel een Socialnumber had gekregen en een Workpermit er zat alleen wat vertraging in de beschikbare Greencard .......
    ZOALS MET ALLES IN HET LEVEN : VRAAG JE NIET TEVEEL AF WANT DAT BRENGT TWIJFEL EN HET KOMT ALTIJD IN ORDE
    HAVE A GOOD 1
    Leuk om jouw updates te lezen. Blijf doorgaan zou ik zeggen

Hallo allemaal,

Ik heb alles met zeer veel belangstelling gelezen.

Na in 2003, 2004, 2007, 2010 (2x), 2011 en juni 2012 in de USA geweest te zijn voor vakantie (tractor pulling) is bij mij sinds het laatste het zeer sterke gevoel ontstaan om richting de USA te gaan. Ik heb wel meer gezien dan alleen tractor pulling al die keren. Vanaf dat ik een jaar of 12 was heb ik altijd wel wat gehad met de USA.

Mijn gevoel zegt mij dat ik die kant op moet, maar mijn verstand zegt blijf lekker in Nederland.

Denk er over om eind van het jaar voor een langere periode naar de USA te gaan om te kijken of het me echt wat lijkt. Als ik dat doe wil ik proberen of ik bij kennissen zou kunnen werken om zo echt te kijken of het werken/wonen me daar echt bevalt. Zijn er dan dingen waar ik op moet letten als ik dit zo zou willen doen??

Alvast bedankt voor antwoorden.

Soortgelijke onderwerpen

1. Emigreren naar Texas, Amerika
    Donhermans in forum Amerika: Wonen en Werken Vraagbaak
    Reacties: 2
    Laatste: 03-09-12, 14:08
  2. Arts wil emigreren naar Amerika
    lala1 in forum Amerika: Wonen en Werken Vraagbaak
    Reacties: 9
    Laatste: 05-07-10, 01:41
  3. 1 jaar naar India, Hoe Moeilijk/ Makkelijk???
    DutchYogini in forum India - Wonen en Werken
    Reacties: 5
    Laatste: 15-06-09, 21:03
  4. Gaat dat makkelijk of moeilijk "emigreren naar Aruba"?
    caramelqueen in forum Aruba: Reizen en Vakantie
    Reacties: 5
    Laatste: 06-09-08, 21:56
  5. emigreren naar Zuid Amerika
    Davidram in forum Zuid-Amerika Reiscafť
    Reacties: 1
    Laatste: 17-08-07, 07:41

STEL EEN VRAAG - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten